Gość jaro_555 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam! Na zlocie nissanow w Szwecji zaciekawila mnie jedna navarka... Kazdy wie ze po starcie silnika, przez chwile przy wiekszych obroach silnik wydaje dzwiek jak startujacy odrzutowiec. Jest o oczywiscie "dzieki" pracujacemu wraz z silnikiem wentylatorowi. Otoz jeden z posiadaczy Navary mial dodatkowy,dorobiony wlacznik sluzacy do blokady sprzegielka wiskotycznego od wentylatora! Mogl so bie go wlaczac kiedy chcial w dowonym momencie pracy silnika. Spotkal sie ktos w was z takim patentem? Jak to jest zrobione? Z tego co wiem to sterowane jest to chyba hydraulicznie? Wiem ze to glupie ale czasami cieszy.. szczegolnie w miescie miedzy budynkami pozdr JARO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 tak zwana wiskoza zalacza sie gdy robi se zbyt cieplo w silniku - moze jakis dodatkowy nadmuch cieplego powietrza na wiskoze mial zamontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 też nie bardzo wiem jak niby sobie to włączał bo jak napisałeś działa to hydraulicznie. a dokładniej to jest to hydrauliczne sprzęgło wentylatora, które reguluje bezstopniowo liczbę obrotów wentylatora w zależności od temperatury czynnika chłodzącego. Sprzęgło wentylatora nie podlega obsłudze. Przy rozruchu na zimno wentylator pracuje przez kilka chwil na wyższych obrotach w tym czasie olej hydrauliczny przepływa z komory roboczej do zasobnikowej. Po tym sprzęgło się wyłącza. Wentylator obraca się teraz odpowiednio do obrotów silnika, jednakże nie szybciej niż 2100/min. Jak długo silnik pracuje na normalnej temperaturze roboczej, tak długo sprzęgło Visco nie włącza się. Wraz ze wzrostem temperatury czynnika chłodzącego w wyniku większego obciążenia silnika lub wysokiej temperatury zewnętrznej przez chłodnicę zaczyna przepływać także cieplejsze powietrze. Powietrze dochodzi do sprzęgła Visco. gdzie sprężyna bimetalowa zwalnia dopływ oleju do komory roboczej w momencie, gdy temperatura powietrza przekroczy około 73'C. Odpowiada to temperaturze czynnika chłodzącego od 90* do 95'C. Wentylator włączany jest sprzęgłem Visco, na które działa ciśnienie oleju hydraulicznego w komorze roboczej. Wentylator zaczyna obracać się z prędkością równą obrotom silnika, lecz tylko do granicy 3500 obr./min. oczywiście prędkości włączania visca i zakresy prędkości obrotowych mogą być różne. dodam tylko że blokowanie visca na stałę bądź kombinacje tego typu o których mówisz nie są zdrowe dla silnika. tu możesz sobie poczytać dokładniej o zasadzie działania: http://www.bmwauto.pl/index.php?go=visco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 W ciężarowych mercedesach (MODELE PRZED ACTROSEM) była śruba na sprzegle wiskozowym wentylatora służaca do jego blokowania To był wystający łeb śruby na klucz 17 z mimośrodem ktory przy przekreceniu śruby blokowal sprzegło na amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 to żaden problem zblokować visco na stałe ale mija się to z celem, raz że nie służy to silnikowi dwa że zblokowane visco długo nie pociągnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.