Guest slimaktlen2 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Witam czy ktoś orientuje się jaki jest olej do silnika i do skrzyni biegów,pytam o producenta oleju który był lany do auta przez producenta samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFCTOMEK Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Instrukcja pisze o kilku rodzajach w zależności od klimatu i idzie to tak silnik LD 20-II , typ oleju API CE ,CCMC PD2 lub po naszemu 10W30 dla zimnego otoczenia lub 20W40,20W50 dla klimatu umiarkowanego i ciepłego. POJEMNOŚĆ Z FILTREM 5,7 L POJEMNOŚCBEZ FILTRA 5,2 L choć z tym to trzeba się osobiście zmierzyć i zacząć od 5l i dolewać. Skrzynia biegów API GL4 , pojemność 2,1 l Producenta niestety nie znam ,ale ja mam począwszy od silnika, kończywszy na tylnym moście produkty firmy Castrol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Dla zimnego klimatu nawet sae 5W-30. Dla ciepłego jak wyżej. Typ oleju API CD. Na temat ilości było duzo juz napisane na forum. Instrukcja swoje, a praktyka swoje. Skrzynia biegów jak napisał SFCTOMEK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slimaktlen2 Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Witam co do rodzaju to wiem,ilość na miare ale mi chodzi o producenta.Castrola to już w życiu nie użyje,kiedyś zalałem vw po kaitalce magnatekiem-silnik sie skończył zanim się dotarł.Kiedyś oglądałem silnik który poszedł na śmietnik a nie do remontu po magnateku-cały był oblepiony w srodku syfem "managnetryzowanym" od oleju,warstwa miała 0,5 cm.Słyszałem że fabrycznie były produkty Agrip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Co do fabrycznych to zależy, gdzie produkowali pojazd. Z tego co wiem w Europie to Hiszpania i Włochy. Oczywiście Japonia i chyba Ameryka południowa. W poradach eksploatacyjnych jest sporo na temat olejów. Ja osobiście polecam Valvoline. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFCTOMEK Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Książke pojazdu mam w pracy , sprawdze z ciekawości co tam lali bo była prowadzona do chwili aż auto przyjechało z Berlina. U nas jak poprosiłem żeby mi wpisali wymiane oleju zostałem potraktowany litościwym spojrzeniem panów w warsztacie, czytaj nie ma pan innych problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slimaktlen2 Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 SFCTOMEK bardzo jestem ciekaw co masz w książce pojazdu.Pytam tak o orginał ponieważ kiedyś znajomy policjant opowiadał mi że gość robił zgłoszenie kradzieży auta chyba jakiejś toyoty coroli która miała silnik benzynowy i ponad milon kilometrów na liczniku.Był pierwszym właścicielem i auto było cały czas serwisowane w aso, a miało coś około 10 -12 lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loxeal Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Ja sam uzywam Oleje Ptrocanada - bardzo dobre oleje. Jeśli ktoś z kolegów jest ze Szczecina mogę po znajomości załatwić w cenie hurtowej. Do swojego Nissana i Citroena leję oczywiście syntetyk. Obydwa samochody mają przebiegi ponad 200 tyś. i nie dolewam ani grama oleju pomiędzy wymianami. W przypadku olejów nie ma znaczenia co poleca producent, ważne jest to aby trzymać się specyfikacji lepkościowo jakościowej którą podaje produjent oraz aby nie wlewać olejów od bylejakich producentów i olejów majacych złą opinię (np. o Castrolu też słyszałem kilka neatywnych opini). Najlepiej jeździło mi się na Mobilu i PetroCanadzie. Jeśli silnik nie jest zajechany to należy stosowac mozliwie jak najdłuzej syntetyki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slimaktlen2 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Witam wg mnie orginalny olej jest najlepszy ,zalejcie np fiata "czymś" innym niż tym włoskich wynalazkiem.Przesiadanie się na oleje po "jakimś" przebiegu to też nieporozumienie-chodzi o gęstość oleju i grubość poduszki olejowej na penewce.Ale to moja opinia,SFCTOMEK zerknołeś może do książki srewisowej co lali w niemczech? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFCTOMEK Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Wywołałem pewnie konsternacje w salonie Auto Schneider w Berlinie dzwoniąc tam dziś z pytaniem jakiego producenta oleje są w silnikach aut opuszczających salon. Pierwsze pytanie pana było a czy coś się dzieje ? No i musiałem mu wytłumaczyć że używam Serene zakupioną w jego salonie, że jest forumj , że jest pytanie , a Serena się buja bez zarzutu. No więc auta Nissana opuszczają salony z olejami marki Nissan czyli produktami tylko przez Nissana stosowane. Producent zaleca jako zamienniki produkty Castrol i Total. Moja Sarna jeżdziła na Castrolu do 40 tyś potem BPVisco , ja używam jak już pisalem Castrol. Wymiany były co 12 tyś ale przynajmiej raz w roku. Od 19.01.2001 daty sprzedaży do 14.08.2001 auto przejechało 15 tyś km i takie tam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czarny Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Ja kupiłem swoją Serene od pierwszego właściciela w Niemczech którym była kobieta. Serena od początku jeździ na oleju LIQUI MOLY 5W-40 (potwierdza to książka serwisowa) i tak jest do dzisiaj , wymiana co 15 tyś. kilometrów i jak na razie bez problemu .Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.