Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 1.6 i lpg II gen. czy pójdzie założyć?


Gość dzozef

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z tego co się orientuję to silniki 1.6 były tylko na gaźniku, jeśli się mylę to proszę o poprawę.

Mam instalacje lpg II gen. z innego samochodu i nosze się z zamiarem kupna almery 1.6 N15 i w związku z tym mam pytanie czy pójdzie zamontować tam ta instalacje?

 

dzięki za informacje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Witam, z tego co się orientuję to silniki 1.6 były tylko na gaźniku, jeśli się mylę to proszę o poprawę.

Mam instalacje lpg II gen. z innego samochodu i nosze się z zamiarem kupna almery 1.6 N15 i w związku z tym mam pytanie czy pójdzie zamontować tam ta instalacje?

 

dzięki za informacje i pozdrawiam

 

od 93 roku wszystkie 1.6 miały wtrysk wielopunktowy........, Almera wszedła do produkcji w 95r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz gaźnik elektroniczny to spokojnie można zamontowac LPG II generacji :) jedyny problem to brak TPSu który też powinien być podłączony do prawidłowego działania instalacji jednak dobry gazownik i z tym da sobie rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja II gen. w Almerze to wg mnie to kiepski pomysł.

Co prawda będzie to jeździć jako tako ale (metalowy kolektor):

- niewspółmiernie spadnie moc,

- wysokie zużycie gazu (u mnie w mieście dochodziło do 12l/100 km bez specjalnych szaleństw).

 

Miałem kiedyś Almerkę 1.6 z taką instalacją i narzekałem. Okazuje się, że te silniki bardzo źle reagują na wszelkie ingerencje w układzie dolotowym i potrzeba na prawdę doświadczonego gazownika, żeby sobie z tym poradził.

Co prawda problem rozwiązałem wstawiając dyszę zamiast miksera, ale teraz mam porównanie z Sunnym (tylko benzynka) i widzę jak te silniczki wchodzą na obroty.

 

Zdecydowanie polecam sekwencję - przy dzisiejszych cenach to nie ma dużej różnicy (choć zrozumiałem, że zamierzasz instalację przełożyć?).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że te silniki bardzo źle reagują na wszelkie ingerencje w układzie dolotowym i potrzeba na prawdę doświadczonego gazownika, żeby sobie z tym poradził.

U mnie choć w GA14 druga generacja całkowicie się nie sprawdziła do momentu założenia Blosa i ingerencji w układ dolotowy. Na mikserze jazda była po prostu niebezpieczna ponieważ auto gasło w najmniej oczekiwanych momentach...nie wiem czy to wina źle dobranego miksera, czy sunny tak już mają...W kwartalniku "Jazda za grosze" (traktującym o LPG w artykule na temat sensu zakładania sekwencji do starszych aut napisano:

Czy w danym modelu silnika dotychczasowa instalacja gazowa (I-ej; II-ej generacji) ma szanse prawidłowego funkcjonowania?

Problem ten dotyczy czasem znanych marek i popularnych modeli. Jeżeli kryterium wyboru rodzaju montowanej instalacji gazowej był materiał, z którego wykonano kolektor ssący (aluminiowy - II generacja z mikserem, plastykowy - wtrysk gazu), to praktyka eksploatacyjna takich samochodów "na gazie" przyniosła zgoła inną odpowiedź.

i tu najważniejsze

W wielu modelach np. Opli czy Nissanów posiadających kolektor ssący wykonany z aluminium, układy mikserowe (I-ej i II-ej generacji) okazały się bardzo zawodne.

...czyli coś w tym musi być jeśli tak jest to opisywane w prasie branżowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet pomijając wzgledy techniczne, II gen po prostu się nie opłaca.

Sekwencję można załorzyć juz coś koło 2 tysi i wygrywa sie na mniejszym zużyciu gazu

(nie wspominam nawet o osiągach, mniej kłopotliwej eksploatacji i mniejszym ryzyku uszkodzenia silnika).

 

Ga14 i Ga16 to bliźniacze jednostki, jednak jakoś te 1.4 lepiej się gazowały :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...