Mark_75 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Chciałbym zauważyć, że o ile X-trail faktycznie nie jest prawdziwą terenówką to również te opony niby 4x4 też nie są prawdziwymi oponami do samochodów terenowych tylko do takich właśnie SUVów z napędem 4x4 i innych samochodów z napędem "na cztery łapy", co zresztą często jest napisane w opisach tych opon. (...) No trudno się nie zgodzić. Pewnie jest dokładnie tak jak piszesz w swoim poście. Teoretycznie można założyć, że jeśli ktoś jest pewien, że nie będzie jechał po trudnym kopnym śniegu to może spokojnie zakładać zwykłe opony, a jak się spodziewa niespodzianek na drodze, to te "bardziej terenowe" będą lepsze. "Terenowość" opon dedykowanych do 4x4 jest jednak czasem zastanawiająca - używam obecnie Uniroyal RALLYE 4x4 STREET 215/65R16 98 H i uważam, że są to znakomite opony. Szosowe. Są ciche, dobre na suchej i mokrej nawierzchni. Ich bieżnik nie jest nawet porównywalny do 4x4, chociaż spotykałem ludzi, którzy testowali je w terenie i nie okazały się być fatalne. W tym samym przedziale opon letnich można oczywiście znaleźć opony do 4x4, które widać, że są przewidziane w mniej lub bardziej ciężki teren... ale spotkałem już raz użytkownika takiej opony (niby do 4x4, ale po ilości klocków było widać, że to raczej opony szosowe) - był wyjątkowo wściekły na znajomych i mechanika, którzy mu je doradzili. Hałas w aucie był ponoć nie do zniesienia (jeździł Land Roverem, 99% po drogach asfaltowych, nie pamiętam jakie to były opony). A ja niedługo przetestuję jak działają moje "deszczowe" Uniroyale w śniegu, bo ciekawi mnie ile może dać sam napęd 4x4 z systemami wspomagającymi. Ciekawostka dla ludzi, którzy mają auto z napędem na przód. Przetestowałem to rozwiązanie jak nie miałem kasy na komplet zimówek. Kiedyś przez 2 sezony w mojej Skodzie Felicji używałem kombinacji letnich Uniroyali na wodę i błoto z przodu i zimówek Semperita na tyle i muszę powiedzieć, ze w aucie 2x4 taka kombinacja nieźle się spisywała (oczywiście nie musiałem się wykopywać z kopnego śniegu, ani podjeżdżać pod oblodzone, strome górki). Plusy takiego mixu były takie, że zwykle zimą na drodze jest woda i błoto, a czasem jest błoto pośniegowe, ubity śnieg lub kombinacja tych rzeczy - przód był odporny na aquaplaning i dobrze radził sobie w błocie, na suchych nawierzchniach był bezkonkurencyjnie lepszy niż jakakolwiek opona zimowa, a tył podczas zakrętów lub hamowania na śniegu bardzo dobrze się trzymał drogi. Z tego doświadczenia wiem również, że letnie Uniroyale na wodę nie są całkowicie bezradne zimą (ale oczywiście dobra zimówka jest lepsza, nie ma nad czym dyskutować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Dziwie się że dużo ludzi chce wymieniać w 4x4 opony.Testowałem już setki opon i z całą pewnością jestem w stanie powiedzieć że gorączka opon jest spowodowana reklamą firm oponiarskich, a co za tym idzie dużym zyskiem.Zakłady wulkanizacyjne też się przyczyniają do zysków i udzielają informację wygodną dla siebie. Nawet niektóre letnie opony 4x4 mogą być całkiem niezłe na zimę. Testowałem i wiem co mówię. Moja rada to nowa opona + odpowiedni bieżnik i własciwe ciśnienie powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Czy testował może ktoś w X-trail'u opony Nokian WR G2 SUV? Przymierzam się do ich zakupu... Kolego testowałem te oponki i można powiedzieć że nie są złe, ale wszystko zależy gdzie je będziesz używał i ile powietrza do nich naładujesz zimą. Ciśnienie w oponach to bardzo ważna rzecz. Pamiętaj również że opony o różnych rozmiarach tej samej firmy też inaczej się sprawują. Kolego testowaliśmy dwa takie same X-Traile na tych samych oponach na śniegu oraz wodzie i powiem tak że bardzo miło mnie zaskoczyły opony całoroczne Star Performer w podobnej cenie. Nieżle sprawują się na śniegu i w czasie mrozów. Są ciche i dobrze trzymają się na mokrych drogach. Moje doświadczenie podpowiada że opony powinno się kupować co najwyżej na trzy lata i wymieniać na nowe nawet jak dużo nie jeździsz.Kupisz drogie opony to i tak je powinieneś wymienić najpóźniej do terzech lat ponieważ one nie będą spełniały swoich parametrów. Bieżnik opony 5mm i niżej to złom. Ja obecnie stosuje tanie opony całoroczne i wymieniam je co dwa lata. Jestem naprawde bardzo zadowolony. Zdecydowanie odradzam nie kupować używanych opon ponieważ równy bieżnik tył i przód na kołach to ważna rzecz jeśli włączasz tylny napęd. Wszystkie cztery opony tej samej firmy, o tych samych bieżnikach i tej samej serii, a napewno będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 (edytowane) Podzielę się moim doświadczeniem. Do mojego X-a - T31,SE, 2008, 2.0 cdi 150Km seryjne opony całoroczne 17", aby zejść niżej w kosztach na zimę na 16", założyłem alufelgi kupione w Alucenter, Model: M502 Średnica 16" Szerokość 6,5" Rozstaw szpilek 5x114,3 Osadzenie (ET) 40 Kolor: polerka + srebrny(ze znakiem Nissan) Opony kupiłem przez internet(opony-auto.pl) Nokian WR G2 SUV 215/65R16 102H XL w dobrej cenie. Całość, felgi i opony, z montażem za 3400zł. Felgi nie dość że wyglądają całkiem nieźle za tę cenę to pasują jak "ulał" do X-a. Może po zimie będą wyglądały gorzej ale napewno lepiej od stalówek z kołpakami. Kupiłem te same felgi tylko z oponami UIROYAL MS plus 66 215/65R16 98H. Opony kupiłem przez NETCAR.pl (polecam ten sklep ze wzgledu na profesjonalizm i podejście do klienta)i z opon jestem bardzo zadowolony. Test wyjazdu zimowego na narty w góry zdały bardzo dobrze. Felgi po jednym sezonie wyglądają jak nowe (oczywiście po umyciu). Pozdrawiam. RysiekD Edytowane 6 Listopada 2010 przez RysiekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jara67 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 witam a jak wyglada sprawa z nakretkami bo chcialbym zmienic opony na zimowe i zastanawiam sie czy jak kupie felgi stalowe -pisze w instrukcjiii ze maja byc et 40 czy bede musial dokupic inne nakretki czy te z alufelg fabrycznych bede pasowaly x trail t30 2005r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pege Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) witam a jak wyglada sprawa z nakretkami bo chcialbym zmienic opony na zimowe i zastanawiam sie czy jak kupie felgi stalowe -pisze w instrukcjiii ze maja byc et 40 czy bede musial dokupic inne nakretki czy te z alufelg fabrycznych bede pasowaly x trail t30 2005r Jeżeli masz zamiar kupić felgi stalowe to zapewne 16 cali,dedykowane do Qashkaia :rozmiar: 6.5Jx16 Rozstaw śrub: 5x114.3 ET (odsadzenie): 40 CH (otwór centralny): 66 , tylko uważaj na chińskie "podróbki",proponuję np niemieckie KFZ Stahlrad 7855 , lub włoskie Magnetto Wheels R1-1686 .Więc jak widzisz,będziesz miał ET 40, chociaż nie ma to większego znaczenia (np.T31 ma ET 45),a już co do wyboru rodzaju nakrętek odsadzenie felgi nie ma tu nic do rzeczy Oczywiście potrzebujesz nakrętek M12x1.25 ' stożek ' na klucz 21 ,i tu zalecam ci zakup nakrętek przelotowych,gdyż oryginalne kryte do T30 mają wysokość 26mm, natomiast szpilki po założeniu ,stalówek' bardziej wystają z felgi i nakrętka oryginalna(kryta) może od razu ,lub z czasem (po kilku sezonach/wymianach kół)okazać się za krótka. A więc albo kupno dłuższych niż oryginalne nakrętek krytych,albo kupno otwartych.(jeżeli przewidujesz założenie kołpaków,to zbytnio wygląd koła nie ucierpi.W tym wypadku proponuję zabezpieczyć wystającą część szpilki np.odrobiną smaru miedziowego.Nakrętki z certyfikatem,lub atestem kupisz bez problemu za 2-5 zł/sztuka na Allegro.Ponadto niekiedy (ale nie zawsze)nakrętki do alufelg trochę się różnią np.budową kołnierza stożka , czasami są "dwuczęściowe" aby nie 'obrabiać'gniazd w alufeldze,itp.itd. No i nie kupuj nakrętek twardszych od szpilki,8.8 całkowicie wystarczy.Pozdrawiam. Edytowane 23 Listopada 2010 przez pege Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xman70 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 (edytowane) Witam, ja mam pytanie dot opon ze spikami. Mieszkam w Norwegii, chce kupic 2 opony ze spikami na zime jednak zastanawiam sie gdzie je zalozyc- na przod czy tyl? Generalnie uzywam napedu auto...macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Kiedy sie bedzie lepiej prowadzil np w zakretach...Pozdrawiam Edytowane 2 Października 2011 przez xman70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niuks Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 A co powiecie o tych oponach;Bridgestone Blizzak LM80 215/65 R16 102 H XL, z 70-80% przebiegu to trasa autostrady i zimą,myślałem o wielosezonowych ale w zimie będę jeździł po polskich drogach a wiadomo jaka potrafi być zima w Polsce,a może proponujecie coś innego,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Ja od 2007 roku używam BRIDGESTONE DMZ3 215/65R16 98Q TL - świetne zimówki. Gdy będę kupował nowe zimówki to prawdopodobnie zostanę przy BRIDGESTONE i poszukam ich następców, bo modelu DMZ3 już chyba nie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Witam, ja mam pytanie dot opon ze spikami. Mieszkam w Norwegii, chce kupic 2 opony ze spikami na zime jednak zastanawiam sie gdzie je zalozyc- na przod czy tyl? Generalnie uzywam napedu auto...macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Kiedy sie bedzie lepiej prowadzil np w zakretach...Pozdrawiam Pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wg wielu specjalistów od opon, lepsze opony powinny znajdować się na kołach tylnej osi. Wg instrukcji obsługi X-Traila, nie powinno się montować opon różnego typu na osiach przedniej i tylnej. Wg tejże samej instrukcji aby poprawić możliwości jezdne w ciężkich zimowych warunkach należy korzystać z łańcuchów nakładanych na koła przedniej osi. A jeśli chodzi o doświadczenia... X-Trail jest napędzany (opcjonalnie) na 4 koła, nie testowałem konfiguracji mieszanych. Uważam, że byłoby to nieprawidłowe - system kontroli trakcji mógłby nieprawidłowo interpretować sytuację, gdy jedna oś ma lepszą przyczepność niż druga (to sugeruje różne rodzaje nawierzchni). Testowałem za to mieszane konfiguracje na autach z napędem przednim. Sytuacja wygląda tak: W lecie lepiej się jeździ, gdy samochód posiada lepsze opony z przodu - opona zaprojektowana na jazdę w deszczu dobrze chroni przed aquaplaningiem (niespodziewana "ucieczka" przodu przy dużej prędkości może być katastrofalna w skutkach), lepszy bieżnik ułatwia również start i hamowanie (zwykle około 70% siły hamowania znajduje się na osi przedniej). W zimie przydaje się gdy samochód dobrze hamuje i dobrze rusza na niepewnej nawierzchni, ale... prawdopodobieństwo niekontrolowanej "ucieczki" tyłu jest bardzo duże na zakrętach i przy hamowaniu, nawet gdy prędkości nie są duże - dlatego o wiele lepiej, gdy lepsze opony znajdują się wtedy z tyłu (zaliczyłem w życiu kilka "piruetów" - dobrze wiem co to znaczy, gdy tył jest niestabilny). Reasumując: jeśli miałbym zakładać na zimę opony o lepszej przyczepności, czyli np. z kolcami na tylko jedną oś, to wybrałbym oś tylną - na oblodzonej drodze nie powinno dzięki temu obracać samochodem w przypadku poślizgu. Niestety nie testowałem, jak taka konfiguracja działa w wersji 4x4, chociaż, być może, (wbrew instrukcji) jest to dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Najlepiej mieć wszystkie 4 opony dobrej klasy. To jest jedyny element tak na prawdę stykający się z podłożem i nie powinno się oszczędzać lub kombinować na oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Najlepiej mieć wszystkie 4 opony dobrej klasy. To jest jedyny element tak na prawdę stykający się z podłożem i nie powinno się oszczędzać lub kombinować na oponach Co racja to racja. Niestety czasem ludzie nie mają pieniędzy na wymianę kompletu i potem są kombinacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Witam mam T30 i zaryzykowałem zakup 4 nowych opon wielosezonowych firmy YOKOHAMA GEOLANDAR H/T-S 215/70 r16 G051 (482 pln szt.). Jeżdżę na nich 3 dzień i są super ciche oraz świetnie hamują na mokrej nawierzchni. Wcześniej jeździłem na Nokianach WR-T 225/70 r16 też wielosezonowych ale na mokrej nawierzchni nie hamowały praktycznie w ogóle i były głośne. Wiem że nie ma opony doskonałej i na wszystkie sezony ale jak wytestuję je w zimę to opowiem wam coś o ich zachowaniu. Na razie jestem mile zaskoczony. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Mam używam. Są super ale wg mnie jednak trochę głośniejsze od Toyo Tranpath (Transpath) które miałem wcześniej Na zimę mam BF Goodrich WinterSlalom które są na śniegu po prostu za-je-bis-te Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek01 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Witam planuje zakup opon do T30 Nokian Hakkapelitta 4 rozmiar 215/65R16 98T , czy ktoś moze mi coś doradzić na ich temat? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niuks Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 witam, zrobiłem rozeznanie i te Bridgestone Blizzak LM80 215/65 R16 102 H XL będą kosztowały około 600 euro myślę ze z montażem, tak ze najprawdopodobniej je kupie,pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) I niestety nadal mamy dylemat. Po tym artykule należy odpowiedzieć na pytanie czy opone w jakie są fabrycznie wyposażone nasze autka należa do dobrych wielosezonówek czy do taki sobie. Ja np zauważyłem że przód się dość szybko ściera , może to efekt 173KM i mojej nogi. Chyba jednak wymienię na zimówki , znalazłem w przystępnej cenie zimówkę firmy TOYO japońską 215/60R17. Czy może znacie tą firmę ? sk Poczytaj trochę o napędach 4X4 to będziesz wiedział dlaczego warto często przekładać opony przednie na tył i odwrotnie. Zauważ że wszystkie prawdziwe opony do aut z napędem 4x4 są symetryczne/asymetryczne (właśnie z tej przyczyny) . No to może coś napiszę "W większości aut z napędem na 4 koła mamy różne obciążenia osi i różny rozkład mocy między osiami . Sytuacja taka powoduje przyspieszone zużycie opon bardziej obciążonych i tych, do których przekazywany jest większy moment obrotowy. W celu wyrównania zużycia opon i zapobieżenia powstawaniu różnic w obwodach toczenia opon należy zmienić pozycję kół w pojeździe. Prawidłowa rotacja powinna zapewnić zmianę pozycji koła między osiami oraz zmianę dotychczasowego kierunku toczenia opon. Rotacja kół powinna być przeprowadzana od 4 do 6 tyś km a im auto cięższe i mocniejsze tym częściej. Pamiętajmy że każde koło w autach 4x4 musi mieć to samo ciśnienie w oponach, ma to bardzo duże znaczenie na obwód toczenia i na stabilność prowadzenia auta." Pozdrawiam Edytowane 12 Listopada 2011 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janusz-Marek Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 I niestety nadal mamy dylemat. Po tym artykule należy odpowiedzieć na pytanie czy opone w jakie są fabrycznie wyposażone nasze autka należa do dobrych wielosezonówek czy do taki sobie. Ja np zauważyłem że przód się dość szybko ściera , może to efekt 173KM i mojej nogi. Chyba jednak wymienię na zimówki , znalazłem w przystępnej cenie zimówkę firmy TOYO japońską 215/60R17. Czy może znacie tą firmę ? sk Witam Panowie, Mam T31 2.0 dci z 2008r, nakręciłem na Dunlop-ach Grand Trek-ach około 50 tys. km. Mieszkam na Pogórzu Kaczawskim i zimą co tydzień jeździmy z rodziną do Karpacza na nartki [każda sobota i niedziela], a oprócz tego też Czechy i powiem Wam, że te fabryczne opony dawały radę. Cudów po fabrycznych gumach nie ma co oczekiwać, ale byłem szczerze zdumiony jak wjechałem na szczyt Łysej Góry po śniegu i lodzie. Na tą zimę muszę wymienić na typowe zimówki[bo to już trzeci sezon] i myślę o Yokohama Geolandar I/t+G071 w rozmiarze 215/70R16. Wyższy profil to większy komfort przejeżdżania przez sople lodowe, czy też zwalniacze. Liczę się z tym, że auto może mi lekko pływać na zakrętach, ale znowu zimą tak szybko się nie jeździ[ a na pewno w górach]. Średnica koła wzrośnie mi o niecałe 2 cm, a prędkościomierz będzie przekłamywał ok. 5%. Problem polega na tym, że nie wiem, czy ten rozmiar opony nie będzie ocierał o nadkole w zakrętach. Czy ktoś może eksperymentował z rozmiarami opon? bo fabryczne propozycje dla T31 są do kitu oczywiście, masz racje ! Miałem na myśli węższy rozmiar czyli: 205, a nie 215. Myślę, że ten rozmiar felgi trochę zrekompensuje wysokość gumy czyli 70 zamiast 65 i brzuchem nie będę szorował po śniegu Chciałbym Wam powiedzieć, że kupiłem te felgi 15" (oryginalne nissana) z oponami 205/70/15 (semperit top grip), do tego dosyć fajne kołpaki i moim skromnym, amatorskim zdaniem nie wygląda to źle... Jeździ się, przy takiej śnieżnej pogodzie, też całkiem fajnie, więc póki co (nie byłem jeszcze w trudniejszym terenie) polecam. Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Przechodząc z profilu 65 215R16[ średnica koła 68.59 cm] na profil 70 205R15[ śr. koła 66.8 cm] zmniejszasz średnicę koła niecałe 2 cm, więc bardziej będziesz brzuchem szorował po śniegu. Pozdrawiam Co myślicie o kupnie opon zimowych do nowego X-traila w rozmiarze 225 60R 17(Hankook Icebear)? Letnie mam 215 60R 17. Czy rozmiar ma znaczenie? Po co? Na zimę raczej węższe opony, a na lato szersze Witam mam T30 i zaryzykowałem zakup 4 nowych opon wielosezonowych firmy YOKOHAMA GEOLANDAR H/T-S 215/70 r16 G051 (482 pln szt.). Jeżdżę na nich 3 dzień i są super ciche oraz świetnie hamują na mokrej nawierzchni. Wcześniej jeździłem na Nokianach WR-T 225/70 r16 też wielosezonowych ale na mokrej nawierzchni nie hamowały praktycznie w ogóle i były głośne. Wiem że nie ma opony doskonałej i na wszystkie sezony ale jak wytestuję je w zimę to opowiem wam coś o ich zachowaniu. Na razie jestem mile zaskoczony. Pozdrawiam Witaj, mam pytanie: czy ten rozmiar opony nie ociera Ci nadkola w ostrych skrętach kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glocke Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Czy ktoś może coś powiedzieć na temat Dunlop SP Sport 7000 A/S - są zakładane seryjnie do T31, przynajmniej ja takie dostałem. Pytanie czy można na tym przejeździć zimę? Jak się zachowują na śniegu itd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Witaj, mam pytanie: czy ten rozmiar opony nie ociera Ci nadkola w ostrych skrętach kierownicy? 225/70 R16 - ocierają 215/70 R16 - nie ocierają Pozdrawiam Czy ktoś może coś powiedzieć na temat Dunlop SP Sport 7000 A/S - są zakładane seryjnie do T31, przynajmniej ja takie dostałem. Pytanie czy można na tym przejeździć zimę? Jak się zachowują na śniegu itd.? Jezdziłem kiedyś na Dunlopach SP Sport Fastresponse i są to świetne opony na lato i jesień ale nie na zimę.. Miałem je w samochodzie osobowym! Świetna opona, pierwsza liga w oponach do aut osobowych. Najlepsze trzymanie w zakrętach na mokrej i suchej drodze oraz najlepsze hamowanie również na mokrej i suchej drodze. Niskościeralne a zarazem bardzo przyczepne i ciche. Po 5 latach użytkowania lekko sie zużyły. Pozdrawiam Edytowane 21 Listopada 2011 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janusz-Marek Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 225/70 R16 - ocierają 215/70 R16 - nie ocierają Pozdrawiam Jezdziłem kiedyś na Dunlopach SP Sport Fastresponse i są to świetne opony na lato i jesień ale nie na zimę.. Miałem je w samochodzie osobowym! Świetna opona, pierwsza liga w oponach do aut osobowych. Najlepsze trzymanie w zakrętach na mokrej i suchej drodze oraz najlepsze hamowanie również na mokrej i suchej drodze. Niskościeralne a zarazem bardzo przyczepne i ciche. Po 5 latach użytkowania lekko sie zużyły. Pozdrawiam Czy mieszałeś coś z felgami?, czy też pozostałeś na felgach fabrycznych 6.5x16 ET 40,114.3x5;fi otworu66.1. temat trudny, bo na konfiguratorach do T31 wogóle nie figuruje opona 215/70R16. Mam fabryczne odsdzenie ET45 i obawiam się, czy jeśli przejdę na inne ET np. ET40 to czy wtedy nie będą ocierać o błotniki zwłaszcza, że wysokość opony wzrośnie.Może gdybym pozostał na fabrycznym odsadzeniu to byłoby git. Im więcej wiem to coraz bardziej jestem durny w tym temacie. Kasę wcale nie małą łatwo wydać, ale, żeby to chociaż działało. Kolega sprzedaje felgi i na żadnym z konfiguratorów niemieckich do iksa nie może znaleźć felgi do opony 215/70R16. Ratunku pomóżcie bo zima tuż,tuż , a ja w ciemnej d*pie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 (edytowane) Czy mieszałeś coś z felgami?, czy też pozostałeś na felgach fabrycznych 6.5x16 ET 40,114.3x5;fi otworu66.1. temat trudny, bo na konfiguratorach do T31 wogóle nie figuruje opona 215/70R16. Mam fabryczne odsdzenie ET45 i obawiam się, czy jeśli przejdę na inne ET np. ET40 to czy wtedy nie będą ocierać o błotniki zwłaszcza, że wysokość opony wzrośnie.Może gdybym pozostał na fabrycznym odsadzeniu to byłoby git. Im więcej wiem to coraz bardziej jestem durny w tym temacie. Kasę wcale nie małą łatwo wydać, ale, żeby to chociaż działało. Kolega sprzedaje felgi i na żadnym z konfiguratorów niemieckich do iksa nie może znaleźć felgi do opony 215/70R16. Ratunku pomóżcie bo zima tuż,tuż , a ja w ciemnej d*pie Witam Kolegów! A dlaczego "schodząc" o jeden rozmiar z 17' na 16' dodał Kolega dwa rozmiary na profilu (z 60 do 70) Prawidłowo powinno być: 215/65R16. Kupiłem taki zestaw: http://www.netcar.pl...540646,szi.html http://moto.allegro....1963688665.html Przejeździłem 2 sezony. Sprawują się idealnie (I dobrze wyglądają). Pozdrawiam X-maniaków! Edytowane 7 Grudnia 2011 przez RysiekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janusz-Marek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Witam Kolegów! A dlaczego "schodząc" o jeden rozmiar z 17' na 16' dodał Kolega dwa rozmiary na profilu (z 60 do 70) Prawidłowo powinno być: 215/65R16. Kupiłem taki zestaw: http://www.netcar.pl...540646,szi.html http://moto.allegro....1963688665.html Przejeździłem 2 sezony. Sprawują się idealnie (I dobrze wyglądają). Pozdrawiam X-maniaków! Dodałem dwa rozmiary ponieważ Virilitas tak zrobił u siebie w T30 i działa. Wyższy profil opony to większy komfort jazdy zimą[przejazdy przez sople lodowe]. Przy kole 215/60R17 średnica koła wynosi 689.8 mm, przy 215/65R16 to jest 685.9 mm czyli niecałe 4 mm mniej, a 215/70R16 to 707.4 mm, czyli 17.6 mm więcej tj.8.8 mm na stronę. Na pewno na ciut większych kołach będzie wyglądał lepiej. Ot i wszystko pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 A czy rozmiar 205/55/16 będzie odpowiedni do T30 ( w tym momencie mam 215/65/16)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 (edytowane) A czy rozmiar 205/55/16 będzie odpowiedni do T30 ( w tym momencie mam 215/65/16)? Nie będzie. Dopuszczalna jest zmiana szerokości w górę lub dół i wysokości w dół lub górę o jeden rozmiar, tak aby obwód opony (w przekroju bocznym) pozostał bez zmian. Tylko po co? Jeździć się co prawda da, ale: wskazania prędkościomierza będą nieprawidłowe, powierzchnia styku opony i podłoża będzie mniejsza, więc hamowanie będzie gorsze, profil opony jest niższy, więc nieco łatwiej zahaczyć o przeszkody, indeks ładowności jest niższy, przez co opony mogą popękać na obwodzie (X-Trail T30 ma co prawda dopuszczalną masę całkowitą tylko 2050kg, ale ma również wysoko położony środek ciężkości, co powoduje, że opony muszą znosić większe obciążenia boczne na zakrętach). Edytowane 28 Grudnia 2011 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.