Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szybko kończące się baterie w pilocie od alarmu


Gość AdiPosen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. nie znalazłem takie tematu na forum dlatego proszę o pomoc zorientowanych,

 

Od jakiegoś czasu mam taki oto - może nie tragiczny ale jakże wkurzający problem.

 

Posiadam w mojej Almerce N16 2000r alarm CLIFFORD z dynamicznie zmiennym kodem, blokadą antywłamaniową itd... wszystko w jednym

 

Od jakiegoś czasu jednak z obydwu pilotów "ucieka" prąd z baterii i to dosłownie. raz na 1 - 2 miesiące musze wymieniać baterie ponieważ po jakimś czasie pilot nie rozbraja i nie uzbraja alarmu z powodu wyładowanej baterii,

moj znajomy sprawdził dlaczego tak się dzieje i okazało się że przez cały czas obydwa piloty pobierają prąd z baterii z tym że jeden z pilotów pobiera tego prądu ok 8 razy więcej niż drugi... jeden z nich 0,15 czegoś tam a drugi 0,80 czegoś tam ( nie znam się za bardzo więc nei będę próbował strzelać) i stąd te rozładowane baterie,

 

Zaznaczam że mam Almerkę od 3 lat i przez pierwsze 2 lata wszystko było ok. tj 1 bateria szła na te właśnie 2 lata.... a później jak napisałem jedna na 1-2 miesiąca.

 

miał ktoś z was może taki problem. nie chce wymieniać pilotów bo jak ktoś napisał na forum, w ASO to wydatek rzędu 500 zł a jestem pewien że to tylko jakaś mała awaria albo ..... no właśnie ciekawe co?

 

dziwne jest to że problemy są i z jednym i z drugim pilotem,a dodatkowo problem ten pojawił się jednoczenie w obydwu pilotach.

 

Dzięki z góry za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jakie baterie wkładasz? Producent i typ baterii?

 

jak dwa piloty jednoczesnie, to wydaje się, że będzie to po stronie centralki. Albo jeszzce jedno, może to wina niezsynchronizowania łaczy z pilotem i piloty non stop próbuja sie łaczyć, zeby łapać fale.

 

[ Dodano: Wto 02 Wrz, 2008 07:27 ]

Witam forumowiczów. nie znalazłem takie tematu na forum dlatego proszę o pomoc zorientowanych,

 

Od jakiegoś czasu mam taki oto - może nie tragiczny ale jakże wkurzający problem.

 

Posiadam w mojej Almerce N16 2000r alarm CLIFFORD z dynamicznie zmiennym kodem, blokadą antywłamaniową itd... wszystko w jednym

 

Od jakiegoś czasu jednak z obydwu pilotów "ucieka" prąd z baterii i to dosłownie. raz na 1 - 2 miesiące musze wymieniać baterie ponieważ po jakimś czasie pilot nie rozbraja i nie uzbraja alarmu z powodu wyładowanej baterii,

moj znajomy sprawdził dlaczego tak się dzieje i okazało się że przez cały czas obydwa piloty pobierają prąd z baterii z tym że jeden z pilotów pobiera tego prądu ok 8 razy więcej niż drugi... jeden z nich 0,15 czegoś tam a drugi 0,80 czegoś tam ( nie znam się za bardzo więc nei będę próbował strzelać) i stąd te rozładowane baterie,

 

Zaznaczam że mam Almerkę od 3 lat i przez pierwsze 2 lata wszystko było ok. tj 1 bateria szła na te właśnie 2 lata.... a później jak napisałem jedna na 1-2 miesiąca.

 

miał ktoś z was może taki problem. nie chce wymieniać pilotów bo jak ktoś napisał na forum, w ASO to wydatek rzędu 500 zł a jestem pewien że to tylko jakaś mała awaria albo ..... no właśnie ciekawe co?

 

dziwne jest to że problemy są i z jednym i z drugim pilotem,a dodatkowo problem ten pojawił się jednoczenie w obydwu pilotach.

 

Dzięki z góry za pomoc

pozdrawiam

 

jak jesteś z wawy lub okolic do mogę dac ci namiary na super dobrego alarmika, który zawsze wykryje wady. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Nigdy nie idzie na łatwiznę i jest b. tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to wina niezsynchronizowania łaczy z pilotem i piloty non stop próbuja sie łaczyć, zeby łapać fale

Piloty się nie synchronizują - to działa jak zwykłe radio - kod pilota jest wysyłany na nośnej o wysokiej częstotliwości (443 albo 433MHz - nie pamiętam) tylko w momencie naciśnięcia guzika. Swego czasu miałem wiele wspólnego z alarmami - wygląda na to że piloty zaczynają zdychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jakie baterie wkładasz? Producent i typ baterii?

 

Baterie różne od ENERGIZER przez DURACELL po SONY czy VARTA... co akurat jest w sklepie jak mi się wyczerpie bateria w pilocie także to nie kwestia bateri :(:

 

theant "wygląda na to że piloty zaczynają zdychać"

 

A można je jakoś reanimować ??

może zna ktoś jakiegoś dobrego fachurkę od elektroniki najlepiej z Gdyni lub najbliższych okolic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A piloty nie były może na przykład zalane, albo może bateria ci nie spuchła ze starości i wylała? Może jest to tylko kwestia rozebrania i wyczyszczenia syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z nich faktycznie wodował w kałuży ale momentalnie rozkręciłem go, wyjąłem z niego baterie i dokładnie osuszyłem przed ponownym użyciem...

czy można jakim sprayem wyczyścić układ scalony czy spirytem czy jak i czym to najlepiej wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można WD40 albo właśnie spirytusem - ale pod żadnym pozorem rozpuszczalnikiem. Najlepiej WD40 zalać przyciski i lekko całą płytkę, a potem przetrzeć samą płytkę spirytem. Szczeliny pod nóżkami scalaka przedmuchać. Jeśli to nie pomoże to raczej już nic z tego nie będzie.

 

Ale to nie tragedia - ja swoich pilotów nie używam od pół roku bo założyłem sobie alarm i jego pilotami zamykam i otwieram samochód. Najgorszy jest tylko montaż, ale koszt alarmu będzie sporo niższy niż 500PLN o których pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można WD40 albo właśnie spirytusem - ale pod żadnym pozorem rozpuszczalnikiem. Najlepiej WD40 zalać przyciski i lekko całą płytkę, a potem przetrzeć samą płytkę spirytem. Szczeliny pod nóżkami scalaka przedmuchać. Jeśli to nie pomoże to raczej już nic z tego nie będzie.

 

Dzieki - spróbuję coś z tym zrobić

 

Ale to nie tragedia - ja swoich pilotów nie używam od pół roku bo założyłem sobie alarm i jego pilotami zamykam i otwieram samochód. Najgorszy jest tylko montaż, ale koszt alarmu będzie sporo niższy niż 500PLN o których pisałeś.

 

no własnie o to chodzi że pilot jest od Alarmu i centralnego zamka więc skoro był zamontowany fabrycznie to chyb alepiej jednak dokupić nowego pilota zamiast zmieniac cały alarm... chyba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz alarm czy tylko immobilizer? Bo jak alarm to nic ci na ten temat nie pomogę, ale jak tylko immo to mam w zanadrzy mały manual jak zamontować alarm w N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. postaram się - ale skoro masz jeszcze do tego alarm to nie wiem co Ci to da że prześlę manuala. Przeczyść piloty i niech ci kumpel sprawdzi pobór prądu i sprawdź jak działają po czyszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i cóż ...

okazało się że po porządnym wyczyszczeniu preparatem WD40 natąpiła duża zmiana.

przed czyszczeniem na standbayu piloty pobierały ok. 0,5 mA a po oczyszczeniu 0,01 mA czyli ok 50 razy mniej. teraz testuję nowe baterie ,, mam nadzieje że jeszcze trochę piloty pośmigają.. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Często zdarza się, że niektóre lutowania pękają przy długim używaniu szczególnie można je uszkodzić przy wymianie baterii. Miałem podobny problem, baterie nie wytrzymywały miesiąca. Wystarczyła lutownica i sprawa była załatwiona. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...