Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to dostaniecie zawirusowany olej.... :P

Ja nie,ale Paba tak :devil: On tam "wlazł" ;) Oj słabe zabezpieczenie,oj słaby antywirusik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie zalano mi w ASO Shella 5W30.

I to jest "słuszna koncepcja" :thumbsup:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam pytanko czy wiecie moze ile wchodzi oleju do silnika i przy okazji tez pytanko ile plynu do chłodnicy.Mam Qashqaia 2.0cdi 150 ps 09r.dzieki pozdrawiam

http://i.imgur.com/cYIPW.jpg

 

taki link znalazłbyś gdybyś przejrzał poniższy temat:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81888-olej-silnikowy-do-qq/page__st__320'>http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81888-olej-silnikowy-do-qq/page__st__320

 

pytanie do moderacji/administracji: po co takie dwa tematy? nie lepiej jeden?

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47549-jaki-olej-do-qashqaia/page__st__100

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81888-olej-silnikowy-do-qq/page__st__320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu ruszę na drugi przegłąd techniczny, wybrałem

Olej Motul X-max 5w30 :)

STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF

APROBATY: BMW LL-01, MB 229.3, MB 229.5, VW 502.00-505.00

Klasa lepkości SAE J300 5w30

Gęstość w temp. 15OC ASTM D 1298 0.859

Lepkość w temp. 100OC ASTM D 445 12,0 mm2/s

Lepkość w temp. 40OC ASTM D 445 73,0 mm2/s

Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161

Punkt płynięcia ASTM D 97 -42oC

Temperatura zapłonu ASTM D 92 232oC

TBN ASTM D 2896 10,9 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz aprobaty C2 lub C3, a takie są też wymagane do benzynowca wg. instrukcji

 

ciężko znaleźć coś o tym X-maxie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalalem Petronas Syntium XS 5000 5w30 .. To nadal egzotyczna marka na polskim rynku, niemniej cechuje ten wyrob jedna pozytywna rzecz - jest to jedyna marka oleju ktorego nie konsumuje silnik V8 4.2 .. Od wymiany do wymiany moze max 0,5 L dolewam,, Wczesniej Castrole, Shelle,Mobile ect i zawsze dolewalem ok 1 L na ok 3000 km,, Nawet spaliny zaraz po rozruchu zimnego silnika maja inny, przyjemniejszy zapach. To bez znaczenia, ale cos jest na rzeczy .. Zalalem teraz w QQ :showoff:

Edytowane przez Lenka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika że całkiem dobry do mojego serduszka dCi.(u mnie wymagane C3)

Syntium 5000 XS jest w pełni syntetycznym środkiem smarnym o charakterystykach pozwalających na oszczędność paliwa. Chroni silnik i wydłuża czas eksploatacji układów wydechowych wyposażonych w systemy DPF i TWC.

CHARAKTERYSTYKI

Dzięki technologii low SAPS (niski poziom popiołu siarczanowego, fosforu i siarki) i najnowocześniejszej formule, Syntium 5000 XS zapewnia:

  • 20% obniżenie osadzania się popiołów w filtrze cząstek stałych, co pozwala zapobiegać konieczności regeneracji i związanemu z tym obniżeniem mocy
  • Wysoki poziom ochrony wszystkich podzespołów silnika podlegających smarowaniu przed zużyciem;
  • Wydłużenie okresów pomiędzy wymianami do wartości maksymalnych wyspecyfikowanych przez producentów;
  • Ochrona przed tworzeniem się osadów i szlamów;
  • Zaawansowane charakterystyki pozwalające na oszczędność paliwa połączone z doskonałą maksymalizacją osiągów silnika;
  • Obniżenie utleniania i zużycia oleju.

  • Specyfikacja
  • SAE 5W-30
  • API SM
  • ACEA C3
  • BMW LL-04
  • MB-Approval 229.51
  • VW 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz aprobaty C2 lub C3, a takie są też wymagane do benzynowca wg. instrukcji

 

ciężko znaleźć coś o tym X-maxie

Też mnie to irytuję, najważniejsze że ACEA nie jest klasy C1, uspokoiło mnie, że ma MB 229.3, bmw LL-01, TBN 10.9 i to jest duży + :D

Mając taki TBN, to skłaniałbym się ku klasie C3, albo C2, a ACEA-C1 odpada- i o to chodzi. Niestety nie podają klasy ACEA z grupy C, więc to, tylko moje domniemanie. ;)

PS. Im wyższa wartość TBN tym olej jest bardziej odporny na degradację powodowaną przez kwaśne produkty spalania paliwa, zwłaszcza LPG. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Jakbyś nalał jakiegoś gęstego minerała to też pewnie by go nie brał... Jakoś tak mi się wydaje, że to nie jest wyznacznik jakości oleju....

 

Nie nie, ja nie twierdze, ze jest to jakis wybitny, niedoceniany i nagle odkryty cudowny olej.. Twierdze tylko, ze bardzo pozytywnie wspolpracuje z tym konkretnym silnikiem... Sprawdza sie teoria, iz warto nieraz siegnac po niekonwencjonalne srodki :) .. Prawie wszystkie znane oleje sa podrabiane, takze mozna roznie trafic,, Taki "wynalazek" raczej nie, co rowniez dziala in plus

Edytowane przez Lenka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, radząc koledze meridion ten olej do benzyny? :o Spójrz na MB, BMW i wszysko ci stanie jasne. ;)

http://www.markoweol...x-Ultra-5w30-1L

Tak jest to jak najbardziej olej do silnika 1.6 Pb. absolutnie spełniający wymogi(a nawet je sporo przewyższający) Tu karta charakterystyki.Na samym dole:

http://shellhelix.pl...taproduktu&id=8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to jak najbardziej olej do silnika 1.6 Pb. absolutnie spełniający wymogi(a nawet je sporo przewyższający) Tu karta charakterystyki.Na samym dole:

http://shellhelix.pl...taproduktu&id=8

W reszcie zauważyłem że ten link http://www.markoweol...x-Ultra-5w30-1L należy do oleju Shell Helix Ultra Extra.

W stwierdząnym przypadku API: SN, ILSAC: GF-5 w manuale o tym „cisza” , uważam że do QQ 1.6 lepiej zalać: Shell Helix Ultra AB 5w30 http://shellhelix.pl...aproduktu&id=14 według manuała: API: SM, ILSAC: GF-4. Konstruktorzy doskonale wiedzą co radzą. :)

Główna różnica API: SN, ILSAC: GF-5 od poprzedniej klasyfikacji API: SL, SM; ILSAC: GF-4, umiejętność pracy na biopaliwach, głównie etanolu. W dodatek różnica SN do klasyfikacji SL, SM wyrażona ograniczeniem zawartości fosforu do zgodności z istniejącymi systemami zneutralizować gazy spalinowe, a także kompleksowe zachowania energooszczędnościowe. GF-5 jest to norma (dla oleju do silnidów benzynowych), która uwzględnia nowe uwarunkowania silników tłokowych, wynikające przede wszystkim z kwestii ekologicznych.

Nowy olej API: SN; ILSAC: GF-5 ma taką niewielką lepkość, że ich dobra smarność może okazać się niewystarczającą do naszych silników 1.6Pb. Dodam że musimy dokładnie dobierać olej do silników 1.6 Pb od 2.0 Pb. ;)

PS. W przypadku oleju Shell helix ultra 5w30 (API:SN) nie podają ILSAC:GF-5, myśle to robią celowo, bo ten olej nie odpowiada niskiej lepkości ILSAC: GF-5. Chwyt marketingowy.(możliwie) :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W reszcie zauważyłem że ten link http://www.markoweol...x-Ultra-5w30-1L należy do oleju Shell Helix Ultra Extra.

W stwierdząnym przypadku API: SN, ILSAC: GF-5 w manuale o tym „cisza” , uważam że do QQ 1.6 lepiej zalać: Shell Helix Ultra AB 5w30 http://shellhelix.pl...aproduktu&id=14 według manuała: API: SM, ILSAC: GF-4. Konstruktorzy doskonale wiedzą co radzą. :)

Główna różnica API: SN, ILSAC: GF-5 od poprzedniej klasyfikacji API: SL, SM; ILSAC: GF-4, umiejętność pracy na biopaliwach, głównie etanolu. W dodatek różnica SN do klasyfikacji SL, SM wyrażona ograniczeniem zawartości fosforu do zgodności z istniejącymi systemami zneutralizować gazy spalinowe, a także kompleksowe zachowania energooszczędnościowe. GF-5 jest to norma (dla oleju do silnidów benzynowych), która uwzględnia nowe uwarunkowania silników tłokowych, wynikające przede wszystkim z kwestii ekologicznych.

Nowy olej API: SN; ILSAC: GF-5 ma taką niewielką lepkość, że ich dobra smarność może okazać się niewystarczającą do naszych silników 1.6Pb. Dodam że musimy dokładnie dobierać olej do silników 1.6 Pb od 2.0 Pb. ;)

PS. W przypadku oleju Shell helix ultra 5w30 (API:SN) nie podają ILSAC:GF-5, myśle to robią celowo, bo ten olej nie odpowiada niskiej lepkości ILSAC: GF-5. Chwyt marketingowy.(możliwie) :rofl:

ciekawe tylko czemu nie wspomniałeś słowem o żadnej europejskiej normie :)

główny problem jeśli chcesz być akuratny to niestety brak konkretów ze strony Nissana apropo doboru środka smarnego - zostawiają użytkownikowi/ASO wyjątkowo dużą furtkę

 

zamiast wybierać normy od Mercedesa czy BMW moim zdaniem w benzynowych silnikach powinno się wybierać dobry parametrowo lekkobieżny olej klasy A5/B5 z C2 i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Motul Specific 0720 5W30 to dobry wybór dla 1.5dCi Euro IV z DPF ?

Bardzo dobry,jeśli oryginalny.Ale 8100 X-clean 5W-30 tyż piknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tylko czemu nie wspomniałeś słowem o żadnej europejskiej normie :)

Bo przez grupę amerykańskich i japońskich producentów samochodów (Ford, Chrzysler, Toyota, Honda, Suzuki, Mazda, Nissan, Subaru, Isuzu) był stworzony ILSAC. W dodatek instrukcja pisze "jak byk" standardy GF-3 i GF-4. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wlali mi na przeglądzie chyba za dużo oleju mam na bagnecie trochę powyżej max jak ewentualnie łatwo by był trochę tego oleju wyciągnąć bez podjazdu do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wlali mi na przeglądzie chyba za dużo oleju mam na bagnecie trochę powyżej max jak ewentualnie łatwo by był trochę tego oleju wyciągnąć bez podjazdu do ASO?

Jeśli troszeczkę(tak do 0.5cm,to nie musisz nic robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli troszeczkę(tak do 0.5cm,to nie musisz nic robić

Witam

Wyssałem ok 250 ml. Nie wiem czy czasem już nie przedmuchało mi uszczelki pod głowicą bo albo mechanik rozlał olej i nie wytarł albo wycisło. Będę to kontrolował. Ale to widać jakość naszych ASO Nissan by trzeba było po nich wszystko kontrolować.Bez pieczątki gwarancja nie ważna ale kasa brać potrafia a nawet oleju dobrze nie potrafią wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...