Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ma ktoś fotki z wymiany klocków


Gość filtron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witanko właśnie zamierzam sie do wymiany klocków na przód i poco przepłacać gostkom jak można samemu tylko potrzeba małego wsparcia duchowego i instrukcji jak to zrobić dzieki wszystkim za dobre rady mam p-10 95 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynność jest bardzo prosta:

1. zdejmujesz koło :D

2. odkręcasz dwie śruby zacisku hamulcowego

3. zdejmujesz zacisk ze wspornika

4. wyciągasz zużyte klocki

5. wpychasz tłoczek

Póżniej zakładasz nowe kłocki i wszystko gra. :D Po opuszczeniu samochodu zerknij pod maskę i sprawdz poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku napewno się podniesie. Jak będzie ponad max będziesz musiał troszkę wypompować np. strzykawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze wystarczy odkręcić tylko jedną śrubę zacisku i podnieść go do góry. Nigdy nie odkręcałem obydwu w żadnym samochodzie, nie było takiej potrzeby i myślę że tu tez nie będzie. Zalecam zakup specjalnego smaru do układów hamulcowych i wciśnięcia trochę pod gumki. Tylko delikatnie, żeby ich nie poszarpać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze zaopatrzyć się w tzw. smar teflonowy i przesmarować miejsca w ktorychprzesuwają się klocki oczywiście po uprzednim oczyszczeniu tych miejsc. Po wymianie klocków wytrzyj dokładnie tarcze ze smarów i innych paskuctw które mimochodem możesz nanieść. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do śrub zacisku hamulcowego potrzebny jest klucz 12, najlepiej nasadowy.

Najwięcej oporów stawia tłoczek :wink:

 

Hmmm- a nie 17 albo nawet 19- tak mi się coś wydaje choć ręki nie dam uciąć :wink: Zamiast smaru można włożyć przekładki z cienkiej blachy nierdzewnej- na dłużej starcza , nie koroduje więc klocki się zawsze dobrze ślizgają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do śrub zacisku hamulcowego potrzebny jest klucz 12, najlepiej nasadowy.

Najwięcej oporów stawia tłoczek :wink:

 

Hmmm- a nie 17 albo nawet 19- tak mi się coś wydaje choć ręki nie dam uciąć :wink: Zamiast smaru można włożyć przekładki z cienkiej blachy nierdzewnej- na dłużej starcza , nie koroduje więc klocki się zawsze dobrze ślizgają.

Klucz 12-odkreca sie zacisk z tloczkiem, a klucz 19-odkreca sie cale siodlo, czego do wymiany klockow nie trzeba.Jak sie wymienia tarcze to 19 trzeba odkrecic siodlo, ale w przypadku samych klockow wystarczy jedna srubke odkrecic kluczem 12 i odchylic zacisk, wyjac klocki, przeczyscic wszystko troszke, rozruszac, wcisnac tloczek,zalozyc klocki, dokrecic zacisk, spawdzic poziom plynu, poskladac reszte i jechac.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniałem klocuszki z przodu w swojej almerce. Jeden klucz oczkowy (chyba 12), siodło w górę, klocki na śmietnki. Wciskamy tłoczek i nowe klocuszki. Chwila roboty. Gorzej z tyłem. Jest tam potrzebny jakiś dziwny klucz do wkrecania tłoczka. To już jutro musi zrobić mi znajomy mechnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo zaba sprobowac, tylko tak aby nie uszkodzic gladkiej czesci rowka.W P10 z tylu tez jest tloczek wkrecany na taki dziwny klucz i ja go zawsze wkrecam zaba.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...