Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy warto tuningować Almerkę 1,5 dCi


Gość Nikalajewna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nikalajewna

Właśnie taki mam problem. Silnik mały i to disel. Zastanawiam się więc czy jest sens w wydawaniu kasy i walczeniu o kilka koni :( Lubie sobie pocisnąć więc pewnie przydałoby mi się wsparcie :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Jakiś podstawowy program i masz jakieś +20KM i + 50Nm, tylko to i nic wiecej...

 

uuu to byłaby rewelacja !!!!!!!!!!!!!!!!

 

wątpie czy ten 1.5 ma taki potencjał RACZEJ 50% TEGO CO PISZESZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym zobaczył jak ten V6 SPORT'VAN jeździ sportowo. Zapraszam do RYK 30-go sierpnia. Zpisy na wst.org.pl ...... sorki za OT. Odnośnie :

akiś podstawowy program i masz jakieś +20KM i + 50Nm, tylko to i nic wiecej...
Coobcio wie co mówi :028: Warto spróbować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym zobaczył jak ten V6 SPORT'VAN jeździ sportowo. Zapraszam do RYK 30-go sierpnia. Zpisy na wst.org.pl ...... sorki za OT.

Odnośnie :

akiś podstawowy program i masz jakieś +20KM i + 50Nm, tylko to i nic wiecej...
Coobcio wie co mówi :028: Warto spróbować :)

 

bo to nie jest sport van - no chyba, ze w tam, gdzie 100KM w osoboce, to jest juz duzo :diabel2:

 

da sie zrobic ~ 20KM,50Nm; moze troche wiecej - zapytaj na streetracing.pl :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zaproszenie wynikało z poprzednich postów mdzalewskich, o wyższości V6 nad SR20 w ogóle. Może są cichsze, bardziej kulturalne, ale po co te komentarze? Wystarczy się umówić i porównać rezultaty. Wszystko zależy, co, kto lubi. Mając zmienne fazy, mam praktycznie 2 różne samochody, i to co robię zależy ode mnie ;) Spalanie 15 l w mieście mnie nie interesuje, nawet za rasowo i cicho brzęczący motor. Pozdrawiam :D

p.s. w kwestii zasadniczej

Warto, tuning wciąga, kosztuje i daje radochę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Chętnie bym zobaczył jak ten V6 SPORT'VAN jeździ sportowo.

 

Chyba wiem o co bijesz !!!

 

CERTYFIKATE OF TITLE OF A VEHICLE

 

Mody Style: SPORT VAN

 

tłumacz przysięgły

Typ nadwozia: Sportowy Van

 

więc tego nie wymyśliłem.

 

W Primerze jak pamiętam to w Brifie miałem typ nadwozia Limuzine

 

a Van to jeździ komfortowo, a nie sportowo, zwłaszcza z fotelikiem wypełnionym maluszkiem i niezłożonym wózkiem w bagażniku, automatem i świetną nigdy niewyłaczaną klimą

 

.......o wyższości V6 nad SR20 w ogóle..

 

jeżdząc 3-ma SR20 w tym jednym 9 lat to trochę więm, które święta są lepsze dla mnie - to kwestia wygody....... i oczekiwań........

 

 

czytałem posty o dość mało efektywnym tuningu 2.2 stąd dość sceptycznie podchodzę do tuningu 1.5, dopuki nie będzie oficjalnych wykresów z hamowni, jak pisałem + 20KM to byłby świetny wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem posty o dość mało efektywnym tuningu 2.2

 

To poczytałbyś na nissan-almera.pl o tym co gigi6660 zdziałał z 2.2. Tuning bardzo efektywny. Co prawda zmienił suszarkę i wtryski na większe, ale to też tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
czytałem posty o dość mało efektywnym tuningu 2.2

 

To poczytałbyś na nissan-almera.pl o tym co gigi6660 zdziałał z 2.2. Tuning bardzo efektywny. Co prawda zmienił suszarkę i wtryski na większe, ale to też tuning.

 

a Ty poczytałeś ?

 

silnik jest absolutnie nie tuningowaly.................

 

...............do wymiany poszły wtryski,turbo,kolektor wydechowy,cały tłumik przelotowy 2,25cala i oczywiście IC... koszta zabawy rosną zdecydowanie nie proporcionalnie do uzyskanych wartości konnych .............

 

ale trzymam kciuki za te 1.5 i od chipa trzeba zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty poczytałeś ?

 

gigi6660 napisał/a:

silnik jest absolutnie nie tuningowaly.................

 

A na którym forum to znalazłeś? Bo na pewno nie na nissan-almera.pl

 

A na razie wyszło mu 143,8KM i 346,1 Nm - przyrost mocy o 34KM i około 100Nm - mocy może nie dużo ale moment jak najbardziej w porządku.

 

koszta zabawy rosną zdecydowanie nie proporcionalnie do uzyskanych wartości konnych

 

To też nie z forum nissan-almera.pl, ale nie to ważne - przecież wiadomo jak jest z tuningiem - koszta, koszta, koszta...

 

http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=501 - poczytaj tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mdzalewscy, theant tak żeby było sprawiedliwie i nie przedłużać OT w topicu na tym forum a propos 2,2 dCi gigi6660 jest wyraźnie napisane na 3 stronie jeśli pamiętam że jeden silnik już poszedł w pi....u a teraz jest wrzucony 2 i nadal próbuje.

Temat uważam że ciekawy do dyskusji ale nie miejsce i nie czas.

 

[ Dodano: Pią 15 Sie, 2008 11:30 ]

Tuning jakikolwiek pochłania kasę i czas, opłacalność hm... każdy ma swoje zdanie na ten temat. Jak napisał tomjedrz to wciąga i nie tylko duszą i ciałem ale i portfelem też :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nikalajewna

Teraz powiedzcie mi moi drodzy, jak to się dzieje, że chipowaniem można podnieść moc. Skoro tak to nasuwa się pytanie dlaczego od razu nie ma takiego programu wgranego w serii. Druga sprawa jak takie podniesienie mocy ma się do reszty standardowych podzespołów, czyli co może się skopać, albo pierdyknąć i czy nie zmniejsza to żywotności silnika i jak bardzo zwiększa to zużycie paliwa?

Może moje pytania i wątpliwości, co niektórym wydają się śmieszne, ale dopiero zaczynam raczkować w temacie tuningu. Chciałbym trochę zdobyć wiedzy na ten temat, tym bardziej że niektórzy z was grzebią dość często w swoich (bądź nie swoich), samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Teraz powiedzcie mi moi drodzy, jak to się dzieje, że chipowaniem można podnieść moc. Skoro tak to nasuwa się pytanie dlaczego od razu nie ma takiego programu wgranego w serii.

 

wiesz fabryka, często ogranicza moc bo bierze pod uwagę wiele aspektów eksploatacji auta, wiele rynków jego sprzedaży, jakość paliwa, częstotliwość przeglądów, normy spalin, zmiejszenie spalania w cyklu miejskim, czy nawet mniejsze opłaty za mniejszą moc. Dodatkowo sprawy marketingowe i finansowe grają rolę, bo zdarza się też że fabryka sprzedaje identyczne auta z mocą np. 100 i 115KM, często dodatkowo kasując sporo groszy za te 15KM..........

 

 

Druga sprawa jak takie podniesienie mocy ma się do reszty standardowych podzespołów, czyli co może się skopać, albo pierdyknąć i czy nie zmniejsza to żywotności silnika i jak bardzo zwiększa to zużycie paliwa?.

każdy silnik ma spory zapas mocy i wytrzymałości, więc te dodatkowe 10-20% mocy, momentu teoretycznie nic nie popsuje. Teoretycznie bo przecież większy moment to większe siły w silniku, więc wszystko jest narażone na większe przeciążenia, itd... Dla przeciętnego użytkownika nie ma to znaczenia. Jeśli chodzi o spalanie to sporo osób się chwali niezmienionym spalaniem, a czasami nawet mniejszym. Napewno po chiptuningu trzeba bardziej dbać o serwis i regularne wymiany np. oleju, płynów itd...

 

Może moje pytania i wątpliwości, co niektórym wydają się śmieszne, ale dopiero zaczynam raczkować w temacie tuningu. Chciałbym trochę zdobyć wiedzy na ten temat, tym bardziej że niektórzy z was grzebią dość często w swoich (bądź nie swoich), samochodach.

tak podejrzewałem że w chodzi w rachubę co najwyżej jakiś chiptuning a nie wymiana turbin, wtrysków, itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mdzalewscy

jeżdząc 3-ma SR20 w tym jednym 9 lat to trochę więm, które święta są lepsze dla mnie - to kwestia wygody....... i oczekiwań........

Sorki, ale SR20VE nie jeżdziłeś - 5 sztuków na Polandię. Ja fotelika nie musżę :D już zakładać, klima jest ważna, jak będzie potrzebna, to wezmę czarną xkarola. A Twoje potrzeby determinują to, czym chcesz i czym jeździsz. Mnie chodziło wyłącznie o komentarze na temat SR20. Przecież wyścigów nie urządzamy ;) Pozdrawiam serdecznie.

Wracając do tematu - TUNING....WARTO !!!, SATYSFAKCJA GWARANTOWANA, jak cię na Siekierkowskiej wyprzedzają, a Ty uśmiechasz się od ucha do ucha :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nikalajewna

mdzalewscy dzięki za wyczerpującą odpowiedź, dobrze wiedzieć trochę więcej :D

Swoją drogą nie biorę pod uwagę tylko chiptuningu, ale pewnie od tego zacznę. Potem myślałem o układzie wydechowym, żeby zrobić na 2,5" z końcowym tłumikiem, bez przelotowego, a i wywalić katalizator. Przy okazji po jakim czasie pada kat? :diabel2: Jedyną rzeczą która mnie ogranicza póki co to kasa :506:

 

Ogólnie powiem Wam wszystkim, że zawsze chciałem ztuningować autko jak tylko będę jakieś miał. Teraz mam ale nie mam jeszcze takiej kasy, żeby od razu zrobić wszystko co bym chciał (i w ogóle zacząć :( ). Może uda mi się coś zacząć jak dotrę się w nowej pracy (do tego pierwszej stałej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chiptuning zostaw na sam koniec - po co chipować za każdym razem jak coś zmienisz? - tak będzie taniej chociaż na jakieś większe odczuwalne efekty trzeba będzie poczekać. Na początek obejrzyj sobie EGR - czy możesz go jakoś wyłączyć z obiegu, czy nie, czy przypadkiem CE sie nie zapali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SATYSFAKCJA GWARANTOWANA, jak cię na Siekierkowskiej wyprzedzają, a Ty uśmiechasz się od ucha do ucha :D:D:D

 

Zwłaszcza jak są to dwaj Panowie w Passacie z video rejestratorem :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zdarza się też że fabryka sprzedaje identyczne auta z mocą np. 100 i 115KM, często dodatkowo kasując sporo groszy za te 15KM..........

 

Np. VW :D

 

A tak na serio to niestety autorze tego tematu, tuning (jakikolwiek) pociąga za sobą koszta. Można próbować bawić się w wywalanie EGR, jakieś CAI, ale tak naprawdę to tylko półśrodki, które szczęścia i poczucia zadowolenia na dobrą sprawę i dłuższą metę nie dają... Szczególnie w autkach z nowszymi silnikami ten temat jest ciężki do rozpracowania. Wiem coś bo już mam trzeci projekt przed sobą, a jak do tej pory udało mi się zrealizować tylko jeden ( i to na dokładkę nie na swoim aucie :/ )... Ostatni nie wydaje się być specjalnie drogi (koszt max 3kpln) a jak narazie to stoi w lesie (mam dopiero jakąś 1/3 potrzebnych gratów)...

 

Wracając do tematu - jeżeli masz zamiar wydawać trochę grubszą kasę i bawić sie w podnoszenie mocy tylko dla samego faktu ( 1.5 dci to raczej dychawiczny engine) to daj sobie spokój z wszelkiego rodzaju chipami, remapami itd. tylko uzbieraj kasę i na grubo (turbina, wtryski, FMIC, chłodzenie (to przecież diesel!!) i strojenia) a może coś z tego będzie. Natomiast jeśli nie posiadasz zaplecza finansowego to wejdź w chip i ciesz się małym ale tanim (w stosunku do poprzednio wymienionego) tuningiem i przyrostem parametrów....

 

Z pełnym szacunkiem za zainteresowanie i zapał...

 

Niewydarzony projektant - mikey :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nikalajewna

mikey_one

czyli z grubszą kasą wymieniać turbinę na większą i chłodzenie też? Bo to co mam to ma turbo, tylko chyba małe z małym intercoolerem :D

Wtryski to chyba trzeba jakoś dopasować czy są jakieś pasujące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w przeciwieństwie do większości napiszę coś na temat:

Oto wykres almery 1,5 dCi kolegi z forum. Mapę wgrywa się po złączu bez żadnych problemów. Silnik prosty, znany, bardzo popularny. Najwięcej info odnośnie tuningu można znaleźć na forum CLIO

6642f1d8ad63e6efm.jpg

 

Ja osobiście miałem micrę po programie z 65 na 90 KM i pięknie jeździła bez żadnych problemów. Ale jak widomo flaki i turbina są takie same w wersji 65 i 82 KM.

Co ważne almera ma FMIC więc generuje większą moc po programie

 

[ Dodano: Pon 18 Sie, 2008 09:23 ]

Ktoś się pytał dlaczego nie ma takich mocy w serii. Odpowiedzi są co najmniej 3:

1.Producent robi kilka mocy z danego (takiego samego)silnika i żąda dodatkowej kasy przy zakupie. Np. 1,5 dCi 65.65,70,80,82 czy 85KM. Kiedyś różniły się one także obecnością intercoolera ale teraz ze względu na normę spalin euro 4 każdy pojazd z renault (jaki widziałem - nawet ten o najmniejszej mocy) ma już FMIC)

2. Silniki po chiptuningu nie spełniają norm emisji spalin (chyba że podniesiemy równocześnie doładowanie wraz z podlaniem paliwa - ale skraca to życie sprężarki), jednocześnie wyprodukowanie silnika 105/110 KM spełniającego euro 4 wymagało przebudowania silnika od korb i tłoków, przez zmianę układu wtryskowego, turbiny oraz zastosowania FAP.

3. Silniki mają być idiotoodporne, więc jak wytłumaczyć kierowcy,że ma studzić turbo po jeździe? Najlepiej zadać turbinie małe ciśnienie maksymalne, żeby relatywnie szybko się zatrzymała po szybszej jeździe i nie wysypała się po godzinie jazdy.

Poza tym jakość paliwa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...