Gość Janusz-Marek Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dodałem dwa rozmiary ponieważ Virilitas tak zrobił u siebie w T30 i działa. Wyższy profil opony to większy komfort jazdy zimą[przejazdy przez sople lodowe]. Przy kole 215/60R17 średnica koła wynosi 689.8 mm, przy 215/65R16 to jest 685.9 mm czyli niecałe 4 mm mniej, a 215/70R16 to 707.4 mm, czyli 17.6 mm więcej tj.8.8 mm na stronę. Na pewno na ciut większych kołach będzie wyglądał lepiej. Ot i wszystko pozdrawiam Już jeżdżę na oryginalnych felgach nissanowskich od T30 ET40 6,5R16, a opony Yokohama Geolandar I/T 215/65R16 i wszystko działa. Można powiedzieć pozostałem na rozmiarach fabrycznych ponieważ fabryka Nissan do T31 dopuszcza 16 calowe koła i 17 calowe. Teraz następny dylemat i pytanie: czy na 17 calowe felgi jeśli założę letnią oponę 225/60R17 to będzie ocierać czy nie.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Już jeżdżę na oryginalnych felgach nissanowskich od T30 ET40 6,5R16, a opony Yokohama Geolandar I/T 215/65R16 i wszystko działa. Można powiedzieć pozostałem na rozmiarach fabrycznych ponieważ fabryka Nissan do T31 dopuszcza 16 calowe koła i 17 calowe. Teraz następny dylemat i pytanie: czy na 17 calowe felgi jeśli założę letnią oponę 225/60R17 to będzie ocierać czy nie.? Raczej będzie , bardziej chodzi o szerokość opony niż o jej wysokość, Ja tak miałem. Mój rozmiar nie haczy więc z tego to wynika! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Nie będzie. Dopuszczalna jest zmiana szerokości w górę lub dół i wysokości w dół lub górę o jeden rozmiar, tak aby obwód opony (w przekroju bocznym) pozostał bez zmian. Tylko po co? Jeździć się co prawda da, ale: wskazania prędkościomierza będą nieprawidłowe, powierzchnia styku opony i podłoża będzie mniejsza, więc hamowanie będzie gorsze, profil opony jest niższy, więc nieco łatwiej zahaczyć o przeszkody, indeks ładowności jest niższy, przez co opony mogą popękać na obwodzie (X-Trail T30 ma co prawda dopuszczalną masę całkowitą tylko 2050kg, ale ma również wysoko położony środek ciężkości, co powoduje, że opony muszą znosić większe obciążenia boczne na zakrętach). Kolego włącz sobie GPSa na aktualną prędkość i porównaj ze wskazaniem prędkościomierza. Już przy 60km/h na blacie- faktycznie jest 50! I to na fabrycznych oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Kolego włącz sobie GPSa na aktualną prędkość i porównaj ze wskazaniem prędkościomierza. Już przy 60km/h na blacie- faktycznie jest 50! I to na fabrycznych oponach. W każdym aucie pokazywana prędkość jest zawyżona o około 5%-10% i to jest standard z niewiadomych przyczyn (zapewne uzasadnione jest to dobrem kierowców). Jeśli zmniejszy się obwód koła to przekłamanie będzie jeszcze większe, a nie każdy jeździ z GPSem i zna swoją realną prędkość jazdy. Posługiwanie się odczytem prędkości przejadzu korygowanym "na oko" może albo doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnej prędkości i mandat, albo do niepotrzebnej jazdy z mniejszą prędkością niż dopuszczalna. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 (edytowane) nie wiem czy trafiłem w temat... ale mam do sprzedania pozostałe po moim X-Trailu opony letnie... może kogoś zainteresują http://forum.nissank...r-g051-2157015/ Pozdrawiam. Marcin Edytowane 29 Stycznia 2012 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Ciekawe rzeczy, a ja wymyśliłem tak, zamiast kupować nowych felg stalowych na zimę, gdzie cena jest za ponad 250 zł za sztukę, to kupię nowe alusy za 300 zł za sztukę a stare alusy będa na zimę. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Renald bardzo dobry pomysł. Sam bym tak zrobił. Patrz na jakość tych felg. Często można coś tanio trafić w Norauto na Rzgowskiej. Edytowane 15 Maja 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jako że zbliża się sezon na zakupy kapci, odgrzeję lekko kotleta. Szukam opon w rozmiarze 225/70/16 (u mnie obcierać nie będą ). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi modelami? Co polecacie? : http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-sj-6/225/70R16/102/Q/?idp=9101 http://www.opony.com.pl/opony/bfgoodrich/winter-slalom-ksi/225/70R16/103/S/?idp=31887 http://www.opony.com.pl/opony/goodyear/wrangler-ug/225/70R16/103/T/?idp=11429 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Takie Dunlopy ma mój kolega w Hondzie CR-V i mówi,że można nimi drzewa wyrywać tak się trzymają śniegu,ale na asfalcie są głośne i mało przyjemnie się na nich jeździ.O reszcie za wiele nie wiem,tyle co z opisu producenta. Ja osobiście kupiłem i gorąco polecam Pirelli Scorpion Ice&Snow (mój rozmiar 215/65 16).Jestem z nich bardzo zadowolony.Lepszych opon zimowych nigdy nie miałem a na suchym czy mokrym asfalcie jeździ się na nich lepiej jak na letnich firmy Nokian.To nie są zwykłe opony do osobówek,które też są w tym rozmiarze a opony typowo terenowe i do aut typu SUV.Na zimę są fabrycznie montowane w Mercedesach,VW czy Porsche 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Ja osobiście kupiłem i gorąco polecam Pirelli Scorpion Ice&Snow (mój rozmiar 215/65 16).Jestem z nich bardzo zadowolony.Lepszych opon zimowych nigdy nie miałem a na suchym czy mokrym asfalcie jeździ się na nich lepiej jak na letnich firmy Nokian.To nie są zwykłe opony do osobówek,które też są w tym rozmiarze a opony typowo terenowe i do aut typu SUV.Na zimę są fabrycznie montowane w Mercedesach,VW czy Porsche Podpisuję się obiema rękoma pod powyższym - świetne opony! Na mokrej nawierzchni są głośniejsze niż letnie, ale trzymają się dobrze (zaskakująco dobrze - nie spodziewałem się tego po zimówkach). Do tego, ponieważ są dedykowane do 4x4 i SUV mają wzmacnianą strukturę (oznaczenie XL), przez co są sztywniejsze - auto jest bardziej sterowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 (edytowane) Pomimo typowo terenowego bieżnika Pirelli i przeznaczenia do aut 4x4 i dużych SUVów,to według mnie wydają się troche lepszym rozwiązaniem niż Dunlop grandtrek.Dunlop jest do dużych,ciężkich i typowo terenowych aut jak Patrol,Pajero czy Merce klasy G.Pirelli są do aut 4x4 poruszających się z większymi prędkościami jak Merce ML,Porsche Cayen i oczywiście mniejszych aut typu nasze Nissany,Suzuki itp Dunlop będzie się świetnie spisywał w ekstremalnych śniegach,zaspach,dołach i rowach,ale chyba nie da takiego komfortu jazdy jak Pirelli,której dzielności w terenie też nie można zarzucić. To co mówił mój kumpel o Hondy.Raz wywciągał auto teścia z zaspy to wywlekł je jak szmate tak opony trzymały,ale jak tylko śnieg z drogi znika czar opon Dunlop pryska Ja brałem pod uwagę jeszcze opony Bridgestone Blizzak DM-V1 ,ale były troche droższe i akurat brakło ich na stanie,dlatego padło na Pirelli.(409 zł za szt) Edytowane 15 Października 2012 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Efene79 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 a ja metoda kupna nabyłem nówki sztuki Yokohama Geolandar I/T 215/65/16 w promocyjnej cenie 368 zł (cena na oponeo 487 zł)...spędziłem ponad miesiąc na różnych forach i oczywiście wszędzie marketingowcy zadbali żeby Continental i Goodyear miały najlepsze oceny ale mnie przekonały opinie z włoskich i niemieckich forach, gdzie dużo dobrego pisano o Yokohamie i Bridgestone Blizzak LM 80...oczywiście duże znaczenie ma teren w jakim się poruszamy (u mnie 50% las i bardzo słabo odśnieżone drogi, 50% miasto i dobrze odśnieżone drogi) i jeśli ktoś porusza się głównie w mieście i na krajówkach to kupno czegoś lepszego niż Barum nie ma sensu...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek T31 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Witam wszystkich posiadaczy x-traili, potwierdzam opinie o Dunlop Grandtrek , są swietne na głęboki snieg, błoto pośniegowe i drogi gdzie odśnieżarka nie dojeżdża, trzymają się sniegu znakomicie , na asfalt też się nadają ale raczej do spokojnej jazdy niz wyścigów choć przyznam że nie jeżdżę jak emeryt i nie narzekam na złą przyczepnośc czy drogą chamowania. Jak zawsze musimy pamietać o tym że to zimówka i jej zachowanie i właściwości sa inne niż letniej. Ogólnie jeśli ktoś mieszka w terenie górzystym albo poza miastem gdzie drogi są w słabym stanie technicznym i drogowcy często nie zaglądają to polecam im tą oponkę , do miasta raczej szkoda choć i tu można utknąc w zaspie. Jedyny minus to że na asfalcie jest głośna ale bieżnik robi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Kolega Efene79 ma rację.Trzeba pomyśleć czy warto nam wydać np.500 zł na Michelinki czy ponad 600 na Nokian jak jeździmy tylko po mieście a glęboki śnieg widzimy tylko w tv.Ja mieszkam na wsi i często drogi są zasypane jak diabli dlatego szukałem opony bardziej terenowej,ale o dobrych właściwościach jezdnych.Lubię wyjechać na narty często po kilkaset kilometrów i opona musi byc komfortowa i w miarę spisywać się na suchym czy mokrym asfalcie i jak dla mnie Pirelli spisują się świetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 wszystkie te wypowiedzi przekonują mnie właśnie do dunlopów warunki w jakich będę użytkował auto, to raczej głęboki śnieg leżący od końca listopada do marca (okolice Arłamowa). Indeks prędkości (160) mnie nie przeraża bo i tak nie mam się gdzie rozpędzić (serpentyny) szybciej niż 100-110 (po suchym). tak często wyglądają drogi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Na takie drogi to raczej URAL albo fadroma Stalowa Wola :-) Kup Dunlopy i daj znać jak się spisują. A Honda na zdjęciu na jakich oponach śmiga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 - śmiga...ła poprzednie sezony to były goodyeary ultra grip, ostatni (na foto) continental conti winter contakt (chyba model 790) są porównywalne w zimie. Conti lepiej (takie mam wrażenie) spisywało się na szutrach (na Krymie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) Od 1 listopada łatwiej będzie wybrać oponę ponieważ będą na nich zamieszczone obowiązkowe etykiety charakteryzujące oponę. Polecam tekst do poczytania o oponach: http://moto.pl/Porad..._etykietka.html http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/651154,od_1_listopada_latwiej_wybierzesz_opone_beda_obowiazkowe_etykiety.html Edytowane 24 Października 2012 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 To prawda,ale w TVN Turbo był reportaż o tych oznaczeniach i okazało się to troche niewypałem.Jeśli chodzi o opony letnie to nie ma problemu bo taka opona jeździ albo po suchym albo po mokrym asfalcie.A zimą mamy do wyboru asfalt mokry,suchy,z błotem pośniegowym,luźnym śniegiem,ubitym śniegiem,lód,zaspy itp.Oznaczenie zimowych opon jakimiś wykresami czy kolorami będzie przypominało raczej tęcze a 95% ludzi i tak nie będzie wiedzieć o co chodzi.To jest wymysł UE i nasi muszą to wprowadzić,ale dla większości ludzi i tak najważniejsza będzie cena opony. Moim zdaniem mało kto specjalnie kupi oponę z zielonym listkiem na boku bo była ekologicznie wyprodukowana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 opony zamienione a taka różnica na samochodzie w końcu przestał wyglądać jak by miał kółka od wózka dziecięcego.... wrażenia po pierwszych 200km – o ile mokra trawa sama się wyrywa, suszy, wiąże i ustawia w snopki przed samochodem, tak mokry asfalt nie jest wymarzoną nawierzchnią tych opon. jest bardziej miękko, mniej stabilnie na zakrętach - taki ponton, ale mnie się podoba. Są troszkę głośniejsze niż letnie ale przy 100-110km/h poziom hałasu jest akceptowalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 No trzeba przyznać,że w porównaniu do letnich to jest naprawde kawał laciora:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 225/70/16 - nic nie zauważyłem aby obcierało pierwsze wrażenia z wycieczki poza asfalt: daje radę pojeździć http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iljbkUFqk-Y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Koledzy, mam pytanie. Kumpel ma następująca sytuację w x-ie T30 2,2 di 2003 rok (taki jak mój), nie ma konta na forum, więc poprosił mnie o zapytanie, co niniejszym czynię 1) Czy jeśli kupił auto i na nim są opony następujących rozmiarów oś przednia 215/75/15 2) oś tylna 215/70/15 to czy na gwałt musi wymieniać opony, czy może pojeździć jakiś czas, do uzbierania aksy na nowy równy komplet? 2) czy prędkościomierz coś przekłamuje w takiej sytuacji? ( na belce drzwi napisane jest, że jeśli ma się rozmiar felg 15 to wymiary powinny być 215/70/15, a ona ma wysokość 215/75/15) 3) jaki rozmiar sugerujecie, czy rozmiar 215/75/15 jest ok? Czy wtedy prędkościomierz też pokazuje dobrze? z góry dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Pod poniższym linkiem możesz porównać sobie rozmiary rożnych opon. http://www.rimsntires.com/specs.jsp Z porównania wynika, że jest 3 procentowa różnica, w prędkości pomiędzy kołami. Przy napędzie 2WD to bym się nie przejmował, ale moim zdaniem nie jest to zdrowe przy napędzie 4WD. Ta różnica w obwodzie koła na prostej drodze przy napędzie 4WD powoduje różnicę w obrotach pomiędzy przednia osią a tylną. Gdzieś to musi być kompensowane i pewnie będzie jako poślizg na sprzęgle między-osiowym. A jeśli dodatkowo samochód jest wyposażony w ESP, a wtedy i w TCS (a o tym nic nie pisałeś) to ta elektronika ma powody aby głupieć. ESP (i TSC) pewnie ma jakąś swoją tolerancję, kiedy się załącza. Powiedzmy, że załącza się gdy poślizg między-osiowy jest większy niż 5%, a w tym samochodzie już jest różnica 3%, więc zostaje rezerwa tylko 2%, czyli będzie się załączał zdecydowanie szybciej. Te obliczenia są oczywiście czysto teoretyczne, bo nie znam dokładnej specyfikacji ESP. Chodzi o to abyś za moment w imieniu kolegi nie pisał na forum zapytania, że w tym samochodzie prawie cały czas pali się kontrolka ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Na większość kolega gkowal już odpowiedział. Ja ze swojej strony dodam: 2) czy prędkościomierz coś przekłamuje w takiej sytuacji? Prędkościomież w Xie przekłamuje jak diabli nawet na ori gumach ( w porównianu do gps) jaki rozmiar sugerujecie 225/70/16 - nic nie obciera, a prędkość jest z dokładnością do 2km/h. Nie zauważyłem aby spalanie się zmieniło. http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.