Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pulmerrra, czyli N15 GTI a'la VZ-R


B52
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Swoją drogą widziałem Cię w środę ok. 14:30 jak skręcałeś z Mickiewicza w Włókniarzy i ciągnąłeś w kierunku północnym wzdłuż estakady. Ładnie buczysz ;)

 

A i regularnie przechodzę obok "Pulsara" na Józka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa :) Jeśli często bywasz ja Józka, wpadnij na jakiś browarek.

 

 

Co do mojej Almery:dziś wreszcie założyłem letnie opony - Dunlop SP Sport 01 w rozmiarze 195/55R15. Jak na razie pozytywne wrażenia - są miękkie, ciche i nie piszczą. Niezłe trzymanie na suchym, ciekaw jest jak zachowuja się na mokrym...

W niedalekiej przyszłości szykują się małe zmiany, które mogą nieco poprawić moc mojego "Pulsara", ale o tym szerzej w przyszłym tygodniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na żywo przyznam że bardzo ładna ta almerka... no i trzymaj się koła 15" jeśli cenisz osiągi - nic większego :P

 

Ps. po dopieszczeniu typu, modzik rozrządu i "chory" SMT6 wyczarowaliśmy coś takiego:

AlmeraGTiLodz.jpg

 

Jeszcze trochę tam do poprawy jest bowiem nie domaga pompa paliwa no i dziwna sprawa że to twoje CAI miedzy przepływką a nadkolem jest takie wąskie - pasowało by żeby te 70mm miało... To już na następny raz się zostawi no i z zapłonem podjedzie jeszcze - może do 195Nm złamiesz i magiczne 160KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop SP Sport 01 w rozmiarze 195/55R15. Jak na razie pozytywne wrażenia - są miękkie, ciche i nie piszczą. Niezłe trzymanie na suchym, ciekaw jest jak zachowuja się na mokrym...

Bardzo przyjemne oponki również na mokrym.

Powodzonka przy dalszym rozwoju projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, na razie szału nie ma :) ale auto jakoś jeździ. Jest lepiej, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa w kwestii ulepszania tego opornego na tuning pojazdu. Od samego początku czwartkowych modów napotkaliśmy na spore trudności. A to SMt6 nie chciał chodzić pod Windą, a to kiepski odczyt napięcia z przepływki, a to paliwa brakuje do 5k :/ Pompa okazała się sprawna, trzeba będzie kombinować dalej. Kilka danych z Gtecha:

 

Przed modami uzyskiwałem czasy rzędu 7,82- 7,85 (oczywiście w optymalnych warunkach). W dzień po modach uzyskiwałem regularne 8,5 :D (Wykonałem jakieś 6 czy 7 pomiarów i wszystkie były w granicach 8,5- 8,6). Pomiary robione był koło 14-15stej, wysoka temperatura powietrza, parno... Tego samego dnia wieczorem (20-sta-21), przy dużo mniejszej temperaturze powietrza i w miarę normalnych warunkach atmosferycznych (miejsce pomiaru to samo), zacząłem od czasów rzędu 7,90, by na dogrzanych laczach schodzić stopniowo w dół, aż do uzyskania 7,17. Krótko mówiąc - SR20 kapryśnym jest, ale ma spory potencjał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kuba chyba wrzuciłeś ten stary wykres. Jak możesz to poszukaj tego z ostatniego hamowania - tam gdzie porównywaliśmy CAI i WAI. Może kogoś to zainteresuje.

 

 

A tak na marginesie - wielkie dzięki za ogarnięcie problemów z elektryką. Profeska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba chyba wrzuciłeś ten stary wykres. Jak możesz to poszukaj tego z ostatniego hamowania - tam gdzie porównywaliśmy CAI i WAI. Może kogoś to zainteresuje.

A tak na marginesie - wielkie dzięki za ogarnięcie problemów z elektryką. Profeska :)

Pewnie, że zainteresuje. A przy okazji:

Buff=Buf Ugly Fat f*cker (B52 nickname)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Muszę na hamkę podbić po te wykresy...

Ps. coś strasznie mało Nm twoja alma produkuje, w ogóle almy coś mało niuta mają - wydaje mi się że jeszcze warto by pokręcić wałkiem wydechowym - jutro swoją na rolki wjerzdżam i będę szukać optymalnego ustawienia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

No więc projekt "Pulmera" doczekał się kontynuacji, po urwaniu wątku postanowiłem kontynuować projekt na forum.

Mam też nadzieję że dowiem się co się z nią działo po zerwaniu publikacji postów z nią związanych  :)

 

Almera Gti trafiła do trójmiasta do stajni Tuning-Market i będzie służyć jako mój dupowóz.

Dupowóz gdyż aktualnie jest sekwencyjny gaz wstawiony przez poprzedniego posiadacza na którym alma pali 10 litrów gazu /100km czyli prawie jeździ na wode :P

 

Na pewno projekt będzie kontynuowany w którym kierunku : sr20det / sr20ve jeszcze nie wiemy natomiast wszystko w swoim czasie.

 

Jak widać auto ma się dobrze i na dzień dobry potraktowaliśmy ją woskiem twardym  Meguiar's-a.

 

Mocne słońce trochę pogorszyło jakość zdjęć ale jak wpadnie jakaś wieczorna sesja wrzucę foty. 

 

 

post-67456-0-55501200-1368043360_thumb.jpgpost-67456-0-75826300-1368043380_thumb.jpg

post-67456-0-87325400-1368043412_thumb.jpgpost-67456-0-29437600-1368043426_thumb.jpg

post-67456-0-86812200-1368043437_thumb.jpgpost-67456-0-20620700-1368043451_thumb.jpg

post-67456-0-00350200-1368043466_thumb.jpg post-67456-0-84308000-1368043478_thumb.jpg

..............................................................................................................................................................

 

Przyszedł czas na wywalenie stożka k&n który nie przepuszczał już chyba w ogóle powietrza więc poleciał do kosza.

Zamontowany air box Simoty + doprowadzenie powietrza z zewnątrz.

Trochę ciasno się zrobiło ale udało się zmieścić - rura doprowadzająca pow. wkomponowana w fabryczny chwytak powietrza.

Wcześniej chciałem to wystawić w miejsce zamiast halogenu albo na zewnątrz tak jak w rajdówkach ale pozostało finalnie bardziej fabrycznie :)

 

Zdecydowanie mu się polepszyło i jak będzie chwila skoczymy na rolki.

 

post-67456-0-08404300-1369480932_thumb.jpgpost-67456-0-83257800-1369480938_thumb.jpgpost-67456-0-18196300-1369480946_thumb.jpgpost-67456-0-42200500-1369480953_thumb.jpgpost-67456-0-60045800-1369480965_thumb.jpgpost-67456-0-42497900-1369480971_thumb.jpgpost-67456-0-54982900-1369480977_thumb.jpgpost-67456-0-07860300-1369481020_thumb.jpgpost-67456-0-37977600-1369481024_thumb.jpgpost-67456-0-24208100-1369481032_thumb.jpgpost-67456-0-43445100-1369481040_thumb.jpgpost-67456-0-65395000-1369481043_thumb.jpgpost-67456-0-50767000-1369481049_thumb.jpgpost-67456-0-53292300-1369481056_thumb.jpgpost-67456-0-40184000-1369481063_thumb.jpg

 

Edytowane przez deli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ile kosztuje komplet cały zestaw stożka i gdzie kupiony?

Stożek z naszego magazynu > Tuning Market :) info na priw 

No i przyszła pora na wymianę kierownicy fabrycznej na Momo Racing Line.

Wolałem fabryczną ale ktoś próbował ją czymś pomalować i już się nie udało jej odratować więc wyleciała z auta.

Momo troszkę odświeżone no i jak to kiera z nabą lepiej leży w dłoniach i zdecydowanie bliżej kierowcy.

 

post-67456-0-62538100-1370187163_thumb.jpgpost-67456-0-32973300-1370187164_thumb.jpgpost-67456-0-40746700-1370187165_thumb.jpgpost-67456-0-30043400-1370187166_thumb.jpg

Przyszła też pora na heble zarówno z przodu jak i z tyłu.

Na początek tył > jak widać nie hamował ani trochę a wszystko zapieczone tak jakby było zaspawane.

Oczywiście trochę potu i tył igła.

 

post-67456-0-97191200-1370187738_thumb.jpgpost-67456-0-34036600-1370187740_thumb.jpg

 

 

 

No i przednie heble,

co prawda w dobrej kondycji ale jak każdy posiadacz gti wie że hebel słabo hamuje więc przednie tarcze 280mm od Clio oraz dwutłoczkowe zregerenowane zaciski z mitsubishi. Trochę było szlifowania , mierzenia i przykładania i tak na okrągło aby wszystko pasowało nie ocierało i odpowiednio dobrze działało ale jakoś się udało :)

 

post-67456-0-43624500-1370188106_thumb.jpgpost-67456-0-97339400-1370188110_thumb.jpgpost-67456-0-21102500-1370188116_thumb.jpgpost-67456-0-69723900-1370188116_thumb.jpgpost-67456-0-26848300-1370188118_thumb.jpg

 

Tutaj zdjęcie serii post-67456-0-72357400-1370188115_thumb.jpg

Oraz porównanie post-67456-0-93572300-1370188118_thumb.jpgpost-67456-0-86820500-1370188119_thumb.jpg

 

 

P.S Stare zaciski od Almery GTI działające sprawne do sprzedania, do tego tarcze w dobrym stanie (minimalny rancik) do sprzedania, ktoś reflektuje poproszę info na priw.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

No i była chwila to Alma wskoczyła na rolki.

 

Na dzień dzisiejszy od pierwszego pomiaru serii 139km po wszystkich modyfikacjach wypluło 167,4 km przy 6.400 rpm / nm 191.7

(pomiar na benz PB98 - shellowe v-power)

 

Zatem przyrost mocy od serii wynosi 28.4 km. Bardzo ładnie ale nadal jest dołek w zakresie 3,500-4,000 obr.

Pierwotnie myślałem że to kwestia starego brudnego stożka który ledwo co przepuszczał ciepłe pow z komory silnika ale nadal coś tu jest nie tak.

 

Co by tu jeszcze wyczarować aby pękło 170km i 200nm ...?? Może ktoś ma jakiś pomysł :)

 

post-67456-0-97016500-1372411827_thumb.jpg

Edytowane przez deli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

fajnie ,że projekt odżył chyba będzie Ci ciężko wykszesać więcej mocy teraz bez wałeczków ja mam 165 kuca i 180 nm ale jeszcze strojenie przedemną i pokręcić kółkami trzeba, pewnie wyjdzie to co uciebie po strojeniu tylko ,że ja mam szpere na pokładzie jeszcze ciekawe jak by konfrontacja wyglądała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez dłuższego wydechu będzie Ci ciężko pokonać 200NM, to jest ich wada. Może jakaś spirala? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A tak sobie gada sr20de na przelocie > kolektor 421 na końcu pucha Magnaflow  :) dość rajdowo według mnie.

 


No i przyszła pora na SR20DEAD !! :)

 

Jak sama nazwa wskazuje piec nie wytrzymał codziennej eksploatacji , katacji , okazyjnych ściganek i zapewne podtlenku LPG który siedział na pokładzie i któregoś pięknego poranka jadąc vmax owy piecyk zakończył swoją kadencje :)

 

Po krótkich oględzinach: padła kompresja na jednym cylindrze, wyparowały elektrody środkowe ze świecy wtapiając się w pierścienie tłokowe, zawory wydechowe i taki tam meksyk :) Remont + turbo ?? hmm...  Było by miło aczkolwiek ogólny sensowny i solidny remont plus późniejsze ew. uturbienie nie przedstawiało kosztów w sensownych barwach tym bardziej że piec dość zamęczony z dość solidnym przebiegiem i lpg..

 

No więc wybór był dość prosty SR20VVL który czekał u Coobcia aż ktoś wykorzysta jego potencjał  :>

 

post-67456-0-47512600-1392652421_thumb.jpgpost-67456-0-39224000-1392652448_thumb.jpg post-67456-0-48539600-1392652464_thumb.jpg

 

Pozbycie się starego pieca zajęło aż 1,5h ale nie było pośpiechu :P

Przy okazji potwierdził się fenomenalny stan blacharski almery, prawie całkowity brak poważnej korozji i ani jednej zapieczonej czy pordzewiałej śrubeczki

 

Następnie uzbrajanie VVl , przerobienie wiązki, pozbycie się gazu niepotrzebnej klimy i upakowanie piecyka i inne duperele.... 

 

post-67456-0-90451800-1392652855_thumb.jpg

post-67456-0-90451800-1392652855_thumb.jpgpost-67456-0-19958800-1392652908_thumb.jpgpost-67456-0-30718400-1392652917_thumb.jpgpost-67456-0-84626000-1392652944_thumb.jpgpost-67456-0-19820600-1392653015_thumb.jpgpost-67456-0-09775500-1392652975_thumb.jpg

 

i wieczorkiem piecyk już do nas gadał :P

 

 

Przy okazji, nowe uszczelki silnikowe,olej w skrzyni 75W40 , nowe sprzęgło , płyn wspomagania, płyn chłodniczy, uszczelki pod kolektorem plus uszczelnienie wydechu, mod rozrządu by coobcio , płukanka silnika, przewody zapłonowe NGK , świece platynowe NGK BKR6 , termostat , paski i wiele wiele innych :) plus wydajna pompa paliwa 320 lph tak na przyszłość ;)

 


Dorzuciliśmy męski filtr powietrza, zalaliśmy świeży olej, podłączyliśmy średniowieczne SMT6 które siedziało na pokładzie i Almera Gti gotowa do pierwszych jazd i strojenia na hamowni :D

 

post-67456-0-02590500-1392654627_thumb.jpgpost-67456-0-85251600-1392654647_thumb.jpgpost-67456-0-16187000-1392654667_thumb.jpg

Edytowane przez deli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...