Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara - zamiana hamulców na tylnej osi


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie.... czy jest możliwe i czy ktoś już coś takiego robił/widział...

 

Chodzi o zmianę hamulców bębnowych na tylnym moście na tarcze.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś już coś takiego robił/widział...

Stawiam na to, że nie.

W produkowanym równolegle Pathfinderze są zaciski z tyłu. Tylko, że to są całkiem inne zawieszenia. Także myślę, że ta adaptacja skończyła by się na przełożeniu kompletnego zawieszenia z mostem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także myślę, że ta adaptacja skończyła by się na przełożeniu kompletnego zawieszenia z mostem.

 

a takie całościowe rozwiązanie jest możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duużo motania z zamianą ze sztywnego mostu na niezależny zawias. Już prędzej jakiś zestaw tuningowy wyczaić, gdzie zamienia z bębnów na tarcze.

 

 

A w hamerykanckim frontierze nie ma tarcz z tyłu, on w końcu ma 4.0 V6 :D A most i zawias raczej ten sam.

 

 

Może jest podobnie jak w Terrano I. 2.4 benzyna i 2.7 diesel miały z tyłu bębny, a 3.0 V6 miał tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomijając zmianę zawieszenia... to same hebleki dało by radę przeszczepić z jakiegoś innego modelu ?

 

oczy mnie bolą jak parzę na te bębny jak z Żuka... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muszę przyznać, że to ciekawy powód do rzeźby w miarę działających hamulców :D

 

Wizualnie bębny wyglądają marnie, ale za to sprawują się idealnie. Macie problemy z hamowaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieć, że Navara hamuje to lekkie "nadużycie semantyczny" :diabel2:

... po prostu zwalnia.

 

 

Może to kwestia tego, że przyzwyczaiłem się do innych prędkości i innych hamulców, może w terenie się to i sprawdza... ale moja w 99,99% będzie jeździć "po czarnym i równym" (o ile nasze drogi można nazwać równymi.

Wahałem się przed zakupem L200 z uwagi na centralny mechanizm... ale jej brzydota..... sami wiecie ;)

Jak dla mnie ideałem by było dołożenie do Navarki napędu z Pathfindera i jego zawieszenie na tylnym moście. To był by ideał.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Jak dla mnie ideałem by było dołożenie do Navarki napędu z Pathfindera i jego zawieszenie na tylnym moście. To był by ideał.... :D

 

Było kupić Pathfindera, a nie narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi czemu z przodu lepiej miec most niz niezalezne?? - przeswit wiekszy przy niezaleznym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie ma to do siebie, że potrafi się tak niefortunnie ugiąć, że uderzysz miską olejową. Może się to zdarzyć przy jeżdżeniu na większych głazach.

 

Jednym kołem wpadasz w dziurę, a np. drugie najeżdża na kamień i wchodzi do nadkola i zgrzyt całą belką trzymającą drążki.

 

 

W sztywnym moście masz cały czas taką samą odległość od silnika, bo koła się krzyżują, czyli jedno koło wpada w dziurę, resor albo sprężyna się ugina, a most zmienia tylko kąt nachylenia do reszty auta.

 

 

Dlatego jest lepiej mieć sztywny most. :D

 

Na czarnym wszystko się odwraca na korzyść niezależnego.

 

 

Kolego Sygma, jak piszesz, że Navara nie hamuje tylko zwalnia to śmiem twierdzić, że jeździłeś przedtem dość dobrej klasy plaskaczem.

 

Wobec tego masz złe podejście do auta, które waży około 2.5T. Nie wskazany jest w takim aucie sportowy styl jazdy, a mój sportowy styl to prawie rajdowy.

 

Już mi się zdarzyło hamować Tyranem z przyczepą ze 100km/h do 0 i powiem ci, że Navara jednak hamuje. A doświadczenie z terrano nauczyło mnie, żeby nie przekraczać 80 jak się szura po okolicy z przyczepą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sygma, jak piszesz, że Navara nie hamuje tylko zwalnia to śmiem twierdzić, że jeździłeś przedtem dość dobrej klasy plaskaczem.

 

smie wtracic ze droga chamowania navary to 41,2 m ( wyniki testu nie suche dane z kapelusza) .... przy tej masie rewelacja .. bije konkurencje o kilka metrów ( tak kilka metrów, ford ranger 46-47 m jakos ) i nie ukrywajmy nie kupilismy navary by zapier.... tak wiec do normalnej jazdy styka :) moim zdaniem rewelacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam że hamulce są w porządku, EBD też pracuje jak trzeba. Po ostatnim nagłym hamowaniu ze 160 klocki dokończyły swojego żywota ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...