Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wymiana amorków z przodu i tulei wahaczy.


Loopezik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do wymiany amorków z przodu, zakupiłem kayaby (japońskie), a także kompletu tulei met.-gum. do wahaczy górnych.

Ale wyczytałem na forum, że tam gdzieś w tym wahaczu coś się smaruje :?: Znalazłem taką poradę http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/p11wahacz.html ale jakoś inaczej to wygląda niż moje tulejki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4892939b16fad11.html Mam je gdzieś smarować??

Podpowiedzcie, czy dam radę sam wymienić amorki, czy potrzebuję pomocy drugiej osoby? Zaznaczam, że nie jestem takim całkowitym laikiem, samochodówkę się skończyło ;)

I czy zawsze trzeba wymieniać odbojniki amorków, czy mogą zostać "stare"?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuleje z Twojego zdjęcia to całość wyciśnięta z wahacza, one się rozbierają, trzeba wyjąć uszczelniacz i wtedy zobaczysz te elementy które widziałeś na autocentrum. Co do amorków, jak masz ściski do sprężyn to sam sobie poradzisz, odboje wypadało by zmienić ale w ostateczności jak są jeszcze dobre i osłony są całe to mogą zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Achaaaaa, a jak to dziadostwo wymontować bez uszkodzenia jak na fotce?

A co do amorków to dopóki nie rozbiorę zawiechy, to nie będę wiedział w jakim stanie są odboje, ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja jestem już po zabiegach tego typu i powiem szczerze przy wymianie amorków koniecznie nowe osłony z odbojami koszt 80 zl, bo nawet jak masz stare w dobrym stanie to i tak 2 x szybciej sparcieje niżeli nowa. Ja w swoim robiłem pełny przód i tył. Najbardziej bolesne były tuleje na wahaczach, wprasowywane więc mordęga jak sie patrzy, oczywiście nie było by problemu gdybym miał pełen warsztat z wyciskarką i prasą :) dałem spokój i kupiłem w komplecie cały wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Achaaaaa, a jak to dziadostwo wymontować bez uszkodzenia jak na fotce?

Jak zdejmiesz uszczelniacz to tulejkę wyciągniesz płaskoszczypami, popatrz dokładnie na rysunki na autocentrum, masz tam wszystko jak na dloni, wahacze oczywiście trzeba wyjąć z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie wystraszyłeś. Czytałem forum i reasumując odniosłem wrażenie, że Kayaba to najbardziej optymalny wybór. Mało było opinii np. o bilsteinach, o innych już nie mówiąc. Zwróciłem tylko uwagę, żeby były made in japan (np. bilsteiny w porównywalnej cenie znalazłem tylko tureckie :/).

No cóż, zaryzykuję i założę te Kayaby. Zawsze ktoś się znajdzie, komu jakaś część padła, miejmy nadzieję, że byłeś wyjątkiem ;) Dzięki za opinię, napiszę po założeniu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy opowiadacie ja mam u siebie Kayaby w autku i śmigam na nich już 2 rok i są jak nówki a może macie u siebie zużyte sprężyny i dlatego amorki tak szybko siadły ale jak są padnięte sprężyny to czy amory kayaba sachs monroe czy jakiekolwiek inne padną równie szybko

:diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opinii czytanych na tym forum, nie zachwyciłem się jakością KYB. może... może... z tyłu siadają szybciej. Jednak nawet warunki gwarancji sa lepsze dla sachsa! a głupi za namową slubnej - to zła kobieta widocznie jest :diabel2: - kupiłem KYB-y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zapoznaniu się z wypowiedziami na forum zakupiłem do tyłu amorki Bilstein B6. Jestem jak narazie zadowolony. Przy okazji wymiany amortyzatorów polecam wymienić górne poduszki mocowań amortyzatorów do nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Założyłem w końcu te Kayaby. Gum nie musiałem wymieniać, były w dobrym stanie. Na razie, po jakichś 150 km, jest super.

 

Kolejne 500 km i jest ok, nie mam zastrzeżeń. Do wymiany wystarczyło rozkręcić górny wahacz na śrubie łączącej go z ... no właśnie z czym, z tym elementem, który dalej idzie do zwrotnicy :D i bez problema dałem radę sam. Potrzebowałem jedynie ściągaczy do sprężyn.

 

Pozdrawiam.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
.....a może macie u siebie zużyte sprężyny......

Słuchajcie, a czy jest możliwe, żeby sprężyny na przodzie były nadpęknięte. Tak mi powiedział mechanik i że są do wymiany. Pytam bo interes dość drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter-urs

Możliwe po prostu zmęczenie materiału ale wymiana to nie jest duży koszt 120-200 sztuka. za swoje bezpieczeństwo to nie duży koszt.jak już byś kupował to MONROE albo KILEN.MONROE robi na pierwszy montaż do NISSANA przynajmniej robił w 98-roku, u mnie przód jeszcze nie ruszany 193tyś sprawność amorków przód 76 i 74 procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Znajomy prowadzi sklep i zamówił mi sprężyny firmy Lesjofors po 150zł.

Własnie jade odstawić fure do mechaniora. Mam nadzieje, że teraz wszelkie stuki ucichną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...