Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL opony zimowe + felgi


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Janusz-Marek

Dodałem dwa rozmiary ponieważ Virilitas tak zrobił u siebie w T30 i działa. Wyższy profil opony to większy komfort jazdy zimą[przejazdy przez sople lodowe]. Przy kole 215/60R17 średnica koła wynosi 689.8 mm, przy 215/65R16 to jest 685.9 mm czyli niecałe 4 mm mniej, a 215/70R16 to 707.4 mm, czyli 17.6 mm więcej tj.8.8 mm na stronę. Na pewno na ciut większych kołach będzie wyglądał lepiej. Ot i wszystko pozdrawiam

Już jeżdżę na oryginalnych felgach nissanowskich od T30 ET40 6,5R16, a opony Yokohama Geolandar I/T 215/65R16 i wszystko działa. Można powiedzieć pozostałem na rozmiarach fabrycznych ponieważ fabryka Nissan do T31 dopuszcza 16 calowe koła i 17 calowe. Teraz następny dylemat i pytanie: czy na 17 calowe felgi jeśli założę letnią oponę 225/60R17 to będzie ocierać czy nie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już jeżdżę na oryginalnych felgach nissanowskich od T30 ET40 6,5R16, a opony Yokohama Geolandar I/T 215/65R16 i wszystko działa. Można powiedzieć pozostałem na rozmiarach fabrycznych ponieważ fabryka Nissan do T31 dopuszcza 16 calowe koła i 17 calowe. Teraz następny dylemat i pytanie: czy na 17 calowe felgi jeśli założę letnią oponę 225/60R17 to będzie ocierać czy nie.?

 

Raczej będzie , bardziej chodzi o szerokość opony niż o jej wysokość, Ja tak miałem. Mój rozmiar nie haczy więc z tego to wynika! Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie będzie. Dopuszczalna jest zmiana szerokości w górę lub dół i wysokości w dół lub górę o jeden rozmiar, tak aby obwód opony (w przekroju bocznym) pozostał bez zmian. Tylko po co?

Jeździć się co prawda da, ale: wskazania prędkościomierza będą nieprawidłowe, powierzchnia styku opony i podłoża będzie mniejsza, więc hamowanie będzie gorsze, profil opony jest niższy, więc nieco łatwiej zahaczyć o przeszkody, indeks ładowności jest niższy, przez co opony mogą popękać na obwodzie (X-Trail T30 ma co prawda dopuszczalną masę całkowitą tylko 2050kg, ale ma również wysoko położony środek ciężkości, co powoduje, że opony muszą znosić większe obciążenia boczne na zakrętach).

 

Kolego włącz sobie GPSa na aktualną prędkość i porównaj ze wskazaniem prędkościomierza.

Już przy 60km/h na blacie- faktycznie jest 50!

I to na fabrycznych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego włącz sobie GPSa na aktualną prędkość i porównaj ze wskazaniem prędkościomierza.

Już przy 60km/h na blacie- faktycznie jest 50!

I to na fabrycznych oponach.

W każdym aucie pokazywana prędkość jest zawyżona o około 5%-10% i to jest standard z niewiadomych przyczyn (zapewne uzasadnione jest to dobrem kierowców). Jeśli zmniejszy się obwód koła to przekłamanie będzie jeszcze większe, a nie każdy jeździ z GPSem i zna swoją realną prędkość jazdy. Posługiwanie się odczytem prędkości przejadzu korygowanym "na oko" może albo doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnej prędkości i mandat, albo do niepotrzebnej jazdy z mniejszą prędkością niż dopuszczalna.

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy trafiłem w temat... ale mam do sprzedania pozostałe po moim X-Trailu opony letnie... może kogoś zainteresują http://forum.nissank...r-g051-2157015/

Pozdrawiam.

Marcin

Edytowane przez graphia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ciekawe rzeczy, a ja wymyśliłem tak, zamiast kupować nowych felg stalowych na zimę, gdzie cena jest za ponad 250 zł za sztukę, to kupię nowe alusy za 300 zł za sztukę a stare alusy będa na zimę.

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Renald bardzo dobry pomysł. Sam bym tak zrobił. Patrz na jakość tych felg. Często można coś tanio trafić w Norauto na Rzgowskiej.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jako że zbliża się sezon na zakupy kapci, odgrzeję lekko kotleta.

Szukam opon w rozmiarze 225/70/16 (u mnie obcierać nie będą :P ). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi modelami? Co polecacie? :

 

http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-sj-6/225/70R16/102/Q/?idp=9101

http://www.opony.com.pl/opony/bfgoodrich/winter-slalom-ksi/225/70R16/103/S/?idp=31887

http://www.opony.com.pl/opony/goodyear/wrangler-ug/225/70R16/103/T/?idp=11429

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie Dunlopy ma mój kolega w Hondzie CR-V i mówi,że można nimi drzewa wyrywać tak się trzymają śniegu,ale na asfalcie są głośne i mało przyjemnie się na nich jeździ.O reszcie za wiele nie wiem,tyle co z opisu producenta.

Ja osobiście kupiłem i gorąco polecam Pirelli Scorpion Ice&Snow (mój rozmiar 215/65 16).Jestem z nich bardzo zadowolony.Lepszych opon zimowych nigdy nie miałem a na suchym czy mokrym asfalcie jeździ się na nich lepiej jak na letnich firmy Nokian.To nie są zwykłe opony do osobówek,które też są w tym rozmiarze a opony typowo terenowe i do aut typu SUV.Na zimę są fabrycznie montowane w Mercedesach,VW czy Porsche

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście kupiłem i gorąco polecam Pirelli Scorpion Ice&Snow (mój rozmiar 215/65 16).Jestem z nich bardzo zadowolony.Lepszych opon zimowych nigdy nie miałem a na suchym czy mokrym asfalcie jeździ się na nich lepiej jak na letnich firmy Nokian.To nie są zwykłe opony do osobówek,które też są w tym rozmiarze a opony typowo terenowe i do aut typu SUV.Na zimę są fabrycznie montowane w Mercedesach,VW czy Porsche

Podpisuję się obiema rękoma pod powyższym - świetne opony! Na mokrej nawierzchni są głośniejsze niż letnie, ale trzymają się dobrze (zaskakująco dobrze - nie spodziewałem się tego po zimówkach). Do tego, ponieważ są dedykowane do 4x4 i SUV mają wzmacnianą strukturę (oznaczenie XL), przez co są sztywniejsze - auto jest bardziej sterowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo typowo terenowego bieżnika Pirelli i przeznaczenia do aut 4x4 i dużych SUVów,to według mnie wydają się troche lepszym rozwiązaniem niż Dunlop grandtrek.Dunlop jest do dużych,ciężkich i typowo terenowych aut jak Patrol,Pajero czy Merce klasy G.Pirelli są do aut 4x4 poruszających się z większymi prędkościami jak Merce ML,Porsche Cayen i oczywiście mniejszych aut typu nasze Nissany,Suzuki itp

Dunlop będzie się świetnie spisywał w ekstremalnych śniegach,zaspach,dołach i rowach,ale chyba nie da takiego komfortu jazdy jak Pirelli,której dzielności w terenie też nie można zarzucić.

To co mówił mój kumpel o Hondy.Raz wywciągał auto teścia z zaspy to wywlekł je jak szmate tak opony trzymały,ale jak tylko śnieg z drogi znika czar opon Dunlop pryska

 

Ja brałem pod uwagę jeszcze opony Bridgestone Blizzak DM-V1 ,ale były troche droższe i akurat brakło ich na stanie,dlatego padło na Pirelli.(409 zł za szt)

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja metoda kupna nabyłem nówki sztuki Yokohama Geolandar I/T 215/65/16 w promocyjnej cenie 368 zł (cena na oponeo 487 zł)...spędziłem ponad miesiąc na różnych forach i oczywiście wszędzie marketingowcy zadbali żeby Continental i Goodyear miały najlepsze oceny ale mnie przekonały opinie z włoskich i niemieckich forach, gdzie dużo dobrego pisano o Yokohamie i Bridgestone Blizzak LM 80...oczywiście duże znaczenie ma teren w jakim się poruszamy (u mnie 50% las i bardzo słabo odśnieżone drogi, 50% miasto i dobrze odśnieżone drogi) i jeśli ktoś porusza się głównie w mieście i na krajówkach to kupno czegoś lepszego niż Barum nie ma sensu...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy x-traili, potwierdzam opinie o Dunlop Grandtrek , są swietne na głęboki snieg, błoto pośniegowe i drogi gdzie odśnieżarka nie dojeżdża, trzymają się sniegu znakomicie , na asfalt też się nadają ale raczej do spokojnej jazdy niz wyścigów choć przyznam że nie jeżdżę jak emeryt i nie narzekam na złą przyczepnośc czy drogą chamowania. Jak zawsze musimy pamietać o tym że to zimówka i jej zachowanie i właściwości sa inne niż letniej. Ogólnie jeśli ktoś mieszka w terenie górzystym albo poza miastem gdzie drogi są w słabym stanie technicznym i drogowcy często nie zaglądają to polecam im tą oponkę , do miasta raczej szkoda choć i tu można utknąc w zaspie. Jedyny minus to że na asfalcie jest głośna ale bieżnik robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Efene79 ma rację.Trzeba pomyśleć czy warto nam wydać np.500 zł na Michelinki czy ponad 600 na Nokian jak jeździmy tylko po mieście a glęboki śnieg widzimy tylko w tv.Ja mieszkam na wsi i często drogi są zasypane jak diabli dlatego szukałem opony bardziej terenowej,ale o dobrych właściwościach jezdnych.Lubię wyjechać na narty często po kilkaset kilometrów i opona musi byc komfortowa i w miarę spisywać się na suchym czy mokrym asfalcie i jak dla mnie Pirelli spisują się świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie te wypowiedzi przekonują mnie właśnie do dunlopów ;)

warunki w jakich będę użytkował auto, to raczej głęboki śnieg leżący od końca listopada do marca (okolice Arłamowa). Indeks prędkości (160) mnie nie przeraża bo i tak nie mam się gdzie rozpędzić (serpentyny) szybciej niż 100-110 (po suchym).

 

tak często wyglądają drogi:

 

drogazim1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie drogi to raczej URAL albo fadroma Stalowa Wola :-)

Kup Dunlopy i daj znać jak się spisują.

A Honda na zdjęciu na jakich oponach śmiga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) - śmiga...ła

 

poprzednie sezony to były goodyeary ultra grip, ostatni (na foto) continental conti winter contakt (chyba model 790)

są porównywalne w zimie. Conti lepiej (takie mam wrażenie) spisywało się na szutrach (na Krymie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 listopada łatwiej będzie wybrać oponę ponieważ będą na nich zamieszczone obowiązkowe etykiety charakteryzujące oponę. Polecam tekst do poczytania o oponach:

http://moto.pl/Porad..._etykietka.html

http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/651154,od_1_listopada_latwiej_wybierzesz_opone_beda_obowiazkowe_etykiety.html

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda,ale w TVN Turbo był reportaż o tych oznaczeniach i okazało się to troche niewypałem.Jeśli chodzi o opony letnie to nie ma problemu bo taka opona jeździ albo po suchym albo po mokrym asfalcie.A zimą mamy do wyboru asfalt mokry,suchy,z błotem pośniegowym,luźnym śniegiem,ubitym śniegiem,lód,zaspy itp.Oznaczenie zimowych opon jakimiś wykresami czy kolorami będzie przypominało raczej tęcze a 95% ludzi i tak nie będzie wiedzieć o co chodzi.To jest wymysł UE i nasi muszą to wprowadzić,ale dla większości ludzi i tak najważniejsza będzie cena opony.

Moim zdaniem mało kto specjalnie kupi oponę z zielonym listkiem na boku bo była ekologicznie wyprodukowana

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony zamienione

 

opony1.jpg

 

a taka różnica na samochodzie

 

 

opony2x.jpg

 

w końcu przestał wyglądać jak by miał kółka od wózka dziecięcego....

 

wrażenia po pierwszych 200km – o ile mokra trawa sama się wyrywa, suszy, wiąże i ustawia w snopki przed samochodem, tak mokry asfalt nie jest wymarzoną nawierzchnią tych opon. jest bardziej miękko, mniej stabilnie na zakrętach - taki ponton, ale mnie się podoba. Są troszkę głośniejsze niż letnie ale przy 100-110km/h poziom hałasu jest akceptowalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, mam pytanie. Kumpel ma następująca sytuację w x-ie T30 2,2 di 2003 rok (taki jak mój), nie ma konta na forum, więc poprosił mnie o zapytanie, co niniejszym czynię :)

 

1) Czy jeśli kupił auto i na nim są opony następujących rozmiarów oś przednia 215/75/15 2) oś tylna 215/70/15 to czy na gwałt musi wymieniać opony, czy może pojeździć jakiś czas, do uzbierania aksy na nowy równy komplet?

 

2) czy prędkościomierz coś przekłamuje w takiej sytuacji? ( na belce drzwi napisane jest, że jeśli ma się rozmiar felg 15 to wymiary powinny być 215/70/15, a ona ma wysokość 215/75/15)

 

3) jaki rozmiar sugerujecie, czy rozmiar 215/75/15 jest ok? Czy wtedy prędkościomierz też pokazuje dobrze?

 

z góry dzięki za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod poniższym linkiem możesz porównać sobie rozmiary rożnych opon.

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

 

Z porównania wynika, że jest 3 procentowa różnica, w prędkości pomiędzy kołami.

Przy napędzie 2WD to bym się nie przejmował, ale moim zdaniem nie jest to zdrowe przy napędzie 4WD.

Ta różnica w obwodzie koła na prostej drodze przy napędzie 4WD powoduje różnicę w obrotach pomiędzy przednia osią a tylną.

Gdzieś to musi być kompensowane i pewnie będzie jako poślizg na sprzęgle między-osiowym.

A jeśli dodatkowo samochód jest wyposażony w ESP, a wtedy i w TCS (a o tym nic nie pisałeś) to ta elektronika ma powody aby głupieć.

ESP (i TSC) pewnie ma jakąś swoją tolerancję, kiedy się załącza. Powiedzmy, że załącza się gdy poślizg między-osiowy jest większy niż 5%, a w tym samochodzie już jest różnica 3%, więc zostaje rezerwa tylko 2%, czyli będzie się załączał zdecydowanie szybciej. Te obliczenia są oczywiście czysto teoretyczne, bo nie znam dokładnej specyfikacji ESP.

 

Chodzi o to abyś za moment w imieniu kolegi nie pisał na forum zapytania, że w tym samochodzie prawie cały czas pali się kontrolka ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na większość kolega gkowal już odpowiedział. Ja ze swojej strony dodam:

2) czy prędkościomierz coś przekłamuje w takiej sytuacji?

Prędkościomież w Xie przekłamuje jak diabli nawet na ori gumach ;) ( w porównianu do gps)

jaki rozmiar sugerujecie

 

225/70/16 ;) - nic nie obciera, a prędkość jest z dokładnością do 2km/h. Nie zauważyłem aby spalanie się zmieniło.

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...