Gość zone_wlkp Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Witam Przy normalnej jeździe temperatura potrafi podskoczyć do czerwonego pola po czym spadam w ciągu 4-5 sekund do środka skali co może być przyczyną ?! Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? Pozdrawiam D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? O tak, ciężko zagrzać A jak stwierdzić podczas jazdy 120 km/h (bo chyba o to chodzi), że wentylatory się załączają lub nie... bo na słuch chyba nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? Czy włączają się wentylatory to Ci nie powiem, ale u mnie wskazówka nigdy nie wyszła ponad środek skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone_wlkp Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wydaje mi się ze termostat się wiesza , bo ostrej jeździe temperatura w normie a po wolniutkiej do 2.5 tys obrotów ponad normę a następny raz na odwrót , wymnieniał z Was już ktoś termostat w Primerce ?! Jaka skala trudności ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radoslawos Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 ........................................ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Ja obstawiam zapowietrzony układ. W moim traktorze natomiast nie wlączały się wiatraki a jeśli już to na chwilę, ale wskazówka zawsze stała na baczność, Po awarii chłodnicy check zarejestrował uszkodzony czujnik temperatury Co do twojego przypadku to zobacz jak zachowuje się wskazanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu . Jak przy gorącym silniku chłodnica jest zimna obstawiałbym termostat, a i zobazc czy same wiatraki działają zdejmując wtyczkę z termostatu na włączonym zapłonie P.S. obok termostatu masz śrubę odpowietrzającą. NIE ODKRĘCAJ JEJ NIGDY na gorącym silniku tak samo jak korka od chłodnicy. Sprawdż poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym. Tą śrubę odkręca się przy zalewaniu układu. Teraz to możesz spuścić przez nią trochę płynu z układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Oj nie przegrzej swojego diesla, cholernie czuły silnik na przegrzanie a właściwie głowicaTak, to prawda. Tym bardziej, jak się go dodatkowo obciąża. Ja właśnie wróciłem z wakacji - objazdówka z przyczepą kempingową. Przygotowałem się do tego instalując ręczny włącznik wentylatorów chłodnicy, oraz wymieniając czujnik temperatury na egzemplarz o innej charakterystyce. Mam teraz takie wskazania, że przy normalnej jeździe wskaźnik pokazuje 1/4 zakresu, a gdy silnik jest mocno obciążony wskazówka idzie na połowę skali, lub 3/4. Gdy się ciągnie ze sobą dom zwłaszcza pod górę takie wskazania są bardzo pomocne, gdyż ręczne uruchomienie wentylatorów zawczasu zapobiega przegrzaniu silnika Przypuszczam, że gdybym nie miał tych patentów robiłbym teraz remont silnika, nie jest on bowiem na tyle mocny, by bez problemu radzić sobie z ciężkim kombi z przyczepą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.