Gość Plawy Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Aktualny przebieg 70k. Ok. 20k wcześniej wymieniono w mojej D40 krzyżak na wale. Przy ruszaniu, jedynka lub wstek, słyszałem pojedyncze stuki, które z czasem przeszły w stuki seryjne, jak z karabinu maszynowego. Wizyta w ASO i wymiana w/w krzyżaka. Praktycznie od razu te same stuki, ale już tylko te z początkowej fazy awarii, pojedyncze. Z braku czasu, po ok 5k, znowu wizyta w ASO-opisuję magikom co i jak, z naciskiem na historię o wymianie w/w i zostawiam auto, odbieram po 5h. Magiki twierdzą, że krzyżak jest ok i nic nie stuka. Znowu z braku czasu i cierpliwości do magików odpuszczam. W między czasie przegląd (60k) i znów wszystko ok, wg magików. Przegląd robił pracownik, więc nie był tak dociekliwy. Aktualnie mam 70 kk i te pojedyncze stuki są nadal. 3 IX jadę znów do ASO biorę magika do auta i w pokażę mu o co mi chodzi. W tym miejscu chciałem spytać czy macie podobne stuki u siebie, a ja panikuję? A może to skutek po zepsutym w/w i powinni jeszcze coś wymienić? Po wizycie pod autem i ręcznych testach, okazało się, że przy próbie kręcenia wałem lewo-prawo, ten delikatnie się obraca i słychać stuki-czy to normalne? Do tego wszystkiego sprzęgło się zaczęło "kleić" ale o tym już się naczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Po wizycie pod autem i ręcznych testach, okazało się, że przy próbie kręcenia wałem lewo-prawo, ten delikatnie się obraca i słychać stuki-czy to normalne?normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 A sprawdzałeś dokręcenie poduszki pod skrzynią biegów? U mnie to było powodem stuków, jak przykręcili to przestało (przy okazji okazało się że jedną śrubę trzeba było obciąć bo zalany częściowo gwint). Po 20tys znowu mi zaczęło stukać, ale nie mam czasu na serwis... w końcu trzeba się będzie wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksx Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Jeżeli miałeś problem z wałem (krzyżakiem) to może wrobiło się łożysko na wale. Ale nie same łożysko tylko gumowa obudowa w której jest osadzone. Jest to łatwe do sprawdzenie wchodząc pod samochód i mocno ruszając wałem w rożnych kierunkach (w kierunku promieniowym) w pobliżu tego łożyska - może to jest to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plawy Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Dzięki za wskazówki. Opiszę wrażenia i efekty po wizycie w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Mam stuki jak na postoju wbijam 1 llub wsteczny, do tego od pewnego czasu na 4 biegu jak przycisnę i wjadę w studzienki lub nierówności to mam naprawdę spore walenie o blokadę skrzyni biegów. Jak wbiję 3 czy 5 to nie stuka, najmocniej na 4 i trochę na 6. Myślę, że skrzynia sięprzemieściła bo raczej nie blokada skrzyni biegów . Jak znajdę chwilę to pojadę do serwisu, na razie brak czasu. Co do stuków przy 1 i wstecznym też myślę że to krzyżak. Może jeszcze dołącze, czy komuś na zimnym silniku 2 wchodzi z oporami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pietja Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Może jeszcze dołącze, czy komuś na zimnym silniku 2 wchodzi z oporami? Mi od jakiegos czasu 2 wchodzi z oporem gdy jest zimny ;/ Gdy sie rozgrzeje jest ok ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zastanawiałem się czy to nie wina sprzęgła, że kiepsko wysprzęgla, ale czy ma na to wpływ temperatura silnika? hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pietja Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Moja sugestia jest taka ze olej w skrzyni nagrzewa sie i wtedy wchodzi lepiej. Oby w zimie gdy bedzie na minusie dwojka w ogole wchodzila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plawy Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Odebrałem samochód po 30 godzinach. Tym razem wymienili dwa krzyżaki i auto, póki co jeździ w końcu właściwie, bez żadnych stuków. A tak na marginesie, mimo powtórnej usterki tego samego elementu ( pewnie za pierwszym razem ASO nie doprowadziła sprawy do końca ) i raczkującym jeszcze serwisem, gdybym teraz miał wybierać, to i tak kupił bym Navarę. Na ten moment jest to dla mnie samochód prawie idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 A sprawdzałeś dokręcenie poduszki pod skrzynią biegów? U mnie to było powodem stuków, jak przykręcili to przestało (przy okazji okazało się że jedną śrubę trzeba było obciąć bo zalany częściowo gwint). Po 20tys znowu mi zaczęło stukać, ale nie mam czasu na serwis... w końcu trzeba się będzie wybrać. Ja z racji zbliżającego się nieuchronnie końca gwarancji udałem się do ASO ze stukaniem przy gwałtownym ruszaniu. Przyczyną była lekko rozwulkanizowana ( ale słowo ) poduszka pod skrzynią biegów. Teraz hula bez zarzutów. Trochę OT, ostatnio zwiał mi cały płyn ze spryskiwacza - po jazdach po górkach spadł wężyk przy spryskiwaczu reflektorów - i płyn się ulotnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Powtórzę jeszcze to co napisałem w innym wątku: u mnie kolejnym powodem stuków z tyłu (szczególnie przy zmianie większych biegów, np. z 4 na 5) są uszkodzone tylne półosie przy bębnach i tam jest luz na łożyskach. ASO twierdzi że wymienią półosie całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rezusik Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 witam.a panowie i panie u mnie zaczelo sie na wlaczonych swiatlach .ciche popiskiwanie .w okolicy silnika ,zgasilem , ucichlo .wlaczylem nadal piszczy.wiec stwierdzenie alternator.hmmm sol woda .,przyczyna pewnie ta. wiec wd40 i ogien ile tylko sie da.spryskalem alternator .i obecnie dzwiek rozlega sie po calym silniku jeszcze glosniejszy ,a dodatkowo slysze jakas podkladke brzmiaca na niskich obrotach i przy ruszaniu.przygladam sie i nic nie widze .przypuszczam ze na pewno to jest podkladka .lub jakis lancuszek .hmmm. no i ten dzwiek zacierajacego sie walka .wymiekam .trace cierpliwosc do tych wynalazkow.mial ktos do czynienia z takim przypadkiem_? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży_Koń Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 A może pasek piszczy? Polewanie wszystkiego w okolicy WD40 to mało rozsądne zachowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rezusik Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 f*ck... jeszcze jak postoi kilka dni samo wyjdzie .bylem dzisiaj odpalic na kilka minut .i co stwierdzilem piszczy tak jakby lozysko ale dopiero zaczyna jak sie silnik podgrzeje .hmmm ...czas na kocie lby ruszyc to cos albo odpadnie albo ucichnie.pozdrawiam .utrapionych :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rezusik Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 a u mnie . okazalo sie ze alternator sie konczy nioslo po calym silniku . a ta dzwoniaca podkladka tak jak pisalem odpadnie i odpadla .chyba ze sie dokrecila .bo ucichlo. :< .hhihihi ale furaaa. ciekawe co kolejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.