Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

DIODY LED a elektryka


Gość pumbaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar powymieniac wszystko co sie da na diody tylko z tego co sie dowiadywalem to zamienniki diodowe pobierają mało prądu i układy wewnętrzne samochodu sygnalizyją przepalenie żarówki ( objawia się to szybkim miganiem , tak samo jakby wyjąć jedną żarówkę). Chcąc temu zapobiec należy zamontować równolegle do żarówki ( najlepiej na

przewodach doprowadzających) rezystor ok 20W , 15-20om. robil juz ktos cos takiego ?? skad chwycic taki rezystor ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniasz żarówki w przyciskach od otwierania szyb etc to kupujesz sobie diody 3mm standardowe i podłączasz je szeregowo z opornikiem 560ohm/0,125W zachowując polaryzację albo kupujesz takie na 12V (mogą, aczkolwiek nie muszą się palić jeśli nie dasz opornika bo w instalacji podczas pracy silnika masz 13,2V).

 

Nie rozumiem Twojego pomysłu na podpinanie tego opornika. Przy takim poborze prądu to odłoży się na nim całkiem niezłe napięcie U=IR i od groma mocy puszczonej w ciepło czyli zasadniczo żarówki nie będą Ci świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o to że zastępując np. żarówkę od kierunkowskazu przód lub tył diodowym zamiennikiem, zwiększamy rezystancję w obwodzie, na co cały układ reaguje zwiększoną szybkością migania danego kierunkowskazu - tak samo jest przy przepaleniu się żarówki. Aby temu zapobiec, pumbaj chciał równolegle do diodowego zamiennika dołączyć rezystor który miałby udawać zwykłą żarówkę (dla układu sterującego).

 

Z innej beczki - jak mają się do tego przepisy, homologacje itd? Czy do świateł typu sygnalizacyjnego czyli STOP, KIRUNEK itd. można wsadzać cokolwiek co będzie świecić odpowiednim kolorem i z odpowiednią jasnością, czy nie bardzo? Bo wymiana oświetlenia wewnątrz na diodowe, podświetleń no i oświetlenia tablicy rejestracyjnej (oczywiście tylko na biało), powinna przejść bez żadnego ALE.

 

Aha - i jak wymieniasz wewnątrz to na walcowe ze stożkowym wgłębieniem na froncie - idealne do podświetlenia zegarów i konsoli środkowej. Inne będą świecić punktowo a superfluxy się nie zmieszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki - jak mają się do tego przepisy, homologacje itd? Czy do świateł typu sygnalizacyjnego czyli STOP, KIRUNEK itd. można wsadzać cokolwiek co będzie świecić odpowiednim kolorem i z odpowiednią jasnością, czy nie bardzo? Bo wymiana oświetlenia wewnątrz na diodowe, podświetleń no i oświetlenia tablicy rejestracyjnej (oczywiście tylko na biało), powinna przejść bez żadnego ALE.

 

Jeśli o to chodzi to raczej nie powinno być kłopotów na przeglądzie zwłaszcza że tak jak mówisz nie ma różnicy w świeceniu :)

 

Ale i tu zdarzają się ludzie nad wyraz nadgorliwi i wtedy będzie kłopot (w teorii nawet żarówki powinny mieć homologacje) nawet policjant może się przyczepić jak będzie chciał wystawić mandat za wszelką cenę.

 

Ale jak mówię to są ludzie nad wyraz nadgorliwi :D inie ma ich za dużo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje problem samych kierunkowskazów - bo po założeniu diód będą migać na prawdę szybko. Dokładanie równolegle rezystorów trochę mija się z celem, może wystarczyłby jakiś układ z kondensatorem? - potrzeba człowieka który wie jak jest zbudowany układ sterujący kierunkami - nie jest to układ z przekaźnikiem i bimetalem jak w starszych samochodach - za kierunkowskazy jak i inne rzeczy związane z czasem (centralny, oświetlenie wnętrza) jest odpowiedzialne pudełko "Time Control Unit". W N16 znajduje się nad prawym naszym kolanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam ledy w postojowkach,zegarach, i swiatlach tylnych pozycja/stop. Nic z elektryka sie niedzieje,w kierunkach sa zwykle zarowki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ledy w postojowkach,zegarach, i swiatlach tylnych pozycja/stop. Nic z elektryka sie niedzieje,w kierunkach sa zwykle zarowki

O tym pisałem: wszystko oprócz kierunków da się wymienić na LED (pomijając kwestie prawne i takie tam), natomiast kierunków się tak prosto nie da niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o przepisy to na pewno w lampach głównych t/j światła drogowe i długie musi być żarówka zgodna z konstrukcją lampy. Kod źródła światła dla każdej lampy jest umieszczony w numerkach wytłoczonych na ich obudowach. Wymiana żarówki halogenowej na np. ksenon może skończyć się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, może to sprawdzić nawet policjant.

Co do kierunkowskazów to pierwsza kwestia dotyczy tego czy diody zamontowane zamiast żarówek będą miały identyczne parametry strumienia świetlnego: kolor i przede wszystkim intensywność świecenia.

Miganie z inną częstotliwością to forma sygnalizacji awarii kierunkowskazu, takie same objawy wystąpią w przypadku uszkodzenia jednej z żarówek.

Myślę że tutaj pomysł z dodatkowym rezystorem jest najłatwiejszy do realizacji ingerencja w elektronikę jest raczej trudna do wykonania - chyba że da się coś zmienić w ustawieniach programowych modułu sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ingerencja w elektronikę jest raczej trudna do wykonania

Myślałem raczej o układzie RC lub RLC który nie generowałby strat mocy w postaci ciepła jak w przypadku podłączenia samego rezystora równolegle, a byłby widziany przez układ TCU jako właśnie żarówka.

kolor i przede wszystkim intensywność świecenia

O kolor to bym się nie martwił bo będzie zgodny tak czy inaczej, tylko właśnie ta jasność. Ale skoro w nowszych samochodach stosują z powodzeniem, to raczej można przyjąć że te z allegro powinny być raczej OK - no chyba że trafimy na totalny chłam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie traktuję tego obwodu jako obwodu prądu zmiennego, ja miałem na myśli sam moment załączenia, bo może tylko on po prostu jest dla modułu TCU ważny? Wtedy elementy duże nie będą. Nie ma co teoretyzować - jak się nie sprawdzi to się nie będzie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł na pewno "sprawdza " prąd płynący przez obciążenie, stąd nasz hipotetyczny układ powinien zapewnić przepływ prądu o wartości generowanej przez standardową żarówkę. Biorąc pod uwagę że będziemy operować na wartościach o dużych stałych czasowych będą potrzebne znaczne wartości pojemności, indukcyjności a co z tego wynika będą to elementy o znacznych wymiarach.

Poza wszystkim wyjście układu sterującego pracą żarówek było konstruowane do obciążeń rezystancyjnych, można więc z dużym prawdopodobieństwem założyć że włączenie do obwodu elementów magazynujących energię L,C, spowoduje uszkodzenie wyjścia układu.

A jeszcze jedno układ LC również będzie się grzał, w końcu obowiązuje go również zasada zachowania energii.

 

[ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 12:42 ]

Dodając jeszcze jedno przemyślenie, to najprostszym rozwiązaniem takiego układu sterowania kierunkowskazów jest zbudowanie generatora pracującego z określoną częstotliwością. Jednym z elementów obwodu rezonansowego generatora jest rezystancja dwóch żarówek pracujących w lampach po każdej ze stron auta. Uszkodzenie jednej z nich spowoduje automatycznie zmianę częstotliwości pracy generatora. tyle że w takim przypadku podłączenie do żarówki dodatkowej impedancji też - zapewne zmieni parametry czasowe układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno układ LC również będzie się grzał, w końcu obowiązuje go również zasada zachowania energii.

Idealny się nie grzeje - rzeczywisty grzeje się bardzo mało - tylko rezystancja szeregowa cewki.

 

Ale ok, koniec tematu.

 

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 09:04 ]

no pewnie bo strat w izolacji kondzioła to pewnie niema

Są znikome. Teoria teorią a w praktyce nikt tego nie sprawdził, jak w tym konkretnym przypadku (nie)będzie działać.

 

Jeśli taki układ jest w naszych TCU to bez ingerencji faktycznie będzie ciężko. W tym przypadku należałoby sprawdzić jaki prąd będą pobierać "żarówki" LED i dać odpowiednio większy rezystor Rs, tak aby spadek napięcia by na nim taki sam jak w przypadku zasilania zwykłych 21 watowych żarówek.

 

tylko pacjent jakiś uparty

pacjent to leży w szpitalu - a ja mam się całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...