Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

centralny a kierunkowskazy


koziro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem...otóż kupiłem na allegro centralny zamek+pilot (scyzoryk).zamek działa rewelacyjnie ale przez przeoczenie kupiłem go bez wyjścia na kierunkowskazy ;(.zamek mam na 5 drzwi a mój jest N14 3d hatchback i teraz pytanko czy da się tak zrobic by jednak pod te kierunki podłączyć przy użyciu tych kabli?jeżeli tak to jakbym musiał połaczyć przy awaryjnych??z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez montowalem u siebie centralny i kupowałem ten zestaw. Z tego co wiem to musisz miec jeszcze 2 kabelki brazowe bo to jest uniwersalne oznaczenie. A jesli pytasz o podlaczenie kierunkow pod pozostale kable od centralnego bo tak zrozumialem to sie chyba nie da bo w momencie zamykania jest podawane napiecie "+","-" a w momencie otwierania "-", "+ czyli odwracane sa bieguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że odwracane są bieguny to chyba nie powinno przeszkadzać. Zastosowanie diod powinno rozwiązać problem. Myślę, że da się to zrobić tylko jaki prąd wychodzi do siłowników?

 

[ Dodano: Pią 24 Paź, 2008 10:07 ]

skanuj0001gg8.jpg

 

taki był mój zamysł ale uprzedzam z góry, że nie jestem elektrykiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no to już jest jakiś pomysł :).jak się dowiadywałem to generalnie centralki sterują masą ale też zdarza się,że +12V.dzisiaj jak wróce z pracy to spróbuje naprzemiennie pokombinować żarówką z kablami sterującymi siłownikiem podczas zamykania/otwierania przy pomocy pobierania masy lub prądu bezpośrednio z akumulatora.potrzebowałbym później tylko rozpiske wtyczki od awaryjnych tzn które przewody nalezy zewrzeć by awaryjne się zapaliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym wyjściem będzie zastosować przekaźnik podłączony do wyjścia na siłowniki a dopiero pod niego podłączyć kierunkowskazy, na wyjściu musisz dać dwie diody, przynajmniej 3A, później narysuję Ci schemat jak to podłączyć.

 

podkier.JPG

 

Nie wiem co masz na myśli, mówiąc że centralka ma 5 wyjść, jeszcze takiej nie spotkałem, zawsze siłowniki się podłącza równolegle pod jedno wyjście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na myśli, mówiąc że centralka ma 5 wyjść, jeszcze takiej nie spotkałem, zawsze siłowniki się podłącza równolegle pod jedno wyjście.

 

mam na myśli,że bagażnik w nissanie sunny nie otworzy się centralnym zamkiem tylko kluczykiem lub za pomocą wajhy.ze sterownika mam wyjście na 4 drzwi.

 

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 12:17 ]

temat coś przystopował a ja nadal mam problem...może ktoś mi po chłopsku powiedzieć co mam zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kup przekaźnik w sklepie motoryzacyjnym i podłącz według schematu poniżej, powinno działać. Na rysunku podałem kolory niebieski i zielony bo z takimi najczęściej się spotykam, to mają być przewody z centralki do siłownika, u Ciebie wszystkie nie są wykorzystane. Co do podłączenia się do kierunków, to nie wiem jak jest w sunnym bo nie mam do niego schematu, musisz znaleźć przewody, które wychodzą już na żarówki kierunkowskazów, napewno są przy przełączniku kierunków i przy awaryjnych.

 

kierunki3.jpg

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku jest to dioda prostownicza. Jest to taki element, który przewodzi prąd tylko w jedną stronę. Do kupienia w każdym elektronicznym, groszowe sprawy. Nie chodzi tu bynajmniej o diody led ;)

Jeżeli nie zapodasz diod to przy włączeniu kierunkowskazu w jedną stronę, zapalą się obie strony (dlatego, że kierunki będziesz miał zmostkowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacja..to dzisiaj ide na zakupy i kupuje to co potrzeba :).macie może rozpiske które przewody ida do awaryjek lub ktos może juz takie coś robił i mi powie pod które przewody powinienem się podpiać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w rękę i sprawdzasz gdzie pojawia się +12 na wyjściu z włącznika awaryjnych, przy miganiu kierunków. Chyba przewody zielony z czerwonym paskiem i zielony z jakimś innym paskiem ale dokładnie nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem elektronicznym ciężko złapać taki sygnał, polecam dwa przewody zakończone przylutowaną żarówka 12V, niezawodny "tester" samochodowy.

 

[ Dodano: Sro 12 Lis, 2008 20:02 ]

macie może rozpiske które przewody ida do awaryjek lub ktos może juz takie coś robił i mi powie pod które przewody powinienem się podpiać ??

 

W Primerkach P10 i P11 są to przewody zielono-czarny i zielono-żółty, sprawdź, może u Ciebie też jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...