Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Paba - dzięki za ten link :). To jest to, czego gościom mającym konika na punkcie olejów potrzeba :).

 

nie ma sprawy, ten link już raz umieszczałem, ale wiadomo, że takie rzeczy giną jak temat ma naście stron, a ta strona jest bardzo ciekawa, bo obrazowo pokazuje te normy i które co dają

 

Wracając do tematu. Wychodzi na to, że Nissan stosuje bardzo stare normy olejowe, które w momencie publikacji zalecań dla danego samochodu są już bardzo przestarzałe. W zaleceniach do 1.4 mamy też wskazane klasy: SG, SH, SJ (!!!). Dla 1.6 - SL. Wnioski są dwa. Albo benzynówki Nissana to bardzo proste konstrukcje albo Nissan kompletnie olewa temat inspekcji olejowych. Albo jedno i drugie ;). Wychodzi też na to, że zalecenia zostały troszeczkę zmienione w chwili wejścia na rynek modeli z normą Euro5.

 

dokładnie! przyznam, że np. w książce Qashqaia jeszcze wprowadzają w błąd, bo Nissan w zaleceniach wymienia wszystkie możliwe normy po przecinku, nie wiem - czy mamy sobie wybrać co chcemy? czy ma spełnić wszystkie (wymagają niemożliwego?)

 

W moim przypadku i auta z roku 2010 nie ma żadnej wzmianki o konieczności jakiejkolwiek normy C. Natomiast dla wysokoprężnego silnika K9K (1.5 dCi) już tak. Dla silnika z DPF C3-2004, bez DPF B3 lub B4.

 

w takim razie pozostaje Ci wybór "którą drogą iść", czy decydować się na ACEA A3/B4 czy A5/B5 (A1/B1 bo to prawie to samo)

bo lepkość 5w30 jest lepkością 1 wyboru do tych Nissanków

 

Analizując to co zaleca Nissan do 1.4 i korzystając z narzędzia. które udostępniłeś, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że są to zalecenia sprzeczne - szczególnie pomiędzy GF-II a A2...

 

nie dość, że sprzeczną to jeszcze ILSAC jest normą kanadyjską czy amerykańską, w każdym razie zdecydowanie nie europejską

obecnie większość koncernów jeśli nie mają własnych norm (a nawet czasem jeśli je mają) wymagają i sprawdzają normy kluczowe, europejskie ACEA

najpopularniejsze zresztą

 

widzę dookoła jak radzą sobie serwisy z tymi normami - leją jakieś podejrzane 10w60 czy 10w40 nie zwracając w ogóle uwagi (chyba ze względu na ten burdel w instrukcjach i niechęć producenta do jakiejkolwiek pomocy)

co więcej - jak przyniosę swój olej to zauważyłem, leją nawet bez mrugnięcia

w Volkswagenie często sobie chwilę pogadam o tym, co przyniosłem z pracownikiem, a tutaj nic

 

także podsumowując Ranger, nie ma wielkiego znaczenia czy wybierzesz olej stricte lekkobieżny czy nie, co więcej masz też świeży samochód (nowy EURO4/5), więc w zasadzie jest on też przygotowany do oleju z ACEA C - jednak osobiście bym tego nie robił skoro nic o tym nawet nie wspominają w instrukcji

 

pytanie filozoficzne dla Ciebie czy bierzesz A3/B4 czy A5/B5

 

kilka propozycji dla Ciebie :

 

A5/B5 (A1/B1):

Motul Econergy 8100 5w30

Millers Xss 5w30

ELF Evolution SXR 5w30

Texaco Havoline Energy 5w30

Amsoil Signature 100% 5w30

Valvoline Durablend FE 5w30

 

A3/B4

Millers Trident lub Trident Longlife

 

Liqui-Moly Longtime High Tech SAE 5w30

 

ja bym szedł w stronę A5/B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ASO wlali koledze do Note'sa na pierwszej wymianie 10W-40 półsyntetyk zdaje się Shell'a.

 

także normy, zalecenia, konstrukcje swoje, a mechanik czy ASO swoje

 

w Auto-Świat, nie pamiętam, który numer przeczytałem, że mechanicy są zdania, że

"silnik 1.0 3 cylindrowy z Aygo/107/C1 najwyższą kulturę pracy wykazuje na oleju 15w40 i taki polecamy"

oczywiście płukanka sprawia, że silnik rozszczelni się i będzie się "lało jak z durszlaka"

 

jeśli mamy takich fachowców to nie ma co się dziwić zapisom w książkach Notesa czy Qashqaia

 

PS, nie półsyntetyk, tylko minerał 3 grupy, poddany trochę obróbce hydrokrakingowej

 

w pewnym ASO nie mają problemu żeby nalać 10w60 do silnika 1.0, w którym jeżdżę cały rok na 0w20

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także normy, zalecenia, konstrukcje swoje, a mechanik czy ASO swoje

 

w Auto-Świat, nie pamiętam, który numer przeczytałem, że mechanicy są zdania, że

"silnik 1.0 3 cylindrowy z Aygo/107/C1 najwyższą kulturę pracy wykazuje na oleju 15w40 i taki polecamy"

oczywiście płukanka sprawia, że silnik rozszczelni się i będzie się "lało jak z durszlaka"

 

jeśli mamy takich fachowców to nie ma co się dziwić zapisom w książkach Notesa czy Qashqaia

 

PS, nie półsyntetyk, tylko minerał 3 grupy, poddany trochę obróbce hydrokrakingowej

 

w pewnym ASO nie mają problemu żeby nalać 10w60 do silnika 1.0, w którym jeżdżę cały rok na 0w20

Witam

Widzę Paba że wyżej podałeś listę proponowanych olei do nota gdybyś tak podał listę wg Ciebie dobrych a w miarę tanich olei do qashqai 1,6 benzyna byłbym wdzięczny wolę kupić swój olej i im dać do wlania niż bazować na ich nie wiem jakim oleju a jestem przed rocznym przeglądym

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym szedł w stronę A5/B5

 

Po analizie wszystkiego dochodzę do takich samych wniosków. Diagram z linku nie pozostawia tu zresztą wątpliwości :). Dzięki za super merytoryczną wymianę poglądów :).

Podpinam linka do tego wątku na forum Note. Niech Nociarze korzystają :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę Paba że wyżej podałeś listę proponowanych olei do nota gdybyś tak podał listę wg Ciebie dobrych a w miarę tanich olei do qashqai 1,6 benzyna byłbym wdzięczny wolę kupić swój olej i im dać do wlania niż bazować na ich nie wiem jakim oleju a jestem przed rocznym przeglądym

Pozdrawiam

 

Motul 8100 Eco-Clean 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

 

możesz mieć swoich faworytów, ale szukaj 5w30 z ACEA C2

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 8100 Eco-Clean 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

 

możesz mieć swoich faworytów, ale szukaj 5w30 z ACEA C2

Paba dziękuję za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mili państwo mam inny dylemat. Nie chodzi co wymieniać ale kiedy. Olej zmieniany w na początku listopada zeszłego roku, przejechane 13200 km od wymiany.

Czy wymienić olej przed zimą - po roku czasu jaki upłynął od wymiany, czy może na wiosnę - w zimie, przy krótkich odcinkach jazdy, troszkę się rozrzedza od paliwka.

Ot taki dylemacik.

Edytowane przez Przemek_mil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz, bo zimą są najgorsze starty i kluczowe jest mieć właśnie wtedy odpowiedni olej dobrej klasy, a w fabryce masz prawdopodobnie lany 10w40 ze słabą temp. płynięcia z zasady i bez szału jeśli chodzi o formuły zapewne bo koszty

 

poza tym prawie 14 kkm to już czas

 

także dobry 5w30, o którym było 100x mowa przed zimą

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki panowie , ale pogubiłem sie w temacie :rolleyes2: , czy mozecie napisac jasno i konkretnie jakim olejem mam zalac silnik K9K 1,5 dci

Bardzo bede wdzieczny za podpowiedz . A tak na marginesie to widze ze sporo wiedzy i cennych uwag jest w tym temacie i dlatego moze warto zrobic tabele z wyszczególnieniem silników i zalecanych przez Was do nich olejów , bedzie to czytelna i jasna wskazóka dla pozostałych , a wyboru dokona kazdy z nas i na swoja odpowiedzialnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki panowie , ale pogubiłem sie w temacie :rolleyes2: , czy mozecie napisac jasno i konkretnie jakim olejem mam zalac silnik K9K 1,5 dci

Bardzo bede wdzieczny za podpowiedz . A tak na marginesie to widze ze sporo wiedzy i cennych uwag jest w tym temacie i dlatego moze warto zrobic tabele z wyszczególnieniem silników i zalecanych przez Was do nich olejów , bedzie to czytelna i jasna wskazóka dla pozostałych , a wyboru dokona kazdy z nas i na swoja odpowiedzialnosc.

 

9K9

 

Euro 4 -> SAE 5 W 30 ACEA A1/B1 (spokojnie brać pod uwagę A5/B5 to jest to samo, różni się dolnym zakresem HTHS i to w niewielkim i nieznaczącym stopniu) low SAPS

Euro 5 -> SAE 5 W 30 ACEA C4 low SAPS

 

propozycje :

ad.1)

Liqui-Moly TopTec 4300, Motul ECO-CLEAN C2, Statoil Lazerway C2, Millers XF Longlife (mid SAPS)

 

ad.2)

Millers XF Longlife c4, MOTUL SPECIFIC 0720, Liqui-Moly TopTec 4400, Carlube Triple R

Edytowane przez paba
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej musi spełniać norme C3

9K9

 

Euro 4 -> SAE 5 W 30 ACEA A1/B1 low SAPS

Euro 5 -> SAE 5 W 30 ACEA C4 low SAPS

 

propozycje :

ad.1)

Liqui-Moly TopTec 4300, Motul ECO-CLEAN C2, Statoil Lazerway C2, Millers XF Longlife (mid SAPS)

 

ad.2)

Millers XF Longlife c4, MOTUL SPECIFIC 0720, Liqui-Moly TopTec 4400, Carlube Triple R

Euro 4-Olej musi spełniać normę C3 !(groźba utraty gwarancji!!!)W najnowszych (euro 5)C4. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej musi spełniać norme C3

Olej musi spełniać normę C3 !(groźba utraty gwarancji!!!)Wnajnowszych C4.

 

nie musi

brak informacji w oryginalnej instrukcji, dodatkowo podanie wymogu A1/B1 wyklucza olej z C3 (A3/B4)

poza tym

 

ACEA C3 == A3/B4 + niski SAPS do filtra i katalizatora

ACEA C2 == A1/B1 / A5/B5 + niski SAPS do filtra i katalizatora

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kolego mamy inne instrukcje,bo u mnie jest jak byk.("olej musi spełniać nornę klasy C3")Silnik K9K-106PS

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzisiaj nie dam Ci ksero mojej,ale obiecuje że wstawię.Swoją drogą baardzo ciekawa sytuacja,w tiidzie trzeba ,w QQ nie.No chyba że brak filtra cząstek stałych w tiidzie jest przyczyną :jump:

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik K9K też mamy w Note. Zalecenia w instrukcji są następujące:

 

Dla silnika z DPF C3-2004, bez DPF B3 lub B4. Zatem C3 ale tylko w motorach z DPF.

 

Po raz kolejny wychodzi, że mamy mix że hej. Te same motory w różnych autach i zupełnie różne wymagania serwisu olejowego. Szkoda, że Nissan - bądź co bądź poważny wytwórca nie posiada własnych norm i aprobat olejowych.

 

Możliwe, że Tiida, jako model "starszy" produkcyjnie niż QQ ma też "starsze" zalecenia. Marna to teoria ale inne wydają się nie mieć sensu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzisiaj nie dam Ci ksero mojej,ale obiecuje że wstawię.Swoją drogą baardzo ciekawa sytuacja,w tiidzie trzeba ,w QQ nie.

 

tak jak napisałem - panuje burdel - kwestia oleju jest zapisana w 3 miejscach

 

1/ miejsce - ogólniki -> tam gdzie wykres z lepkościami SAE

2/ miejsce - ksero wyżej

3/ miejsce - ksero z tego posta :D

cYIPW.jpg

 

dobrze, że przynajmniej pozostają konsekwentni w moim manualu ;)

 

oczywiście w praktyce nie ma to wielkiego znaczenia czy będzie to A3/B4 ACEA C3 czy A1/B1 (A5/B5) ACEA C2 czy ACEA C4

 

 

w przypadku tych silników może okazać się pomocna norma Renault, która dla diesli bez DPF zwie się : RN 0710

http://www.opieoils....rn0710-oil.aspx

 

dla diesli z DPF RN 0720

http://www.opieoils....rn0720-oil.aspx

 

jako, że są to jednostki Renault również - można dla ułatwienia szukać oleju tylko z taką normą (0710 bez DPF), (0720 z DPF)

aczkolwiek te oleje, np. z 0720 to głównie właśnie A3/B4 z C3 lub bez (są to ogólne normy, właściwe dla diesla, dla benzyny), niezgodne z naszą instrukcją (Qashqai)

 

Niestety dzisiaj nie dam Ci ksero mojej,ale obiecuje że wstawię.Swoją drogą baardzo ciekawa sytuacja,w tiidzie trzeba ,w QQ nie.No chyba że brak filtra cząstek stałych w tiidzie jest przyczyną :jump:

 

nie bo instrukcja, którą kseruje przewiduje normy dla QQ z DPF i bez (które też występowały na rynku i naprawdopodobniej taki posiada kolega, który pytał o olej, QQ z 2007 roku bodajże)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem - panuje burdel - kwestia oleju jest zapisana w 3 miejscach

 

1/ miejsce - ogólniki -> tam gdzie wykres z lepkościami SAE

2/ miejsce - ksero wyżej

3/ miejsce - ksero z tego posta :D

cYIPW.jpg

 

dobrze, że przynajmniej pozostają konsekwentni w moim manualu ;)

 

oczywiście w praktyce nie ma to wielkiego znaczenia czy będzie to A3/B4 ACEA C3 czy A1/B1 (A5/B5) ACEA C2 czy ACEA C4

 

 

w przypadku tych silników może okazać się pomocna norma Renault, która dla diesli bez DPF zwie się : RN 0710

http://www.opieoils....rn0710-oil.aspx

 

dla diesli z DPF RN 0720

http://www.opieoils....rn0720-oil.aspx

 

jako, że są to jednostki Renault również - można dla ułatwienia szukać oleju tylko z taką normą (0710 bez DPF), (0720 z DPF)

aczkolwiek te oleje, np. z 0720 to głównie właśnie A3/B4 z C3 lub bez (są to ogólne normy, właściwe dla diesla, dla benzyny), niezgodne z naszą instrukcją (Qashqai)

 

 

 

nie bo instrukcja, którą kseruje przewiduje normy dla QQ z DPF i bez (które też występowały na rynku i naprawdopodobniej taki posiada kolega, który pytał o olej, QQ z 2007 roku bodajże)

Moja instrukcja,jeśli chodzi o olej do 1.5dCi mówi tylko o C3.Ale ona jest aż z 2007roku(może wtedy był większy porządek) :devil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instrukcja,jeśli chodzi o olej do 1.5dCi mówi tylko o C3.Ale ona jest aż z 2007roku(może wtedy był większy porządek) :devil:

Ale Twoja instrukcja tyczy się Note, i będzie to pierwszy argument dla pana w gajerku, mimo, że tak naprawdę w tych autach pojedzie każdy olej, byleby miał którąś z ACEA C bo DPF czy katalizator, a w dodatku te nowsze silniki od Euro 4 są przystosowane pod low SAPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale Twoja instrukcja tyczy się Note, i będzie to pierwszy argument dla pana w gajerku, mimo, że tak naprawdę w tych autach pojedzie każdy olej, byleby miał którąś z ACEA C bo DPF czy katalizator, a w dodatku te nowsze silniki od Euro 4 są przystosowane pod low SAPS

Słabe zdjęcia ale widać(jestem na dyżurze a ksero w pracy wysiadło)

post-2739-0-59089800-1349207821_thumb.jpg

post-2739-0-61824400-1349207822_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe zdjęcia ale widać(jestem na dyżurze a ksero w pracy wysiadło)

 

jednym słowem burdel :D

cofnijcie stronę lub dwie i zobaczcie jak ładnie to w VW wygląda :)

 

Ordnung!

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale musisz przyznać,że moja instrukcja jest chociaż konsekwentna.(krótko-C3 5W30)P.S.Ja z MOTULA przeszedłem na SHELL helix ultra extra(od 3 sezonów)i jestem mega zadowolony!Tani,dobry,i 5w30 C3 :devil: I mimo turbawki zero dolewek,od wymiany do wymiany :wave: Nie twierdzę że to jest NAJJ olej ,ale z doświadczenia wiem(almera-łańcuch)że lepsze,czesem może też być wrogiem dobrego!

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale musisz przyznać,że moja instrukcja jest chociaż konsekwentna.

ale w czym? w tym, że się różni od mojej? czy zgodność z RN0710?

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodność z RN0710.I jeszcze jedno,to nie burdel(tam jest porządek)to bałagan!!!

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...