Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Uszkodzony zawór w turbo? 2,2 dCi 2004


Gość Wanty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Może ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie?

 

Parę tygodni temu rozsypała mi się turbosprężarka. Zawiozłem ją do regeneracji (1 100pln w Mielcu), bo jak usłyszałem w ASO ile kosztuje nowa oryginalna to zwątpiłem (6 800pln - jakiś polski zamiennik 4 300pln). Po zamontowaniu jej z powrotem, chłopaki, u których to robiłem, wybili mi też katalizator gdyż stwierdzili, że skruszone łopatki z turbo mogły go trochę zatkać.

 

Po odpaleniu auta okazało się, że dalej nie chodzi tak jak trzeba - działała o wiele lepiej niż gdy miałem całkowicie padnięte turbo, jednak jeszcze nie tak jak poprzednio - brak mocy, dymienie, troszeczkę wyższe spalanie i bardzo okopcona sprężarka w środku.

 

Pojechałem więc do ASO żeby mi sprawdzili czy nie ma czegoś jeszcze padniętego. Tam komputer nie pokazał żadnych błędów i stwierdzili, że to musi być dalej wina sprężarki. Zawiozłem ją z powrotem do serwisu gdzie mi ją rozebrali, wyczyścili, wymienili jakieś elementy, i zamontowali w aucie, stwierdzając, że nie była uszkodzona i wina musi być gdzie indziej.

 

Zaczęła się jazda po specach i poszukiwanie problemu - nikt nie potrafi mi pomóc.

Wszystkie elementy i podłączenia wokół turbo są sprawne, wszystkie dopływy i odpływy drożne, turbo było 3 razy sprawdzane (brak oleju, suche, całe, jedynie pełno sadzy), nie wyskakuje żaden problem na kompie, a ono dalej nie działa.

Sprawdziliśmy nawet czy wybicie katalizatora nie spowodowało tego problemu - częściowo przytkany wydech - ale to jeszcze pogarszało sprawę...

 

W piątek odkręciłem zawór żeby spróbować czy będzie różnica gdy będę nim ruszał ręcznie (próżnia w wężyku jest, więc może sam zawór był uszkodzony) i odniosłem wrażenie, że jest o wiele za luźny. Ruszając nim, nie napotykałem żadnego oporu - podejrzane? Oczywiście nie było także żadnej reakcji ze strony sprężarki. Czy przy regeneracji mogli nie zauważyć takiego problemu?

 

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z tym samym turbo nie orientuje się, czy zawór w nim ma chodzić bez żadnych oporów od strony sprężarki?

 

Mały esej ale jestem już na prawdę zdesperowany.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam!

Maciek

 

EDIT: Nie jestem w 100% pewien czy to nazywa się "zawór" - służy do kontrolowania otwarcia łopatek w sprężarce - ta mała puszeczka z metalowym prętem :)

 

[ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 08:55 ]

Jest to dla mnie ważne, więc ponawiam pytanie:

Czy "zawór" turbo-sprężarki ma "latać" bez żadnych oporów, czy jednak powinien być jakiś opór?

Proszę o pomoc!

 

[ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 13:39 ]

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Najlepszym sprawdzeniem zaworu jest sciagniecie przewodu - rurki podciśnieniowej z mieszka podczas pracy silnika, sztanga powinna opaśc w dół, po ponownym podłączeniu wężyka powinna podnieśc się. Na rurce podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinno być podciśnienie, powyżej 2000-2500 podciśnienie wyłącza się i sztanga opada. Jakiś opór na sztandze powinien być, ale bez przesady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dzięki za odpowiedź!

 

Wężyk sprawdziliśmy i okazało się, że sztanga jednak chodzi ok.

Byłem dzisiaj na sprawdzaniu ciśnienia sprężarki i również okazało się, że wszystko ok - daje ciśnienie jednak powoli wchodzi na obroty. Więc ostatecznie sprężarka okazała się ok.

Chłopaki chwilę pomyśleli i postanowili zaślepić mi EGR (recyrkulację spalin) - teraz chodzi o wiele lepiej, jednak dalej nie tak jak ma. Kopcenie już też prawie zniknęło.

 

Poradzili mi, żebym troszeczkę przycisnął auto przez jakiś czas, żeby się "wydymiło", a później sprawdził kolektor ssący...

 

Zobaczymy.

 

Czytałem też gdzieś na tym forum, że można wlać płyn do czyszczenia wtrysków - warto? O to samo spytałem speców z warsztatu i powiedzieli, że lepiej jest dwa razy dolać zwykły Mixol, po 0,3l na bak. Ktoś ma z tym doświadczenie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, to ten zawór znajduje się za silnikiem, po jego prawej stronie - na tej samej wysokości co góra silnika.

Jak chcesz to prześlę Ci odpowiednie strony z podręcznika serwisowego, gdzie jest opisane jak demontować i sprawdzać cały system turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po zaslepieniu EGR nie wywaliło błędu?? U mnie radośc trwała 12h i pojawiła sie kontrolka silnika. Co prawda zaślepiłem EGR przed zaworem- czyli za kołnierze za silnikiem. Gdzie u Ciebie wsadzili zaślepkę??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj pojechałem ponownie do serwisu (nie NISSANA) bo wyskoczyła mi kontrolka silnika. Zobaczę co z tym wykombinują.

 

Do tego wygląda na to, że coś jednak jest nie tak ze sprężarką i zmienną geometrią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...