Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przyłączam się do prośby agit11, przydała by się konkretna informacja o marce i nazwie oleju dla poszczególnych silników, ja np. interesuje się olejem do silnika benzyna 2.0

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kol. Paba moja wiedza na temat olejów znacznie się powiększyła i należy Mu się za to podziękowanie.

Obawiam się jednak, że proponowana lista nie powstanie gdyż czym innym jest wyjaśnianie zasad doboru oleju a czym innym wskazywanie konkretnego produktu (i branie za to odpowiedzialności). Po prostu "znasz zasady a wybór należy do ciebie".

N.b. jak wymagania dla QQ 1,6 P spełnia orginalny olej Nissana (lub inaczej; jakie ma konkretnie parametry)?

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kol. Paba moja wiedza na temat olejów znacznie się powiększyła i należy Mu się za to podziękowanie.

Obawiam się jednak, że proponowana lista nie powstanie gdyż czym innym jest wyjaśnianie zasad doboru oleju a czym innym wskazywanie konkretnego produktu (i branie za to odpowiedzialności). Po prostu "znasz zasady a wybór należy do ciebie".

N.b. jak wymagania dla QQ 1,6 P spełnia orginalny olej Nissana (lub inaczej; jakie ma konkretnie parametry)?

Witam

Tu nie chodzi o to żeby brać odpowiedzialność za kogoś wybór tylko wskazanie jaki olej jest optymalny dla danego silnika chodzi o marke i rodzaj i normy które ten olej spełnia wg wymogów nissana chodzi o stworzenie listy olejów popularnych, a każdy w stosunku do danego silnika sam wybierze olej. Podejrzewam, że większość posiadaczy samochodu ma z tym wyborem problem sam się zaliczam do tych posiadaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kol. Paba moja wiedza na temat olejów znacznie się powiększyła i należy Mu się za to podziękowanie.

Obawiam się jednak, że proponowana lista nie powstanie gdyż czym innym jest wyjaśnianie zasad doboru oleju a czym innym wskazywanie konkretnego produktu (i branie za to odpowiedzialności). Po prostu "znasz zasady a wybór należy do ciebie".

N.b. jak wymagania dla QQ 1,6 P spełnia orginalny olej Nissana (lub inaczej; jakie ma konkretnie parametry)?

pewnie to samo można powiedzieć o oponach, znacie rozmiary,a reszta należy do ciebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież już kilka razy wklejałem swoją subiektywną listę:

 

benzyna 1.6/2.0

__________________________________________

 

Motul 8100 Eco-Clean c2 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

 

 

2.0dci z DPF

__________________________________________

z normą C4/Renault 0720

 

Liqui-Moly TopTec 4400 5w30

Elf Solaris DPF 5w30

MOTUL SPECIFIC 0720

Carlube Triple R 5w/30 C4

Millers Oil XF Longlife C4 5w30

 

ew. C3 spokojnie można lać

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Motul 8100 X-clean 5W-30

Millers XF Longlife C3 5w30

Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

Liqui Moly Toptec 4600 5w30

Statoil LazerWay LL 5W30

 

normy, wg. instrukcji, z grubsza

 

K9K bez (DPF) czyli Euro4 => 5w30 Acea A1/B1 (podobna norma do A5/B5 więc też lekkobieżny olej)

K9K z DPF dla Euro 4 => 5w30 C3 low-saps dla Euro 5=> ACEA C4 low saps/C3 low-saps

M9R bez DPF => 0w40/5w40 ACEA B4 (silnik Renault)

M9R z DPF => ACEA C4 low saps

 

parametrów Nissan OEM oleju nie podam, bo nigdy nie natknąłem się na kartę

 

poza tematem - w Yarisie 1sz-fe '99 rok jeżdżę na 0w20 i bardzo sobie chwalę :)

Edytowane przez paba
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że nie ma chyba olejów spełniających wyłącznie normę C2 czy C3

to są eko normy, które występują zawsze obok oznaczeń np. A3/B4, A5/B5 czy A1/B1

 

Castrol Edge 5W30 z norm ACEA spełnia tylko C3, przynajmniej wg. informacji na ich stronie internetowej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paba, jeśli możesz, napisz krótko na temat ewentualnych negatywnych skutków stosowania innego rodzaju oleju jak te które polecasz.

Chodzi mi o to, że ciężko mi " studiować" co to znaczy ACEA itd itd, a3/b4 itd.

 

Np olej z powyższego postu Castrol Edge 5W30- jakie będzie miał negatywne skutki dla 1,6b, zerwie film przy większych obrotach?, będzie cięższy rozruch ?.

 

poza tematem - w Yarisie 1sz-fe '99 rok jeżdżę na 0w20 i bardzo sobie chwalę

 

Czy można poznać po pracy silnika itp dobroć oleju?

Pytam jako laik i bardzo będę wdzięczny za zrozumiałą dla mnie odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paba, jeśli możesz, napisz krótko na temat ewentualnych negatywnych skutków stosowania innego rodzaju oleju jak te które polecasz.

Chodzi mi o to, że ciężko mi " studiować" co to znaczy ACEA itd itd, a3/b4 itd.

 

jeśli zastosujesz np. a3/b4 zamiast a5/b5 to nic takiego, Castrol czy Millers czy Motul też ma znaczenie stosunkowo niewielkie (chociaż obie sprawy mają znaczenie), ale np. zaszkodzisz stosując gruby olej 15w40, olej 10w40 przy temperaturze niskiej, jesienią/zimą, np. Opel zaleca 10w40 jedynie do -10'C

może być kłopot z pompowalnością, możesz mieć masło pod korkiem jak jeździsz na krótkich dystansach

 

nie odbierz mnie źle, ale w wyborze oleju wielkiej filozofii nie ma, to co ja sobie tutaj opisuje czasami to jest przerost formy nad treścią, bo temat po prostu lubię i lubię sobie zalewać do samochodu co rusz coś nowego

 

zastosujesz olej z niższym TBN, też tragedii nie będzie - to są takie składowe różne żeby jak najlepiej wybrać odpowiedni olej do potrzeb, ale jak coś pominiesz, ale pamiętasz o fundamentalnych zasadach to nie będzie źle

 

przede wszystkim

1/ 5w30

2/ kupiony w pewnym miejscu

3/ świeży, maksymalne rok, do dwóch lat, zaplombowany

4/ zmieniony maks po 15kkm nie uznaję opcji Longlife, mimo nieco innych składów niektórych olejów do przeglądów LL

widziałem masowo sprowadzane VW z TSI, które dostawały po d*pie jeżdżąc u Niemca 30 kkm i czasem więcej

 

jak poznać dobroć oleju?

dla mnie pierwszym objawem było jak samochód kręci, vvti w tej Toyocie dosyć charakterystycznie odpala, jakby chciał, a nie może - nie tylko mój egzemplarz, specjalnie nasłuchiwałem przed marketami, itp., a Yarisek jeździ po drogach wiele

 

no i muszę powiedzieć, że po Xss 5w30, czyli pierwszym oleju premium który widział ten samochód (wcześniej jakieś Mobile z beczki, Gulfy i inne) inaczej odpala, czuję jakby było mu deko lżej, zimą szybciej łapie temperaturę

 

potem te różnice już nie były tak wielkie -> Motul 0w30, teraz Millers CFS 0w20

 

niektórym dobry olej HC (hydrokrak) wycisza samochód względem czegoś innego co stosowali

 

generalnie największe różnice odczujesz jak jeździsz na czymś skrajnie nieodpowiednim, np. floty leją do Corolli 15w40 z buta, bo tak tanio

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w takim razie jak to jest w QQ na gwarancji tam jest wymiana oleju Longlife ,czyli do serwisu zjawiać się dwa razy częściej, czyli miedzy planowanymi przeglądami na samą wymianę oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w takim razie jak to jest w QQ na gwarancji tam jest wymiana oleju Longlife ,czyli do serwisu zjawiać się dwa razy częściej, czyli miedzy planowanymi przeglądami na samą wymianę oleju?

 

ludzie różnie pisali, ktoś coś wspominał o 30 kkm lub co dwa lata, co roku lub 30 kkm, co roku lub 15 kkm

na pewno obliguje to, co pisze w książce serwisowej, a były różne warianty

 

nie mniej na pewno ja :

 

a) nie przekraczałbym roku bez wymiany oleju

B) nie przekraczałbym 15 kkm bez wymiany oleju

 

niezależnie od wszystkiego

 

w VW masz rozwiązane to w ten sposób, że auto przyjeżdża z ustawieniami albo Longlife QG1, albo zwykłego przeglądu tzw. fixed QG2

http://forum.octavia...s/normy_162.jpg

 

i w zależności od tego masz dobór normy oleju, np. do benzynowego VW502 dla QG1 i 504 dla QG2

w przypadku ustawienia Longlife, samochód sam ciebie wzywa na przegląd i wymianę oleju

 

i to jest dla mnie wzór, bo VW ma swoją własną normę opracowaną i kwestia doboru oleju i przeglądów jest przejrzysta

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stornach Mobila do silnika 2.0 z CVT proponują http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-xe-5w30.aspx#

 

Niestety nie znam się na olejach, zawsze lałem oleje Mobila i byłem zadowolony. Dla mnie istotnymi sprawami co do oleju to żeby nie zniszczył silnika i żeby silnik cicho pracował i chyba tyle. Widzę ,że polecana jest firma Motul zobaczymy:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stornach Mobila do silnika 2.0 z CVT proponują http://www.mobil.pl/...0-xe-5w30.aspx#

 

Niestety nie znam się na olejach, zawsze lałem oleje Mobila i byłem zadowolony. Dla mnie istotnymi sprawami co do oleju to żeby nie zniszczył silnika i żeby silnik cicho pracował i chyba tyle. Widzę ,że polecana jest firma Motul zobaczymy:)

Pozdrawiam

 

Mobil jest zawsze gorszy niż Mobil1

 

co do wymienionego oleju to jest on przeciętnym, tanim olejem HC, przeciętna temp. płynięcia, TBN nie podany, poza tym lepiej dać olej z ACEA C2 (HTHS na poziomie 2,9-3,5 MPas) - czyli olej lekkobieżny

 

żaden olej samochodowy nie zniszczy ci silnika :)

a praca na danym oleju już zależy od jego jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co to? bzdura jakaś, kompletnie inne wymagania ma benzyna (kwestia też czy turbodoładowana, czy wolnossąca), diesel i diesel z ekologicznymi urządzeniami (to tak ogólnie)

Proszę zapoznać się.

 

6. Czy potrzebuję innego oleju do silnika benzynowego, a innego do silnika Diesel?

 

Generalnie odpowiedź brzmi: tak, w starszych pojazdach, gdyż oleje do silników Diesel mają lepsze właściwości czyszczące. To bardzo ważne, aby przestrzegać zaleceń producenta pojazdu co do klasy i lepkości oleju. Jest to szczególnie istotne, jeśli Twój samochód ma wydłużone okresy pomiędzy przeglądami, i jest jeszcze na gwarancji. Jednak najnowsze trendy w nowoczesnych samochodach to taki sam olej do silników benzynowych i Diesel.

moja rada, to nie patrzenie jak w obrazek na API czy ILSAC (to nie są normy z naszego kontynentu to raz), a dwa - praktycznie się pokrywają co napisałem wyżej

 

Jak zauważyłeś w manuale podane parametrze API i ILSAC wyjątkowo do benzynowych silników, (nie rozumiem po co s tego rezygnować) a do silników na ropie podane parametry ACEA razem z benzynowymi silnikami i można osobiście dopasować do uniwersalnego oleju (ropa, benzyna) z podanego ACEA :A1/B1,A3/B3, A3/B4,A5,B5,C2 lub C3

 

Amerykański Instytut Naftowy Komitet ILSAC wprowadził kolejną sekwencję olejową ILSAC GF-4. Jednak przedłużył jej wprowadzenie do 30 kwietnia 2005 roku. Oleje w najnowszej kategorii GF-4 są szczególnie zalecane do benzynowych silników koncernu GM wymagających środków smarowych "low/mid SAPS" - są zestawiane pod kątem niskiej zawartości siarki, fosforu i cynku, jak również ulepszonych modyfikatorów tarcia. Ponadto ILSAC GF-4 gwarantuje lepsze własności utleniające i zapobiega tzw. nitrowaniu się środka smarowego. - ILSAC w manuale wskazany.

 

paba: zobacz jak poważają normę ILSAC producenci olejów

Większość ukrywa ILSAC tak wygodnie, a Castrol podaję i to duży +

 

paba: a merytorycznie to SL/GF-5 to lepsze dodatki anty-zużyciowe, modyfikatory tarcia, lepsze tzw. deposit shieldy przeciw (nagar)

Sorry, SL nigdy nie miał ILSAC GF-5, producent zaleca w manuale stosowanie SL, ale preferowany jest API: SM , ILSAC: 4- co podają w manuale.

 

możemy jeszcze Jaso wywlec,

Poco że by więcej śmiecić na forum, i mącić w głowach, w manuale tego brak i daj tu spokój.

to czemu chcesz stosować ESP Formulę?

Konstrukcja nowych silników dopuszcza oleje LowSaps..., to nie ma problemu.

Natomiast zastanowił bym się nad zastosowaniem oleju LowSaps w starszych konstrukcjach, a jeszcze przy LPG, to raczej bym całkowicie z tego rozwiązania zrezygnował. Starsze konstrukcje przystosowane do olejów Mid Saps (w tej technologii wykonany Motul 8100 Eco-Clean C2 5w30) wytwarzają więcej produktów pozostałości spalania i wymagają oleju z wyższym TBN. Stąd olej LowSaps o niskim TBN dla nowszych silników, dalej mysle wszystko jasne. Wiedząc że TBN ulega rozpadowi, wymieniłem olej jak najeździłem 7kkm. Myślę że to niekaralne, no dla silnika +

 

Wiem że Low-Saps przedłuża żywotność katalizatora, w dodatek mam i drugi powód (pisałem ci na priw.)

Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

 

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

 

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

Chociaż z siarką (SA) Motul mieści się w Low SAPS (nie ma dużej różnicy.)

 

 

 

co to za dziwne zdanie? wybór oleju lekkiego biegu a5/b5 nie jest podyktowany warunkami eksploatacyjnymi czy manierami jazdy, tylko projektami silników poza tym, gwarantuję ci, że w Europie nie zerwiesz filmu olejowego w Qashqaiu stosując 5w30 a5/b5 ; te oleje silnikowe producenci zalecają aut dwukrotnie mocniejszych niż Qashqai

Zgadzam się jazda na świeżo zalanym oleju A5/b5 nie zerwiesz filmu olejowego, a po przejechanym 5-7-10 kkm (zależy od jakości oleju, można trafić na podróbkę) masz szanse skrócić żywotność silnika.(przy wysokiej temperaturze)

W wyborze oleju staram się uważać na parametry HTHS, czyli wyższa wytrzymałość filmu olejowego przy wysokiej temperaturze. Wybieram na ile to możliwie bliżej 3.5mPa/s Wyżej dopuszczalne, no będzie trochę podwyższone spalanie paliwa, no lepiej chroni silnik. Mniej 3.5 mPa/s oszczędności w spalaniu, no mamy ryzyko...w/w

Co do domieszek i innych cudów typu inteligentne molekuły..., to nie musimy zawracać sobie głowę, ale tego typu domieszki istnieją w wielu nowoczesnych olejach... dodam, nie ma na dzień dzisiejszy uniwersalnej odpowiedzi w używaniu oleju. Dobranie oleju wybranego producenta, jest trudne, trzeba najważniejsze wziąć pod uwagę w jakich warunkach i w jaki sposób będziemy użytkować auto. Nie jestem przeciwnikiem oleju 5w30, no z dostosowanym HTHS.

Low HTHS 2,9 -3,5 mPa/s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.

High HTHS >=3,5 mPa/s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, te. wyższa wytrzymałość filmu olejowa, lepsza ochrona silnika Ne mogę zrozumieć dlaczego odrzucasz ten pewniak.

 

wcześniej, to radziłem olej 5w30, a5/b5, koniecznie z tym c2, ale z najwyższym możliwym TBN

Już pisałem ci, że mam QQ z silnikiem1.6 benzyna, po co ty ciągłe przypominasz o parametrze c2, zrozum mego QQ to nie dotyczy..., w/w.

 

Możliwie przyda się na forum

 

 

TBN

TBN oznacza Total Base Number. TBN jest miarą oleju zasadowości. Zasadowość w oleju jest bardzo ważne, ponieważ proces spalania wytwarza kwasy, które mogą atakować metali i innych materiałów w silniku, zwiększając zużycie. Kiedy olej jest nowy TBN jest najwyższa. Z biegiem czasu maleje, aż w końcu TBN oleju osiąga punkt, w którym nie może wchłonąć więcej kwasów i kwasowość oleju w silniku zaczną rosnąć. Najczęściej jest to zubożenie TBN co sygnalizuje, że olej jest "zużyty" i powinien zostać zmieniony. TBN jest mierzonych w miligramach wodorotlenku potasu na gram (mg KOH / g).

Olej syntetyczny, który jest przygotowany do długiego czasu zmiany musi mieć wysoki TBN.

TBN opiera się na zawartym w oleju pakiecie dodatków mających min. na celu walkę z korozją i spalaniem produktów ubocznych - w tym ropy.

Ponieważ olej jest stale używany i powoli staje się zanieczyszczony, TBN ulega rozpadowi ...i tu przydał by się TBN retaining - czyli parametr określający ile dany olej zachował po okresie użytkowania zdolności do wchłonięcia zanieczyszczeń (stąd ten czarny olej po pewnym okresie przebiegu).

Generalnie wszędzie próg TBN na poziomie od 1 do 3 jest uważany za niski i kwalifikuje dany olej do natychmiastowej wymiany.

 

Ponieważ nowe paliwa i oleje mają mniej siarki a co za tym idzie i mniej kwasów to stopniowo obniżany jest poziom TBN, stąd może się wydawać że parametry TBN stają się o wiele mniej ważne.

TBN to dodatkowy parametr - za to bardzo ważny (jeden z wielu) przy doborze oleju.

Natomiast Wartości początkowej TBN nie należy traktować aż tak poważnie. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining) a tego większość producentów już nie podaje -dlaczego??? Wstydzą się, że ich oleje po 10 tys km będą mieli TBN na poziomie 2-4

Przyjmuje się następującą zasadę: im większa zawartość siarki w stosowanym paliwie, tym stosowany olej winien mieć wyższą TBN.

 

 

Fajne szkolenie (akurat z Motula) - warto poczytać - chodzi o przedstawienie wysokiego i niskiego HTHS i w dodatek napisane „jak byk” że olej A3 wysoka ochrona silnika, o czym stwierdzam cały czas.

Milej lekturyNew PCMO_PL_2010.pdf

 

 

przetestowano jeden z parametrów oleju samochodowego, mowa tutaj o lepkości.

Badane były w kolejności oleje 5w30 i 5w40. Motul Specific 913C 5w30,Gulf 5w30,Gulf 5w40 wyniki ….

Motul5w30

Gulf 5w30

Gulf 5w40

http://www.youtube.com/watch?v=htxqZo68I14

 

Sporo w/w wyszperane na necie – i z góry dziękuję Kolegom za ich fachową wiedzę.

 

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę zapoznać się.

6. Czy potrzebuję innego oleju do silnika benzynowego, a innego do silnika Diesel?

Generalnie odpowiedź brzmi: tak, w starszych pojazdach, gdyż oleje do silników Diesel mają lepsze właściwości czyszczące. To bardzo ważne, aby przestrzegać zaleceń producenta pojazdu co do klasy i lepkości oleju. Jest to szczególnie istotne, jeśli Twój samochód ma wydłużone okresy pomiędzy przeglądami, i jest jeszcze na gwarancji. Jednak najnowsze trendy w nowoczesnych samochodach to taki sam olej do silników benzynowych i Diesel.

 

a to zależy :) diesel, benzyna, a diesel z DPF czy FAP

olejów stricte do diesla (z taką etykietą) jest niewiele, większość to produkty eko, a jak wiesz, te produkty eko w trosce o filtry i w trosce o środowisko fundują gorsze mycie (TBN), mniej SAPSÓW i np. jak ostatnio zielony Valvoline mieszają olej nowy z regenerowanym, w tym kierunku to zaczyna iść

chodzi o to żeby olej zbalansować, żyć w zgodzie z normami i nie fundować oleju innego przeznaczenia, bo będzie jeździł i można

w tej chwili w podobnej cenie można znaleźć różne produkty i o to chodzi

 

Jak zauważyłeś w manuale podane parametrze API i ILSAC wyjątkowo do benzynowych silników, (nie rozumiem po co s tego rezygnować) a do silników na ropie podane parametry ACEA razem z benzynowymi silnikami i można osobiście dopasować do uniwersalnego oleju (ropa, benzyna) z podanego ACEA :A1/B1,A3/B3, A3/B4,A5,B5,C2 lub C3

 

po to rezygnować, że oprócz producentów OEM praktycznie tylko Castrol ma w swojej ofercie oleje z wypisanymi aprobatami ILSAC

po to rezygnować, bo mieszkamy w Europie i obowiązuje nas przede wszystkim norma ACEA, z którą nie jesteś w zgodzie, bo wg. Nissan Polska każdy Nissan Qashqai czy chcesz, czy nie, musi spełniać ACEA C2 lub C3 i chcąc zastosować olej lekkiego biegu (zgodny z ideą japońskich jednostek wolnossących) to musisz zdecydować się na olej ACEA C2 do silnika benzynowego

po to rezygnować, że ILSAC to prawie to samo co API, z kilkoma marginalnymi różnicami, normy Amerykańskie i Kanadyjskie, mi to wystarczy, aby ILSAC olać, jeśli tobie nie, to w porządku

 

dla mnie osobiście Castrol jest producentem nad którym bym musiał się zastanowić, ciekawe dlaczego przestał produkować oleje OEM dla Toyoty, a zaczął to robić Exxon/Chevron

 

]paba: a merytorycznie to SL/GF-5 to lepsze dodatki anty-zużyciowe, modyfikatory tarcia, lepsze tzw. deposit shieldy przeciw (nagar) [/b]

Sorry, SL nigdy nie miał ILSAC GF-5, producent zaleca w manuale stosowanie SL, ale preferowany jest API: SM , ILSAC: 4- co podają w manuale.

 

ale mi nie o to chodzi, co co miało, a czego nie

napisałem tylko, że API SL to w nie tak dużym przybliżeniu ILSAC GF4, a API SN na tej samej zasadzie ILSAC GF5, i tyle

 

Poco że by więcej śmiecić na forum, i mącić w głowach, w manuale tego brak i daj tu spokój.

 

śmiecić? czym śmiecić?

 

Konstrukcja nowych silników dopuszcza oleje LowSaps..., to nie ma problemu.

 

konstrukcja silników dopuści nawet 15w40, też będzie jechał

tylko zrozum, że masz olej, który jest olejem lekkiego biegu, jest odchudzony i pozbawiasz go jeszcze tych pierwiastków, skoro to robisz, to po rozwodzisz się nad ILSAC? Mobil1 ESP Formula też nie spełnia tej normy, a wg. mnie jest fajnym wyborem, tylko do 2.0dci czy 1.5dci z DPF, a nie do 1.6 czy 2.0

 

przy LPG, to raczej bym całkowicie z tego rozwiązania zrezygnował.

 

tak, zdecydowanie taki olej do samochodu z LPG to porażka

 

Starsze konstrukcje przystosowane do olejów Mid Saps (w tej technologii wykonany Motul 8100 Eco-Clean C2 5w30) wytwarzają więcej produktów pozostałości spalania i wymagają oleju z wyższym TBN. Stąd olej LowSaps o niskim TBN dla nowszych silników, dalej mysle wszystko jasne. Wiedząc że TBN ulega rozpadowi, wymieniłem olej jak najeździłem 7kkm. Myślę że to niekaralne, no dla silnika +

 

wielokrotnie pisałem, że w teorii nowe auta wg. producentem lepiej radzą sobie ze spalaniem i pozostałościami, natomiast na jakość paliwa w Polsce i panującą aurę mamy jaką mamy, także uważam, że olej z konwencjonalnym poziomem SAPS lub ew. właśnie mid to jedyne słuszne wybory

a to, że zmieniasz po 7 kkm to tylko dobrze, jeśli możesz sobie na to pozwolić

dla mnie takim optymalnym okresem dla oleju HC i warunków, które mamy to ok. 10 kkm lub nieco więcej, podciągnięte do tych zaleceń 15 kkm

 

Wiem że Low-Saps przedłuża żywotność katalizatora, w dodatek mam i drugi powód (pisałem ci na priw.)

Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

 

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

 

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

Chociaż z siarką (SA) Motul mieści się w Low SAPS (nie ma dużej różnicy.)

 

co do procentów to niekoniecznie się orientuję, ale generalnie o to chodzi

 

Zgadzam się jazda na świeżo zalanym oleju A5/b5 nie zerwiesz filmu olejowego, a po przejechanym 5-7-10 kkm (zależy od jakości oleju, można trafić na podróbkę) masz szanse skrócić żywotność silnika.(przy wysokiej temperaturze)

 

wiesz, to są takie dywagacje

olej a5/b5 jest w książce również zalecany, producent bierze pod uwagę teoretycznie również wykonywanie przeglądów Long Life (czego nie pochwalam), wg. mnie nie będzie problemu, to nie są takie różnice żebyś przy a3/b4 nie zerwał po tym dystansie, a przy a5/b5 zerwał

podróbek nie kupuję, bo olej wybieram zawsze u przedstawiciela danej firmy, bądź znanym sklepie, markecie typu Auchan czy Carrefour, w ogóle ten argument tutaj jest naciągany

 

W wyborze oleju staram się uważać na parametry HTHS, czyli wyższa wytrzymałość filmu olejowego przy wysokiej temperaturze. Wybieram na ile to możliwie bliżej 3.5mPa/s Wyżej dopuszczalne, no będzie trochę podwyższone spalanie paliwa, no lepiej chroni silnik. Mniej 3.5 mPa/s oszczędności w spalaniu, no mamy ryzyk

 

dlatego właśnie fajnie jest wybrać olej na granicy, np. gdyby nie upór Nissana co do tych ACEA C2 lub C3, świetną propozycją jest np. Motul 8100 Econergy, masz wysokie TBN, HTHS (na poziomie gorszych parametrowo olejów A3/B4 nawet), a ciągle jest to olej zgodny z zamysłem konstrukcyjnym, ACEA A5/B5

 

Co do domieszek i innych cudów typu inteligentne molekuły..., to nie musimy zawracać sobie głowę, ale tego typu domieszki istnieją w wielu nowoczesnych olejach... dodam, nie ma na dzień dzisiejszy uniwersalnej odpowiedzi w używaniu oleju. Dobranie oleju wybranego producenta, jest trudne, trzeba najważniejsze wziąć pod uwagę w jakich warunkach i w jaki sposób będziemy użytkować auto. Nie jestem przeciwnikiem oleju 5w30, no z dostosowanym HTHS.

 

klimat, dostępność, cena, silnik, oczekiwania, interwały stosowane

 

]Low HTHS 2,9 -3,5 mPa/s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.

High HTHS >=3,5 mPa/s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, te. wyższa wytrzymałość filmu olejowa, lepsza ochrona silnika [/b]Ne mogę zrozumieć dlaczego odrzucasz ten pewniak.

 

w którym miejscu? to jest prawda, tylko zauważ, że ani razu nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi, że zamysłem producentów Azjatyckich jest przeważnie smarowanie auta olejem lekko-bieżnym, Energy Conserving, tak robi Toyota, Nissan, Daihatsu, Subaru, Honda

przy tym warto mieć wysokie HTHS, TBN na ile to możliwe, również np. formuła oleju powinna umożliwiać używanie samochodu zgodnie z jego przeznaczeniem typu np. serie 300V Motula, CFS Millersa na tor

 

Już pisałem ci, że mam QQ z silnikiem1.6 benzyna, po co ty ciągłe przypominasz o parametrze c2, zrozum mego QQ to nie dotyczy..., w/w.

 

a ty czytasz czasem co pisze?

korespondowałem z Nissan Polska, a poza tym w instrukcji nie jednoznacznie, ale wynika, że olej ma spełniać oprócz ACEA aX/bX (które są tam wymienione) również ACEA C2 lub C3, także dotyczy kolego, dotyczy

 

co do końcowych wklejanych tekstów to się nie będę odnosił, bo każdy może we własnym zakresie poczytać, takie wklejanie jest wg. mnie mało czytelne

 

a co do tego testu na youtube to sprawdzali generalnie lepkość występującą w temperaturze zbliżonej do pokojowej - przeważnie taka nie wystąpi - jest albo znacznie, znaaaaaaacznie niższa, albo znacznie wyższa, te wyniki wychodzą też niekoniecznie zgodnie z rzeczywistością wtedy

 

to raz

 

a dwa, patrzymy na parametry w karcie, a Gulf ma bardzo przeciętne, nie dziwie się, bo są to w handlu najtańsze na ogół oleje z beczki, taki amerykański Orlen

 

PS wklejam to 2 turach, bo dostałem podczas wysyłania info, że zrobiłem zbyt dużo cytatów

 

gdyby te wytyczne Nissana by mnie nie dotyczyły to bym w życiu Motula z C2 nie stosował, tylko kupił Econergy czy inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

....Wegit ,Paba.

Wasze posty przeczytałem, ale czemu i komu one mają służyć ?

Mogę jedynie pogratulować Waszej wiedzy w tym temacie!

... i miło pozdrowię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty czytasz czasem co pisze?

korespondowałem z Nissan Polska, a poza tym w instrukcji nie jednoznacznie, ale wynika, że olej ma spełniać oprócz ACEA aX/bX (które są tam wymienione) również ACEA C2 lub C3, także dotyczy kolego, dotyczy

Sorry, nie zawsze i nie wszystko.

 

Jak masz silnik Diesla z filtrem cząstek stałych, to nie ma sprawy, bo musisz przy wyborze oleju z ACEA uważać na C1,C2,C3.( mowa o QQ -silnik benzyna)

Staram się post maksymalnie zminimalizować i będę kończyć, bo niedługo dostane „olejowego” zawrotu głowy.

Zapoznaj się z tym....(Europejska klasyfikacja ACEA)

Normy wszystkie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie zawsze i nie wszystko.

 

Jak masz silnik Diesla z filtrem cząstek stałych, to nie ma sprawy, bo musisz przy wyborze oleju z ACEA uważać na C1,C2,C3.( mowa o QQ -silnik benzyna)

Staram się post maksymalnie zminimalizować i będę kończyć, bo niedługo dostane „olejowego” zawrotu głowy.

Zapoznaj się z tym....(Europejska klasyfikacja ACEA)

 

nie muszę się zapoznawać z ACEA, bo akurat dużo o niej wiem :)

problem jest taki, że Nissan chce od ciebie do BENZYNOWEGO Qashqaia ACEA C2 lub C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie zawsze i nie wszystko.

 

Jak masz silnik Diesla z filtrem cząstek stałych, to nie ma sprawy, bo musisz przy wyborze oleju z ACEA uważać na C1,C2,C3.( mowa o QQ -silnik benzyna)

Staram się post maksymalnie zminimalizować i będę kończyć, bo niedługo dostane „olejowego” zawrotu głowy.

Zapoznaj się z tym....(Europejska klasyfikacja ACEA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, faktycznie robicie zamęty i mętlik w głowach co nie którym, gdy czytają te posty i czasami cytowane materiały internetowe.

Ja Was pocieszę. Nie zagłębiam się aż tak bardzo, bo wierzę właścicielowi punktu w którym od około 10-ciu lat wymieniam olej i filtry + wymiana gratis-jak to mówią.

Wiem, że zawsze ma aktualny katalog i dobierze olej do odpowiedniego samochodu i silnika a do mnie należy tylko decyzja - tańszy, czy droższy.

Większe mam zaufanie do niego i jego olejów, niż kupowanych w marketach.

A np. co do oleju, to ja jeżdżę na Elf 5/40, silnik ma przejechane 235tyś, a jak wygląda wewnątrz, to możecie poszukać mojego postu o Vacum pompie. W poprzednim samochodzie innej marki, też jeździłem na Elfie 5/40-sprzedałem 250tyś na liczniku i też oleju nie brał od zmiany do zmiany.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, faktycznie robicie zamęty i mętlik w głowach co nie którym, gdy czytają te posty i czasami cytowane materiały internetowe.

Ja Was pocieszę. Nie zagłębiam się aż tak bardzo, bo wierzę właścicielowi punktu w którym od około 10-ciu lat wymieniam olej i filtry + wymiana gratis-jak to mówią.

Wiem, że zawsze ma aktualny katalog i dobierze olej do odpowiedniego samochodu i silnika a do mnie należy tylko decyzja - tańszy, czy droższy.

Większe mam zaufanie do niego i jego olejów, niż kupowanych w marketach.

A np. co do oleju, to ja jeżdżę na Elf 5/40, silnik ma przejechane 235tyś, a jak wygląda wewnątrz, to możecie poszukać mojego postu o Vacum pompie. W poprzednim samochodzie innej marki, też jeździłem na Elfie 5/40-sprzedałem 250tyś na liczniku i też oleju nie brał od zmiany do zmiany.

 

ale nie chodzi o to czy brał, czy nie brał

każdy silnik samochodowy bierze olej :) myślę, że bardziej chodziło ci o dolewanie międzyprzeglądowe :)

 

kwestia jest taka żeby wybrać sobie możliwie fajny olej i żyć w zgodzie z zaleceniami producenta

 

uważam, że wiele z tych odnośników jest ciekawą sprawą i fajnie jest sobie samemu dobrać olej niż korzystać z wiedzy właściciela punktu

 

idąc tym tokiem myślenia, właściciel punktu może podmienić ci filtry, wymyć samochód i nawet powozić :)

 

oprócz naparzanek słownych na normy, podaliśmy sporo konkretnych propozycji, wystarczy przeszukać wątek

można by przykleić do na pierwszej stronie lub w osobnym, zamkniętym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o żadne dolewki, gdyż takich potrzeb nie posiadam. Ale przyznam Ci rację, że bierze troszkę gdy ciągnę kemping-ale to normalka.Jeśli nie jeżdżę z przyczepą, to zawsze mam stan 3/4, gdyż na tyle zalewam i taki poziom trzyma od wymiany do wymiany.

Pisałem o tym, że jeżdżę do jednego mechanika, który ma zawsze nowe katalogi i spcyfikacje i on dobierze możliwie fajny olej i w zgodzie z zaleceniami producenta. Nie ma również takiej możliwości aby - jak pisałeś "idąc tym tokiem myślenia, właściciel punktu może podmienić ci filtry, wymyć samochód i nawet powozić :)" - gdyż jestem przy wymianie a czas to ok. 20 min.

Czytając dalej Twój post i Twoje zamiłowania, wiedzę i "KONIK" na temat olejów, to żaden nowy lub przyklejony temat nie miał by dzięki Tobie końca, co zresztą widać i w innych postach, działach, stronach.

Widać że lubisz mieć ostatnie zdanie na ten temat, więc ja już to zakończę od swojej strony, a opisałem tylko jak ja to robię.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan nie ma szczególnych wymagań - te oleje są dość standardowe i jest ich mnóstwo na rynku. Poza tym to co popularna wcale niekoniecznie musi być najlepsze.

 

Witam

Jeżeli nie ma szczególnych wymagań,mam pytanie,otrzymałem w prezencie olej Millers z serii premium XF Long Life 5W30 ACEA A3/B4 czy mogę go zastosować w moim samochodzie ( obecnie używam Sheel-a 5W40 ) i czy ewentualnie zrobić płukanke specyfikiem Millers-a.Pozdrawiam.

,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli nie ma szczególnych wymagań,mam pytanie,otrzymałem w prezencie olej Millers z serii premium XF Long Life 5W30 ACEA A3/B4 czy mogę go zastosować w moim samochodzie ( obecnie używam Sheel-a 5W40 ) i czy ewentualnie zrobić płukanke specyfikiem Millers-a.Pozdrawiam.

 

możesz, nie ma przeciwwskazań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...