Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

dylemat benzyna czy diesel.


Guest MonteChristo
 Share

Recommended Posts

Guest MonteChristo

Przeczytałem całe to forum i widzę, że w wiekszości z Was ma diesle.

Spalanie jak na takie auto nie takie złe.No ale jednak.

 

Nie jestem zdecydowany czy diesel czy benzyna, obydwa maja zblizone spalanie,

ale czy awaryjnosc taka sama ?

 

Czy ktos moglby mie jakoś nakierować czemu wlasnie wybrac diesla ??

Link to comment
Share on other sites

Mój sąsiad ma 6letniego X 2,0 140km 4x4 benzyna i oprócz tego ze pół roku temu oba katy wymieniał razem z kolektorem bo padły sondy i miał dziurę to więcej usterek silnikowych nie miał. Konstrukcja zawieszenia chyba jest taka sama(ale pewności nie mam). Z resztą wymiana amorków i końcówek wachacza i drążków to normalna obsługa to się po prostu z używa. Nie bardzo to przemawia na korzyść diesla ale nie takie miałem założenie by zniechęcać Cię do benzynowego X. Każdy z nich ma swoje +i- .

Link to comment
Share on other sites

Guest MonteChristo

heh...

 

uzytkownicy swoich x-ow wypowidzcie sie na temat +i - silnika Diesel i PB.

 

Bo ja musze sie zdecydowac :)

Pomocy !!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kristo
heh...

 

uzytkownicy swoich x-ow wypowidzcie sie na temat +i - silnika Diesel i PB.

 

uważaj bo wywołasz flame'a jaki ostatnio był na temat QQ :)

tak naprawdę każda sroka swój ogon chwali - a Ty sam musisz zdecydować czego oczekujesz od samochodu; jak masz zamiar offroadować to na pewno diesel będzie lepszym rozwiązaniem, ale kupując używany musisz wsiąść pod uwagę że w dieslu turbina może być dobita

Jeśli chodzi o ekonomię to poszukaj w necie kalkulatorów np:

http://www.autocentrum.pl/?FF=146 ale są też inne.

Jeśli chodzi o benzynę to w skrajnym przypadku zawsze możesz zamontować instalację LPG i jeździć za pół ceny. No i benzyna na pewno jest cichsza choć pewnie zaraz niektórzy napiszą że benzyna na wysokich obrotach daje dźwięk jak suszarka do włosów :D

Link to comment
Share on other sites

Guest MonteChristo

takie flamy sa dobre, bo zawsze to wychodzi konkretna informacja !:)

 

raczej polskie drogi to juz konkretny off-road :) wiec mi wystarczy, ale czasem trzeba gdzies podjechac ale to zadko. (choc pewnie na poczatku to bede wjezdzal gdzie popadnie :DD).

 

2- jakie sa obiawy wyjechanej trurbiny w dieslu ? nie jestem mechanikiem, ale wiem jak sie olej wymienia w silniku :D

 

Czy do diesla sa jakies uszczelniacze dodawane do oleju ?

tak aby klient przychodzi wlewamy uszczelniacz(engineDoctor) i silnik chodzi miodzio, ale potem juz jest problem. Nie chce zeby ktos mi wcisnal jakiegos paździa.

zebym mial potem z nim problem.

 

 

Co powinno byc wymienione w silniku dla modelu takiego do 3-4 lat. zarowno diesel i benzyna. (chyba ze przebieg do 60k to pewnie nic). Ale pytam w razie co zebym wiedzial.

Link to comment
Share on other sites

Guest kristo
Czy do diesla sa jakies uszczelniacze dodawane do oleju ?

tak aby klient przychodzi wlewamy uszczelniacz(engineDoctor) i silnik chodzi miodzio, ale potem juz jest problem. Nie chce zeby ktos mi wcisnal jakiegos paździa.

zebym mial potem z nim problem.

 

Jak już będziesz zdecydowany na 99% na jakiegoś nie-paździa wymień na swój koszt olej i przejedz się większy kawałek; ale to chyba dotyczy zarówno noPb95 jak i ON

Link to comment
Share on other sites

Guest MonteChristo

No Panie i Panowie załamka ! :(

 

PB opinia i fakt !

 

Zużycie paliwa natomiast do najniższych nie należy – po mieście przy dość umiarkowanym naciskaniu na pedał gazu auto spalało 14 litrów. Dołączanie napędu 4x4 i żywsze operowanie pedałem gazu to zużycie rzędu 17 litrów – tu na papierowe wartości około 12 litrów nie ma co liczyć. W trasie spalanie wynosiło około 11 litrów, z zaznaczeniem że poruszaliśmy się z prędkościami „autostradowymi”. Istotnym szczegółem przy takim zużyciu paliwa jest pojemność baku auta, która wynosi 45 litrów (w danych technicznych wynosi ona 60 litrów, jednak więcej niż wymieniona wartość nie udało nam się nigdy zatankować) – jest to zdecydowanie za mało jak na auto o takiej masie. Powoduje to, że zasięg auta w niektórych przypadkach może wynieść poniżej 300 km.

 

to chyba jednak diesel !

 

zapomialem dodac iz ta opinia z :

 

4x4 artykułu i opinie

Link to comment
Share on other sites

Guest barbidu

Nie jest tak strasznie. Owszem, w mieście potrafi łyknąć 14 l, ale też nie należy się spodziewać mniej po żadnym benzynowcu sensownych rozmiarów (jeździłem Scenicem i Primerą z mniejszymi silnikami, spalanie było tylko odrobinę mniejsze).

W ruchu mieszanym (100 km trasy, 30 km miasta) spala mi poniżej 9 l, a nie staram się jeździć specjalnie oszczędnie.

700 km to dla mnie typowy zasięg na jednym tankowaniu (benzyna 2.0, wersja z silnikiem 2.5 będzie zapewne bardziej żarłoczna).

Link to comment
Share on other sites

Guest Mirabelek76

w salonie powiedziano mi, że w t31 tylko siliniki benzynowe są w 100% japońskie i to mnie przekonało, aby zamówić benzyniaka.

Link to comment
Share on other sites

Guest MonteChristo

Ja juz sie przekonalem !

Bedzie diesel :D bo oczywiscie mniej pali.

 

rozmawialem z uzytkownikiem 2 x-ow, oczywiscie dieslow.

Jeden jezdzi automatem i spalanie 10,8 srednie, ale mowi ze ma bardzo ciezkiego buta.

Drugi uosobienie spokoju, swoja toyota dieslem przejechal 380 k km.

I X pali mu 8 srednie spalanie, na trasie nawet ok 6l.

 

Wiec co tu duzo mowic, diesel.

Link to comment
Share on other sites

Guest barbidu

A jak wygląda różnica w cenie pomiędzy dieslem i benzyniakiem? Bo gdy kupowałem swojego, to nijak bym tej różnicy nie odzyskał dzięki niższemu spalaniu (a wtedy także tańszemu paliwu) diesla. Przy używanych pewnie różnica jest sporo mniejsza...

Link to comment
Share on other sites

Guest mdzalewscy

W X-trialu były/są montowane takie silniki (chyba, że jakiegoś pominołem)

 

benzyna 2.0 16v (140/150KM)

benzyna 2.5 16v (165/177KM)

benzyna 2.0 Turbo (280KM)

 

diesel 2.2 dci (136KM)

diesel 2.0 dci (150/173KM)

Link to comment
Share on other sites

Dla zainteresowanych. Od lutego mam nowego X - diesel 150 KM i właśnie jestem po urlopie Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia - 6000 km. Oto moje spalanie: Niemcy śr 120-150 km/h spalanie 8,6-9,6 l/100km; Dania do 130km/h 7,6l/100km, Szwecja do 110km/h 6,8-7,2l/100km i Norwegia sam byłem zdziwiony do 90km/h spalanie 6,2l/100km. W Polsce miasto 8,4l/100km.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...