Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reczna blokada wiskozy(wentylator) w d40 ?!


Gość jaro_555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na zlocie nissanow w Szwecji zaciekawila mnie jedna navarka...

Kazdy wie ze po starcie silnika, przez chwile przy wiekszych obroach silnik wydaje dzwiek jak startujacy odrzutowiec. Jest o oczywiscie "dzieki" pracujacemu wraz z silnikiem wentylatorowi.

Otoz jeden z posiadaczy Navary mial dodatkowy,dorobiony wlacznik sluzacy do blokady sprzegielka wiskotycznego od wentylatora! Mogl so bie go wlaczac kiedy chcial w dowonym momencie pracy silnika.

Spotkal sie ktos w was z takim patentem? Jak to jest zrobione? Z tego co wiem to sterowane jest to chyba hydraulicznie?

Wiem ze to glupie ale czasami cieszy.. szczegolnie w miescie miedzy budynkami ;)

 

pozdr JARO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zwana wiskoza zalacza sie gdy robi se zbyt cieplo w silniku - moze jakis dodatkowy nadmuch cieplego powietrza na wiskoze mial zamontowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie bardzo wiem jak niby sobie to włączał bo jak napisałeś działa to hydraulicznie. a dokładniej to jest to hydrauliczne sprzęgło wentylatora, które reguluje bezstopniowo liczbę obrotów wentylatora w zależności od temperatury czynnika chłodzącego. Sprzęgło wentylatora nie podlega obsłudze. Przy rozruchu na zimno wentylator pracuje przez kilka chwil na wyższych obrotach w tym czasie olej hydrauliczny przepływa z komory roboczej do zasobnikowej. Po tym sprzęgło się wyłącza. Wentylator obraca się teraz odpowiednio do obrotów silnika, jednakże nie szybciej niż 2100/min. Jak długo silnik pracuje na normalnej temperaturze roboczej, tak długo sprzęgło Visco nie włącza się. Wraz ze wzrostem temperatury czynnika chłodzącego w wyniku większego obciążenia silnika lub wysokiej temperatury zewnętrznej przez chłodnicę zaczyna przepływać także cieplejsze powietrze. Powietrze dochodzi do sprzęgła Visco. gdzie sprężyna bimetalowa zwalnia dopływ oleju do komory roboczej w momencie, gdy temperatura powietrza przekroczy około 73'C. Odpowiada to temperaturze czynnika chłodzącego od 90* do 95'C. Wentylator włączany jest sprzęgłem Visco, na które działa ciśnienie oleju hydraulicznego w komorze roboczej. Wentylator zaczyna obracać się z prędkością równą obrotom silnika, lecz tylko do granicy 3500 obr./min. oczywiście prędkości włączania visca i zakresy prędkości obrotowych mogą być różne. dodam tylko że blokowanie visca na stałę bądź kombinacje tego typu o których mówisz nie są zdrowe dla silnika. tu możesz sobie poczytać dokładniej o zasadzie działania: http://www.bmwauto.pl/index.php?go=visco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciężarowych mercedesach (MODELE PRZED ACTROSEM) była śruba na sprzegle wiskozowym wentylatora służaca do jego blokowania To był wystający łeb śruby na klucz 17 z mimośrodem ktory przy przekreceniu śruby blokowal sprzegło na amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to żaden problem zblokować visco na stałe ale mija się to z celem, raz że nie służy to silnikowi dwa że zblokowane visco długo nie pociągnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...