Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pulmerrra, czyli N15 GTI a'la VZ-R


B52
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od dość dawna już przymierzam się do małej prezentacji swojego auta, ale zawsze jakoś brakowało czasu...Dochodzą nowe mody, pojawiły się nowe pomiary, no i wreszcie zebrałem się w sobie na tyle, żeby napisać kilka słów. Ad rem:

"Pulmera" - tak żartobliwie nazwał to auto jeden z forumowiczów. Cały projekt dąży do tego, żeby upodobnić zwykłą N15-stkę GTI do Pulsara VZ-R. Z tyłu wyglądają już dość podobnie ;)

Auto to N15 GTI z 1997 roku. Kupione od naszego formowego kolegi NadiRa (pozdro:) ), który to sprowadził je do naszego pięknego kraju wprost z samego gniazda os - z centrum Rzeszy Niemieckiej. Auto było zadbane, poza kilkoma drobnymi naprawami nie potrzebowało wkładu finansowego. Almera była 100% serią bez żadnych modów, trzeba było więc coś z tym zrobić.

 

almeranowaau5.jpg

 

 

30838558ws9.jpg

 

 

71314366gc9.jpg

 

11576332lc5.jpg

 

22213053js3.jpg

 

 

Model N15 GTI 1997

 

Modyfikacje:

- Kolektor SSAC 4-2-1 z portkami 2,5 cala

- przyspieszony zapłon

- wycięty katalizator

- CAI + stożek K&N RC-4160

- wydech 2,25 cala z kwasówki + dwa tłumiki przelotowe Magnaflow

- mod rozrządu by Coobcio

- SMT6

 

Stylistyka:

VZ-R : Tylne lampy od Lucino, znaczek Pulsar

 

Audio:

Nakamichi CD300, zestaw Morel Pulse 6, wzmacniacz Rodek RH4100

 

 

Historia modów i pomiary:

 

Modyfikacje zacząłem chyba w najgorszy możliwy sposób – w aucie została założona sekwencyjna instalacja gazowa KME Diego. Kolejne modyfikacje to wycięty katalizator i przyspieszony zapłon. Pierwsza wizyta była jednak dość zaskakująca – 138 koni i 160 Nm na benzynie, 139 koni 159 Nm na gazie. Wynik 138 koni na benzynie był do przyjęcia, 139 na gazie był trochę zaskakujący, moment obrotowy wypadł w obu przypadkach słabo. Stawiałem na kiepskie warunki pomiaru (lipiec upał ok. 35 stopni), jak się później okazało coś w tym było.

 

 

dsc0137dp3.jpg

 

Kolejną istotną modyfikacją było założenie kolektora SSAC wraz z portkami (2,5 cala). Wynik z hamowni - przyrost mocy o 6 koni i 1Nm (pomiar wykonany w takich samych warunkach jak poprzedni):

 

 

 

dsc0129fb8.jpg

 

 

Kilka tygodni temu założony został układ dolotowy dedykowany do Sentry SE-R (prawie p&p). ze stożkiem K&N w nadkolu. Wynik na hamowni- 154 konie i 180 Nm. 10 koni i 20 Nm przyrostu to chyba trochę za dużo jak na rozmiar modyfikacji. Obstawiam, że pomogły mi warunki w jakich auto było hamowane początek października (temp. 12 stopni).

 

 

dscn7452bs3.jpg

 

 

 

Kolejną modyfikacją będzie układ wydechowy z klasówki (fi 60.3) + dwa tłumiki Magnaflow.

 

 

dobrevj9.jpg

 

 

Wydech byłby już zrobiony, ale niestety zabrakło jednego kolanka :/ ; Powinno być 5, a nie 4-ry jak na początku liczyłem. No cóż, trzeba trochę poczekać. Na pocieszenie zrobiłem sobie pomiar przyspieszenia G-Techem Pro. Najlepszy wynik 0-100 km/h - 7,85.

 

Plany- po pierwsze dokończyć wydech :). Sporo jest jeszcze do zrobienia pod względem stylistycznym- potrzebny jest gril od FN15 lub FJ15, chętnie wrzuciłbym też zegary (nawet mimo tego, że prędkościomierz kończy się na 180 km/h). Może jakiś felunek... Tu mały projekt zrobiony przez kolegę Szopena (pozdro ;) ):

 

pavoolonvzrht4.jpg

 

Pod względem mechanicznym jedyną słuszną modyfikacją jest oczywiście swap na SR20VE. Niestety na ten mod, moja Almera będzie musiała jeszcze dość długo poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następna czerwona, szybka Nyska, brawo :) Pozdrów szopena ode mnie :D Projekcik niczego sobie :P Dolot z przepływką a'la Coobcio+stożek /mój JR fi 80/ dają jak kiedyś wspominiałem, około 7% mocy, bez obniżania momentu. Przynajmniej u mnie tak było ;)

Swapa na VE polecam, warto ............................ :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest w tych stożkach w nadkolu. Trzeba będzie pomyśleć! Ale wykres padaczny masz. Dołek 20Nm. Widziałem już taki i kilku klubowiczów, m.in. u PMW (również DEH). Prawdopodobnie coś z paliwkiem nie bardzo.

 

Poza tym ciekawie się zapowiada. Powodzonka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B52, auto ładne, jedyne co moge rzyczyc to.................................

 

 

 

..................................... wytrwałości :D

 

 

pierwszy pomiai i 138KM w takich warunkach i po tylu latach to chyba dobry wynik, tylko cos Nm malo bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio almera, śledzę postępy niejako od "narodzin"

 

Brakuje ci jeszcze takiego ryjka i progów:

 

pulmerra.jpg

 

 

Wrzucaj ten wydech to w niedziele pomierzymy gtechem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za miłe słowa - zachęcają mnie do dalszej systematycznej pracy nad N15-stką :D

 

>xtomek

Szopena pozdrowię na 100%. No nie dziwię się, że polecasz SR20VE ;) - też chciałbym mieć 205 kucy w aucie ;)

 

Co do stożka w nadkolu, to wydaje mi się, że poprawił sporo, ale nie aż tyle, ile wyszło na wykresie. Auto sprawdzam ciągle w tym samym miejscu (łódzki Zastec), więc kwestia różnic jaką może spowodować hamowanie na różnym sprzęcie odpada. Osobiście obstawiam warunki pomiaru.

 

>Szopen

Nie no.... Moc. Ogromne dzięki za piękny projekcik. Piwa się napijemy na to konto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechem myślę że spokojnie do 160KM dobije, ps. bardzo fajnie zapowiadający się projekt :)

Ps. mam orygilanlne białe zegary z VZR do 180km/h jakbyś chciał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny samochodzik (mam taki sam :P ) ale nie wiem po co robisz z niego Pulsara..... uważam, że bez sensu, bo tył Almerka ma ładny. Polecam dokładke MS Design na tylny zderzak, tylko ciężko ją dostać. Poza tym felgi 16" powinienneś wrzucic...

 

[ Dodano: Pon 27 Paź, 2008 16:47 ]

Podobają mi się projekty Szopena. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj się ich :D oni się nie znają ... zrób auto w surowym japońskim stylu, żadnych badziewnych dokładek z allegro... ew. progi grill i kouki lampy z oryginalnego VZR :one:

do środka kierownica nardi-personal, gałka nismo kubły recaro ew. kanadyjskie bride (cena)

 

pamiętaj koniecznie grafitowe 16' superlegery i bedzie mistrz świata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było - pracowałem nad wydechem. Jest już założony, choć potrzebna jeszcze jedna modyfikacja :/ . Końcowy tłumik będzie na flanszach - wtedy da się go lepiej spasować. Na razie wszystko działa :). Poziom hałasu na razie jest akceptowalny (mogłoby być oczywiście trochę ciszej), dźwięk z Magnaflow bardzo mi się podoba - dużo basu, zero gwizdów. Wkrótce wizyta na hamowni, zobaczymy czy coś przybyło ;)

 

Odpowiadając na komentarze:

 

Plan jest mniej więcej taki jak nakreślił to PWM - postaram się zrobić wszystko na JDMowo ;)

 

>maciequ

Dokładka pod zderzak jest oryginalna - była w aucie od początku.

 

>patriot

Rzecz gustu - uważam, że tył N15GTI przed liftem wygląda kiepsko (głównie z powodu okropnych lamp). Co do felg, to raczej zostanę przy 15-stkach. A projekty Szopena też mi się podobają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szele TAKATA, fotele Bride
akurat to bym odpuścił :) każdy chce tak zrobić

 

fotele recaro i szerokie pasy TRW/Sabelt ooooo tak!

 

i tein też niekoniecznie... :) jeśli miałbym kupić tein to wybrałbym Proflex/ohlins, Intrax RSA :D albo Penske 4-way

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rynku pełno badziewnych gadzetów,ale taka alma a,la VZ-R to mnie się podobuje

powodzenia w dalszych modyfikacjach[ps ile taki magnaflow cie kosztował,i jk jest głośno??]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wytrwaj w kotynuowaniu projektu bo takich jest u nas jak na lekarstwo... co do kół to ciewawe są Dragwheelsy z bannera z forum ja bym przemyślał może coś z czerwonym lipem albo polerowanym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Widzę, że Alma całkiem nieźle się sprawuje od "narodzin" ;) (pozdro dla Szopena ;) ) i nawet grubo będzie :)

Jak najwięcej JDMu i do przodu :D

 

Powodzenia życzę w projekcie;

pozdrwa.

 

 

(ps. szukasz dalej felunku? miałem OZy 16' superturismo i będę miał prawdopodbnie 2 kpl.cik pasujący m.in. do Almy ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przypadkiem niestety jest to grill od sentry - owszem pasuje do almery ale razem z lampami od sentry i przednim podciągiem. Z tego co pamiętem to Gre sie niezle napocił żeby to do Almery wpasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...