Andyg Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Idzie zima, co prawie widać. Czy zasłaniacie wlot chłodnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 takie zabiegi to się stosowało w PRL-u w 126p 125p i syrenkach. zupełnie Ci to niepotrzebne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 w 126p sie nie stosowalo ... brak chlodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 stosowało się, stosowało, aczkolwiek nie chłodnicę się zasłaniało a kratki na pokrywie silnika a później w BIS-ie wloty które były zamontowane z boku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Znasz zasadę działania układu chłodzenia? Mały obieg, termostat, duźy obieg? Jak jest zimny silnik, to płyn chłodzący krąży po małym obegu - prawie sam silnik i szybko się nagrzewa, jak się nagrzeje, to dopiero termostat puszcza na duży obieg, czyli węże i chłodnica. Jak temperatura płynu spada to zamyka i sam reguluje żeby było temperatura odpowiednia przy silniku. Tak więc jak jest zimno to zasłonięcie wlotu do chłodnicy nic nie daje bo ona i tak jest odłączona przez termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Układ chłodzenia w tych autach jest bardzo wydajny. Nie wiem czemu miało by służyć takie zasłanianie chłodnicy? Oszczędności na paliwie , w przypadku silnych mrozów hmmm, ale jak to już napisał smeru wtedy i tak się wszystko kotłuje w małym obiegu. Więc daj sobie spokój z tym zasłanianiem a zimą każde auto więcej pali. Ja w mojej Serenie przed zimą w układzie chłodzenia tylko sprawdzam jakość płynu. Warto sprawdzić stan płynu hamulcowego bo jak w nim jest woda to dopiero zimą może być niespodzianka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Zasłonięcie chłodnicy pomoże na szybsze rozgrzanie się silnika. Od dawna chłodnice były zasłaniane zimą, były rolety, żaluzje i pokrowce na wloty zimnego powietrza do chłodnicy tylko trzeba to robić umiejętnie, żeby nie przegrzać silnika. Trzeba się tylko zastanowić czy warto, choćby dlatego, że zima jest coraz cieplejsza. Zasłanianie miałoby sens przy 30-40 stopniowym mrozie. A tak to chyba nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Zgadzam się całkowicie z Andrzejem330 ( i to nie dlatego ,że ma wysoki numer). Zimy już nie te , nie ma mowy o -30, także konstrukcje naszych samochodów poszły do przodu. Nie ma sensu zasłanianie chłodnicy. Powiem więcej, ja planuję izolować termicznie , za pomocą rury z gąbki , przewody prowadzące z bloku silnika do nagrzewnicy. Są one długie i metalowe i płyn chłodniczy ( czy może w tym przypadku grzejniczy) stygnie pod samochodem zamiast grzać w samochodzie. Dużo to mi nie da , ale ponieważ dojeżdżam do pracy tylko 10 km, to może choć zdążę odparować okna przed wyłączeniem silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Czyli zamiast zasłaniania wlotu chłodnicy lepiej sprawdzić stan konserwacji podwozia , wyczyścić i zakonserwować progi przy przednich kołach (zbiera się tam piach i nie tylko) i dobrze nawoskować karoserie i na narty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Mariusz Szwałkiewicz jeżeli będzie to zrobione z głową to będą efekty. Jednakże nie jest tak źle z nagrzewnicą przynajmniej w benzynie, nie wiem jak w dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Mówisz Andrzeju o moim planie ogacenia rur?, Efekty będą na pewno bo podobną operację przeprowadziłem na poprzedniku Vanetki- VW transporterze T3, Tylko w Helmucie było tych rur ze 2,5 m x4 sztuki- było co izolować. W Vanetce nie jest źle po kilku kilometrach, natomiast ja chcę najbardziej jak się da skrócić czas pierwszego rozgrzewania- jeżdżę często na krótkich dystansach i zanim się rozgrzeje - już gaszę . Ale podobno w tym roku zima odwołana więc chyba w ogóle nie zmienię opon na zimowe i dam sobie spokój z ogrzewaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Ale podobno w tym roku zima odwołana więc chyba w ogóle nie zmienię opon na zimowe i dam sobie spokój z ogrzewaniemtaa to ciekawe co robi ten snieg za oknem ;x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jedyną różnice jaką zauważyłem w ostatnie mrozy , co mnie w sumie nie zdziwiło to dłuższe i to znacznie osiąganie normalnej temperatury płynu chłodzącego przy włączonej tylnej nagrzewnicy pod środkowymi fotelami. Uruchmiłem ją gdy wskazówka temp. była na środku , jak zassało to znacznie opadła i dopiero wróciła na środek po około 10km. Czyli w mieście nie warto jej włanczać. No chyba, że się ma zaizolowane rury pod podwoziem , jak w poście powyżej z czym się zgadzam po praktycznym doświadczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ten temat powinien być w poradach eksloatacyjnych, Bombel mój temat zamknął a waszego nie przeniósł .Dobra do rzeczy, ja mam N15 i przysłoniłem 1/3 chłodnicy oraz małego grilla (od wewnatrz tak że nic nie widać).Przy obecnych warunkach i takim przysłonięciu nie ma możliwości by stworzyć tak cieżkie warunki jakie spotykamy w korku w centrum gorącego lata.Można śmiało częściowo i z głową przysłonić chłodnice oraz zabezpieczyć komore silnika.Tak wiem, są dwa obiegi cieczy ale nie zmienia to faktu różnicy panujących warunków w zimie a w lecie.Nie wiem jak jest w Serano ale w N15 wentylatory są od wewnątrz i wyciągają one powietrze z chłodnicy w stronę silnika, czyli jest git.Ja dostrezgam same plusy takiego zabiegu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 jak zassało to znacznie opadła i dopiero wróciła na środek po około 10km. Czyli w mieście nie warto jej włanczać. No chyba, że się ma zaizolowane rury pod podwoziem , jak w poście powyżej z czym się zgadzam po praktycznym doświadczeniu. w serenie z nagrzewnica pod fotelem załączasz tylko wentylator to jak Ci mogło z chłodzić aż tak układ,no chyba że uruchomiłeś ją pierwszy raz przesuwając wajchę przy samej nagrzewnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Tak , tak przełożyłem w pozycje OPEN przełącznik w nagrzewnicy. Na zewnątrz było około -10C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Tak , tak przełożyłem w pozycje OPEN przełącznik w nagrzewnicy. Na zewnątrz było około -10C . wiedziałem :okulary: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.