Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Rozrzad,może rolka,a może jeszcze coś innego?Cież


Gość Pyrus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak.Przeszukalem ponad 400tematow nie tylko p12,ale ogolnie o rozrzadzie,stukach i piskach i pomimo podobnych objawow,nikt nie mial do konca jak ja,stad zakladam nowy.

Ponizej sa dwa nakrecone przeze mnie filmiki(nic ciekawego,chodzilo tylko o nagrane dzwieku).A o co chodzi:

-auto 2003r regularnie serwisowane w ASO,przebieg 105tys mil czyli jakies 160-170tys km

-silnik 2.2dci 136KM

-oleje,filtry itd wymienione,no to teraz usterka:

 

1.dzieje sie to gdy silnik jest odpalany na zimno. Im zimniej tym glosniej,po rozgrzaniu ustaje.

2.dzwiek to taki metaliczny klekot cos jak szklanki zaworowe, moze za dobrze nie slychac tego na filmikach,jak cos nagram jeszcze jeden po zimnej nocce

3.objaw jest o tyle dziwny,ze: wydawaloby sie ze skoro po nagrzaniu silnika ustaje ten objaw,to musi byc to jakis z jego elementow,ale.....i tu wlasnie zagwozdka

4.gdy odpale silnik na zimno i slychac ten klekot,a psikne WD40 na pasek klinowy w miejscu gdzie jest rolka od alternatora,to jest spokoj,az do nastepnego uruchomienia silnika.

 

A wiec zaczalem podejrzewac ze pada lozysko od tej rolki,czy cos,ale znow ten dzwiek nie pojawia sie po rozgrzaniu silnika,wiec co jedno mialoby wspolnego z drugim? I kolejna rzecz czemu to klekocze/stuka jak szklanki zaworowe.

 

Jakies sugestie,mechanik rozklada rece,mowi ze musialby sciagnac pasek i kazda rolke sprawdzac z osobna,ja na razie jezdze tak z tym,choc jest to niepokojace,bo strasznie glosno to slychac po odpaleniu

 

A tu filmiki:

 

http://www.wrzuta.pl/film/bKOtFFizJP/mov01391

 

http://www.wrzuta.pl/film/mwbU8Y6Px9/mov01392

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j amiałem kiedyś cos podobnego w innym wozie. Było po wymianie rozrządu. PAsek boscha od nowości wadliwy. Jak było odobrze naciagnięte na zimnym to na ciepłym miał taki dźwięk. A jak ustawili pasek na ciepłym to znowu przy zimnym skakał na boki. Może cos podobnego u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j amiałem kiedyś cos podobnego w innym wozie. Było po wymianie rozrządu. PAsek boscha od nowości wadliwy. Jak było odobrze naciagnięte na zimnym to na ciepłym miał taki dźwięk. A jak ustawili pasek na ciepłym to znowu przy zimnym skakał na boki. Może cos podobnego u Ciebie?

 

Fakt zapomnialem dopisac,ze podciagnal mi mechanik pasek i sie to poprawilo,ale jak tylko zgasilem silnik i odpalilem na nowo to dalej to samo. Tylko dlaczego te metaliczne odglosy?Sam pasek takich nie wydaje.Te auto jest dla mnie zagadka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zmienic sam pasek. odgłos metaliczny bo siła jest duża a chyba pasek tez nei jest czysko gumowy. Ja się nad tym nie zastanaiwąłem tylko od razu kazałem wymineic serwisowy na inny, a nowy bubel niech sobie reklamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w toyocie, tam sie okazało ze poleciało łożysko alternatora. Waliło na zimnym, na ciepłym cichło nie mam pojecia czemu.

 

Nie wiem jak jest u ciebie, ale może uda sie odpalić bez paska, bedziesz wiedział czy to osprzęt czy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info Ice sprawdze to jak tylko znajde czas,to bardzo dobry pomysl,tylko narzedzi nie mam zadnych bo jak sprzedawalem auto w PL to zabralem je ze soba i nie wzialem ich.Dopiero na swieta jak rodzice przyjada w odwiedziny bede mial swoje skrzyneczki z powrotem.A wtedy DIY pelna para.Myslalem o tym lozysku,ze moze jak silnik troche pochodzi (a zatem i lozyska/rolki/pasek sie kreca )to od obrotow smar czy co tam siedzi w tych lozyskach sie nagrzewa tlumiac te odglosy. Postaram sie pozyczyc jakies narzedzia i to sprawdzic,zanim oddam do naprawy(bo mam caly common rail do wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem takie same objawy- głośny metaliczny klekot przy rozruchu, który ustępował po rozgrzaniu silnika. Mechanik w Anglii długo szukał aż w końcu znalazł przyczynę. Rozebrał cały osprzęt silnika. Przyczyną była pęknięta blacha-osłona (pokrywa), która przykrywa tylną część silnika nad pokrywą klawiatury. Mocowana jest na 3 śruby. Praktycznie jej nie widać bo schowana jest pod plastikową osłoną. Pęknięcie powstało przy pierwszym otworze na śrubę z lewej strony. Po zaspawaniu blachy, silnik jest cichutki jak benzynowy. Podobno się to zdarza bo diesel ma spore wibracje. Wychodzi na to, że jest to wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze zrób jeszcze w taki sposób ze wlacz nagrzewanie na tylna szybe ,swiatla,i ogrzewanie na 32C no i nawiew na maxa.Wyjdz na zewnatrz i posluchaj czy nie jest glosniej niz zwykle jesli tak to odglos musi byc od alternatora.Ja bylem z tym u mechanika, ale powiedzial ze to nic narazie takiego i zeby jezdzic i sie nie przejmowac. Wiec narazie sie nie przejmuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale tylko po włączeniu większej ilości odbiorników (ogrzewanie szyby tylnej, klima...)słychać podobne dźwięki, ale tylko do 1000obr/min; powyżej cichnie. mam nadzieję, że to nic poważnego...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo. wymienilem 2 razy lancuch rozrzadu i raz lancuch pompy oleju. skukanie ustalo tylko na 2 dni. na pokrywie rozrzadu od srodka jest taki wypust ktory jest wytarty od lancucha. (bo lancuch jest luzny) czyli moj mechanior wrescie stwierdzil , ze to (moze) jest wina pompy oleju ktora nie daje wystarczajacego cisnienia na napinacz. niedlugo pojade na sprawdzenie cisnienia oleju to dam znac co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze zrób jeszcze w taki sposób ze wlacz nagrzewanie na tylna szybe ,swiatla,i ogrzewanie na 32C no i nawiew na maxa.Wyjdz na zewnatrz i posluchaj czy nie jest glosniej niz zwykle jesli tak to odglos musi byc od alternatora.Ja bylem z tym u mechanika, ale powiedzial ze to nic narazie takiego i zeby jezdzic i sie nie przejmowac. Wiec narazie sie nie przejmuje :D

 

siema,no sprawdzilem to i mysle ze to alternator,albo sama rolka na lozysku i z tego co wiem to niestety nie da sie dokupic osobno,wiec musze czekac az sie samo rozsypie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapewniam cie ze jak lancuch zacznie rzezic to napewno bedziesz o tym wiedzial. Ja mam potwierdzone przez mechanika ze to sobie alternator halasuje,tym bardziej ze kolega sprawdzal wlaczajac wszystkie urzadzenia ze halasuje glosniej.Wiec nie ma watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapewniam cie ze jak lancuch zacznie rzezic to napewno bedziesz o tym wiedzial. Ja mam potwierdzone przez mechanika ze to sobie alternator halasuje,tym bardziej ze kolega sprawdzal wlaczajac wszystkie urzadzenia ze halasuje glosniej.Wiec nie ma watpliwosci.

 

dokladnie lancuch ma inny odglos,a po za tym wlasnie obciazenie cala ta elektryka pokazalo ze to jest alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...