medyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 nalaliście wody i tyle ..Nadal brak sensownej odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 nalaliście wody i tyle ..Nadal brak sensownej odpowiedzi... a jakiej odpowiedzi się spodziewałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 czegoś rozumnego poniewaz nadal nnie mogę zrozumiec dlaczego olej z gorszymi parametrami /zakres temperatur/ jest droższy.Musi być coś jeszcze ...Z tego co wyczytałem "zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają szkodliwe osady z silnika utrzymując go w doskonałym stanie w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji." Natomiast 5w 40 "Zastosowanie pakietu specjalnie wyselekcjonowanych dodatków czyszczących zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń, dzięki czemu zdecydowanie poprawiają się osiągi silnika." Czyli różnica w tych "cudownych" dodatkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Różnica jest głównie W MARKETINGU, w tym co właśnie zacytowałeś: zależy kto to wymyślał i jaki miał cel. howk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 nie zgodzę się z tym...Gdyby te oleje się niczym nie różniły zapewne zaraz by się ktos znalazł kto by namieszał w mediach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 nie zgodzę się z tym...Gdyby te oleje się niczym nie różniły zapewne zaraz by się ktos znalazł kto by namieszał w mediach.. ja nie rozumiem o co ci chodzi, ciesz się że masz wybór - albo lejesz taki jak ci proponuje producent albo lejesz jakikolwiek chcesz inny olej - tańszy lub droższy, nikt nie broni ci zalać mineralnym za 10 zł/L i pewnie nawet nie zauważyłbyś różnicy na początku; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 jak to nie rozumiesz o co mi chodzi? Chodzi mi o różnicę pomiędzy 5w -30 a 5w -40 i dlaczego akurat ten pierwszy jest droższy? Chyba proste pytanie? I piszę wprost,że nie chodzi tu o pieniądze/znikome zresztą/ ale sama nurtująca mnie ciekawość dlaczego? skoro ten drugi ma niby lepsze właściwości? Jak dotąd nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi a tylko wasze bzdurne wypisy,że to marketing.Bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Jak dotąd nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi a tylko wasze bzdurne wypisy,że to marketing.Bzdura Niestety, są na tym forum tacy co to nie znają się kompletnie w niektórych kwestiach ale koniecznie chcą dorzucić swoje 3 grosze. Jak jest np. dyskusja o oleju do Kaszkaja to ktoś wjeżdża z tekstem że on ma Note i wymiana jest co 30 tys. km. i że tak jest fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Dobre;) Generalnie w nowym samochodzie w ogóle można nie wymieniać oleju a tylko uzupełniać i w okresie gwarancyjnym silnik z pewnością się nie zatrze. Pytanie co potem. Medyk, zapewniam Cię z doświadczenia setek nissanów, że w każdym ASO leją co innego, piszą w książce co innego i za każdym razem odpowiedź na pytanie: dlaczego taki olej?, brzmi: bo taki jest zalecany. Lej 5W/40 albo 10W/40 a gwarantuję Ci, że tej różnicy Ty ani Twój silnik nie zauważy. A to co pisze na olejach, pakiety, cząsteczki itd... tak jak pisał poprzednik, MARKETING - w castrolu swego czasu każdy się podniecał, że olej ma magnetyczne cząsteczki, które przyklejają się do silnika... szczególnie do aluminiowych elementów pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 aleście namieszali - to o czym piszecie np 5w-40 to tylko i wyłacznie gęstość oleju określana przez jego lepkość im wyższe licby tym olej gęstszy 5w - 40 oznacza gęstość 5 przy temp zimowej ( z tabeli ) i gęstośc 40 przy temp letniej ( z tabeli ) oleje syntetyczne mają większe widełki czyli na zimno sa nieiwele gęstsze niż na ciepło. Gęstość to tylko jeden parametr drugim równieważnym jest tzw kasa oleju w przypadku siników benzynowych SC, SD, SE SF im dalsza druga litera alfabetu tym lepsza klasa oleju w dieslu jest odpowiednio CA CB CC CD Ce CF oleje uniwersalne mają np SE/CF Jeśli kupicie oryginalny niepodrabiany olej dowolnej firmy z parametrami które sa w instrukcji waszego auta to spokojna głowa. Całkowitym nieporozumieiem jest jeżdżenie na oleju powyżej 10 tys km. Olej ma grupe parametrów zwanych pojemnościa buforowania tzn są w nim skladniki pochłaniające kwas siarkowy wydzielający się z paliwa i lądujący w oleju Te składniki sa oblicone na max 10 tys km. To o czym gdzieś słyszeliście że na oleju można zrobić 60 - 80 a nawet 120 tys km dotyczy specjalnych rozwiązań układu filtracji w dużych silnikach tirów gzie jest 20 albo i więcej litrów oleju no i zasadniczo dotyczy to tylko transportu w ruchu międzynarodowym gdzie jak gość wcisnie pedal gazu w hmburgu to zdejmie noge z pedału w Stuttgarcie ( ciągle nagrzany silnik ) Ja wyznaję zasadę sredni markowy olej ale regularnie wymieniany. aha wszelkie oeje syntetyczne po przebiegu na jaki sa dedykowane bardzo szybko trcą swoje właściwości są to sztucznie utworzone cząsteczki o specyficznych własciwościah, które się rozpadają po okreslonym rzebiegu [ Dodano: Pią 02 Sty, 2009 18:44 ] Medyk !!! odpowiedź na twoje pytanie : ten droższy olej nie ma lepszych wlasciwości - on ma nieco inne własciwości ( szerszy zakres temperatur w których można go stosowac w tym przypadku dotyczy to temperatury latem ) nadaje się przez to teoretycznie lepiej do jazdy sportowej z dużymi obciążeniami ( teoretycznie bo praktycznie układ chłodzenia oleju jest obliczony na taki olej jaki jest w instrukcji osługi. To że na każdym serwisie leją inny olej wynika tylko z tego który przedstawiciel dał kierownikowi serwisu lepsza ofertę . ważne jest by odpowiednia była gęstość i klasa oleju [ Dodano: Pią 02 Sty, 2009 18:50 ] te dodatki myjąco dyspergujące ( bo tak się nazywają ) występuą w każdym oleju bo okreslają to normy. Natomiast różni producenci kłada na ich reklamę różny nacisk, a co ciekawe takie dodatki bywają groźne - bo gdy wlejemy do starego mercedesa beczki (który jeździl na jakimś superolu) gdy wlejemy syNtetyk który ma najwięcej tych dodatków to po kilku tysiącach km silnik zacznie gorzej zapalać i nastapi jego nagłe zużycie - dlaczego bo silnik ten byl w miare uszczelniony osadami nagarami i inymi syfami ktore osadziły sie na nim przez lata pracy, gdy teraz nasz super olej to wszystko wypłucze to sie okaże że ciśnienie sprezania jest zbyt małe by uruchomić silnik a cisnienie oleju jest na tyle małe że panewki zaczynają sobie radośnie grzechotać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Panowie, koniec pieprz....a o olejach. Poniżej piszą znawcy z Fusch'a, uznajmy, że zawodowcy w tej dziedzinie. Zwracam jedynie uwagę na informacje dotyczące stosowania olejów w poszczególnych zakresach temperatur i wyciągniecie wniosków nt. sensu stosowania w naszym klimacie 0W/20, 0W/30 albo odpowiednie 5W. pozdrowionka http://www.fuchs-oil.pl/fileadmin/fuchs/pd...ksploatacji.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 w sumie to dużo piszecie a wystarczyłoby przeszukac forum o olejach to już tyle było że oooo - dodam do waszej dyskusji żebyście również zwrócili uwagę na to że wielu zawiodło się na 5w... i stosuje 10w... ponieważ jest on gęstszy, co lepiej wpływa na smarowanie i napięcie łańcucha rozrządu. A co wy macie w swoich silniakach, wiecie już czy łańcuch czy pasek rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 dodam że w 2.0 (MR20DE) również jest łańcuch OT nie wiem o jakim ASO mówisz, u mnie "daja" 10W-60 a 10W-30 to zazwyczaj już półsyntetyk EoOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 A w Skandynawii mają mineralne 5W/30, wiecie? Poczekajmy niech się wypowie Medyk, bo to on był niedowiarkiem ws. olejowej. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 panowie...Nie jestem niedowiarkiem ale poprostu ja się na tym nie znam. Nie moja dziedzina...Tylko nurtowało mnie to dlaczego niby "gorszy-wg Was" 5w-30 jest droższy od lepszego 5w-40 i to wszystko Ale nie jest to dla mnie ważne jedynie ciekawość..Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Witam, od pewnego czasu przyglądam się temu tematowi i nie bardzo rozumiem o co wam tu chodzi. :zly: Szukacie najlepszego oleju do silnika i nie możecie się zdecydować jakiej ma być firmy – absurd !!! :027: Muszę wam powiedzieć, że obecnie wszyscy liczący się gracze na scenie olei silnikowych produkują bardzo dobre jakościowo oleje. To nie czasy lat 70, kiedy w Polsce do dyspozycji był tylko selektor lub superol. A tak na koniec jeżeli szukacie coś super to osobiście polecam najnowszy produkt Elfa SOLARIS DPF 5W-30 ACEA C4, level ACEA C3. Dostępny już u naszych zachodnich sąsiadów, niestety w Polsce jeszcze go nie widziałem w żadnej ofercie handlowej. Olej ten ma rekomendacje Renault RN0720!!! :!!: :!!: Dla mniej wybrednych polecam również dobry Elf SOLARIS RNX 5W-30, specjalnie opracowany dla silników Renault i Nissana z filtrem cząstek stałych. I co najważniejsze dostępny w Polsce. Można uruchomić swoje przeglądarki i znaleźć w necie co więcej na ich temat. :mikolaj: Nara Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 No dobrze Modest ale dlaczego polecasz 5 w 30 a nie np 5 w 40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Medyk.... kurcze, czytałeś to co piszą w linku który wkleiłem? Każdy poleca co mu się podoba, ale sam wyciągnij wnioski. Jesteś lekarzem? Modest, ten hiper ekstra najnowszy i niedostępny Elf jest do diesli z filtrem cząstek stałych a my tu dyskutujemy generalnie o olejach do benzynowego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ja nie polecam Ci oleju ani 5W - 30 ani 5W - 40 są to parametry lub właściwości oleju zwiazane z temperaturą zewnętrzną w jakiej te oleje mogą pracować w silnikach. Jeden jak i drugi parametr jest dobry dla naszej strefy klimatycznej. Właściwości oleju to nie tylko temperatura zewnętrzna pracy, to przede wszyskim lepkość kinematyczna w temperaturze 40 i 100 stpniach Celciusza, wskażnik lepkości, temperatura zapłonu, temperatura płynięcia, liczba zasadowa itp. Dlatego też wielu producentów specjalnie dla danego typu silnika i marki ustala specjalne parametry oleju. Wtedy mówimy że dany olej spełnia wymagania , ma rekomendacje takie i takiej firmy. I taki olej najlepiej stosować. Nara Modest :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 mimo wszystko widzę "osobiście polecam...". Przy okazji, jaką liczbę zasadową ma ten najnowszy Elf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Olej ten nadaje się do benzyny również dobrze jak i do diesla. Liczba zasadowa 7,0 mgKOH/g. Nara Modest :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 "osobiście polecam najnowszy produkt Elfa SOLARIS DPF 5W-30 ACEA C4, level ACEA C3" - rozszyfrowanie oznaczeń: DPF - filtr cząstek stałych w najnowszych dieslach, 5W/30 - klasa lepkości, ACEA C3 - klasyfikacja europejska jakościowa C - oznacza silnik diesla, S - benzynowy, Jak widać, nic tu nie pisze o tym, że ten olej w ogóle nadaje się do benzyn. Co do liczby zasadowej tej nowosci olejowej. Już dawno temu stare mobile miały wyższą ową liczbę, czyli teoretycznie utrzymywały silnik w lepszej czystości. http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/ :/ Hmm.. poza tym, ten ich najnowszy olej 5W/30 ma temp. płynięcia -39stC. Patrząc na konkurencję, jest to wynik kiepsko marny... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Witam, Nie chcę tu wystąpić w obronie produktów firmy Elf, bo nie jest to moim zamiarem. Jedynie chciałbym ponownie wyjaśnić, lub powtórzyć to co już pisałem, że każdy z producentów olei ustala indywidualne parametry swoich produktów w stosunku do oczekiwań producentów silników samochodowych aby uzyskać ich aprobatę. I tak w przypadku olei Elf Solaris dostępne są obecnie cztery produkty o symbolach: DPF / nie znam temperatury płynięcia tego produktu/; LLX /Pour Point -45 st.C/; LSX / Pour Point -39 st.C/; RNX / Pour Point -39 st.C/. Nie rozumiem dlaczego tak parametr płynności jest super ważny dla ciebie? Wszystkie te oleje mają ten parametr na bardzo dobrym poziomie. Doskonała płynność w niskich temperaturach zapewnia łatwy rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących części. Parametr ten uzależniony jest od dodatków dodawanych do bazy olejowej. Jest bardzo łatwy do uzyskania, jednakże nie jest głównym determinującym parametrem klasy oleju. Zapraszam do wnikliwej analizy kart charakterystyk wyszczególnionych przeze mnie typów podgrupy Solaris. Niby ta sama nazwa Solaris ale jak inne już parametry w poszczególnych podgrupach. Świadczy to o tym, że różni producenci silników mają całkiem odmienne oczekiwania co do właściwości olei stosowanych w ich konstrukcjach. P.S. Skąd uzyskałeś dane temperatury płynięcia DPF-a ? Ja niestety nie mam takich informacji w posiadanej przeze mnie karcie. Nara Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.