Guest Jakub1971 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Witam wiem,że temat jest stary ale proszę o pomoc moje autko to Nissan Terrano II 1999 r 2,7 TDI chyba powinienem wymienić olej w mostach i skrzyni biegów przebieg 250 tys .Jakie oleje zastosować . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 To już jest szczyt lenistwa - było już parę razy, ale żeby nie było, że gbury na forum siedzą to: Skrzynia biegów - olej spełniający normę API GL-4, takiż sam do reduktora. Przedni most - Norma API GL-5 Tylny most Api GL-5 80W-90 (specjalny do LSD) . Generalnie jakby się uparł to wszędzie możesz zapodać API GL-5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kirek3 Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Mam pytanko. Czy jak wlałem do wszystkich przekładni olej AGIP GL-5 80W90, to dobrze? Słyszałe, że jednak do tylnego mostu powinno się lać specjalny do LSD. Po wlaniu do skrzyni biegów jakby biegi gorzej wchodziły. [ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 14:14 ] Mój Tyran z 2002r ma oryginalny przebieg 66000km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 ja tak zalatwilem lsd - wlali mi w warsztacie zwykly - o czym sie kapnalem niedawno - zmienilem na wlasciwy i d*pa - juz mi dwa kolka w blocku nie pracuja :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 - zmienilem na wlasciwy i d*pa - juz mi dwa kolka w blocku nie pracuja :/ musisz rozebrac całą gruche w drebiezgi i umyć przede wszystkim tarczki od LSD,powinno pomóc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 - zmienilem na wlasciwy i d*pa - juz mi dwa kolka w blocku nie pracuja :/ musisz rozebrac całą gruche w drebiezgi i umyć przede wszystkim tarczki od LSD,powinno pomóc dzieki za rade - bede musial skorzystac - przy okazji okaze sie w jakim sa one stanie. ale to nie predko bo poki co jestem z czasem ograniczony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kirek3 Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Dzięki za odpowiedź z tym olejem w tylnym moście (jutro jadę zmienić), a jeszcze pytanko o resztę: Może być w skrzyni i w reduktorze GL-5 80W90? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Witam! Tu → http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/Terrano+Maverick/Oleje umieściłem dwie tabele z olejami , instrukcja z 2000 roku. Może komuś się przydadzą te informacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppater83 Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Witam może ktoś napisać ile oleju do czego wchodzi. Dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 (edited) Tu wpisz swoje auto i wszystkie parametry Ci wyskoczą,ilość i specyfikacja. Możesz zamówić u nich albo kupisz jaki chcesz http://rockoil.jpoils.pl/dobierz-olej/ Edited March 27, 2018 by fikolek2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Do skrzyni górą warto wlać 1 litr oleju więcej. Wpływa to pozytywnie na trwałość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppater83 Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Do skrzyni górą warto wlać 1 litr oleju więcej. Wpływa to pozytywnie na trwałość. A jak najwygodniej wlać? Czy nie będzie nigdzie ten olej wyciekać? No bo jak poziom wyższy to może przez jakieś uszczelniacze się pocić lub kapać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Nie wiem jak w dwójce ale mi najwygodniej w jedynce wybierakiem się wlewało . Tam jest w sumie tylko jeden uszczelniacz, na wałku sprzęgłowym., Z drugiej strony do reduktora wchodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Ja to lałem do poziomu ,później lewarem do góry prawą stronę i wlewałem korkiem wlewowym 0,8l Bez zbędnych ceregieli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Ja wlewałem tak jak Badger1s - czyli powoli przez wybierak. Jak masz możliwość, to szybciej jest sposobem Pawel084. Ciśnienie w skrzyni biegów jest wyrównywane przez odpowietrzenie, więc nic się nie stanie. Jeżeli poci się uszczelniacz to jest do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Ja już zrobiłem z 60 tys.i nic nie cieknie. Jedynie co to gdy się mocno olej rozgrzeje(długa trasa) to przy uchylonym oknie czuć takie opary oleju przekładniowego. Jak okno zamknięte to nie ma tego smrodu. Też tak macie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Dokładnie to samo. Delikatnie czuć go przy upałach po długiej jeździe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 (edited) Chciałbym wymienić oleje w przednim moście i skrzyniach na olej Shell Spirax S3 AX 80W-90, a w tylnym moście na Shell Spirax S2 ALS 90. http://jota.net.pl/produkty/wg-specyfikacji-przekladniowych/api-gl-5-wg-specyfikacji-przekladniowych/sae-90-api-gl-5-wg-specyfikacji-przekladniowych/shell-spirax-s2-als-90-shell-spirax-a-90-ls/ Co szanowne grono o tym sądzi? Dobry wybór czy sobie odpuścić? A dlaczego Shell? Bo mogę je dostać niemal za darmo. Edited April 11, 2018 by fred77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Jak masz prawie za darmo, to bierz i wymieniaj (koszta wymiany wszystkich olejów w T2 to 600 - 800 zł jak kupujesz normalnie w sklepie) Pamiętaj tylko o doborze odpowiedniej klasy i że w tylnym moście musi być Limited Slip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 fred77 ja jeżdżę dokładnie na tych olejach. Nic nie wycieka więc są ok. Nie wiem jak uzasadnić że dany olej przekładniowy jest lepszy a inny gorszy. Wymieniaj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 fred77 ja jeżdżę dokładnie na tych olejach. Nic nie wycieka więc są ok. Nie wiem jak uzasadnić że dany olej przekładniowy jest lepszy a inny gorszy. Wymieniaj! O! Takie odpowiedzi są najbardziej konkretne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNAKE4X4 Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 kwestia producenta, to sprawa drugorzędna, najważniejsza jest specyfikacja w T2 80W/90 nie wyższy niż GL4 w mostach skrzyni (manual), most tył jeśli ma LSD to 80W/90 z rozszerzeniem LS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herman75 Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Witam, panowie, wszędzie znajduję informacje, że do tylnego mostu wchodzi 2,8 litra oleju. Wylałem ze swojego 1,5 litra, a wlazło max 2 litry. Coś jest nie tak czy mam jakiś inny most. Nissan Terrano 2; 2,7tdi; 2003r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmurka Posted March 29 Share Posted March 29 W dniu 28.10.2022 o 18:32, herman75 napisał: Witam, panowie, wszędzie znajduję informacje, że do tylnego mostu wchodzi 2,8 litra oleju. Wylałem ze swojego 1,5 litra, a wlazło max 2 litry. Coś jest nie tak czy mam jakiś inny most. Nissan Terrano 2; 2,7tdi; 2003r Mieliśmy tak samo w Terrano2 3,0 - trzeba odkręcić ten dekiel i wyczyść ze starego oleju. Uszczelniacz potrzebny do zamknięcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.