alexandro Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Panie i panowie ... stało się chyba to co nie powinno się stać... Wracam wczoraj rano a tu nagle jakiś szum i to straszny, puszczam noge z gazu i przestało. Naciskam turbina się załącza ..z ogona czarny dym i potworne szumienie... Moc jest ale boję sie go gazować bo domyślam się żre turbina.... albo może jakiś wężyk co zasysa niechciane powietrze. Mam prośbę gdzie na śląsku w okolicach katowic można ewentualnie zregenerować turbinkę( jezeli to ona poszła) Gdzie naprawiają solidnie takowe turbinki ?? Jutro czeka mnie wizyta u mechanika więc zobacze co i jak ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Napisz jaki masz przebieg i dokładnie który to diesel bo są dwa rodzaje 2,2 - właśnie się przymierzam do zakupu takiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted August 10, 2008 Author Share Posted August 10, 2008 2,2 ale która to nie mam pojęcia... a przebieg 104 tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dimas Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 silnik to yd22 126km (patrz rocznik) do tego wersja tekna (mniemam po felgach) dziwne ze przy takim przebiegu padla turbina :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted August 10, 2008 Author Share Posted August 10, 2008 Może to co innego ale niestety nie wiem co ..... Czy te objawy moga byc spowodowane czyms innym niekoniecznie awarja turbiny?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Czyli ten japoński dieselek. Bo ten drugi to 2.2 dCi od Renault i to standardowa przypadłość w Lagunach zarówno w 1.9 jak i 2.2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 Byłem dzis u jednego z mechaników ale rozłożył ręce....wśrode czeka mnei wizyta w ASO .... A mi nadal wydaje sie ze to nie turbina...węze posprawdzałem i niby są oki ...chyba ze te sprawdzałem co powinienem... CO do silnika to tak to jeszcze japońska konstrukcja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gondor Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 re: jurgenik nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz re:alexandro niestety wygląda na rozsypaną turbinę, moc będzie ale skoro dymi to znaczy że wybiera alej który powinien ją chłodzić, zdejmij rurę przy intercoolerze i sprawdz czy poleci olej jesli tak, na 100 % sypnęła się turbina PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 re: jurgenik nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz PZDR Przepraszam najmocniej - właśnie zmyliło mnie to dCi, bo skoro Renault ma 1.9 i 2.2, a Nissan montuje 1.9 dCi Renault, to myślałem że jest tak jak błędnie wyżej napisałem. Zdecydowanie mój błąd i dzięki za info. Dopiero zaczynam się interesować P12 i mam na oku taką 139 KM, która ma znaczek dCi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 Kosztowało to troszke czasu i troszke obtarc. Padl wąż ktory doprowadze powietrze z turbiny do intercoolera. Wąż pekł w takim miejscu że dopiero po wyciagnięciu i sprawdzeniu nieszczelność wraz z znajomym znaleźliśmy. Koszt węża w serwisie 307 zł brutto ale podjade do firmy która takie węże sprowadza może wyjdzie taniej. W srodę zrobie fotki tego węża , gdzie się znajduje i jak wygląda . Może to pomoże następnym uzytkownikom kochanych primerek Dzieki panowie za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 re: jurgenik nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz re:alexandro niestety wygląda na rozsypaną turbinę, moc będzie ale skoro dymi to znaczy że wybiera alej który powinien ją chłodzić, zdejmij rurę przy intercoolerze i sprawdz czy poleci olej jesli tak, na 100 % sypnęła się turbina PZDR musialby sciagnac rure, wyczyscic ja , sciagnac odme i wtedy patrzec czy leci olej tak to olej moze isc z odmy a idzie na pewno :diabel: turbo nie musi puszczac oleju jak dymi i ma mala moc, to moze tez byc nieszczelny dolot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radkow Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 alexandro, zrobiles moze ta fotke?? U mnie tez jest to szumienie, ale mi ponoc zdiagnozowali ze padl zaworek sterowania podcisnieniowego turbina, ale jakos im nie wierze a szumienia nie ma jak gazuje na postoju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Witaj. Fotki nie zrobiłem niestety ..ale radze dobrze poszukać peknięcia na wężach powietrznych. Mnie w serwisie powiedzieli odrazu ze turbina..koszt maskaryczny. Wszedłem pod samochód pooglądałem i WĄŻ powietrzny. Sprawdź dokładnie a może za 200 zł bedziesz miał auto jak nowe. :-) Jak cos to gg 3615069 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terecha Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Witam U mnie był ten sam problem co u alexandro... Przeczołgali mnie w ASO (tfu).. (Kraków Jasnogórska, omijać z daleka)4 razy byłem u nich, diagnoza poprawna ale dalej koszmar... Pękniecie węża dolotowego przy samym intercoolerze ( w sumie na dolocie są chyba trzy, a poleciał ten dolny. Nie widac nic od góry, trzeba sciagnac oslone silnika od dolu, wymiana banalna... Objawy: szum ,syczenie z lewej strony przy kole, dymienie (prawie jak jazda bez turbiny drastyczny spadek mocy). Guma rowniez ma tendencje do rozlatywanie sie wiec lubią tez byc pekniecia przy objemkach..... Tam naprawde idzie bardzo wysokie cisnienie i do tego zagrzane przez turbine ( gosc w aso uszczelnil to tasma izolacyjna /baran jeden/ z temperatury sie stopila, ujechalem 20 km... i znowu szum itd..) Kupilem za 40 zł od znajomgo mechanika takiego samego węza, od innego modelu i wyciąlem z niego dwa...( a nie 370 brutto jak w aso tfu..) Ważne zeby waz byl taki zbrojony... a nie sama guma.... PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 napisz z jakiego auta podebral waz, bo roznica w cenie jest ogromna ... co najmniej 300 w ASO a tu 40 pln - przyda sie na przyszlosc ! i wazne, ze juz jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojas Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Witam.Czy ktoś podpowie gdzie kupić taki przewód do intercoolera? W nissanie niestety brak.Ewentualnie od jakiego auta można szukać na wymianę.Dziękuję z góry za wszelkie sugestie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.