Gość pers Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Dzisiaj kupiłem kabelki firmy Sentech, kosztowały 104 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Do mnie właśnie doszły kable Sentech. Zamówione na stronie www.sentech.sklep.pl za 124 pln (minus jakiś rabat). W piątek zamówione i zapłacone przelewem, w poniedziałek przelew dotarł i wysłali paczkę, dziś (wtorek) dostałem. Nie dość, że najtaniej (przynajmniej ja nie mogłem nic tańszego znaleźć), to szybko i sprawnie. Kabelki działają extra. A powód wymiany? Prozaiczny: jakies [censored] bydlę zeżarło mi jeden kabel od strony kopółki tak, że widać było druty. Efekt był niemiły i objawiał się na zakrętach albo przy gwałtownych zmianach położenia - utrata mocy aż do zdechnięcia. Pomagało pomerdanie kabelkiem Anyway, na razie pomykam, a przy najbliższej okazji zmienię świece, które też tam kupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gibi Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 i jak jest wyraźna różnica? (kurcze, muszę poszukać jakiś kumpli w Łodzi od nissanków bo coś słono płacę za części :-) ) Niedaleko Łodzi są Poddębice a tam jest Moto Akcesor, kupiłem Janmory - 85 zł. w łodzi chcieli 110 świece NGK 40 zł. w Łodzi 54 zł. kopułka 55 Ł-67, palec 20 Ł-35, po samej wymianie przewodów auto przeżyło szok - 10% mocy więcej więc na Janmory nie mogę narzekać, mam takie same jak Coobcio - niebieskie więc w oczy rzut jak się patrzy. Dużo czytałem o Sentech sprawdziłem na ich stronie internetowej www.sentech.pl mają od 105 zł. więc jakieś bagatela 40% taniej niż w sklepach, no koszty wysyłki niech będzie 30% a i tak się opłaca [ Dodano: Nie 21 Sty, 2007 10:45 ] TO samo u mnie bylo jak zmieniłem na Janmory Wolne obroty sie poprawily... Również zmieniłem na Janmory(niebieskie) sa super auto nabrało mocy i stabilności, płaciłem po 85 zł, ale widziałem takie same nawet za 120 - co kraj to obyczaj co sklep to inna cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Z ciekawości zapytam, czy mierzył ktoś z Was rezystancje poszczególnych przewodów. Ja c.a rok temu wymieniłem kabelki na SEIWA , przy okazji od niechcenia zmierzyłem rezystancje no i wyszło że średnio to miały 2 x niższą niż oryginały. Różnić w pracy silnika nie zauważyłem, ale zmienić musiałem bo przy dotknięciu jednego z nich niemiło kopało. Książka podaje że rezystancje powinny wynosić od 10kohm dla najdłuższego do 6.5kohom najkrótszego. Oryginały zgrubnie mieściły się w tych parametrach. No i zastanawiam się jak to jest w przypadku innych zamienników i czy inna rezystancja niż katalogowa ma wpływ na pracę silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gibi Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Jakim miernikiem mierzyłes tą rezystancję?, a dokładniej jakim napięciem dysponował miernik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 zwykłym multimetrem uniwersalnym na bateryjkę 9V. Myślę że rodzaj miernika niewiele ma do rzeczy, ponieważ mowa jest o rezystancji , a nie np impedancji. Oryginalne przewody sprawdzone w ten sposób miały praktycznie taką rezystancję jak podaje dokumentacja, za wyjątkiem jednego na którym było owo przebicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skażony Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Czy ktoś może się wypowiedziec na temat obecnej jakości przewodów z firmy JanMor ? do 1.4i [N14] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Rezystancja przewodów wpływa na zakłócenia jakie emituje uklad zapłonowy - w normalnym samochodzie rezystancja kompletnego kabla z fajką nie powinna przekraczać 15 kiloomów, ale jak bedzie niemal równa zero to też nic się nie stanie Niska rezystancja to możliwośc zakłóceń, ale mniejsze prawdopodobieństwo wypalenia przewodu. ja gdy jeździłem benzynowymi autami zawsze kupowałem niskooporowe przewody z żyłą miedzianą ( produkuje je np firma Behr ) do tego oryginalne fajki Behr lub bosch z opornikiem max 5 kiloomów i nigdy nie miałem problemów. kable wysokooporowe s teraz wymogiem, ale ponieważ nie mają one już żyły metalowej tylko najczęściej jest to jakiś grafit o oporze ok 10 kiloom na metr więc gdy izolacja takiego przewodu jest słaba to iskra zwiera do masy wypala sobie ścieżkę w izolacji i silnik przerywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonfox Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 jeśli chidzi o janmory to fabryka wykorzystuje bardzo dobry półfabrykat jakim jest sam przewód, niestety jakość gotowego wyrobu psują kapturki gumowe niskiej odporności na przebicia oraz zbyt słabo zaciśnięte końcówki metalowe,zdecydowanie polecam sentechy.W wielu przypadkach można jeszcze przedłużyć żywotność przewodów które po zdemontowaniu i wysuszeniu należy dokładnie z każdej strony zapsikać jakimś preparatem może to być kontakt spray,do styków elektrycznych,również wd-40.Dobrym sposobem jest namoczenie ich w oleju transformatorowym który ma dobre właściwości elektroizolacyjne.Zabieg ten również polecam przy nowych przewodach raz dwa razy w roku,o efektach sami się przekonacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Od ponad roku jeżdżę Astrą na kabelkach Janmora i nic złego się nie dzieje. A tak wszyscy na nie narzekają, do mnie kosztują 79 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 moje janmory juz 100tys wykonały. Działają jak w momencie założenia, i taplanie w głębokich kałużach auta nic im nie robi. Oczywiscie LPG. Wymienie je jednak przy kolejnej wymianie świec, profilaktycznie. Kosztowały mnie 80zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Wymienie je jednak przy kolejnej wymianie świeclepiej nie.... widocznie dobrze ci się trafiły. jak ja miałem janmory, to 3 tys. km wytrzymały. pare zł wuęcej i są championy, tylko uwaga one mają często rezystor i trzeba dobrze świeczki dobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 spoko spoko ;P teraz nie kupie janmorów. Mówie tylko że służą mi dobrze ;-) Raz tylko mi się trafiło, że jeden przewód był luźny w kopułce, wyjołem i pół przewodu było czarne od palenia się łuku. Wyczysciłem, rozgiołem i jest ok, choc nawet wtedy silnik zachowywał się normalnie. (Były czyste miejsca styku) Mysle ze teraz zaloze przewody NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Ja już miałem janmory niebieskie(120zł) padły po 2tys Dziś oddałem do reklamacji Czarne BOSCH siliconpower (140zł)padły mi po 6miechach muszę teraz czekać 14 dni roboczych na talar jak mi zwrócą Hmm jakie tym razem kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 skoro Ci tak padają może warto przejrzec reszte instalacji. Bo może byc tak ze kupisz kolejne i będzie to samo. Kup Championy albo ngk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 skoro Ci tak padają może warto przejrzec reszte instalacji. Bo może byc tak ze kupisz kolejne i będzie to samo. Kup Championy albo ngk. Czyli na co zwrócić uwagę :?: Jeśli możesz podaj mi elementy które należny sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 świece, palec i kopułkę - oraz ew. Cewkę, ale tego sam nie przejrzysz i nie zobaczysz czy ma przebicia, można to sprawdzic w zakładach zajmujących się naprawą aparatów zapłonowych w japończykach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 świece, palec i kopułkę - oraz ew. Cewkę, ale tego sam nie przejrzysz i nie zobaczysz czy ma przebicia, można to sprawdzic w zakładach zajmujących się naprawą aparatów zapłonowych w japończykach. Świece niedawno wymieniałem w weekend przejże palec kopułkę A orientujesz sie ile takie sprawdzenie cewki kosztuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 nie mam pojęcia, ale olej to - sprawdz/wyczyśc kopułkę i palec, wymień przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A jakim środkiem wyczyścić palec kopułkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 szmatką, ew. małym pilniczkiem możesz sprobowac usunąc biały nalot. ale nie za głęboko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Czyli nie muszę używać jakiejś chemii do czyszczenia Jutro przystąpię do działań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daweorn Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Ja wymieniałem jakieś 25k temu na: Niebieskie Jan Mory 3 warstyw silkonowe i rdzeń 7mm, ja płacilem 120zł za kpl Teraz też tak zrobię (właściwie to już jest zrobione tylko na odbiór czekam ) bo w połączeniu z NGK dają najlepsze efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Przymierzam się do wymiany świec i przewodów. Świece wiadomo: NGK. A jakie przewody? Na allegro dostępne są: - Hart 82pln - Seiwa 90pln - Sentech 91pln - Janmor (niebieskie) 119pln - Nipparts 134pln - NGK 220pln Które wybrać do almery 1.6 (bez LPG)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 ja polecam SENTECH a gdzie kupiles i za ile?? Są w Intercarsie po około 190 - 200 pln Tez polecam te kable. Mi udalo sie je kupic u jednego z kolegow z forum prowadzacych sklep za 160 zl (do Primery 1,6 z 1999 roku). Kable do dzisiaj sluza obecnemu wlascicielowi i jest z nich zadowlony - kupilem je 1,5 roku temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.