Gość sk Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Witam , czy któryś ze szczęśliwych użytkowników nowego iXa (T31) kupował już zimowe opony oraz felgi ( alusy lub stalowe) - jeżeli tak to z góry dziękuję za info na ten temat sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Ja bede kupowal w najblizszym czasie. Po co przeplacac lepiej kupic na allegro ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 na allegro , oczywoście , ale 17ki są drogie , a felgi 16ki stalowe praktycznie są dostępne tylko u dealera za ......670zł szt. bezsens sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Mam felgi stalowe z maximy 16'. O ile wiem sa identyczne jak w x-trailu. pozniej spisze wszystkie parametry felgi. Rozstaw oczywiscie 5*114,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Będę wdzięczny za te parametry sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Cześć, na allegro , oczywoście , ale 17ki są drogie , a felgi 16ki stalowe praktycznie są dostępne tylko u dealera za ......670zł szt. bezsenssk tutaj http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=542914#542914 poruszyłem ten sam temat z tych samych przyczyn o których wspominasz. Tutaj http://www.autox.pl/index.php?page=stalowe...mp;x=26&y=7 są stalowe felgi, które mogą pasować do X-a. Cena jest też sensowna. Parametry stalowej felgi powinny być takie: 16"; 16x6-1/2JJ ET 45mm Na powyższej stronie felgi mają parametr ET = 40mm, podobno nie jest to duża różnica i felga może wystawać minimalnie poza zarys auta. W innym poście napisał Pemo_: „Najlepiej poszukać oryginalnych felg z X-Traila, ale jak nie ma to różnica 5mm ET to jest prawie żadna różnica, po prostu felgi będą szerzej rozstawione, ważne jest tez jaka jest średnica otworu centrującego, Nissan pewnie we wszystkich modelach ma taka sama, ale warto sprawdzić żeby sie nie bawić w tłoczenie lub dokładanie pierścieni centrujących. „ Aktualnie jestem na urlopie, więc poszukiwania zawieszone ;-) Będę śledził ten i inne wątki i podpowiedzi… Pozdrawiam Vratko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Obiecane parametry felgi. Tylko nie wiem gdzie jest zapisane et. Felgi z tego co wiem pochadza z nissana altimy. Cena 400zl za 4szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 ET40 daje w sumie o 10 mm większy rozstaw kół na tej samej osi - pytanie czy to będzie miało jakieś znaczenie . Inne pytanie jaka jest różnica między felgami z oznaczeniem "J" a "JJ" - może ktoś wie ? sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cadavre Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Z oznaczeń, które są w instrukcji: JJ - felga stalowa J - felga aluminiowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Witam , czy któryś ze szczęśliwych użytkowników nowego iXa (T31) kupował już zimowe opony oraz felgi ( alusy lub stalowe) - jeżeli tak to z góry dziękuję za info na ten tematsk Po co ci w nowej bryce opony zimowe i felgi jesli napewno masz gumy "all seasons"?? na takich przejechalem juz jedna zime ( w gorach ) - bez klopotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarcinZ Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Co myślicie o kupnie opon zimowych do nowego X-traila w rozmiarze 225 60R 17(Hankook Icebear)? Letnie mam 215 60R 17. Czy rozmiar ma znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Witam, czy ma sens zakładania NOWEGO WĄTKU o oponach zimowych? Już ich parę zostało otwartych, trudno się podpiąć do istniejącego tematu? Na przykład tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45916 , lub: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25645 , a może: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=42495 , tu też by dało radę: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=46636 .?! Wątek ten jest interesujący i był by bardziej przejrzysty jak by był opisany w jednym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Witam, Z oznaczeń' date=' które są w instrukcji: JJ - felga stalowa J - felga aluminiowa[/quote'] Parę postów wyżej podałem stronę gdzie stalowe felgi są oznaczone symbolem JJ i J jeśli na tej samej stronie sobie wyszukasz felgi aluminiowe to żadna z nich niema oznaczenia JJ i J. Może głupie pytanie, ale jak to zrozumieć?? Po co ci w nowej bryce opony zimowe i felgi jeśli na pewno masz gumy "all seasons"?? na takich przejechałem juz jedna zimę ( w górach ) - bez kłopotów W sumie to masz rację' date=' może w nowym samochodzie na pierwszą zimę niema sensu zmiany opon na zimowe. Ale na drugą zimę to bym zmienił. Jak już ktoś w inny tu stwierdził: quote="Yaroo"']Moim zdaniem jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Ale to moje zdanie. tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...121a591691c3582 Może ma sens zmianę opon na zimowe dla osoby jeżdżącej całą zimę w trudnych zimowych może górskich warunkach. U nas na wybrzeżu opony AllSeason pierwszą zimę na pewno zdają egzamin, nawet z zimowym urlopowym wyjazdem w góry. Warto porozmawiać jakie felgi i zimowe opony będą dobre dla naszych pojazdów. Bo wcześniej czy później będziemy na pewno opony zmieniać. Pozdrówka Vratko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cadavre Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Co do tych J i JJ nie jestem pewien. Wnioskowałem po danych z instrukcji. W moim X-Trailu wraz z zakupem otrzymałem opony All Seasson. Mieszkam w górach we wsi, drogi utrzymywane są na biało, bardzo często z rana po lekkich opadach śniegu drogi nie są w ogóle odśnieżane. Najgorzej gdy przez dzień jest powyżej 0C a w nocy jest przymrozek... Mimo wszystko opony sprawują się OK tylko na czarnych drogach, na pozostałych, o których pisałem - nie najlepiej - wpadają w poślizg przy każdej nadarzającej się okazji... Lepiej kupić OSOBNO letnie i zimowe... Felgi będę zamawiać stalowe (b. wytrzymałe moim zdaniem niż alum) z Qashkai'a, bo jakimś dziwnym trafem nigdzie do X-Traila T31 felg stalowych kupić nie można... A te z Qashkai'a powinny pasować - jedyna różnica to ET40 zamiast ET45 które wg instrukcji powinny być. Duży wybór opon tutaj: http://opony.webwweb.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Witam, to Cadavre: no tak, rozumiem w twojej sytuacji ma sens wymiany opon typu Allseason na letnie i zimowe. Jak wspomniałem, tutaj na wybrzeżu na pewno jeden cały sezon dadzą radę. Przejechałem już ponad 4000km w tym dużo w górach, deszczu, po leśnych drogach i było dobrze. Dosyć intensywnie przeszukiwałem net i jakoś nie natrafiłem na stalowe felgi do T31, to też pomyślałem o felgach z Qashqai-a. Różnica 5 mm w ET chyba nie będzie aż tak znacząca. Wczoraj odwiedziłem wulkanizatora, ponieważ jakiś burak mi wkręcił wkręt do opony i było to potrzeba zakleić (debilita ludzka nie zna granic), wulkanizator mi też zaproponował felgę z Nissana Qashqai-a. Pozdrówka Vratko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Witam' date='to [b']Cadavre[/b]: no tak, rozumiem w twojej sytuacji ma sens wymiany opon typu Allseason na letnie i zimowe. Jak wspomniałem, tutaj na wybrzeżu na pewno jeden cały sezon dadzą radę. Przejechałem już ponad 4000km w tym dużo w górach, deszczu, po leśnych drogach i było dobrze. No dobra koledzy, ALE GDZIE TE FELGI STALOWE kupic, na necie coprawda do Qusaquaia jakies sa, ale ja bym wolal kupic jednak u tego kto sie tym para na codzien. Bede wdzieczny za namiary dla wybrzeza Gdanskiego. Dla zainteresowanych podam ze w T30 ET jest wlasnie 40 mm tylko w T31 zrobili 45 mm ale jak ktorys z kolegow napisal to niewielka roznica. No wiec niech sie ktos pochwali zakupem stalowek - ZIMA nadchodzi!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Cześć, wczoraj odwiedziłem Zakład Wulkanizacji na Witomińskej chyba 13 Pytałem o stalówki do Traila, pan z obsługi wyciągnął jakiś katalog, nie było w nim X-Traila, zasugerował felgi z Qasqai-a, nie było podanej ceny, ale podobno koło 220 PLN za sztukę. Jestem laikiem i zdałem się na fachową obsługę warsztatu. Mogę ci jutro podać bliższe namiary na ten zakład. Mieszkam na Śląskiej więc to jeden z bliższych dla mnie punktów. Może tam ci doradzą fachowo, na co dzień się tym zajmują. Pozdrówka Vratko Edit: W.Z Inwestgum ul. Witomińska 13. Gdynia tel: 058 661 52 10 http://www.zumi.pl/96291,WZ_Inwestgum,Gdynia,firma.html http://firmy2.pkt.pl/slowo_miasto/alufelgi...lfR2R5bmlh.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cadavre Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dokonałem już niedawno zakupu zestawu felga + opony zimowe. Wybór padł na felgi z Nissana Qashqai ET40mm - sztuka za 240zł u wulkanizatora. Do tego opony zimowe Nokiana. Różnica pomiędzy ET40 a ET45 to faktyczne te 5mm wystające bardziej poza obrys samochodu. Wydaje się to być wartością niewielką, ale zauważyłem, że podczas jazdy X jest bardziej ochlapany. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań do montażu felg ET40mm z Qashqai'a! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagruszka Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Dla tych wszystkich którzy tak jak i ja stawiają sobie pytanie czy wymieniać opony ALL-SEASSON w T-31 na zimówki polecam bardzo ciekawy artykuł, który jeszcze bardziej namieszał mi w głowie.....Polecam przeczytać wszystkie 3 strony. http://4x4.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=434 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 I niestety nadal mamy dylemat. Po tym artykule należy odpowiedzieć na pytanie czy opone w jakie są fabrycznie wyposażone nasze autka należa do dobrych wielosezonówek czy do taki sobie. Ja np zauważyłem że przód się dość szybko ściera , może to efekt 173KM i mojej nogi. Chyba jednak wymienię na zimówki , znalazłem w przystępnej cenie zimówkę firmy TOYO japońską 215/60R17. Czy może znacie tą firmę ? sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Faktycznie opony dunlopa strasznie szybko się ścierają i są małe odporne na aquaplaning,polecam wymianę na zimówki,w zeszłym roku założyłem opony contintentala winter contact i jestem z nich bardzo zadowolony. Za komplet zapłaciłem ok.2400zł Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auko Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Dzisiaj zamówiełem felgi aluminiowe ENZO R ET 38. Według zapewnień pracownika oponeo.pl parametr ET 38 DLA TEJ FEGI jest też dedykowany (potwierdzenie TUV) właśnie dla tego modelu samochodu (sprawdzałem na konfiguratorze producenta i tak jest). Parametr ET nie jest włąściwie parametrem dla samochodu lecz dla felgi i pisanie, że w T30 ET to 40mm a T31 45 nie do końca jest prawdą (prawda dotyczy oryginalnej felgi Nissana). Cena za felgę, którą zamówiłem to 332 zł - razem za 4 sztuki 1328zł (przesyłka gratis). Zamówiłem też opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-25-4 215/60 R17 96H - za 4 sztuki cena2160 zł sklep@motoopony.pl . Tak więc za 3500zł mam taki oto komplet. Czy to dużo, czy mało ? Dodam, że mam nowego Nissana 2,0 173 KM. Przejechałem na nim dopiero 700km. Mam założone wielosezonówki Dunlopa. Dzisiaj u nas dopiero zrobiło się trochę zimowo i muszę powiedziec, że nawet nieźle się w tych warunkach spisały. Ale, w związku z tym, że mieszkam w górachi w zimie mam trudny dojazd pod dom nie będę ryzykował. Zastanawiam się jednak czy wielosezenówki trzymac i jeździc na nich w lecie, czy może sprzedac i kupic typowe letnie ??? Mam też pytanie - dla wielu śmieszne zapewne. Nie znalazłem w instrukcji obsługi jak montowac bagażnik dachowy na relingach - tych z reflektorami ? Czy tam się ściąga jakieś osłony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Na temat opon ( czy zimowe czy wielosezonowe) już nie będę się wypowiadał , bo ile wypowiedzi tyle opini, wiem jedno że ja nie kupię drugich Dunlopów , bo są tego nie warte. Jezeli chodzi o zimówki , to jakl już wspominałem , kupiłem opony firmy TOYO 215/60R17 i założyłem na oryginalne felgi ( te felgi są odporne na warunki zimowe , w tym sól). Trochę może ryzykuję z tą firmą TOYO ( produkt rodem z JAponi - ale?) , ale jak na razie to pierwsze paręset km jest ok. Sa bardzo ciche jak na zimówki , a cena ..... 455zł za szt. Do końca jednak nie jestem przekonany czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby kupienie felg stalowych 16" i do tego opon , gdyż operacja zmiany opon na 17-kach kosztowała mnie 130 zł w tym ( do dziś nie wiem z jakich powodów) serwis oponiarski policzył "zwyżkę" za wielkość czyli za 17" i za to że napęd 4x4. Niestety taki wydatek będzie 2x w roku , więc po 2 latach te 16"-owe felgi by się zwróciły. Tylko że własnie tu rodzi się pytanie. Niestety nie spotkałem w "normalnej" cenie takich szesnastek z ET45 , według mnie zakładanie ET38 ( robi się wtedy róznicz w rostawie kół 14 mm ) może juz mieć znaczenie. Taka jest moja opinia , ale zapewne będą też odmienne zdania. sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trout Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Dziś wyjechałem raniutko na pierwszy śnieg - na dróżkach osiedlowych, głównie na kostce bauma pojeździłem trochę aby popróbować i powiem jedno: jestem w lekkim szoku. Jak przyhamowałem to praktycznie zero reakcji, ABS terkotał i terkotał a smochód jeeeeechał strasznie długo. Trochę się tego przeraziłem a na pewno mocno zaskoczyłem in - . Może to masa robi swoje ale jak zawróciłem i wsiadłem do astry na zimowych oponach (jakieś polskie) to znacznie lepiej zachowywała się w hamowaniu. Czuć było jak się wgryza w śnieg. I tak sobie myślę, że chyba trzeba się zaopatrzyć w zimówki, liczyłem na te All season i na systemy wspomagające trakcje ale.... dobrze, że popróbowałem przed właściwą jazdą i prędkość jazdy później zredukowałem o 50%. Chyba zainwestuję z niedrogie opony zimowe i wolniej będę jeździł, IMO lepsze to rozwiązanie niż nasze Dunlopy Czy ktoś z W-wy może polecić punkt w którym kupował stalowe felgi i opony (lub inne w miarę tanie źródło) ? bo chyba na ten wariant się zdecyduję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auko Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Na temat opon ( czy zimowe czy wielosezonowe) już nie będę się wypowiadał , bo ile wypowiedzi tyle opini, wiem jedno że ja nie kupię drugich Dunlopów , bo są tego nie warte.Jezeli chodzi o zimówki , to jakl już wspominałem , kupiłem opony firmy TOYO 215/60R17 i założyłem na oryginalne felgi ( te felgi są odporne na warunki zimowe , w tym sól). Trochę może ryzykuję z tą firmą TOYO ( produkt rodem z JAponi - ale?) , ale jak na razie to pierwsze paręset km jest ok. Sa bardzo ciche jak na zimówki , a cena ..... 455zł za szt. Do końca jednak nie jestem przekonany czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby kupienie felg stalowych 16" i do tego opon , gdyż operacja zmiany opon na 17-kach kosztowała mnie 130 zł w tym ( do dziś nie wiem z jakich powodów) serwis oponiarski policzył "zwyżkę" za wielkość czyli za 17" i za to że napęd 4x4. Niestety taki wydatek będzie 2x w roku , więc po 2 latach te 16"-owe felgi by się zwróciły. Tylko że własnie tu rodzi się pytanie. Niestety nie spotkałem w "normalnej" cenie takich szesnastek z ET45 , według mnie zakładanie ET38 ( robi się wtedy róznicz w rostawie kół 14 mm ) może juz mieć znaczenie. Taka jest moja opinia , ale zapewne będą też odmienne zdania. sk Certyfikat TUV dla tej felgi z dedykacją dla X Traila T 31 znajdziesz na stronie http://trial.alcar.fdi-dm.de/v1m/trialv1m/...p;fdi_key=17918 Jak się otworzy to kliknij w INFORMACJE TECHNICZNE - tam masz certyfikaty. Myślę, że zamiast kombinowania ze stalowymi można spokojnie kupic taką aluminiową. Zwłaszcza, że jak porównacie sobie np. cenę tej felgi w oponeo, na allegro i u innych sprzedawców, to się przekonacie, że cena jest dobra. Ale może się mylę :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.