Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A on będzie dobry do benzyny? W ASO usłyszałem, że Shell Hellix ultra extra 5W30 to leje się do diesli z DPF-m, a do benzyny bardziej odpowiedni jest Shell Hellix ultra 5W40.

 

Na przegląd do Benzyna 1,6. - zawiozłem swój Shell Hellix ultra extra 5W30 , wlali, - bez żadnych komentaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A on będzie dobry do benzyny? W ASO usłyszałem, że Shell Hellix ultra extra 5W30 to leje się do diesli z DPF-m, a do benzyny bardziej odpowiedni jest Shell Hellix ultra 5W40.

 

Jest to olej tzw. "nisko popiołowy" - low saps (czy jakoś tak), dlatego jest wskazany do silników z DPF. Niemniej jest to też olej do silników benzynowych (rekomendowany do benzyniaków z trójdrożnym katalizatorem) i pewnie dlatego go leją w ASO bo jest to olej 5W30 - czyli w rekomendowanej klasie przez Nissana. Nie wiem czemu Hellix ultra 5W40 miałby być lepszy do benzynówek od ultra extra 5W30? Chyba tym, że jest tańszy i łatwiej dostępny.

 

http://www.shell.pl/...ix_ultra_extra/

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie do końca tak. Lepkość oleju w klasyfikacji SAE - czyli np. 5W40 określa się dwiema liczbami. Pierwsza (ta przed "W") to tzw. liczba zimowa. Stosuje się tu obecnie 6 klas od 0 do 25. Liczba zimowa określa maksymalną lepkość oleju w danej ujemnej temperaturze, graniczną temperaturę "pompowalności" i minimalną lepkość w temperaturze 100 stopni. Są to zatem parametry typowo zimowe. Wszyscy wiemy, że im liczba mniejsza, to olej jest bardziej odporny na niskie temperatury.

 

Druga liczba, to liczba letnia. Tu obecnie wyróżnia się 5 klas od 20 do 60. Liczba letnia określa minimalną lepkość w 100 stopniach, maksymalną lepkość w 100 stopniach oraz minimalną lepkość w 150 stopniach przy obciążeniu "ścinającym". Im liczba większa, tym olej bardziej lepki w wysokiej temperaturze.

 

 

Biorąc pod uwagę temperatury w naszym kraju, optymalną liczbą zimową wydaje się być 10W choć 5W na pewno będzie "bezpieczniejsza" dla silnika. Z liczbą letnią trzeba trochę uważać, bo "za lepki" olej może zaszkodzić - choć nikt chyba tego jeszcze nie udowodnił ;). Chodzi np. o to,że bardziej lepki olej ma większy opór przepływu a to może mieć wpływ np. na hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu.

Zgadzam się, bo o tym też pisałem, tylko nie rozumie związanie lepkości oleju przy wysokiej temperze z pierwszą liczbą przed W, nieważnie, czy to zimą albo latom - to kulawe tłumaczenie.

 

Jeśli posuwać się tej logice, to dodam że w naszym kraju 5W dopuszczalna liczba zimowa, a 0W na pewno będzie „bezpieczniejsza” dla silnika. Ciekawie i co kolega na to? :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące swoje małe "trzy grosze" co do oleju. Już coraz więcej osób sie przekonuje i przechodzi na oleje z 5/ na przodzie - wiadomo, lepszy rozruch w porach zimowych. Co do 0/ , jeszcze nie za bardzo jesteśmy przekonani, choc niektóre marki samochodów, olej z 0/ z przodu stosują.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to olej tzw. "nisko popiołowy" - low saps (czy jakoś tak), dlatego jest wskazany do silników z DPF. Niemniej jest to też olej do silników benzynowych (rekomendowany do benzyniaków z trójdrożnym katalizatorem) i pewnie dlatego go leją w ASO bo jest to olej 5W30 - czyli w rekomendowanej klasie przez Nissana. Nie wiem czemu Hellix ultra 5W40 miałby być lepszy do benzynówek od ultra extra 5W30? Chyba tym, że jest tańszy i łatwiej dostępny.

 

http://www.shell.pl/...ix_ultra_extra/

Do benzyny powinien być HELIX ULTRA 5W-30 , DCI ULTRA EXTRA5W30

http://www.shellhelix.pl/templates/pop.dobierzolej.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję, polecam się.................

Pierwszy plik z dnia 21.02., to był praktycznie o silnikach i olejach diesla. Natomiast ten drugi z 22.02. to podstawy - jak zrozumieć parametry oleju.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,tylko zawarte tam info odnośnie temperatur i oznaczeń trąci już myszką.Ale zasada ogólna,jak najbardziej poprawna.

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pominięte współczesne klasy

Zgodnie z klasyfikacją API, oleje silnikowe dzielą się na oznaczone symbolem S (przeznaczone

 

do silników benzynowych) oraz oznaczone symbolem C (do stosowania w silnikach wysokoprężnych). Klasę jakości określają kolejne litery alfabetu, pisane po symbolu S lub C. Grupa olejów do silników

 

z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM.

 

Do silników z zapłonem samoczynnym stosowane są oleje oznaczone symbolami CA, CB, CC, CD, CE

 

i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Im dalsza litera alfabetu w drugim członie oznaczenia,

 

tym wyższa jest jakość oleju.

 

 

Klasyfikacja ACEA obejmuje wyłącznie nowoczesne oleje wysokiej jakości. Wyróżnia ona cztery grupy olejów:

 

 przeznaczone do silników benzynowych (oznaczone literą A),

 

 do samochodów osobowych z zapłonem samoczynnym (oznaczone literą B

 

 oleje „low SAPS” do samochodów osobowych oznaczone literą C(C1,C2,C3, C4)

 

 oraz do stosowania w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych (oznaczone literą E).

 

Oleje klasy A mogą mieć poziom jakości A1, A2, A3 lub A5. Analogicznie jakość olejów klasy

 

B oznaczamy B1, B2, B3, B4 lub B5 (przykładowo ACEA A3/B4 oznacza najwyższą jakość oleju

 

i oszczędność silnika, natomiast A5/B5 najwyższą jakość oleju i oszczędność paliwa).

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do benzyny powinien być HELIX ULTRA 5W-30 , DCI ULTRA EXTRA5W30

http://www.shellheli...obierzolej.html

 

Helix Ultra 5W30 to chyba nowe oznaczenie Helixa Ultra Extra 5W30, bo metka na butelce jest jakaś inna.

 

Zgadzam się, bo o tym też pisałem, tylko nie rozumie związanie lepkości oleju przy wysokiej temperze z pierwszą liczbą przed W, nieważnie, czy to zimą albo latom - to kulawe tłumaczenie.

 

To akurat jest oczywiste. Każdy silnik pracujący nawet w ekstremalnie niskiej temperaturze, prędzej czy później rozgrzeje się do swojej temperatury pracy - czyli w przybliżeniu ok 90 stopni C. Dlatego liczba zimowa - ta przed W też określa ten parametr oleju. Nie zapomnij, że są oleje tylko zimowe - klasyfikowane tylko liczbą zimową. Zatem lepkość oleju w temperaturze pracy silnika też tu musi być jakoś określona.

 

Tak jak widzisz, to nie jest "kulawe tłumaczenie". Jak czegoś nie rozumiesz, nie feruj wyroków na wyrost.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helix Ultra 5W30 to chyba nowe oznaczenie Helixa Ultra Extra 5W30

Nie to 2 różne oleje o innym składzie:

Shell Helix Ultra Specyfikacja techniczna Lepkość 5W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 VW 502.00, 503.01, 505.00 Mercedes-Benz 229.5 BMW LL-01 Ferrari - Fiat Spełnia wymagania 9.55535 Z2 Renault RN 0700 i 0710

Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Specyfikacja techniczna Lepkość 5W-30 ACEA C2/C3, A3/B4 Mercedes-Benz MB 229.51 BMW Longlife-04 VW 504.00 / 507.00 Chrysler MS-11106

 

Ranger-polmotor leje helix ultra,nie leje ultra extra ,chyba że masz swój.

SHELL HELIX ULTRA 5W-30 JEST KILKA DEDYKOWANYCH np.AV-L , AX ,

Shell Helix Ultra 5W-30 spełnia wymagania następujących specyfikacji: ACEA A3/B4, API SH/CF, BMW LL-01, MB 229.5, VW 502.00/503.01/505.00.

Typowe własności fizyczne dla klasy lepkości SAE 5W-30 Lepkość kinematyczna [mm²/s]

(ASTM D 445) w 40°C

w 100°C 68,2

12,2 Wskaźnik lepkości

(ISO 2909) 178 Gęstość w 15°C [kg/dm³]

(ASTM D 4052) w 15°C 0,840 Temperatura zapłonu [°C]

COC (ISO 2592) 215 Temperatura płynięcia [°C]

(ISO 3016) -39

NOWE NAZWY

Shell Helix Ultra VX 5W-30-----> Shell Helix Ultra AV-L 5W-30

Shell Helix Ultra AX 5W-30------> Shell Helix Diesel Ultra AB-L 5W-30

Shell Helix Ultra AP 5W-30------> Shell Helix Ultra AM-L 5W-30

Shell Helix Ultra AB 5W-30------> Shell Helix Ultra AB 5W-30

Shell Helix Ultra AG 5W-30------>Shell Helix Ultra AG 5W-30

Shell Helix Ultra Extra 5W-30-----> Shell Helix Ultra Extra 5W-30

Shell Helix Ultra 5W-30 --------> Shell Helix Ultra 5W-30

Shell Helix Ultra Racing---------> 10W-60 Shell Helix Ultra Racing 10W-60

Shell Helix Ultra 5W-40----------. Shell Helix Ultra 5W-40

Shell Helix Diesel Ultra 5W-40-----> Shell Helix Diesel Ultra 5W-40

Shell Helix Ultec 0W-40----> Shell Helix HX8 0W-40

Shell Helix Diesel Plus VA 5W-30-------> Shell Helix Diesel HX7 AV 5W-30

Shell Helix Plus 10W-40--------> Shell Helix HX7 10W-40

Shell Helix Diesel Plus 10W-40 ------>Shell Helix Diesel HX7 10W-40

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydros - tak szczerze mówiąc, to nie wiem o co Ci chodzi. To co teraz pisałeś, to wszystko jest w tekście i nawet kolorowe oznaczenia np. literka S i jakaś inna, lub C i jakaś inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydros - tak szczerze mówiąc, to nie wiem o co Ci chodzi. To co teraz pisałeś, to wszystko jest w tekście i nawet kolorowe oznaczenia np. literka S i jakaś inna, lub C i jakaś inna.

O nic mi nie chodzi,poprostu aktualnie są wyzsze normy i.t.p. brak ACEA grupy olei Low-saps-(literka C ,1,2,3,4,)

zakresy klimatyczne np. syntetyczny 5w30 teraz jest zalecany w szerokim zakresie,od -30 do +40

Takie tam szczególy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko tylko przez ta ekologię. Ona nas zniszczy. Dodadzą literkę do oznaczenia olejku, a my się głowimy, dyskutujemy itd, a w gruncie rzeczy, to nie wiemy co mamy w bańce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko tylko przez ta ekologię. Ona nas zniszczy. Dodadzą literkę do oznaczenia olejku, a my się głowimy, dyskutujemy itd, a w gruncie rzeczy, to nie wiemy co mamy w bańce.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Puenta wyszła wyborna Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam już pogubiłem. Na stronach Shella Helix Ultra to tylko 5W40. Natomiast 5W30 to tylko Ultra Extra... Teraz okazuje się, że tych Ulta 5W30 jest cała masa z jakimiś literkami... I cóż te literki mają oznaczać??? Maskara... Weź teraz i kup olej... Skąd wziąć co te oznaczenia mówią? Na stronach Shella tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest,w PDF,ach..

http://www-static.sh...witch_guide.pd

Oleje specjalistyczne w detalu ciężej kupić,te podawane to tylko główne grupy.Do notesa o ile pamiętam to lali mi,ten AX(DCI) ale głowy nie dam,musiał bym sprawdzić.

TU MASZ SZCZEGÓŁOWE KARTY CHARAKTERYSTYKI

http://www.shell.pl/home/content/pol/products_services/solutions_for_businesses/oils_lubricants/technical_services/msds.html

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam już pogubiłem. Na stronach Shella Helix Ultra to tylko 5W40. Natomiast 5W30 to tylko Ultra Extra... Teraz okazuje się, że tych Ulta 5W30 jest cała masa z jakimiś literkami... I cóż te literki mają oznaczać??? Maskara... Weź teraz i kup olej... Skąd wziąć co te oznaczenia mówią? Na stronach Shella tego nie ma.

 

..Jesli odnosisz wrazenie, ze olej ktorego uzywasz jest dobry i do tej pory korzystales bez oprow z oferty tej lub innej firmy, proponuje zostac przy tym co jest :wave: .. kolejna,,, wyzsza klasa oleju ( literka z alfabetu) zapewne wplywa bardzo dobrze na wszystkie niedmagania ,, najlepiej jednak na samopoczucie kierowcy,...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Jesli odnosisz wrazenie, ze olej ktorego uzywasz jest dobry i do tej pory korzystales bez oprow z oferty tej lub innej firmy, proponuje zostac przy tym co jest :wave: .. kolejna,,, wyzsza klasa oleju ( literka z alfabetu) zapewne wplywa bardzo dobrze na wszystkie niedmagania ,, najlepiej jednak na samopoczucie kierowcy,...

 

Powiem szczerze, że chciałbym pozostać przy tym co mam. Ale w ASO wlali mi Shell Helix Ultra 5W30. Teraz okazuje się, że tych Helixów jest kilka... I jaki kupować??? Tu jest problem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że chciałbym pozostać przy tym co mam. Ale w ASO wlali mi Shell Helix Ultra 5W30. Teraz okazuje się, że tych Helixów jest kilka... I jaki kupować??? Tu jest problem ;).

skorzystać z ich "dobierz olej"ew, miłej lektury pdf Hydrosa. :devil: DO Pb wedłog mnie ten drugi(A3/B4)Resztę sam szukaj,ja zostaję przy ultra extra(diesel)

http://filtry-oleje....-30-5l.html#op1

http://www.msp-oleje...dex-id-100.html

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix - a Ty gdzie w Szczecinie kupujesz oleje do swoich Nissanów ?

Odpowiedź masz na priv.Nie chcę tu reklamować firmy.

tak ku przezorności(ten sam patent z naklejka ma NOWY SHELL)

http://jaguarclubpol...p?topic=14263.0

Tak na marginesie,na stacji shella !!!!znalazłem bankę 5l oleju bez dwuwarstwowej naklejki.Czyzby pod latarnią najciemniej????

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź masz na priv.Nie chcę tu reklamować firmy.

tak ku przezorności(ten sam patent z naklejka ma NOWY SHELL)

http://jaguarclubpol...p?topic=14263.0

Tak na marginesie,na stacji shella !!!!znalazłem bankę 5l oleju bez dwuwarstwowej naklejki.Czyzby pod latarnią najciemniej????

 

może zacytuję odpowiedź, autoryzowanego przedstawiciela Millersa, pphu Filtry z Gdańska, u których kupiłem też Motula, z podwójną naklejką (notabene nawet stojaki i banery mają sygnowane logiem Motula w sklepie)

 

Chciałbym również zauważyć że podwójna naklejka nie jest żadnym wyznacznikiem oryginalności tak jak kilka osób potwierdziło a są pewne źródła zakupu oleju, Motul z rynku niemieckiego czyt. nalepka po niemiecku ma tylko pojedynczą naklejkę. natomiast olej przeznaczony na inne rynki wg prawa Unii musi mieć naklejkę w każdym języku kraju do którego jest wysyłany stąd naklejka podwójna. Na szczęście tak jak kolega z oil-land opisał Motul rozpoczął wprowadzanie na rynek nowej nalepki (co potwierdzają również nasi legalni dostawcy) więc może proceder się troszkę ukróci.

 

także nie jest to jakiś ostateczny wyznacznik, powinno natomiast zastanowić

 

na odległość zakupiłbym tylko u dystrybutora, który ujęty jest na liście producenta, na jego stronie internetowej

 

natomiast "na trochę więcej" zaufania można pozwolić sobie gdy odbierasz osobiście i widzisz gdzie to jest sprzedawane, kto to sprzedaje, ile tego ma, itp., itd.

 

zawsze można się naciąć, ale nie róbmy już teorii, że na stacji Shella sprzedają fake Helixa, no bez przesady.

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zacytuję odpowiedź, autoryzowanego przedstawiciela Millersa, pphu Filtry z Gdańska, u których kupiłem też Motula, z podwójną naklejką (notabene nawet stojaki i banery mają sygnowane logiem Motula w sklepie)

 

[/color]

 

także nie jest to jakiś ostateczny wyznacznik, powinno natomiast zastanowić

 

na odległość zakupiłbym tylko u dystrybutora, który ujęty jest na liście producenta, na jego stronie internetowej

 

natomiast "na trochę więcej" zaufania można pozwolić sobie gdy odbierasz osobiście i widzisz gdzie to jest sprzedawane, kto to sprzedaje, ile tego ma, itp., itd.

 

zawsze można się naciąć, ale nie róbmy już teorii, że na stacji Shella sprzedają fake Helixa, no bez przesady.

Mimo to zainteresuję się tym jutro(i tak będę tankował)Co do Motula,to zapewniam Cię na 100% że w Niemczech kupawałem w tamtym roku znajomemu i tez miał nalepkę dwuwarstwwą.oryginał MADE IN FRANCE Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...