Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL opony zimowe + felgi


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuje kół ziomowych do t31 po lifcie 2011r. Natrafiłem na taką aukcje http://moto.allegro....2784443752.html

Nie ukrywam że felgi te bardzo mi się podobają tylko boję się że mogą niepasować ich parametry to : FELGI ALUMINIOWE 17" 5x114,3 ET38. Na felgi będą założone opony jakie Nissan zaleca do mojego modelu tj. 225/60/17. Proszę was o pomoc w tym temacie. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez gm2008ail
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Takie felgi to pasują do 15-letniej Beemki po WT.

Po co z X-a robić coś mniej niż "bulwarówę".

 

W X-ie dobrze sprawują sie np. takie feklgi:

 

http://moto.allegro.pl/502-s-nowe-felgi-16-5x114-3-nissan-qashqai-juke-i2810696379.html

 

Tak na marginesie: czy w X-ie po lifcie zmieniono wielkość kół? Bo rozumiem, że Kolega "schodzi" z !8" na "zimowe" 17'? Jaki jest wymiar kół X-ów w salonie?

 

Pozdrawiam X-maniaków!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak troszkę podzielę się wrażeniami odnośnie grandtreków...

W dalszym ciągu podtrzymuję opinię przyczepności na mokrym asfalcie - należy raczej uważać, natomiast...

W warunkach zimowych tzn oszroniona droga (bo śniegiem tego nie można nazwać - max 3-5cm białej pokrywy to dla mnie szron/ 30-50cm - to śnieg, 50-100 - dobra zabawa, >1m zaspa) nie zauważam specjalnej różnicy w przyczepności między białym a mokrym asfaltem.

Ciąg do przodu jest niesamowity, skręcalność dobra/b.dobra, hamowanie akceptowalne (pamiętając, że X to przeszło 1,5t + balast)

Na warunki zimowe gorąco polecam.

 

Do napisania postu skłoniła mnie wczorajsza przygoda...

Warunki na drodze: deszcz, temp: -2C, Ciężko wysiąść z samochodu aby nie wywinąć orła, do bagażnika szedłem trzymając się klamek i relingu...

Wąska droga, zaraz za zakrętem zaparkował sobie VW LT

 

vwlt28front20071215.jpg

w rowie dwoma kołami, tak, że powiesił się na brzuchu a koło napędowe po wybraniu śniegu wisiało w powietrzu. Zatrzymałem się podpiąłem linkę i na tym lodzie (bez szarpania aby nie zerwać holu, lock esp off) delikatnie pociągnąłem... Lód nie zrobił na Xie i oponach żadnego wrażenia, nawet za specjalnie nie poczułem że mam coś przypięte do dvpy... Niesamowite opony... :D

 

Po zimie sprawię sobie geolandery w tym samym rozmiarze...

http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/107/H/?idp=15567

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

panowie; czy niczym nie ryzykuje jeśli założę zimową oponę 195/65/16  a  mam  obecnie letnie 215/65/16  i jakie będzie przekłamanie na liczniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

TU-134 koła będą mniejsze ok. 2,5 cm więc samochód będzie jechał wolniej niż wskazanie, po drugie te opony wymagałyby chyba  węższej felgi np,6j.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Jakby ktoś szukal stalowych felg do Xtraila albo innego nissana na 5 szpilek

 

To mam oryginalne do primery P12

16 cali

Komplet lub na sztuki

Na sztuki 99zł/ szt + wysyłka 

Lub komplet 400zł z wysyłką

Zapraszam po odbiór osobisty w Szczecinie

Czasem jeśdzimy pod Poznań - przez WAŁCZ i PIŁE więc możemy podrzucić

(odbiór z trasy )

 

tel 662 790 790

 

Mam do nich opony 205/60 Dunlop 3000 - letnie   -   typowe do P12

Edytowane przez rotor7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poprzednią zimę przejeździłem na nowych oponach Yokohama Geolandar IT 216/65/16 i tym którzy mieszkają w okolicach zapomnianych przez pługi i piaskarki serdecznie polecam. Opona genialna na ubitym śniegu, na błocie pośniegowym jak i w śniegu kopnym. Swoje wady pokazała na lekko mokrym asfalcie i na odśnieżonych drogach miejskich: stała się głośna i dawała o sobie znać przy wyższych prędkościach biciem na kierownicy - kolejne wyważania nic nie dały więc oponki poszły na allegro...W tym roku mocno zastanawiam się nad zakupem opon szerszych a mianowicie 235/60/16...chciałem zapytać czy ma ktoś doświadczenie jazdy X-Trailem na takich oponach i jak się sprawują w zimie...oczywiście przeczytałem dziesiątki opinii że na zimę tylko opona węższa ale od niedawna co raz więcej pojawia się głosów że opona węższa wcale nie jest lepsza : http://www.opony.com.pl/artykul/jakie-opony-na-zime-waskie-czy-szerokie/?id=1070

 http://www.oponeo.pl/artykul/waskie-czy-szerokie-opony-na-zime

 

liczę na opinię kogoś kto sprawdził to na własnym samochodzie...pozdrawiam...

 

--------------

 

miałem nadzieję że ktoś się wypowie a tak skończyło się na zakupie Pirelli Sotto Zero w rozmiarze 215/65/16...pozdrawiam...

Edytowane przez Efene79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

DM-V1 to opona na najtrudniejsze warunki.Widziałem,że w takie opony są wyposażone terenowe auta pracowników lasów państwowych(pracowałem w ich budynku parę dni).Muszą dać sobie radę w naprawdę paskudnym terenie.

LM-80 jest bardziej cywilizowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - czy do X-traila T31 poliftowego można założyć koła 16 cali ? Kupuję właśnie takowego, a zostały mi felgi z Outlandera z zimówkami, o pasującym rozstawie śrub i ET. Salon mówi mi jednak, że do obecnego T31 nie pasują 16-tki przez hamulce. Widzę, że przed liftem sprzedawali T31 z 16-tkami, a po lifcie tylko z 17 lub 18. Nie chce mi się wierzyć, że przy lifcie zmienili rozmiar hamulców, ale może ? Czy ktoś mi może potwierdzić, że po lifcie do T31 nie pasują 16-tki ?

Dzięki z góry, 

Karpies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak właśnie kombinowałem. Patrzyłem na tarcze (średnica ok. 11,5 cala) i nie widziałem różnic w rocznikach T31. Teraz tylko mam problem z otworem centrującym - w X jest 66.1 mm, a w Outlanderze było 67.1 mm. Na taką małą różnicę nie ma pierścieni centrujących - zastanawiam się tylko, czy są konieczne (0.5 mm różnicy z każdej strony).

 

Pzdr,

Karpies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki, tak właśnie kombinowałem. Patrzyłem na tarcze (średnica ok. 11,5 cala) i nie widziałem różnic w rocznikach T31. Teraz tylko mam problem z otworem centrującym - w X jest 66.1 mm, a w Outlanderze było 67.1 mm. Na taką małą różnicę nie ma pierścieni centrujących - zastanawiam się tylko, czy są konieczne (0.5 mm różnicy z każdej strony).

 

Pzdr,

Karpies

Koło opiera sie na piaście i bez wglednie musisz mieć zalożone pierscienie redukcyjne .

0,5 mm na stronę -bez problemu można zamówić dorobienie takich pierścieni ale nie musisz tego robic bo one sa dostepne i za nie wielkie pieniadze do kupienia.

Np.tu:

http://allegro.pl/pierscienie-centrujace-wszystkie-rozmiary-krakow-i3805556614.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę trochę temat. Wielu z Was stało przed dylematem - wielosezonowe czy zimowe+letnie+felgi. W większości wygrywała opcja 2.

Natomiast ostatnio naczytałem się trochę o Goodyear Vector 4seasons, które wydają się być znacznie lepsze niż typowe wielosezonówki i wiele nie ustępować zimówkom.

Pytanie czy ktoś z Was zdecydował się zamontować je w X trailu i może podzielić się wrażeniami? Opinii jest mnóstwo w sieci, ale bez podania rozmiaru opony a to jest kluczowe, dlatego wolę zapytać tutaj.

Na forum znalazłem tylko jedną (pozytywną) opinię byłego właściciela Grand Cherokee, który jest jednak cięższym i pewnie mocniejszym samochodem.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69258-bfgoodrich-all-terrain-ta-ko/page-6?hl=4seasons&do=findComment&comment=907586

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok.10 lat jezdze cały czas autem z napedem 4x4.Wczesniej miałem zawsze dwa komplety kół z załozonymi oponami letnimi i zimowymi.

Ale w chwili obecnej uzywam  opon wielosezonowych  własnie GoodYear ,wcześniej Pirelli Scorpion ,Dunlop Grandtrek i dałem sobie spokoj z oponami dedykowanymi na lato i zimę.

Jeżdżąc z napedem na 4 koła i w 90% po drogach utwardzonych ,ktore w dodatku snieg widza raptem przez pare dni w roku ,opony wielosezonowe -jak dla mnie w zupelności daja radę.

Dlatego też ,jak ktos jest chętny to moge odsprzedac jeden komplet alusów do X-traila 17cali bo lezy mi zbedny teraz w garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem sierrą cosworth 2.0 i xr4 ale z napędem na tył na goodyearach vector. Przejeździłem dwa sezony i wiem z doświadczenia, że było ok zawsze. Jednak oponiarz (uczciwy u mnie na wiosce, nie sprzedaje nowych opon) mówił, że tego nie da się odczuć bo trzeba by próbować w tych samych warunkach zamiennie a tego nikt nie zrobi. Ja jednak byłem zadowolony z jazdy. Dodatkowo masa ludzi w PRL jeździła polonezami na d124 w zimie i dawali radę bo innych zwyczajnie nie było, ale tu chyba chodzi o to by jeździć jeszcze bazpieczniej a nie tylko dawać radę bo innych opcji nie ma. Mimo to uważam, że kiedyś spróbuję tylko wielosezon. Na razie mam pełno kompletów i musze je wyjeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok.10 lat jezdze cały czas autem z napedem 4x4.Wczesniej miałem zawsze dwa komplety kół z załozonymi oponami letnimi i zimowymi.

Ale w chwili obecnej uzywam  opon wielosezonowych  własnie GoodYear ,wcześniej Pirelli Scorpion ,Dunlop Grandtrek i dałem sobie spokoj z oponami dedykowanymi na lato i zimę.

 

Które opony z wymienionych oceniasz najlepiej? Szczególnie interesuje mnie zachowanie w warunkach deszczowych i zimowych, hamowanie, trzymanie na zakrętach i aquaplanning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej sprawuja sie właśnie Goodyear-y...

Poza tym od dawna nie jeżdzę już ekstremalnie ,więc nie bardzo moge sie wypowiadac o szczególach jazdy o jakie pytasz tj.jazdy warunkach deszczowych,zimowych ,hamowaniu ,trzymaniu w zakretach czy aquaplanningu.

Na zadnych z w /w opon nie mialem żadnych przygód..

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Panowie czy felgi z T31 wejdą do T30 (2003r) ?

parametry felg :

 

18x7J ET 40

 

, a na tych felgach opony 225/55/18

Edytowane przez ReleaseDarkside
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli rozstaw śrub pasuje z T31 do T30 to - tak objętościowo problemu nie będzie - ja mam większe koło i nic nie obciera

 

ps

tuning optyczny czy chcesz mieć opony droższe od samochodu???? podpowiedz jaki jest cel zmiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kończą mi się opony letnie,a felgi OEM z tego rocznika są krótko mówiąc nieciekawe. 

Więc myślałem o kupnie całych kół (alledrogo).

A podoba mi się konkretnie ten model: 2013-Nissan-X-Trail-sideview.jpg

Edytowane przez ReleaseDarkside
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj, kupuj 18 to jest to, tylko ten model jest troche mało popularny na aledrogo (tzn maly wybór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie bowiem do mojego t31 ktory ma akurat felgi 17 z oponami 215/60/17 chce kupić felgi na zimę. Powiedzcie mi jakie parametry musza miec te felgi poza R17 i 5x114,3? Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...