B52 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Od dość dawna już przymierzam się do małej prezentacji swojego auta, ale zawsze jakoś brakowało czasu...Dochodzą nowe mody, pojawiły się nowe pomiary, no i wreszcie zebrałem się w sobie na tyle, żeby napisać kilka słów. Ad rem: "Pulmera" - tak żartobliwie nazwał to auto jeden z forumowiczów. Cały projekt dąży do tego, żeby upodobnić zwykłą N15-stkę GTI do Pulsara VZ-R. Z tyłu wyglądają już dość podobnie Auto to N15 GTI z 1997 roku. Kupione od naszego formowego kolegi NadiRa (pozdro:) ), który to sprowadził je do naszego pięknego kraju wprost z samego gniazda os - z centrum Rzeszy Niemieckiej. Auto było zadbane, poza kilkoma drobnymi naprawami nie potrzebowało wkładu finansowego. Almera była 100% serią bez żadnych modów, trzeba było więc coś z tym zrobić. Model N15 GTI 1997 Modyfikacje: - Kolektor SSAC 4-2-1 z portkami 2,5 cala - przyspieszony zapłon - wycięty katalizator - CAI + stożek K&N RC-4160 - wydech 2,25 cala z kwasówki + dwa tłumiki przelotowe Magnaflow - mod rozrządu by Coobcio - SMT6 Stylistyka: VZ-R : Tylne lampy od Lucino, znaczek Pulsar Audio: Nakamichi CD300, zestaw Morel Pulse 6, wzmacniacz Rodek RH4100 Historia modów i pomiary: Modyfikacje zacząłem chyba w najgorszy możliwy sposób – w aucie została założona sekwencyjna instalacja gazowa KME Diego. Kolejne modyfikacje to wycięty katalizator i przyspieszony zapłon. Pierwsza wizyta była jednak dość zaskakująca – 138 koni i 160 Nm na benzynie, 139 koni 159 Nm na gazie. Wynik 138 koni na benzynie był do przyjęcia, 139 na gazie był trochę zaskakujący, moment obrotowy wypadł w obu przypadkach słabo. Stawiałem na kiepskie warunki pomiaru (lipiec upał ok. 35 stopni), jak się później okazało coś w tym było. Kolejną istotną modyfikacją było założenie kolektora SSAC wraz z portkami (2,5 cala). Wynik z hamowni - przyrost mocy o 6 koni i 1Nm (pomiar wykonany w takich samych warunkach jak poprzedni): Kilka tygodni temu założony został układ dolotowy dedykowany do Sentry SE-R (prawie p&p). ze stożkiem K&N w nadkolu. Wynik na hamowni- 154 konie i 180 Nm. 10 koni i 20 Nm przyrostu to chyba trochę za dużo jak na rozmiar modyfikacji. Obstawiam, że pomogły mi warunki w jakich auto było hamowane początek października (temp. 12 stopni). Kolejną modyfikacją będzie układ wydechowy z klasówki (fi 60.3) + dwa tłumiki Magnaflow. Wydech byłby już zrobiony, ale niestety zabrakło jednego kolanka :/ ; Powinno być 5, a nie 4-ry jak na początku liczyłem. No cóż, trzeba trochę poczekać. Na pocieszenie zrobiłem sobie pomiar przyspieszenia G-Techem Pro. Najlepszy wynik 0-100 km/h - 7,85. Plany- po pierwsze dokończyć wydech . Sporo jest jeszcze do zrobienia pod względem stylistycznym- potrzebny jest gril od FN15 lub FJ15, chętnie wrzuciłbym też zegary (nawet mimo tego, że prędkościomierz kończy się na 180 km/h). Może jakiś felunek... Tu mały projekt zrobiony przez kolegę Szopena (pozdro ): Pod względem mechanicznym jedyną słuszną modyfikacją jest oczywiście swap na SR20VE. Niestety na ten mod, moja Almera będzie musiała jeszcze dość długo poczekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Następna czerwona, szybka Nyska, brawo Pozdrów szopena ode mnie Projekcik niczego sobie Dolot z przepływką a'la Coobcio+stożek /mój JR fi 80/ dają jak kiedyś wspominiałem, około 7% mocy, bez obniżania momentu. Przynajmniej u mnie tak było Swapa na VE polecam, warto ............................ :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Coś jest w tych stożkach w nadkolu. Trzeba będzie pomyśleć! Ale wykres padaczny masz. Dołek 20Nm. Widziałem już taki i kilku klubowiczów, m.in. u PMW (również DEH). Prawdopodobnie coś z paliwkiem nie bardzo. Poza tym ciekawie się zapowiada. Powodzonka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariand87 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 autko całkiem ciekawe, życze powodzenia w dalszej zabawie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRC Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Bardzo ładna almerka no i przy okazji wolna nie jest Pogratulować !! powodzenia w dalszych modach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 B52, auto ładne, jedyne co moge rzyczyc to................................. ..................................... wytrwałości pierwszy pomiai i 138KM w takich warunkach i po tylu latach to chyba dobry wynik, tylko cos Nm malo bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Miodzio almera, śledzę postępy niejako od "narodzin" Brakuje ci jeszcze takiego ryjka i progów: Wrzucaj ten wydech to w niedziele pomierzymy gtechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 24 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Panowie, dzięki za miłe słowa - zachęcają mnie do dalszej systematycznej pracy nad N15-stką >xtomek Szopena pozdrowię na 100%. No nie dziwię się, że polecasz SR20VE - też chciałbym mieć 205 kucy w aucie Co do stożka w nadkolu, to wydaje mi się, że poprawił sporo, ale nie aż tyle, ile wyszło na wykresie. Auto sprawdzam ciągle w tym samym miejscu (łódzki Zastec), więc kwestia różnic jaką może spowodować hamowanie na różnym sprzęcie odpada. Osobiście obstawiam warunki pomiaru. >Szopen Nie no.... Moc. Ogromne dzięki za piękny projekcik. Piwa się napijemy na to konto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 progi olej ale 17 OZ Superlegera w kolorze ciemno-grafitowym muszą wjechać co to za cai? jakiej firmy daj jakiś namiar na to i jescze jedno 3 cale średnicy czy 2,5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 17 cali do almery to nieporozumienie... 15,16 będzie optymalnie. fajne auto, gratuluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 :one: Oby tak dalej. VE dobra rzecz zacznij odkładać kasę :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Z wydechem myślę że spokojnie do 160KM dobije, ps. bardzo fajnie zapowiadający się projekt Ps. mam orygilanlne białe zegary z VZR do 180km/h jakbyś chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Bardzo fajna almerka, idziemy troche podobna droga choć ja najpierw zrobiłem cąły wydech. co do dolotu pokaż jakąś fotke jak to wygląda i jakie koszta cie wyszły za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 pomysł jest ekstra! ta czarna dokładka z pod zderzaka z czego jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Bardzo ładny samochodzik (mam taki sam ) ale nie wiem po co robisz z niego Pulsara..... uważam, że bez sensu, bo tył Almerka ma ładny. Polecam dokładke MS Design na tylny zderzak, tylko ciężko ją dostać. Poza tym felgi 16" powinienneś wrzucic... [ Dodano: Pon 27 Paź, 2008 16:47 ] Podobają mi się projekty Szopena. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 nie słuchaj się ich oni się nie znają ... zrób auto w surowym japońskim stylu, żadnych badziewnych dokładek z allegro... ew. progi grill i kouki lampy z oryginalnego VZR :one: do środka kierownica nardi-personal, gałka nismo kubły recaro ew. kanadyjskie bride (cena) pamiętaj koniecznie grafitowe 16' superlegery i bedzie mistrz świata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Trochę mnie nie było - pracowałem nad wydechem. Jest już założony, choć potrzebna jeszcze jedna modyfikacja :/ . Końcowy tłumik będzie na flanszach - wtedy da się go lepiej spasować. Na razie wszystko działa . Poziom hałasu na razie jest akceptowalny (mogłoby być oczywiście trochę ciszej), dźwięk z Magnaflow bardzo mi się podoba - dużo basu, zero gwizdów. Wkrótce wizyta na hamowni, zobaczymy czy coś przybyło Odpowiadając na komentarze: Plan jest mniej więcej taki jak nakreślił to PWM - postaram się zrobić wszystko na JDMowo >maciequ Dokładka pod zderzak jest oryginalna - była w aucie od początku. >patriot Rzecz gustu - uważam, że tył N15GTI przed liftem wygląda kiepsko (głównie z powodu okropnych lamp). Co do felg, to raczej zostanę przy 15-stkach. A projekty Szopena też mi się podobają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 i tak ma być pure jdm:D jak pisał PMW szele TAKATA, fotele Bride, gałka nismo, zawias teina hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 szele TAKATA, fotele Bride akurat to bym odpuścił każdy chce tak zrobić fotele recaro i szerokie pasy TRW/Sabelt ooooo tak! i tein też niekoniecznie... jeśli miałbym kupić tein to wybrałbym Proflex/ohlins, Intrax RSA albo Penske 4-way Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 na rynku pełno badziewnych gadzetów,ale taka alma a,la VZ-R to mnie się podobuje powodzenia w dalszych modyfikacjach[ps ile taki magnaflow cie kosztował,i jk jest głośno??] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 To by pasowało ala VZ-R: Do tego jeszcze tylko limiter przestawić do 8 tysi i wszytko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 kolego wytrwaj w kotynuowaniu projektu bo takich jest u nas jak na lekarstwo... co do kół to ciewawe są Dragwheelsy z bannera z forum ja bym przemyślał może coś z czerwonym lipem albo polerowanym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Witam. Widzę, że Alma całkiem nieźle się sprawuje od "narodzin" (pozdro dla Szopena ) i nawet grubo będzie Jak najwięcej JDMu i do przodu Powodzenia życzę w projekcie; pozdrwa. (ps. szukasz dalej felunku? miałem OZy 16' superturismo i będę miał prawdopodbnie 2 kpl.cik pasujący m.in. do Almy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 http://www.gspec.com/p-4933-lucino-grill.aspx przypadkiem znalazłem grill dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 przypadkiem niestety jest to grill od sentry - owszem pasuje do almery ale razem z lampami od sentry i przednim podciągiem. Z tego co pamiętem to Gre sie niezle napocił żeby to do Almery wpasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.