Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Uszkodzony zawór w turbo? 2,2 dCi 2004


Guest Wanty

Recommended Posts

Guest Wanty

Witam!

Może ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie?

 

Parę tygodni temu rozsypała mi się turbosprężarka. Zawiozłem ją do regeneracji (1 100pln w Mielcu), bo jak usłyszałem w ASO ile kosztuje nowa oryginalna to zwątpiłem (6 800pln - jakiś polski zamiennik 4 300pln). Po zamontowaniu jej z powrotem, chłopaki, u których to robiłem, wybili mi też katalizator gdyż stwierdzili, że skruszone łopatki z turbo mogły go trochę zatkać.

 

Po odpaleniu auta okazało się, że dalej nie chodzi tak jak trzeba - działała o wiele lepiej niż gdy miałem całkowicie padnięte turbo, jednak jeszcze nie tak jak poprzednio - brak mocy, dymienie, troszeczkę wyższe spalanie i bardzo okopcona sprężarka w środku.

 

Pojechałem więc do ASO żeby mi sprawdzili czy nie ma czegoś jeszcze padniętego. Tam komputer nie pokazał żadnych błędów i stwierdzili, że to musi być dalej wina sprężarki. Zawiozłem ją z powrotem do serwisu gdzie mi ją rozebrali, wyczyścili, wymienili jakieś elementy, i zamontowali w aucie, stwierdzając, że nie była uszkodzona i wina musi być gdzie indziej.

 

Zaczęła się jazda po specach i poszukiwanie problemu - nikt nie potrafi mi pomóc.

Wszystkie elementy i podłączenia wokół turbo są sprawne, wszystkie dopływy i odpływy drożne, turbo było 3 razy sprawdzane (brak oleju, suche, całe, jedynie pełno sadzy), nie wyskakuje żaden problem na kompie, a ono dalej nie działa.

Sprawdziliśmy nawet czy wybicie katalizatora nie spowodowało tego problemu - częściowo przytkany wydech - ale to jeszcze pogarszało sprawę...

 

W piątek odkręciłem zawór żeby spróbować czy będzie różnica gdy będę nim ruszał ręcznie (próżnia w wężyku jest, więc może sam zawór był uszkodzony) i odniosłem wrażenie, że jest o wiele za luźny. Ruszając nim, nie napotykałem żadnego oporu - podejrzane? Oczywiście nie było także żadnej reakcji ze strony sprężarki. Czy przy regeneracji mogli nie zauważyć takiego problemu?

 

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z tym samym turbo nie orientuje się, czy zawór w nim ma chodzić bez żadnych oporów od strony sprężarki?

 

Mały esej ale jestem już na prawdę zdesperowany.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam!

Maciek

 

EDIT: Nie jestem w 100% pewien czy to nazywa się "zawór" - służy do kontrolowania otwarcia łopatek w sprężarce - ta mała puszeczka z metalowym prętem :)

 

[ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 08:55 ]

Jest to dla mnie ważne, więc ponawiam pytanie:

Czy "zawór" turbo-sprężarki ma "latać" bez żadnych oporów, czy jednak powinien być jakiś opór?

Proszę o pomoc!

 

[ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 13:39 ]

Proszę o pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Najlepszym sprawdzeniem zaworu jest sciagniecie przewodu - rurki podciśnieniowej z mieszka podczas pracy silnika, sztanga powinna opaśc w dół, po ponownym podłączeniu wężyka powinna podnieśc się. Na rurce podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinno być podciśnienie, powyżej 2000-2500 podciśnienie wyłącza się i sztanga opada. Jakiś opór na sztandze powinien być, ale bez przesady.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Wanty

Witam!

Dzięki za odpowiedź!

 

Wężyk sprawdziliśmy i okazało się, że sztanga jednak chodzi ok.

Byłem dzisiaj na sprawdzaniu ciśnienia sprężarki i również okazało się, że wszystko ok - daje ciśnienie jednak powoli wchodzi na obroty. Więc ostatecznie sprężarka okazała się ok.

Chłopaki chwilę pomyśleli i postanowili zaślepić mi EGR (recyrkulację spalin) - teraz chodzi o wiele lepiej, jednak dalej nie tak jak ma. Kopcenie już też prawie zniknęło.

 

Poradzili mi, żebym troszeczkę przycisnął auto przez jakiś czas, żeby się "wydymiło", a później sprawdził kolektor ssący...

 

Zobaczymy.

 

Czytałem też gdzieś na tym forum, że można wlać płyn do czyszczenia wtrysków - warto? O to samo spytałem speców z warsztatu i powiedzieli, że lepiej jest dwa razy dolać zwykły Mixol, po 0,3l na bak. Ktoś ma z tym doświadczenie?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Wanty

Z tego co widziałem, to ten zawór znajduje się za silnikiem, po jego prawej stronie - na tej samej wysokości co góra silnika.

Jak chcesz to prześlę Ci odpowiednie strony z podręcznika serwisowego, gdzie jest opisane jak demontować i sprawdzać cały system turbo

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Po zaslepieniu EGR nie wywaliło błędu?? U mnie radośc trwała 12h i pojawiła sie kontrolka silnika. Co prawda zaślepiłem EGR przed zaworem- czyli za kołnierze za silnikiem. Gdzie u Ciebie wsadzili zaślepkę??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest zaxa10

Po zapaleniu sie tej kontrolkisilnika zdejmowałes kleme od aku, czy trzeba gdzies jechac na wykasowanie bledu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Wanty

Właśnie dzisiaj pojechałem ponownie do serwisu (nie NISSANA) bo wyskoczyła mi kontrolka silnika. Zobaczę co z tym wykombinują.

 

Do tego wygląda na to, że coś jednak jest nie tak ze sprężarką i zmienną geometrią...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...