Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kultura pracy V6


Gość Maras

Rekomendowane odpowiedzi

Występuje u mnie w aucie następujące zjawisko.

 

Przy wolnej jeździe na I biegu, głównie pomiędzy 1-1,5 tys obr, silnik nie pracuje jednostajnie. Nie jest to typowe szarpanie, jak np gdy pada cewka. Raczej nazwałbym to nierówną pracą, jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszyć czy zwolnić.

Najbardziej można to odczuć szybko odejmując i dodając gazu w tym zakresie obrotów. Wtedy czuć jak całym autem rzuca.

W innych samochodach czegoś takie nie pamiętam, a od V6 oczekiwałbym bardziej kulturalnej pracy niż R4 :)

 

Na wolnych obrotach spisuje się bez zarzutu, poza zakresem 1-2 tys obr też jest bez problemu.

Pomyślałem o silniku krokowym, nawet już go czyściłem, choć nie wiem czy wystarczająco. Tam jest taki trzpień w krokowcu, wokół którego jest sprężyna (?) i plastikowa obudowa. Czy on powinien wysuwać się z tego plastiku czy nie? U mnie wyglądało jakby to wszytko było złączone ze sobą.

 

Innych pomysłów nie mam. Macie jakieś propozycje? :)

 

Dodam że jest tak i na benzynie i na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wygląda na źle ustawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy) miałem już coś podobnego w maździe Xedos 2,0 V6 :) tam była specjalna procedura ustawienia TPSu na szczelinomierz przy zmostkowanym złączu diagnostycznym (szczelina 0,25mm nic się nie działo, szczelina 0,50mm włączał się wentylator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wolnej jeździe na I biegu, głównie pomiędzy 1-1,5 tys obr, silnik nie pracuje jednostajnie. Nie jest to typowe szarpanie, jak np gdy pada cewka. Raczej nazwałbym to nierówną pracą, jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszyć czy zwolnić.

 

U mnie jest podobnie, nie jest to jakieś mocne szarpanie ale właśnie taki "dyskomfort" jakby się mogło wydawać można wyczuć, moim zdaniem to całkiem poprawne zachowanie.

 

Weź pod uwagę, że 1 bieg ma inne przełożenie niż wyższe, bardziej czuć takie rzeczy, dodatkowo, jeszcze nim osiągnie silnik 2 tys obrotów moment jest już ponad 200Nm, więc jak ma taka moc być przeniesiona bez szarpnięcia? Efekt może być spotęgowany (i myślę, że to jest właśnie to szarpnięcie) CUT-OFFem. Przecież jak odpuścisz gaz i hamujesz silnikiem to nim obroty spadną do ~1500 (nie wiem dokładnie do ilu) to komputer odcina całkowicie paliwo (LPG też), lekko dodajesz gazu i mieszanka znowu jest podawana, myślę, że jazda w korkach właśnie blisko tej granicy powoduje właśnie to co opisałeś.

 

Moja teoria jest może dość śmiała przyznaję :) ale nie znam lepszego wytłumaczenia, co potwierdził mi gazownik jak stroił mi sekwencje siedząc obok z kompem podpiętym, właśnie mówił, ze to efekt cut-off'u.

 

Proszę o komentarz mojej teorii spisku :)

 

 

BTW: W piątek o ile się chłopaki (Szalony i Dylson) zjawią na zlocie możemy porównać efekt u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRZECHu, też o tym myślałem i dopuszczam możliwość, że "ten typ po prostu tak ma".

Ale jednocześnie myślę sobie, że w takiej klasy aucie projektanci powinni się lepiej postarać. I że ten "dyskomfort" może wynikać z jakiegoś niedomagania.

 

Snafu, jak można sprawdzić czy TPS jest nie tak ustawiony jak trzeba? Komputer wyłapie taki błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snafu, jak można sprawdzić czy TPS jest nie tak ustawiony jak trzeba? Komputer wyłapie taki błąd?

 

Podobno płytkami się mierzy szczelinę, Snafu mówił, że można to zniwelować (szarpanie). Wczoraj sprawdziłem i na LPG efekt jest minimalnie bardziej odczuwalny niż na Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że teoria Grzecha jest jak najbardziej słuszna. Pierwszy bieg służy do ruszania, rozpędzania auta i przełożenie tego biegu sprawia, że auto tak się zachowuje. Wystarczy wrzucić dwójkę i na pewno szarpanie zniknie. Po prostu jedynka to nie jest bieg na którym sie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
mi to wygląda na źle ustawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy) miałem już coś podobnego w maździe Xedos 2,0 V6 :) tam była specjalna procedura ustawienia TPSu na szczelinomierz przy zmostkowanym złączu diagnostycznym (szczelina 0,25mm nic się nie działo, szczelina 0,50mm włączał się wentylator)

 

a gdzie jest ten czujnik i jak go ustawić? w Mazdzie Xedos 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...