AK47 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 możesz, nie ma przeciwwskazań Dzięki Paba,szerokosci życze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 płukać nie zaszkodzi, ale sensu wielkiego nie ma, to nie jest 20 wymiana oleju, na syfie też nie jeździłeś - nie widzę potrzeby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 płukać nie zaszkodzi, ale sensu wielkiego nie ma, to nie jest 20 wymiana oleju, na syfie też nie jeździłeś - nie widzę potrzeby Witam Mam też "płukanke" Millersa, dla lepszego samopoczucia zrobie to.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Ni ma sensu.... jak dostał tą płukankę to niech ją zastosuje jakiś efekt jest, a po co ma ją wyrzucać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 (edytowane) Witam Mam też "płukanke" Millersa, dla lepszego samopoczucia zrobie to.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam. Używając nowoczesne oleje w nowym silniku płukanie traci sens gdyż syntetyki mają dodatki płuczące, które automatycznie usuwają wszelkie osady. W dodatek, wiadomo całego oleju z silnika nie da się spuścić zawsze trochę coś tam zostanie w kanałach czy misce, znaczy się ten środek „płukacz” potrąci parametry zalanego nowego oleju. Edytowane 9 Września 2012 przez wegit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Używając nowoczesne oleje w nowym silniku płukanie traci sens gdyż syntetyki mają dodatki płuczące, które automatycznie usuwają wszelkie osady. W dodatek, wiadomo całego oleju z silnika nie da się spuścić zawsze trochę coś tam zostanie w kanałach czy misce, znaczy się ten środek „płukacz” potrąci parametry zalanego nowego oleju. Na różnych forach różne opinie,Twoja uwaga słuszna,generalnie nie "płuczemy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 (edytowane) Używając nowoczesne oleje w nowym silniku płukanie traci sens gdyż syntetyki mają dodatki płuczące, które automatycznie usuwają wszelkie osady. W dodatek, wiadomo całego oleju z silnika nie da się spuścić zawsze trochę coś tam zostanie w kanałach czy misce, znaczy się ten środek „płukacz” potrąci parametry zalanego nowego oleju. mirekg9 czytając ten post pewnie znów pomyśli, że lubię mieć ostatnie zdanie... i niech myśli, a mimo wszystko odpowiem nie wywyższam się, tylko chcę doradzić mają formuły płuczące, ale stosując niewłaściwy olej, olej niewiadomego pochodzenia, olej stary, olej nieprawidłowo przechowany narażamy się na różnego rodzaju syf, który taki środek pomoże wypłukać wiążąc ze starym olejem dodatki w Twoim "syntetyku" obmyją co-nieco i pozostają w obiegu, podczas gdy płukanka ze starym olejem leży dawno w naczyniu do utylizacji poza tym od "syntetyka" lepsze właściwości płuczące mają na ogół oleje HC są środki agresywne i mniej agresywne, ale na pewno działają, inaczej nie byłyby sprzedawane każdy producent oleju zaleci zastosowanie środka do płukania, a wpływ na jego parametry będzie marginalny lub żaden, bo pod tym kątem też je się projektuje oczywiście sens stosowania takiego środka jest większy, gdy auto jest starsze i przeżyło różnego rodzaju oleje, nie zawsze pierwszej jakości - niemniej kolega tę płukankę już posiada, zatem można lać swobodnie i warto płukankę lej na nagrzany silnik i wg. instrukcji PS oczywiście, nigdy nie zlejesz całego oleju, ale można się nieco przyłożyć jeśli robisz to we własnym zakresie, np. w toyocie yaris 1sz-fe , którą posiadam 1/ przechylam na jedną stronę przez co zlatuje dodatkowa porcja 2/ umieszczam nakręconą szmatę przepuszczalną i nie pylącą/strzępiącą nieco nad korek i czekam cierpliwie (coś ala knot) płukanka nie rozszczelni nikomu sprawnego silnika, to jest mit powtarzany od lat Edytowane 9 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Na razie zastanawiam się jaki olej wybrać. Trafiłem na ciekawy olej „Energy Conserving” parametry dobrze pasują do silników QQ bez filtra DPF, bo nie podają ACEA: C2, C3. Ma podany ILSAC: GF-4 wiem że GF-4 dobrze chroni silnik, w opisu gwarantują czystość katalizatora, tu że podają HTHS i TBN Najważniejsze parametry oleju pasują jak podane w instrukcji QQ, i cena... olej.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 (edytowane) Na razie zastanawiam się jaki olej wybrać. Trafiłem na ciekawy olej „Energy Conserving” parametry dobrze pasują do silników QQ bez filtra DPF, bo nie podają ACEA: C2, C3. Ma podany ILSAC: GF-4 wiem że GF-4 dobrze chroni silnik, w opisu gwarantują czystość katalizatora, tu że podają HTHS i TBN Najważniejsze parametry oleju pasują jak podane w instrukcji QQ, i cena... do Qashqaia bez filtra również potrzeba oleju z ACEA C2 (lekki bieg a5/b5) lub ACEA C3 (nie lekki bieg a3/b4), aby być żyć w zgodzie z zapisami w książce serwisowej i ze względu na miejsce zamieszkania jest to norma kluczowa oprócz DPF takie oleje chronią również katalizator, a przy tym zapewniają wg. producenta wystarczającą ochronę skoro wymaga takich olejów również do benzyn osobiście po gwarancji będę lał olej bez ACEA C2/C3 sam Ravenol jest OK, bez szału, ale nie jest podrabiany, można łatwo zakupić przez ich www (na pewno o wiele lepszy pomysł niż ESP Formula, który chciałeś kupić) jeden z kilku producentów, który robił/robi oleje OEM dla grupy VW (Pentosin, Castrol [VW Polkowice], Fuchs) Edytowane 24 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Ravenol zaleca do QQ i Note olej 10W30. Mam wątpliwość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Ravenol zaleca do QQ i Note olej 10W30. Mam wątpliwość... te ich zalecenia trzeba brać z przymrożeniem generalnie idea jest zachowana, bo do podobnych silników w wielu książkach serwisowych poleca się 5w30 i 10w30 energy conserving (np. Toyota Yaris, Corolla) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Teoretycznie ten ich polecany do QQ i Note 10W30 jest rzekomo dedykowany pod japońskich producentów. Hmmm. Jakaś alternatywa. Dobre u tego producenta jest to, że nie jest podrabiany. Wygląda na solidny produkt ale tak jak stwierdził Paba - bez szału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) Teoretycznie ten ich polecany do QQ i Note 10W30 jest rzekomo dedykowany pod japońskich producentów. Hmmm. Jakaś alternatywa. Dobre u tego producenta jest to, że nie jest podrabiany. Wygląda na solidny produkt ale tak jak stwierdził Paba - bez szału. alternatywę zawsze warto mieć na przegląd za rok znów będę wybierał sobie z listy (benzyna) : Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 Statoil LazerWay C2 5W-30 LIQUI MOLY TOP TEC 4300 VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 ostatnio czytałem, że grupa Prista jest producentem baz (być może i całych olejów) dla Texaco, Valvoline i GM http://www.prista-oil.com/en także czasami dalej nie wiemy co kupujemy tak naprawdę Edytowane 26 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Paba, skąd u Ciebie przekonanie, że Statoil LazerWay C2 5W/30 to lepszy od przeciętnej olej. Statoli na Twojej liście jest a np. Shell Helix Ultra Extra 5W30 już nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) Paba, skąd u Ciebie przekonanie, że Statoil LazerWay C2 5W/30 to lepszy od przeciętnej olej. Statoli na Twojej liście jest a np. Shell Helix Ultra Extra 5W30 już nie ?? Shell Ultra Extra jest reklamowany, że spełnia ACEA C2 i C3, ciekawe, podobnie jak opisy np. Castrola - nie wiadomo o co chodzi gama Statoila jest wg. mnie bardziej wiarygodna, podobno jest rozlewana w jednym miejscu, a nie znów specyfikacje różniące się nieraz o 180 stopni na różne rynki Statoil ma w swojej ofercie np. mocno dopakowane PAO, o niskiej temperaturze rozruchu oleje 0w30, np. Lazerway V wzbudza on więcej zaufania dla mnie niż Ultra Extra Shella, co nie zmienia faktu, że Shell zły nie jest, ja go nie naleję, bo mam za kilka groszy więcej w moim odczuciu lepsze alternatywy warto zwrócić uwagę na niektóre oleje Neste, których oficjalnym i jedynym dotąd dystrybutorem jest firma z Białegostoku mają w ofercie nawet 10w40, które mają super min. temp. rozruchu, nie są tanie szczegóły i ceny po rejestracji http://www.olejeklimowicz.home.pl/ Edytowane 26 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 A czym się różni olej sprzedawany np. na Allegro Shell Helix Ultra Extra 5W-30 od tego co leją w serwisach Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 lub ewentualnie mają jeszcze starszy Shell Helix Ultra VX 5W-30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) A czym się różni olej sprzedawany np. na Allegro Shell Helix Ultra Extra 5W-30 od tego co leją w serwisach Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 lub ewentualnie mają jeszcze starszy Shell Helix Ultra VX 5W-30? oba to chyba to samo, w każdym razie oba są pod VAG i pod VW504/507, LOW SAPS a przeznaczenie masz w załączniku i ten załącznik to wzór koncernu VW, wstyd, że Nissan nie ma własnych norm i własnych takich opracowań! czyli AV-L i VW są nieodpowiednie dla QQ, tzn. będą oczywiście smarować, ale nie są olejami pierwszego wyboru Edytowane 26 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Paba - wspomniany przez Ciebie Statoil LazerWay C2 5W-30 to olej wybitnie lekkiego biegu z niską lepkością. Czy do benzynówek Nissana będzie dobry taki olej ?? Czy lepszym wyborem nie byłby LazerWay G 5W-30 albo LL ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Lazerway G to olej ACEA C3 więc nie jest to olej lekkiego biegu (== [tożsamy z] ACEA A3/B4) - w moim odczuciu niezgodne z konstrukcją zdrowego, wolnossącego japońskiego silnika Nissana Lazerway LL j/w, to olej przeznaczony głównie do grupy VW do Qashqaia, Note Lazerway C2 5w30 i mogę Ci i każdemu zagwarantować na piśmie, że będzie zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Tak się dopytuję - bo coś mnie podpuściłeś na tego Lazerway`a . Chodzi mi to ciągle po głowie, bo jak dobrze pamiętam, do 1.4 w Note Nissan zaleca A2 - stąd maje lekkie wątpliwości do tego "lekkiego biegu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) Tak się dopytuję - bo coś mnie podpuściłeś na tego Lazerway`a . wiesz, ja już różne rzeczy słyszałem - else "posądzał" mnie na prive, że jestem pracownikiem Motula Ranger, oni mają naprawdę dobrą gamę i nikt tego nie podrabia, możesz pojechać na stację i kupić jak człowiek, bez chorych cen jak bywa na Lotosie (na ich stacjach z ich olejami, Shellem) do Twojego Notesa na gwarancji 5w30 C2 Lazerway === edytowałem === nie ma A2 (została wycofana w '04, zresztą nigdy nie widziałem aby była stosowana), może chodziło Ci o A1 A1/B1 - HTHS 2.6 - 3.5 A5/B5 - HTHS 2.9 - 3.5 czyli różnica żadna, ta sama idea, to samo => lekki bieg, niskie tarcie, Energy Conserving Edytowane 26 Września 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 A jednak... W instrukcji do Note do silnika 1.4 Nissan zaleca A2, ILSAC GF I lub II. Dla silnika 1.6 (ten sam co w QQ) zaleca ILSAC GF III, API SL. Czy zatem energooszczędny olej lekkiego biegu - 5w30 C2 Lazerway, jednak nie będzie "za dobry"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 (edytowane) A jednak... W instrukcji do Note do silnika 1.4 Nissan zaleca A2, ILSAC GF I lub II. Dla silnika 1.6 (ten sam co w QQ) zaleca ILSAC GF III, API SL. Czy zatem energooszczędny olej lekkiego biegu - 5w30 C2 Lazerway, jednak nie będzie "za dobry"? jeśli wymaga ACEA A2 to wymaga normy z HTHS >3.5, a więc nie oleju lekkiego biegu, zatem weź olej z ACEA A3 teraz taka kwestia, czy w instrukcji wspomniano, że potrzebujesz oleju z jakąkolwiek normą ACEA C? samochody np. z Euro5 są już przystosowane do olejów low-SAPS, aczkolwiek, np. w Polsce paliwo mamy jedno z najgorszych w Europie i osobiście raczej sam nieprzymuszony zastosowaniem oleju low-SAPS bym go nie zalał jeśli nie to potrzeba oleju ACEA A3/B4 5w30, np. Millers Trident (Longlife) 5w30 jeśli potrzeba też normy 'C' to wybrać olej z ACEA C3 (bo C2 to olej lekkiego biegu) np. Lazerway C3 5w30 tutaj sobie zobacz obrazowo super wytłumaczone http://sas-origin.on...p/pc/index.html m.in jak starą normą jest ACEA A2 i jak przewyższa ją np. A3 z 2008 "The categories A2 and B2 are not included in this edition of the ACEA European Oil Sequences because they are unsuitable for some of the current engines and will be unsuitable for many future engines. Misuse may cause engine damage. However, the use of A2/B2 oils for older engines (where owner's or workshop's literature recommends this use) is still appropriate and can be done according to the categories A2-96 Issue 3 and B2-98-Issue 2." niejako poza tematem chciałbym jeszcze raz podkreślić jak beznadziejną politykę pod względem porad odnośnie doboru oleju do samochodów ma Nissan - raz, że nie ma jak np. BMW, Mercedes, VW, Renault własnych norm, które by to ujednoliciły, a dwa, że umieszcza w stosunkowo świeżych autach (w instrukcjach) wymogi (zalecenia?) norm, które albo się pokrywają z innymi ważniejszymi i absolutnie nie dotyczą kraju użytkowania/produkcji auta, albo są stare już w momencie publikacji. no i trzy - zatrudnia na infolinii i we wsparciu technicznym małpy, które recytują instrukcję lub kserują/wycinają jej fragmenty zamiast odpowiedzieć konstruktywnie i "pełnym zdaniem" Edytowane 29 Września 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Paba - dzięki za ten link . To jest to, czego gościom mającym konika na punkcie olejów potrzeba . Wracając do tematu. Wychodzi na to, że Nissan stosuje bardzo stare normy olejowe, które w momencie publikacji zalecań dla danego samochodu są już bardzo przestarzałe. W zaleceniach do 1.4 mamy też wskazane klasy: SG, SH, SJ (!!!). Dla 1.6 - SL. Wnioski są dwa. Albo benzynówki Nissana to bardzo proste konstrukcje albo Nissan kompletnie olewa temat inspekcji olejowych. Albo jedno i drugie . Wychodzi też na to, że zalecenia zostały troszeczkę zmienione w chwili wejścia na rynek modeli z normą Euro5. W moim przypadku i auta z roku 2010 nie ma żadnej wzmianki o konieczności jakiejkolwiek normy C. Natomiast dla wysokoprężnego silnika K9K (1.5 dCi) już tak. Dla silnika z DPF C3-2004, bez DPF B3 lub B4. Analizując to co zaleca Nissan do 1.4 i korzystając z narzędzia. które udostępniłeś, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że są to zalecenia sprzeczne - szczególnie pomiędzy GF-II a A2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wiesz, ja już różne rzeczy słyszałem - else "posądzał" mnie na prive, że jestem pracownikiem Motula Słusznie ująłeś to w uszach, bo to były żarty rzecz jasna A tak w ogóle to niezła epopeja olejowa tu powstała i do ciekawych wniosków doszliście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.