Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Brak mocy almera 2.2di w czym moze tkwic problem ?


Gość Cycu071
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój ojciec sprzed pól roku stal sie posiadaczem nissana almery hatchback z 2001r z silnikiem 2.2Di 110km po jakimś czasie okazało sie ze almerą nie da sie przekroczyć 120km/h !!!!:/ Do tego kiepsko sie zbiera , mój kolega ma to samo tylko model Tino i lata mu to super.Podejrzana rzeczą jest spalanie almera pali 5-6 litrów co mój kolega określił na bardzo małe bo jego pali 8.

W czym może tkwić problem?, proszę o jakieś porady gdzie mogę sie udać lub od czego zacząć?! :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wygląda na przepływkę, zwłaszcza to co piszesz o nie możności przekroczenia 120km/h. Zmierz napięcia na postoju bez gazu i przy obrotach 4000 na przepływce, prawdopodobnie czerwony kabelek z wtyczki. Postaram się sprawdzić to samo w ciągu kilku najbliższych dni.

Nowa przepływka jakieś 300zł w ASO, wymiana prosta, we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 22:47 ]

No to tak. Wyczyściłem przepływomierz.Napięcia są następujące

postój zapłon 1.4v

odpalony postój 1.7v

4000tys obrotów 2.5v

 

Jechałem po przeczyszczeniu,bez zmian mul dalej :( proszę o kolejne podpowiedzi. Odpisz Teres :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przeplywomierza w 99% nic nie daje, robilem to nie jednokrotnie w nie jednej juz almerce.. Wymiana i tylko wymiana..

 

Co do Twoich wyników to tak:

Postój, sam zapłon bez włączenia silnika - powinno byc nie więcej niż 1.2V ( Ty masz 1.4V)

Odpalony postój (rozgrzany silnik do temp. normalnej pracy musi byc) - powinno byc 1.0 do 1.7V ( Ty masz 1.7, wiec niby sie mieści, ale jest na granicy maksimum, czyli cos jest tez nie tak)

 

Przy 2500 obrotow powinno byc 1.7 do 2.1V

 

Przy 4000 powinno byc prawie równe 4V .. ( Ty masz 2.5V, także dużo niżej)

 

A Ty Cycu skąd jesteś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie mi powiedziec -jak (skad) odczytujecie napiecie na przeplywce?

Widzialem ze jest tam 5 pinow, z czego chyba pierwszy od lewej strony jest w ogole nie podlaczony a po zdjeciu przeplywki piny 1-2 oraz 3-4 mają ok 100ohmow opornosci (o ile sie nie myle -bo pisze teraz z glowy choc gdzies mialem zapisane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4000tys obrotów 2.5v

Sprawdzałem przed chwilą, jest 4,0V.

Samochód ma 110tys przebiegu może turbo poszło a jak tak to jak sprawdzić czy to turbo ?

Jakby Ci turbo poszło, to miałbyś prawdopodobnie silnik w remoncie ;) Jeśli Ci nie kopci przesadnie, to wszystko ok.

-możesz podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienia,

-możesz też zdjąć rurę od turbo do silnika i zobaczyć czy jest tam olej

 

Czyszczenie przeplywomierza w 99% nic nie daje, robilem to nie jednokrotnie w nie jednej juz almerce.. Wymiana i tylko wymiana..

Też jestem tego zdania, dodatkowo przy zakupie nowej w InterCars ze zwrotem starej (zniżka prawie 100zł), mogą nie chcieć przyjąć starą bo była rozkręcana.

Nówka w ASO koło 300zł.

 

możecie mi powiedziec -jak (skad) odczytujecie napiecie na przeplywce?

U mnie to czerwony kabel, pierwszy od strony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Wrocławia. Może ktoś ma ochotę użyczyć na chwile swojej przeplywki :D???

 

[ Dodano: Pon 17 Lis, 2008 22:10 ]

Spróbuj odpiac przeplywke i sie przejechac. Jak bedzi miala lepszego kopa to na pewno przeplywka

 

A komputer nie wywali zdanego błędu ??? robił już tak ktoś ??? żeby mi serwis nie wyskoczył :)

Mam odlaczyc sama wtyczke czy calkowicie zdjac obudowe wraz z przeplywka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiac przeplywke i sie przejechac. Jak bedzi miala lepszego kopa to na pewno przeplywka

Musiałaby być strasznie zajechana, żeby bez niej było lepiej.

Przy okazji chipowania auta, poprosiłem mając starą przepływkę (95KM 220Nm) o sprawdzenie na hamowni bez przepływki. Było coś koło 85KM i 180Nm.

A komputer nie wywali zdanego błędu ??? robił już tak ktoś ??? żeby mi serwis nie wyskoczył :)

Mam odlaczyc sama wtyczke czy calkowicie zdjac obudowe wraz z przeplywka ?

U mnie nic nie wyskoczyło, ale jak masz potem płacić 50-100zł za kasowanie błędu to nie lepiej kupić nową za 300zł ?

Odpina się tylko wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem wtyczkę i faktycznie dostała kopa :D!!! Więc teraz tylko kwestia kupienia nowej przeplywki ?mam nadzieje ze to pomoże prawda ???Bo te napięcia które mierzyliśmy zależą od "sprawności" przeplywki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapali sie blad, ale po podpieciu znika od razu. Robilem tak. Mialem ten sam problem, po przeczyszczeniu bylo tylko gorzej i szla mi max 110. Kupilem nowa i problem rozwiazany. U Ciebie widze, że jest to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Teres -pamietasz moze gdzie mozna znalezc prawidlowe napiecia na przeplywce?

Na wylaczonym silniku mam OK, ale potem juz troszke za duze.

Ale jak silnik sie nagrzeje -to troche znow spada napecie do w miare -prawidlowego.

Nie wiem kiedy to mozna mierzyc

na 4000 to troche strach badac.

 

[ Dodano: Sob 13 Gru, 2008 21:09 ]

Na wolnych obrotach miałem 2,4V (zimny) a potem spadło napiecie do 1,8V (ciepły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktorej czesci instrukcji serisowej znalezc mozna prawidlowe napiecia i warunki badania?

 

ja sprawdsze w wolnym czasie na rozgrzanym silniku napiecia bo na niedogrzanym mogly byc falszywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wgraj chipa i po sprawie.

Czytałeś pierwszego posta?

Nie pisz głupich porad, albo/i czytaj ze zrozumieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktorej czesci instrukcji serisowej znalezc mozna prawidlowe napiecia i warunki badania?

 

ja sprawdsze w wolnym czasie na rozgrzanym silniku napiecia bo na niedogrzanym mogly byc falszywe.

 

Silnik musi byc rozgrzany do normlanje temperatury pracy.. czyli obroty tak kolo 700-800 i środek termometru ;)

 

a napiecia z ksiazki podałem wyzej..

Postój, sam zapłon bez włączenia silnika - powinno byc nie więcej niż 1.2V

 

Odpalony postój (rozgrzany silnik do temp. normalnej pracy musi byc) - powinno byc 1.0 do 1.7V

 

Przy 2500 obrotow powinno byc 1.7 do 2.1V

 

Przy 4000 powinno byc prawie równe 4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipa nie chce -bo nie potrzebuje i chce miec tak -jak fabryka dala

 

Wartoci napiec czytalem wczesniej ale chcialem zebys mi podpowiedzial w ktorym rozdziale ksizki serwisowej tego szukac? Sprawa silnika czy elektryki? Chchialem tam cos wiecej poczytac a za diabla nie znalazlem.

POdobnie rzecz miala sie z ABSem (troche namotana jest instrukcja serwisowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine Control System - Mass Air Flow Sen str. 566

 

Dzięki, tego szuykałem, ale na innej stronie w Tino.

Nie ma tam nic o badaniu przy obr. 4tys rpm ale mama konretne info.

Poza tym wiem ze jest tam czujnik temp. powietrza -ciekawe czy z tego samego idzie sygnal na wyswietlacz.

a OBD domyslam sie ze chodzi o On Board Display (czyli wyswietlacz pokladowy)

 

Zauwazylem ze w moim przypadku problemem moze byc tez pomiar temperatury ON, ciekawe czemu maja sluzyc te wszystkie pomiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To ja się podepnę do tego tematu. Chciałbym sprawdzić swoją przepławkę, ale nie mam pojęcia gdzie się podłączacie z miernikiem? Do kostki, która jest przy przpływce w rurze od filtra powietrza, jeżeli tak to jak, bo przewody wychodzące z kostki są dobrze zaizolowane i nie ma tam jak się podłączyć. Kolejna sprawa to, który przewód, w manualu jest napisane ze 224 i oznaczony, jako red, ja mam we wtyczce 2 czerwone. Almera mi zamuliła i fajnie by było wiedzieć czy to kwestia przeplywki czy czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tolo74

ojej, nie mam autka przed sobą ,ale z tego co pamietam na forum bylo to napisane, a o ile ja dobrze pamietam, da sie to sprawdzić -wkładając igły miernika pod kostkę bezpośrednio bez więszego problemu.

A o ile pamietam były to dwa skrajne przewody od prawej strony (wiem ze tam sa dwa czerwone).

Jak pomierzysz -to dowiesz sie o ktore chodzi.

Sprawdzaj na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mierzysz przy zlaczu przeplywki? mase bierzesz tez z tego zlącza czy np z silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...