Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Jak zdjąć gałkę dźwigni zmiany biegów w P12?


Gość jmaciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat poruszany już parę razy w działach P10 i P11, niestety niczego o P12.

 

Chciałbym wymienić sobie mieszek przy dźwigni zmiany biegów, bo oryginalny materiał już się lekko rozwarstwił. Kupiłem sobie elegancki skórzany zamiennik, wziąłem się do demontażu, a tu niespodzianka - gałka ani drgnie.

Nigdzie na forum nie ma jednoznacznie napisane, że w P12 też może być przyklejony gwint, więc zadzwoniłem do ASO, a tam gość powiedział, że w P12 się odkręca i żebym próbował dalej. Na koniec dodał, żebym mocno trzymał drążek, żeby czegoś w skrzyni nie przekręcić. :)

Ponieważ nie znam się na tym co jest w środku postanowiłem odpuścić i zwrócić się Was. Wie ktoś jak to zdjąć? Czy może być tak jak w P10 i P11, że gałka jest jednorazowa? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że próbowałem - to właśnie napisałem. Chodzi o to, że nie idzie, a ja nie chciałem kręcić na siłę, bo nie chcę niczego rozwalić. :) Co do mieszka i ramki, to oczywiście już rozpracowałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba użyć siły-nieraz dużo i odkręcić w lewą stronę. I nie bój się, niczego nie urwiesz. Ja użyłem do tego celu klucz hydrauliczny, wcześniej gałkę okręcając tkaniną :!!: co by jej nie uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie chciało się odkręcić. Ale owinąłem szmatą i żabą poszło. Trzeba duuuuuużo siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Czy gałka nadawała się jeszcze do czegoś po tym zabiegu. :)

 

U mnie się nadaje. Nie jest luźno, nie odkręca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, chłopaki! Teraz skoro nie bałem się już niczego rozwalić, złapałem porządnie za gałkę i bez użycia żadnych narzędzi odkręciłem. Ma się tę parę! :)