Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CO TO ZA SILINIK


Gość RAQ6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Pytanie następujące jak rozpoznać silniki YD22 w T30.

 

Według opisów z forum 136KM jest od 2003r, do tego czasu jest 114KM, mój X jest z 2002, a według wszystkich posiadanych dokumentów z Francji to jest 2,2DCI 100KW czyli 136KM, ale jak chcę kupić filtr oleju to muszę kupować do modelu 114KM, czyli sam wkład. Więc o co tu chodzi???

 

Dodam jeszcze, że jeździ całkiem przyzwoicie miałem mondiego 115KM to na klimie czuć było braki mocy, a tu dopiero przy pełnym obciążeniu i klimie zaczyna brakować "conieco".

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam wszystkich.

 

Pytanie następujące jak rozpoznać silniki YD22 w T30.

 

Według opisów z forum 136KM jest od 2003r, do tego czasu jest 114KM, mój X jest z 2002, a według wszystkich posiadanych dokumentów z Francji to jest 2,2DCI 100KW czyli 136KM, ale jak chcę kupić filtr oleju to muszę kupować do modelu 114KM, czyli sam wkład. Więc o co tu chodzi???

 

Dodam jeszcze, że jeździ całkiem przyzwoicie miałem mondiego 115KM to na klimie czuć było braki mocy, a tu dopiero przy pełnym obciążeniu i klimie zaczyna brakować "conieco".

 

Dzięki za odpowiedzi

 

Silnik 114 KM nie mial intercoolera stad mniejsza moc. Jesli mowisz ze twoj to DCi sprawdz czy masz intercooler czyli chlodnice pow. doladowujacego i bedziesz wiedzial co masz.

szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez muszę sprawdzić czy mam intercooler. U mnie też jest paranoja. Moje auto to luty 2003 a z tego co wyczytałem to z silnikami 114KM produkcja szła do marca 2003. Potem były już 136 konne auta. W kwitach też mam dci, ale moc to już 114KM. Czyli pomieszkanie z poplątaniem. Do tego równiez kupuję wkład to filtru oleju. Przypuszczam, że używano nazwy dci - chyba z lekka na wyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez muszę sprawdzić czy mam intercooler. U mnie też jest paranoja. Moje auto to luty 2003 a z tego co wyczytałem to z silnikami 114KM produkcja szła do marca 2003. Potem były już 136 konne auta. W kwitach też mam dci, ale moc to już 114KM. Czyli pomieszkanie z poplątaniem. Do tego równiez kupuję wkład to filtru oleju. Przypuszczam, że używano nazwy dci - chyba z lekka na wyrost.

 

Latwo mozecie sprawdzic bo intercooler czyli chlodnica jest umiejscowiona w Dci 136 KM nad silnikiem. Otwierasz klape i widzisz

 

Szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Jeśli masz 2.2Di to będzie to to samo co u mnie w Almerze, czyli będzie to wyglądać mniej więcej tak:

obraz028av8.th.jpgthpix.gif

 

2.2Di w Almerze ma 110 KM i nie ma itercoolera, ten sam silnik jest też w Almerze Tino i tam już jest intercooler w nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie DCI rozumiem to jako Diesel Commonrail Intercooler, mam nad silnikiem ICka tylko nie byłem pewien bo rok 2002, filtr oleju trochę to mylące.

 

 

 

PS.

 

Jeżeli ktoś dysponuje manualem do tego modelu w jakielkolwiek wersji PL, DE,EN oprócz francuzkiej , to prosiłbym o coś takiego na pocztę: RAQ25@wp.pl

 

Dzięki wielkie.

 

Podrawiam wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiło się mnóstwo błędnych informacji więc prostuje..

 

Intercooler był montowany nawet w wersjach 114KM Di (pierwsza generacja common rail)

silniki 136 były produkowane od chyba od maja 2003 (roku jestem pewien).

Sa to dokładnie te same silniki co 114KM, różnią się tylko sterownikiem (w 114KM jest to brązowe pudełko ustawione pionowo po prawej stronie patrząc od przodu, nazwe sterownika moge pozniej zobaczyc) oraz posiadają nowszą wersję wtryskiwaczy common rail.

 

Z wyglądu 114KM silnik zdradza tylko sterownik.

Informacje pochodzą z serwisu oraz telefonicznego centrum obsługi klienta nissana.

 

P.S. Widze, że nie tylko ja zostałem oszukany zakupem francuza w wersji 136KM przed 2003 rokiem.

 

Co do tej teorii intercoolera.. nie chce nikogo obrażać, ale jeśli nie znamy faktów proszę ich nie tworzyć. Takie błędne stwierdzenia sprawiają, że ktoś może dokonać błędnej oceny przy zakupie i da się oszukać.

Inna sprawą jest, że polscy handlarze robią wałki na taką skalę... to jest chore

 

Pozdrawiam

Daniel

 

 

 

Pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

No to troce zgupiałem jeżeli do wersji 114KM załozymy IC to tym samym już nie będzie wersja 114, bo przecież IC obniża temperaturę powietrza, co powoduje jego zagęszczenie, a tym samym zwiększa ilość powietrza zassanego do cylindra, gdzie pod wpływem temperatury zostaje rozrzedzone zwiększa się wtedy ciśnienie w cylindrze. Większe ciśnienie to większa moc silnika.

 

Inna sprawa jak rozpoznać zwykłe wtryski, a pompwtryski i jak wygląda pompa paliwa w silniku DI.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Di jest pompa wtryskowa a czy w dci nie ma przypadkiem pompowtryskow?

tak właśnie jest

Większe ciśnienie to większa moc silnika.

Teoretycznie tak, mam zamiar sprawdzić to wkrótce na mojej Almerze.

Inna sprawa jak rozpoznać zwykłe wtryski, a pompwtryski i jak wygląda pompa paliwa w silniku DI.

W DCI nie ma pompowtryskiwaczy, tylko wtryskiwacze elektroniczne.

Do zwykłych wtrysków idą jedynie rurki od pompy, do elektronicznych są również kabelki od sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Inna sprawa jak rozpoznać zwykłe wtryski, a pompwtryski i jak wygląda pompa paliwa w silniku DI.
W DCI nie ma pompowtryskiwaczy, tylko wtryskiwacze elektroniczne.

Do zwykłych wtrysków idą jedynie rurki od pompy, do elektronicznych są również kabelki od sterowania.

 

Chyba mała literówka się wkradła chodziło ci pewnie o DI, jak dobrze zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Zdecydowanie nie było żadnej literówki, pompowtryskiwacze są w silnikach TDI (obecnie i tak wypiera je Common Rail).

zdecydowanie

 

pompowtryskiwacze dawały najwięcej frajdy, dlatego tak TDI się ładnie chiptuninguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...