Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Turbinka


alexandro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i panowie ... stało się chyba to co nie powinno się stać... Wracam wczoraj rano a tu nagle jakiś szum i to straszny, puszczam noge z gazu i przestało. Naciskam turbina się załącza ..z ogona czarny dym i potworne szumienie... Moc jest ale boję sie go gazować bo domyślam się żre turbina.... albo może jakiś wężyk co zasysa niechciane powietrze. Mam prośbę gdzie na śląsku w okolicach katowic można ewentualnie zregenerować turbinkę( jezeli to ona poszła) Gdzie naprawiają solidnie takowe turbinki ??

Jutro czeka mnie wizyta u mechanika więc zobacze co i jak ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzis u jednego z mechaników ale rozłożył ręce....wśrode czeka mnei wizyta w ASO .... A mi nadal wydaje sie ze to nie turbina...węze posprawdzałem i niby są oki ...chyba ze te sprawdzałem co powinienem...

 

CO do silnika to tak to jeszcze japońska konstrukcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: jurgenik

 

nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz

 

re:alexandro

 

niestety wygląda na rozsypaną turbinę, moc będzie ale skoro dymi to znaczy że wybiera alej który powinien ją chłodzić, zdejmij rurę przy intercoolerze i sprawdz czy poleci olej jesli tak, na 100 % sypnęła się turbina

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: jurgenik

 

nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz

 

PZDR

 

Przepraszam najmocniej - właśnie zmyliło mnie to dCi, bo skoro Renault ma 1.9 i 2.2, a Nissan montuje 1.9 dCi Renault, to myślałem że jest tak jak błędnie wyżej napisałem. Zdecydowanie mój błąd i dzięki za info.

Dopiero zaczynam się interesować P12 i mam na oku taką 139 KM, która ma znaczek dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztowało to troszke czasu i troszke obtarc.

Padl wąż ktory doprowadze powietrze z turbiny do intercoolera. Wąż pekł w takim miejscu że dopiero po wyciagnięciu i sprawdzeniu nieszczelność wraz z znajomym znaleźliśmy. Koszt węża w serwisie 307 zł brutto ale podjade do firmy która takie węże sprowadza może wyjdzie taniej. W srodę zrobie fotki tego węża , gdzie się znajduje i jak wygląda . Może to pomoże następnym uzytkownikom kochanych primerek

 

Dzieki panowie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: jurgenik

 

nie wprowadzaj dezinformacji 2,2 jest tylko japoński, 126 KM przed modernizacją i 139 po modernizacji (w połowie 2003 roku) i żaden z nich nie ma nic wspólnego z Renault oprócz oznaczenia dCi, 1,9 dCi to typowy Francuz

 

re:alexandro

 

niestety wygląda na rozsypaną turbinę, moc będzie ale skoro dymi to znaczy że wybiera alej który powinien ją chłodzić, zdejmij rurę przy intercoolerze i sprawdz czy poleci olej jesli tak, na 100 % sypnęła się turbina

 

PZDR

 

musialby sciagnac rure, wyczyscic ja , sciagnac odme i wtedy patrzec czy leci olej

tak to olej moze isc z odmy a idzie na pewno :diabel:

turbo nie musi puszczac oleju

jak dymi i ma mala moc, to moze tez byc nieszczelny dolot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

alexandro, zrobiles moze ta fotke?? U mnie tez jest to szumienie, ale mi ponoc zdiagnozowali ze padl zaworek sterowania podcisnieniowego turbina, ale jakos im nie wierze :( a szumienia nie ma jak gazuje na postoju :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Fotki nie zrobiłem niestety ..ale radze dobrze poszukać peknięcia na wężach powietrznych. Mnie w serwisie powiedzieli odrazu ze turbina..koszt maskaryczny. Wszedłem pod samochód pooglądałem i WĄŻ powietrzny. Sprawdź dokładnie a może za 200 zł bedziesz miał auto jak nowe. :-)

 

Jak cos to gg 3615069

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terecha

Witam

U mnie był ten sam problem co u alexandro...

Przeczołgali mnie w ASO (tfu).. (Kraków Jasnogórska, omijać z daleka)4 razy byłem u nich, diagnoza poprawna ale dalej koszmar...

Pękniecie węża dolotowego przy samym intercoolerze ( w sumie na dolocie są chyba trzy, a poleciał ten dolny. Nie widac nic od góry, trzeba sciagnac oslone silnika od dolu, wymiana banalna...

Objawy: szum ,syczenie z lewej strony przy kole, dymienie (prawie jak jazda bez turbiny drastyczny spadek mocy). Guma rowniez ma tendencje do rozlatywanie sie wiec lubią tez byc pekniecia przy objemkach..... Tam naprawde idzie bardzo wysokie cisnienie i do tego zagrzane przez turbine ( gosc w aso uszczelnil to tasma izolacyjna /baran jeden/ z temperatury sie stopila, ujechalem 20 km... i znowu szum itd..)

Kupilem za 40 zł od znajomgo mechanika takiego samego węza, od innego modelu i wyciąlem z niego dwa...( a nie 370 brutto jak w aso tfu..)

Ważne zeby waz byl taki zbrojony... a nie sama guma....

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz z jakiego auta podebral waz, bo roznica w cenie jest ogromna ... co najmniej 300 w ASO a tu 40 pln - przyda sie na przyszlosc !

 

i wazne, ze juz jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...