Gość Bajron Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Pojawił mi się dzisiaj problem a mianowicie na wolnych obrotach po zejsciu na 800 obr zaczyna lekko zarzyć kontrolka baterii, na 700-750 pali się bateria i pojawia sie ABS. ?? nie spotkalem sie nigdy z takim motywem:( Akumulator sprawny, od dluzszego czasu nie wymagal ladowania, ostatnio pokonana dluga trasa etc. Praca silnika sie nie zmienila chodzi rowno i wyglada to jak by przy spadajacych obrotach gdzie sei robilo zwarcie. Proszę o jakies rady pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas007 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze, miałem podobny przypadek, tylko wyglądało to gorzej bo, przy 1,6 tyś obrotów zapalał mi się ABS a przy 1.100-1.200 Poduszki do tego słabo świeciły światła na niskich obrotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bajron Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Skończylo sie na tym, ze wszytsko zwariowalo dzisiaj obroty zaczely spadac a silnik przygasac w konsekwencji palil sie abs air bag bateria a auto stanelo bez pradu, dobrze ze w drodze do mechanika i zostalo 30 m dopchniety dojechalem i jutro bedzie sprawdzany alternator. Wyszlo na to ze nie ladowal akumulatora ale coz trzeba sie wykosztowac:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 u m nie w oplu, (na samym początku wystąpienia tego problemu) przy niskich obrotach żarzyła się kontrolka akumulatora, wraz z dpowiednim czasem nawet pdczas jazdy zaczęła się żarzyć, aż w końcu padło podczas jazdy coś i samochód przestał jechać... Jak rozebrałem alternator okazało się że szczotek na wirniku już dosłownie nia ma. Wymieniłem szczotki i było OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jak już jesteśmy przy Oplach to w Vectrze A jak jest za małe ładowanie właśnie zapala się kontrolka ładowania+kontrolka ABS, do tego wszystkie wskaźniki (temp, ilość paliwa) opadają do minimum. Ja tak miałem i winny był właśnie regulator napięcia... jutro bedzie sprawdzany alternator. Wyszlo na to ze nie ladowal akumulatora ale coz trzeba sie wykosztowac:( Bajron napisz co było dokładną przyczyną usterki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Ja ABS'u w astrze nie mam więc nie wiem czy by się kontrolka paliła przy takiej usterce. Znowuż w ładzie 2107 jak padł mi regulator napięcia to akumulator był ładowany samochód nie jeździł jak należy, ale wiadomo łąda-ruski sprzęt, tak był budwany, że jeśli wystąpi jeden poważny błąd, to i taknie trzeba się tym przejmować ja stawiam na te szczotki w alternatorze u Bajrona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GP Jumbo Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Reasumując-regulator napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 zapewne masz ten sam problem co ja ;-) Widzisz, alternatory Magneti Marelli wkładane do naszych nysek są bardzo podatne na wszelkie zalania. Regulatory i mostki padają jak muchy. Ja wymieniałem 1.5 miesiaca temu regulator i dzisiaj znowu jest do wymiany bo nie równo reguluje. Jak poszukasz to pisałem juz o swoich historiach. Naprawiałem to gówno z 8 razy juz. A na codzien w bagazniku mam drugi alternator Jak zdechnie po drodze to przekładam i jest ok Jeśli nie zapali sie normalnie kontrolka ładowania, to prawie na pewno zdechł regulator jak juz koledzy wspomnieli. Jesli chcesz to sam naprawic, to mozna go wymienic bez zdejmowania alternatora z samochodu. Zerknij tutaj: http://allegro.pl/item420474617_regulator_...atora_ford.html takiego wlasnie szukasz. Jesli to nie jest jakas straszna podróbka (widziałem nie dawno ze oryginalny na srodku ma naklejke Magneti Marelli, a ten nie, ale tamten tez był z innego kraju, kto go tam wie) Niby to transit, ale sie nie przejmuj, przypasi, sprawdz w katalogu na stronie magneti. Ja teraz tez taki kupie bo zawsze mi wkładają jakies zamienniki, kij wie z jakiego kraju, ale na pewno nie oryginalne. Efekt problemów z ładowaniem zawsze jest taki ze gasnie radio, abs, poduchy, obrotomierz i w końcu silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Kontrolka ABS może się zapalić przy zbyt niskim napięciu pokładowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.