Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Niesamowicie wysokie obroty na zimnym silniku. Te


Gość Pyrus

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzalem prawie wszystkie 38tematow na temat falowania/skakania/wysokich obrotow ale w sumie nikt nie mial takiego przypadku jak ja. Juz pisze o co chodzi, ostatnio sie ochlodzilo, a ze czasem pracuje na nocki to po jednej z mroznych nocek wsiadam do auta odpalam i...:

-auto odpala i obroty sa na 750rpm(czyli idelanie)

-nie mija 15sek i zaczynaja rosnac 1000,1500 i zatrzymuja sie na 2000rpm

-w czasie jazdy na biegu obroty sa odpowiednie do tego jak gleboko wciskam gaz, jednak po wcisnieciu sprzegla od razu skacza do 2000

-wyglada to troche jak nieumiejetne operowanie gazem bo gdy stoje na swiatlach auto wyje przy tych 2000rpm jak bym je przegazowywal

Zaobserwowalem to juz 2-gi raz i tu moje spostrzezenie,ze nawet po rozgrzaniu silnika nie przestal ten objaw wystepowac.Przejechalem kilka km i dalej to samo,wskazowka temp. byla na polowie skali.Jednak parkujac pod domem nie wytrzymalem tego wycia.Zatrzymalem auto i zgasilem silnik.Po odpaleniu jak reka odjal 750rpm

 

 

Po ilosci tematow gdzie problemem byly obroty w P12 widze ze te modele maja chyba jakas wade.Jakies sugestie co to moze byc,myslalem o termostacie moze

 

 

tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ight=p12+obroty

jest temat podobny,ale inny silnik i czarna chmura za autem(u mnie tego nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge napisac jak to jest u mnie - zimny silnik, to trzyma obroty ponizej 1000... i w miare nagrzewania - spada - nawet ponizej 750 - cos kolo 650 - 700 ma po nagrzaniu....

 

nigdy nie przerabialem tematu wysokich obrotow w dieslu...

w benzynach 2000 obrotow to przewaznie jakis stan awaryjny obrotow silnika - ale to bylo zwiazane z silnikami krokowymi, elektrozaworami

 

cos kojarze o problemach w lagunach - gdzie po wyjeciu kluczyka silnik diesla dalej palil - ropa dalej byla podawana.... ale to byla ewidentna usterka w tych lagunach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge napisac jak to jest u mnie - zimny silnik, to trzyma obroty ponizej 1000... i w miare nagrzewania - spada - nawet ponizej 750 - cos kolo 650 - 700 ma po nagrzaniu....

 

nigdy nie przerabialem tematu wysokich obrotow w dieslu...

w benzynach 2000 obrotow to przewaznie jakis stan awaryjny obrotow silnika - ale to bylo zwiazane z silnikami krokowymi, elektrozaworami

 

cos kojarze o problemach w lagunach - gdzie po wyjeciu kluczyka silnik diesla dalej palil - ropa dalej byla podawana.... ale to byla ewidentna usterka w tych lagunach....

 

mam rozumiec ze tez masz diesla?(benzynowe maja chyba ok.900obr na jalowym)

widzisz auto moze przestac zimna noc i jesli je odpale po poludniu np. to juz jest ok. ale takie wychlodzone od razu wariuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto od miesiaca i juz tyle usterek w nim zdazylo sie objawic ze mam go dosc :(: niestety.Jak wszystko jest ok to jest to naprawde przyjemne auto,ale jak zacznie "odwalac" to juz mi sie go odechciewa.Chyba zostane przy nim na rok moze dwa i zobaczymy jak bedzie "platal figle"to go opchne jak nie to zostawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w tych P12 dokładnie.

Pierwsza sprawa to tak jak piszesz termostat

Druga to może być walnięty zawór EGR ten od ekologii na kolektorze i dlatego podaje więcej ropki na jałowym

Trzecia to pedał gazu, a raczej potencjometr jeśli jest

Czwarta to problem z pompą i wtryskiwaczem sterującym ( pierwszym ): przytkana iglica na wtrysku i żle ustawiona dawka paliwa na pompie

 

Moje przypuszczenia są tylko domysłami i usterkami występującymi w P11. Może sprawdź czy nie ma jakich błędów które by coś podpowiedziały co go boli. Jakiś tam tryb serwisowy czy cuś się ustawia w panelu i z tego zczytuje. Nie wiem dokładni jak to się odbywa, nie znam tego auta.

P.S/ zawsze powtarzam że młotek i przecinak jest lepszy od Boscha. Mniej awaryjny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec podoba mi sie szczegolnie twoje ostatnie zdanie te o boschu :D

 

no dzis rano sytuacja sie powtorzyla,ale luz po 2minutach jak juz odparowalem szyby zgasilem silnik i zapalilem znow i juz dzialal elegancko a wiec dzieje sie to tylko po odpaleniu rano na zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...