Gość Cycu071 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam! Mój ojciec sprzed pól roku stal sie posiadaczem nissana almery hatchback z 2001r z silnikiem 2.2Di 110km po jakimś czasie okazało sie ze almerą nie da sie przekroczyć 120km/h !!!!:/ Do tego kiepsko sie zbiera , mój kolega ma to samo tylko model Tino i lata mu to super.Podejrzana rzeczą jest spalanie almera pali 5-6 litrów co mój kolega określił na bardzo małe bo jego pali 8. W czym może tkwić problem?, proszę o jakieś porady gdzie mogę sie udać lub od czego zacząć?! :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 mi to wygląda na przepływkę, zwłaszcza to co piszesz o nie możności przekroczenia 120km/h. Zmierz napięcia na postoju bez gazu i przy obrotach 4000 na przepływce, prawdopodobnie czerwony kabelek z wtyczki. Postaram się sprawdzić to samo w ciągu kilku najbliższych dni. Nowa przepływka jakieś 300zł w ASO, wymiana prosta, we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cycu071 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 [ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 22:47 ] No to tak. Wyczyściłem przepływomierz.Napięcia są następujące postój zapłon 1.4v odpalony postój 1.7v 4000tys obrotów 2.5v Jechałem po przeczyszczeniu,bez zmian mul dalej proszę o kolejne podpowiedzi. Odpisz Teres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Hmm nie wygląda to zachęcająco, bo wg. instrukcji przy 4000obr powinno być 4V. Sprawdzę jutro lub pojutrze u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cycu071 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Samochód ma 110tys przebiegu może turbo poszło a jak tak to jak sprawdzić czy to turbo ? Do 3 biegu jakoś jedzie ale przy 4 już traci moc całkowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Czyszczenie przeplywomierza w 99% nic nie daje, robilem to nie jednokrotnie w nie jednej juz almerce.. Wymiana i tylko wymiana.. Co do Twoich wyników to tak: Postój, sam zapłon bez włączenia silnika - powinno byc nie więcej niż 1.2V ( Ty masz 1.4V) Odpalony postój (rozgrzany silnik do temp. normalnej pracy musi byc) - powinno byc 1.0 do 1.7V ( Ty masz 1.7, wiec niby sie mieści, ale jest na granicy maksimum, czyli cos jest tez nie tak) Przy 2500 obrotow powinno byc 1.7 do 2.1V Przy 4000 powinno byc prawie równe 4V .. ( Ty masz 2.5V, także dużo niżej) A Ty Cycu skąd jesteś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 możecie mi powiedziec -jak (skad) odczytujecie napiecie na przeplywce? Widzialem ze jest tam 5 pinow, z czego chyba pierwszy od lewej strony jest w ogole nie podlaczony a po zdjeciu przeplywki piny 1-2 oraz 3-4 mają ok 100ohmow opornosci (o ile sie nie myle -bo pisze teraz z glowy choc gdzies mialem zapisane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 4000tys obrotów 2.5v Sprawdzałem przed chwilą, jest 4,0V. Samochód ma 110tys przebiegu może turbo poszło a jak tak to jak sprawdzić czy to turbo ? Jakby Ci turbo poszło, to miałbyś prawdopodobnie silnik w remoncie Jeśli Ci nie kopci przesadnie, to wszystko ok. -możesz podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienia, -możesz też zdjąć rurę od turbo do silnika i zobaczyć czy jest tam olej Czyszczenie przeplywomierza w 99% nic nie daje, robilem to nie jednokrotnie w nie jednej juz almerce.. Wymiana i tylko wymiana.. Też jestem tego zdania, dodatkowo przy zakupie nowej w InterCars ze zwrotem starej (zniżka prawie 100zł), mogą nie chcieć przyjąć starą bo była rozkręcana. Nówka w ASO koło 300zł. możecie mi powiedziec -jak (skad) odczytujecie napiecie na przeplywce? U mnie to czerwony kabel, pierwszy od strony silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Spróbuj odpiac przeplywke i sie przejechac. Jak bedzi miala lepszego kopa to na pewno przeplywka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cycu071 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jestem z Wrocławia. Może ktoś ma ochotę użyczyć na chwile swojej przeplywki ??? [ Dodano: Pon 17 Lis, 2008 22:10 ] Spróbuj odpiac przeplywke i sie przejechac. Jak bedzi miala lepszego kopa to na pewno przeplywka A komputer nie wywali zdanego błędu ??? robił już tak ktoś ??? żeby mi serwis nie wyskoczył Mam odlaczyc sama wtyczke czy calkowicie zdjac obudowe wraz z przeplywka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Spróbuj odpiac przeplywke i sie przejechac. Jak bedzi miala lepszego kopa to na pewno przeplywka Musiałaby być strasznie zajechana, żeby bez niej było lepiej. Przy okazji chipowania auta, poprosiłem mając starą przepływkę (95KM 220Nm) o sprawdzenie na hamowni bez przepływki. Było coś koło 85KM i 180Nm. A komputer nie wywali zdanego błędu ??? robił już tak ktoś ??? żeby mi serwis nie wyskoczył Mam odlaczyc sama wtyczke czy calkowicie zdjac obudowe wraz z przeplywka ? U mnie nic nie wyskoczyło, ale jak masz potem płacić 50-100zł za kasowanie błędu to nie lepiej kupić nową za 300zł ? Odpina się tylko wtyczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cycu071 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Wyciągnąłem wtyczkę i faktycznie dostała kopa !!! Więc teraz tylko kwestia kupienia nowej przeplywki ?mam nadzieje ze to pomoże prawda ???Bo te napięcia które mierzyliśmy zależą od "sprawności" przeplywki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Zapali sie blad, ale po podpieciu znika od razu. Robilem tak. Mialem ten sam problem, po przeczyszczeniu bylo tylko gorzej i szla mi max 110. Kupilem nowa i problem rozwiazany. U Ciebie widze, że jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Teres -pamietasz moze gdzie mozna znalezc prawidlowe napiecia na przeplywce? Na wylaczonym silniku mam OK, ale potem juz troszke za duze. Ale jak silnik sie nagrzeje -to troche znow spada napecie do w miare -prawidlowego. Nie wiem kiedy to mozna mierzyc na 4000 to troche strach badac. [ Dodano: Sob 13 Gru, 2008 21:09 ] Na wolnych obrotach miałem 2,4V (zimny) a potem spadło napiecie do 1,8V (ciepły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 na 4000 to troche strach badac. Czego tu się bać Daj znać jak wyszedł pomiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 w ktorej czesci instrukcji serisowej znalezc mozna prawidlowe napiecia i warunki badania? ja sprawdsze w wolnym czasie na rozgrzanym silniku napiecia bo na niedogrzanym mogly byc falszywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muchamati Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 wgraj chipa i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 wgraj chipa i po sprawie. Czytałeś pierwszego posta? Nie pisz głupich porad, albo/i czytaj ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 w ktorej czesci instrukcji serisowej znalezc mozna prawidlowe napiecia i warunki badania? ja sprawdsze w wolnym czasie na rozgrzanym silniku napiecia bo na niedogrzanym mogly byc falszywe. Silnik musi byc rozgrzany do normlanje temperatury pracy.. czyli obroty tak kolo 700-800 i środek termometru a napiecia z ksiazki podałem wyzej.. Postój, sam zapłon bez włączenia silnika - powinno byc nie więcej niż 1.2V Odpalony postój (rozgrzany silnik do temp. normalnej pracy musi byc) - powinno byc 1.0 do 1.7V Przy 2500 obrotow powinno byc 1.7 do 2.1V Przy 4000 powinno byc prawie równe 4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Chipa nie chce -bo nie potrzebuje i chce miec tak -jak fabryka dala Wartoci napiec czytalem wczesniej ale chcialem zebys mi podpowiedzial w ktorym rozdziale ksizki serwisowej tego szukac? Sprawa silnika czy elektryki? Chchialem tam cos wiecej poczytac a za diabla nie znalazlem. POdobnie rzecz miala sie z ABSem (troche namotana jest instrukcja serwisowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Engine Control System - Mass Air Flow Sen str. 566 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Engine Control System - Mass Air Flow Sen str. 566 Dzięki, tego szuykałem, ale na innej stronie w Tino. Nie ma tam nic o badaniu przy obr. 4tys rpm ale mama konretne info. Poza tym wiem ze jest tam czujnik temp. powietrza -ciekawe czy z tego samego idzie sygnal na wyswietlacz. a OBD domyslam sie ze chodzi o On Board Display (czyli wyswietlacz pokladowy) Zauwazylem ze w moim przypadku problemem moze byc tez pomiar temperatury ON, ciekawe czemu maja sluzyc te wszystkie pomiary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 To ja się podepnę do tego tematu. Chciałbym sprawdzić swoją przepławkę, ale nie mam pojęcia gdzie się podłączacie z miernikiem? Do kostki, która jest przy przpływce w rurze od filtra powietrza, jeżeli tak to jak, bo przewody wychodzące z kostki są dobrze zaizolowane i nie ma tam jak się podłączyć. Kolejna sprawa to, który przewód, w manualu jest napisane ze 224 i oznaczony, jako red, ja mam we wtyczce 2 czerwone. Almera mi zamuliła i fajnie by było wiedzieć czy to kwestia przeplywki czy czegoś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 ojej, nie mam autka przed sobą ,ale z tego co pamietam na forum bylo to napisane, a o ile ja dobrze pamietam, da sie to sprawdzić -wkładając igły miernika pod kostkę bezpośrednio bez więszego problemu. A o ile pamietam były to dwa skrajne przewody od prawej strony (wiem ze tam sa dwa czerwone). Jak pomierzysz -to dowiesz sie o ktore chodzi. Sprawdzaj na ciepłym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 czyli mierzysz przy zlaczu przeplywki? mase bierzesz tez z tego zlącza czy np z silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.