Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Przyczyna slizgania sie sprzegła w p10 2.0 benzyna


Gość Majster51
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wtam moj problem dotyczy sprzegła w p10 2.0 benzyna, wyglada to tak jak sprzegło jest zimne to trzyma lepiej a jak juz sie pojezdzi po miescie i wtedy na 1 juz nawet nie zapiszczy lekko kołami i przy tym cały cas pedał sprzegła ciezko chodzi (linka jest posmarowana)

 

Czy jest to przypalone sprzegło, a moze zaolejona tarcza...??? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co z dociskiem dokładniej bo mam z deka podobne objawy tylko, że u mnie po rozgrzaniu silnika sprzęgło się nie ślizga tylko uślizguje o kawałek obrotu przy ruszaniu i zmianie na 2. Objawia się to takim zadrżeniem układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że twardo chodzi to może być zatarta łapa sprzęgła (skoro mówisz, że linka jest ok). Być może jak się motor nagrzeje i części spuchną to łapa staje jeszcze bardziej i nie odpuszcza sprzęgła do końca. Nie wiem, nie spotkałem się z takim przypadkiem jeszcze ale kto wie.

W setce mojej dziewczyny na rozgrzanym silniku sprzęgło chodzi ciężej i zgrzyta. Tu problemem jest na pewno zacierająca się łapa. Na zimnym silniku wszystko chodzi ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat: Ja mam w Bluebirdzie taki problem- wymieniłem tarczę sprzęgła w lipcu na NKK. Od samego początku przy ruszaniu (moment "brania" sprzęgła) słyszę dość głośny dźwięk "yyyyyyy"- tak jakby tarcza nie była ułożona. Pojeździłem tak trochę i wydaje się robić to mniej ale nadal połowa ruszeń odbywa się wraz z tym dźwiękiem- postanowiłem troszkę "podpalić" tarczę ale to pomogło raczej średnio. Dźwięk ten nie występuje zawsze lecz dość często. Czy ktoś wie co się może dziać z moim sprzęgłem?? Czy będę musiał wywalać skrzynie ponownie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefino, wymieniałeś sprzęgło kompletne tzn tarcze docisk i łożysko oporowe?

Jak nie to pewnie wyje Ci to łożysko. Posłuchaj czy wyje jak wciśniesz sprzęgło i jak puścisz, czy jest tak samo.

 

bodek_n14, jak docisk to będzie co jakiś czas przepuszczać, szczególnie jak mocniej depniesz, lub będzie duże obciążenie (ładunek, wzniesienie)

W motocyklach sprawdzaliśmy sprzęgło tak, że jadąc wolno wrzucasz najwyższy bieg i pełna łycha (tylko, że tam było najczęściej sprzęgło mokre w kąpieli olejowej i dochodziły inne czynniki), jak się podniosły obroty a sprzęt nie jechał to sprzęgło kaput (albo ktoś wlał samochodowy olej z dodatkami zmniejszającymi tarcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLACK60, chciałem żebyś, wskazał mi związek pomiędzy temperaturą silnika a zanikaniem sprzęgła. Że docisk albo tarcza to wiadomo bo to jedyne części sprzęgła (nie liczę łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodek_n14, tu nie chodzi o temperaturę silnika a o temperaturę ślizgających się tarcz. Na początku się za bardzo nie ślizga, później jak się trochę trochę rozgrzeje potrzebna jest trochę większa siła docisku aby wyeliminować poślizg a jej nie ma, bo docisk nie wyrabia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefino, wymieniałeś sprzęgło kompletne tzn tarcze docisk i łożysko oporowe?

Jak nie to pewnie wyje Ci to łożysko. Posłuchaj czy wyje jak wciśniesz sprzęgło i jak puścisz, czy jest tak samo.

 

wymieniłem tylko tarczę - dźwięk jest tylko przy puszczaniu sprzęgła. Nie wyje jak wcisnę sprzęgło. tylko jak puszczam prz yruszaniu. Bo jak stoi na luzie to wszystko jest OK. Zastanawiające jest to że przy starej tarczy wszystko było cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLACK60, chodzi tu o temperaturę silnika, głównie . Skądś to sprzęgło ciepło przejmuje. Oczywiście również tarcie jest zamieniane w ciepło ale występuje ono tylko w momencie uślizgu sprzęgła np. przy załączania i rozłączaniu. Czyli mówisz, że wysłużona już sprężyna docisku pod wpływem ciepła traci sprężystość co w połączeniu ze wzrostem temperatury tarczy i zmniejszeniem współczynnika tarcia powoduje uślizg sprzęgła. Możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodek_n14, współczynnik tarcia zależy od rodzaju powierzchni, ale z kolei siła nacisku może spaść, więc tarcie wzrośnie

Ha teraz, czy wzrost temperatury od silnika, czy od trących się elementów tarcz jest bardziej istotny? Można to sprawdzić. Odpalić na luzie (bez wciskania sprzęgła) nagrzać silnik na luzie i wedy zobaczyć.

 

W łoplu vectrze bardziej mi się śligało po jakimś czasie, gdy już trochę przejechałem.

 

stefino, teraz mi się przypomniało, że łożysko oporowe właśnie w łoplu też mi wyło właśnie pod obciążeniem, czyli tak jak Tobie. A spróbuj ruszyć z dwójki i zobacz, czy tak samo (wyeliminujemy skrzynię wtedy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik tarcia zależy również od temperatury :027: Powierzchnia jest tu raczej niezmienna :)

 

tak dociekam bo nie lubię ogólnikowych odpowiedzi. A Ty taką podałeś w 2 poście.

 

BLACK60 napisał/a:

ale z kolei siła nacisku może spaść, więc tarcie wzrośnie

 

małe sprostowanie: T=mi*N (T-siła tarcia, mi-wsp. tarcia, N-nacisk) więc jest chyba odwrotnie.

 

Koniec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodek_n14 "Powierzchnia jest tu raczej niezmienna" nie chodzi o wielkość a o rodzaj powierzchni

Co do tego wzorku, to oczywiście masz rację, mój błąd

Pozdrowionka

 

a może masz jakieś pomysły na temat:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=28260

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam tarcze i docisk - mam podobny problem ze swoim Linka niby ok a przy zmianie biegów pedał chwyta krótko i wysoko i jak sie nagrzeje odrobinke to w szczególności przy pierwszym biegu szarpie i jazda staje się mało komfortowa Co do wymiany mam małe pytanko - słyszałem opinię , że lepiej oddać sprzęgło do regeneracji (450 zł z robocizną) niż kupić nowe za ok 350 zł - zakładam , że to do regeneracji jest oryginalne . Nowy komplet japoński kosztuje ok 900 zł wiec jak dla mnie zamiennik lub regeneracja Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodzik, najlepiej to nie wiem, ale LUK ma dobre sprzęgła, kupowałem takie do Vectry. Było w komplecie, czyli tarcze, docisk, łożysko oporowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem wczoraj swoj samochodzik (strasznie ciezko było ale udało sie :) ) i powiem tak tarcza sie kończyła, i łozysko oporowe ciezko suwało sie i w dodatku łapa tez ciezko pracowała. Wymieniłem tarcze, posmarowałem co tzreba i wymieniłem uszczelniacz na wybieraku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...