Guest piotrek_1987 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Witam Po zakupie nissanka sunny kombi z instalacją gazową, silnik 1,6 gaźnik myślałem że bedzie bardziej oszczędny. Spalanie w mieście przy ekonomicznej jeździe (nie więcej niż 3000 obrotów) wychodzi 17 litrów gazu - wydaje mi sie troche dużo. Wymienilem świece, filtry powietrza kable od świec i nic to nie dało, w serwisie gazownik wyregulował mi gaz i powiedział że powinno być mniejsze - ale nic to nie dało. Może to być przyczayna sondy lambda - po jej odpięciu spalanie było takie samo. (sonda jednoprzewodowa) Czym może być spowodowane tak wysokie spalanie. Może to jest wina czegoś z instalacji gazowej? Serdecznie dziekuje za jakąś porade ( w trasie dziś spalił mi 12,5 litra... przy stałej prędkości około 90-100km/h) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sokrated Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Hmmm ja jeżdzę coprawda primerką w10 ale z tym samym silniczkiem również na gaźniku. U mnie spalanie w samym mieście wychodzi w granicach 11-14 litrów zaleznie od stylu jazdy. W trasie wychodzi w granicach 8-9 litrów przy rozsądnych prędkościach rzędu 90 -120 km/h. Instalka BRC raz na około 10 tysiecy wymieniane świece , filtr powietrza i oczywiście regulacja gazu. Może bierze u Ciebie gdzies lewe powietrze , jest troche przewodów podcisnienia ktore mają swoje lata i wymagają wymiany. Druga z mozliwości to umiejetności gazowników ... ? Resztę uzupełnią koledzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik14 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Moim zdaniem ch... nie gazownik.Tez tam mialem i to w 1,4 na gazniku-regulacje u gazownikow i zawsze to samo-chlal jak smok i 20 dychy za regulacje w plecy.Pozniej metoda prob i bledow blos+ wlasnoreczna regulacja i przy ostrym katowaniu w miescie lyka mi max 11 a jak gaz lepszy sie trafi to 10.Trasa7-8 przy normalnej jezdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotrek_1987 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 dziś byłem u innego gazownika, spraedził i powiedział że nic nie trzeba regulować bo wszystko jest ok... Na pytanie czemu tyle pali powiedzial że ten samochód tak ma - po czym rozmowa sie skończyla (dobrze że kasy nie brał bo w końcy nic nie przestawił) chyba trzeba samemu sprubować to wyregulować - mam jedo pytanie na ten tema - wiem że reguluje sie tym pokrętłem który jest na weżu, i czy tylko tam czy gdzieś jest taki drugi zawór do regulacji??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 wg mnie jak gazownik mowi ze nie ma co regulowac to nie ma i mzoesz robic tylko gorzej wymien moze jeszcze przed tym filtr powietrza, sprawdz cisnienei w oponach jak jezdzisz po meiscie to to tez bedzie wiecej palilo z tego co wiem to ten silnik 10l benzyny na luzie lyka wiec powiedzmy jak mu deptasz w gaz w korkach to wtedy tyle moze wychodzic nalezy tez zwrocic uwage ze gaz zawsze jest minimalnie muszczany nawet jak samochod stoi na postoju (zawsze jak sie maske otwiera to smeirdzi gazem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 a regulował go pod analizatorem spalin czy tylko względem sondy lambda ?? często bywa przy takich instalacjach że sonda swoje a na analizatorze cuda wychodzą :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotrek_1987 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 raczej tylko na analizatorze spalin, włożył cos w wydech, kazał wsiąść do śrdoka samochodu i trzymać go na 3000 obrotów, coś tam kręcił pod maską i tyle... [ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 14:29 ] i do końca nie wiem czy sonda jest sprawna - tylko podobno sonda na gazie jest odłączana? (emulowana czy jakoś tak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 piotrek_1987, nie daj sobie wciskać kitu, że "ten typ tak ma". 12,5 l na trasie to może spalić moja 3-litrowa krowa, a i tak trzeba ją wtedy trochę podusić. A moja poprzednia Primera 2.0 w automacie spalała do 10 l w trasie, z instalacją II generacji. Przede wszystkim, czy sprawdzałeś spalanie na benzynie? Chodzi o to, czy silnik jest w należytym stanie. Z tego co piszesz to masz I generację, czyli jedynie regulacja na parowniku i na wężu doprowadzającym gaz do miksera? Bez komputerka? Cóż, możesz odwiedzić jeszcze innego gaziarza albo sam próbować. Tyle że bez analizatora to może być trudne. Jeżeli silnik jest ok, a Ty zamierzasz trochę pojeździć tym autem, to polecam montaż blos-a: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13868 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.