Gość DarkDaro Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Napiszcie, prosze gdzie siedzi czujnik cisnienia oleju w 3.0 ? Olej jest, smarowanie jest a kontrolka ciągle mi się swieci. Podejrzewam jakis problem elektryczny albo czujnik umarł. Faktycznie jak się zapaliła kontrolka to było za mało oleju ale po uzupełnieniu nie gaśnie! Napiszcie ile bierze wam oleju. Mnie wciągnął około litra na 15 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Mnie wciągnął około litra na 15 000 km. nie jest to wielkie zużycie raczej norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiekzx6r Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Lewy bok silnika, +- po srodku, szukaj niedaleko bagnetu. Widze ze masz ten sam problem co ja :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamsz Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Oleju nie bierze ani grama, a co do czujnika ciśnienia oleju to w silnikach ZD30 często ulegają awarii, tu więcej pewnie wiedzą posiadaczy Patroli. W moim egzemplarzu przy niskich temperaturach tak od -15 kontrolka gaśnie po uzyskaniu temperatury przez silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes74 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Ja mam ten sam problem - czesto pali mi sie kontrolka oleju :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarkDaro Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Po wymianie na nowy czujnik (zamiennik bo oryginał nie pasował :-) problem jest nadal. Często jak uruchomie zimny silnik to kontrolka pali się cały czas a po ponownym uruchomieniu gasnie. Widze że to częsty problem w tym silniku więc jaka przyczyna? Troszkę mnie to stresuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazimoto Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Maly wykop tematu. Oczywiscie mam tez problem z palaca sie kontrolka. Przy okazji pytanie. Po co w silniku sa 2 czujniki oleju? (Z lewj strony i prawej bloku silnika) i jakie powinny miec parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gvynblade Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 u mnie tez sie pali kupilem czujniki zmienie oba przy wymianie oleju teraz tylko pytanie czy wiecie ktory to czujnik wysokiego cisnienia a ktory niskiego ? bo dostalem 2 rozne i nie wiem ktory jest ktory wiem ze maja inne numery ale wolalbym wiedziec nim sie za to zabiore do kolegow wyzej troche stary temat no ale koszt czujnika w interkarsie to 17 pln wiec spoko luz oby tylko takie "awarie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość voit Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Hej witam ja mam ten sam problem z czujnikami w ZD30 ale mam mala prośbe czy ma ktos mozliwosc zrobienia zdjecia gdzie konkretnie sa te czujniki??? po lewej i prawej stronie bo patrzylem od strony bagnetu jest ciasno i kilka kabli. i niewiem co i jak . a Szlak mnie juz trafia z ta kontrolka a w serwisie mnie zedra.... A drugie pytanko wlasnie w inter carsie widzialem czujniki za 17 zl a na allegro i w serwisie kosztuja ponad 200 zl tylko ze wkrecane sa dodatkowo na gruba srube która wglada jak nabój CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) witam koeldzy zerknijcie na kostki czy czasem nie dostał sie nagar bo to w wiekszosci przyczyna podrapać styki etc. pozdr. Daniel z tego co widzę to jest switsch czyli dochodzi do cisnienia i sie zwiera na zasadzie termostatu wiec łatwo to sprawdzić miernikiem na tzw piszczek w zalaczniku parametry ScreenShot007.bmp Edytowane 4 Stycznia 2012 przez tarpan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość voit Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 hej sprawdzil juz ktos jaka moc czujnika jest przy filtrze oleju a jaka po drugiej stronie.>>> bo dzis wymienilem - przy filtrze oleju na 2.5 bara a po drugiej stronie na 2.O i nadal kontrolka sie swieci przy niskich obrotach - gasnie przy dodaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Ten sam problm pojawił się i u mnie... Mam prośbę, by ktoś skorygował mój tok myślenia: o ile wiem pompa oleju jest mechaniczna czyli jak silnik się kręci to i ona się kręci. nie ma się co zepsuć. Jest jest olej - tyle ile było. Gdyby było cokoliek nie tak z układem smarowania silnika to przede wszystkim powinna wzrosnąć temperatura prawda? A temperatura jest w normie nawet na dużych obrotach. Czy w takim razie jedynym przypadkiem kiedy lampka powinna się prawidłowo zaświecić jest ubytek oleju? Bo jeśli tak to w ogóle chyba nie ma się czym przejmować... W końcu kiedyś silniki nie miały takich czujników, sprawdzało się czy jest olej i cześć Proszę o opinie na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 A wiesz jak to sprawdzić? U mnie sprawa wygląda tak jak już ktoś wyżej pisał - po odpleniu (nawet na dość ciepłym silniku) lampka się zapala, a jak się zgasi i za chwilę znów odpali to nie świci i już podczas jazdy się nie zapala... A jeśli jest coś nie tak to silnik nie powinien chociaż wydawać nieco innego dźwięku? Chciałbym nie lekceważyć ale muszę najpierw wrócić z majówki Co i jak sprawdzić na początek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 (edytowane) Ok, dzięki. Cóż, narazie nie mam wyjścia i tak. To jeszcze dwa pytania:1. Jaka może być przyczyna spadku ciśnienia oleju? (Olej i filtr były wymienione jakiś miesiąc temu) 2. W którym miejscu układu znajduje się czujnik (tzn w krórym punkcie obiegu oleju)? Edytowane 4 Maja 2014 przez angler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starykot Opublikowano 15 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Przepraszam, że odgrzewam temat, ale borykałem się z tym problemem kilka miesięcy. Jako, że sam nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania w sieci i musiałem dojść drogą dedukcji, postanowiłem napisać dla potomnych. Najpierw ni stąd ni z owąd zapaliła mi się kontrolka oleju. Po obejrzeniu i wysłuchaniu silnika doszedłem że to jednak czujnik. Doczytałem, że są dwa, ale nie mogłem ich znaleźć. Nigdzie też nie pisali czym się różnią. Więc: Nisan terrano II 3.0 Di Turbo. Czujnik niskiego ciśnienia jest przy filtrze oleju z lewej strony silnika. ja założyłem 0,15 bar, ale prawdopodobnie i 0,2 i 0,3 też dałby radę. Czujnik wysokiego ciśnienia jest po drugiej stronie silnika, z tyłu przy przegrodzie tuz nad rozrusznikiem. Tu dajemy 2,5 bar. żeby mi kompletnie utrudnić diagnozę mechanik wymienił mi ten niskiego ciśnienia i wkręcił tam 2,5bar. Jak potem wymieniłem ten drugi nadal świeciła mi się kontrolka na niskich obrotach. Dopiero jak doszedłem że wkręcił niewłaściwy czujnik i wymieniłem na 0,15bar to jak ręką odjął.... a już mi chcieli wał szlifować :D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.