Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ile płynu do chłodnicy?


Loopezik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniałem ostatnio płyn w chłodnicy, ale chyba coś robię nie tak. Wypuściłem to co było z układu poprzez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy i wyleciało tego z 3 litry. Wlałem do pełna (chłodnica + zbiorniczek) też ze 3 literki i pełno, a w instrukcji stoi, że powinno wejść 6,6 L :027: Co jest nie tak? Po przejechaniu paru kilometrów stan płynu jest, nic nie trzeba uzupełniać.

Czyli co? nie spuściłem wszystkiego :D , a jeżeli tak, to jak spuścić wszystko następnym razem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wydaje mi sie, że z samej chłodnicy i zbiornika to nie wszystko. A blok silnika ?:>

 

Ja kojarzę jak to jest w P10, układ układem, ale odkręca się śrubę na bloku silnika przez co spuszcza się płyn z całego układu. Tzn. Z bloku poprzez odkręcenie tej śruby, a z chłodnicy poprzez ten wężyk dolny.

 

Patrzyłeś może w dokumentacji jak tam to jest rozwiązane ?:> zaraz coś poszukam na necie to moze do p11 znajde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he. Panowie jest śruba w bloku a i owszem, tylko żeby ją odkręcić to trzeba ściągać turbinę. Jest tak umieszczona że ledwo ją w ogóle widać, a jak ją w końcu dojrzycie po zdjęciu węży od turbiny to nie dacie rady odkręcić( nie ma podejścia).

 

Ja robiłem tak. Zeszło 5,5 litra

Odpiołem dolny wąż i sprężarką dmuchałem w wlew chłodnicy.

Potem odpiołem wąż górny i dmuchałem w niego.

Uszczelnienie szmatą obowiązkowe :)

 

Jak odpiołem tylko z pod chłodnicy to też zeszło ze 3 litry. Instrukcja każe nastawić ogrzewanie na maxa. Nie bardzo rozumiem po co, to nie polonez.

W instrukcji też jest ta śruba pokazana i sposób wymiany płynu.

Pamiętajcie o odpowietrzniku przy zalewaniu układu, jest przy termostacie.

Myślę ze jak to robią w ASO to też nie odkręcają z bloku, tylko podciśnieniowo opróżniają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, no to ... niefart, bo mam mieszankę :/ Chyba pomyślę o tym spuszczeniu zupełnym, ale masakra. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej koncentratem i odpuść sobie tą śrubę. Ja też najpierw chciałem z tym walczyć( łeb śryby 14) Jak masz kompresor to zrób jak ja. To jest wybebeszanie połowy układu chłodzenia+ turbo żeby ją odkręcić. Mam na myśli wyjęcie chłodnicy, a i alternator też może przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zalałem to Petrygo płyn. Nie wiem nawet, czy można to mieszać z wodą, ale jak by jest już po ptokach:) Piszesz and_pec zrób tak jak ja, czyli kompresorem wypchnąć ile się da wody, czy walczyć ze śrubą? Chyba jednak skombinuję koncentrat, i jak wleję tego ze 3 literki, to gdzieś do -10 styknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli koncentrat nierozcieńczony, do tego co zostało w układzie. Jak spuścisz 3 litry płynu to i tyle zalać koncentratu. Normalnie miesza się go 1:1, ale tu zostaje Ci stary, więc trzeba gęściej. Nie sądzę aby nie rozcieńczony miał jakiś negatywny wpływ na elementy układu, zwłaszcza, że rozcieńczy się tą pozostałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, że nierozcieńczony, będzie mieszanina: ~3l koncentratu i ~3.6 mieszaniny wody, Petrygo i cholera wie czego jeszcze :) No ale co zrobić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter zlłapię cię za słówka. Jeśli możesz to wytłumacz jak działa ogrzewanie w p!!.144 bo mnie to intryguje. Jak tam wygląda sprawa z tym obiegiem na nagrzewnicę. W jaki sposób jest to sterowane. Zawsze myślałem że jest klapa która steruje obiegiem powietrza, a płyn zawsze przechodzi przez nagrzewnicę która jest w małym obiegu.

Z drugiej strony instrukcja nakazuje nastawienie temperatury na max przy wymianie płynu. Nie rozumiem po co. Otwiera się w ten sposób jakiś zawór na nagrzewnicę czy coś innego co zamyka dopływ płynu tam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony instrukcja nakazuje nastawienie temperatury na max przy wymianie płynu. Nie rozumiem po co. Otwiera się w ten sposób jakiś zawór na nagrzewnicę czy coś innego co zamyka dopływ płynu tam ?

No właśnie. Chyba jesteś pierwszym, który zwrócił na to uwagę. Jak ktoś pamięta to np. w FSO jest zawór i to nawet widoczny. Natomiast w większości Nissanów go nie ma. Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę. Temperaturę reguluje się położeniem klapek powietrznych. Przy zimnym nadmuchu powietrze nie przepływa przez nagrzewnicę. A to że przy wymianie płynu ma być zrobione na gorące, to wynika chyba z uogólnienia, tak łatwiej. W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

właśnie mnie interesuje :) żwłaszcza że Peter też nakazuje włączyć ogrzewanie. Myślę że to takie przyzwyczajenie z Poloneza i Kredensa a może i P10. Zadnego zaworu nigdy u siebie i kolegów nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

właśnie mnie interesuje :) żwłaszcza że Peter też nakazuje włączyć ogrzewanie. Myślę że to takie przyzwyczajenie z Poloneza i Kredensa a może i P10. Zadnego zaworu nigdy u siebie i kolegów nie widziałem.

 

mam rozwionzanie dla ciebie zejmi schowek wyjmi filtr kabinowy i ukaze ci sie na grzewnica włącz silnik i poczekaj jak sie rozgrzeje i w tedy dotknij nagrzewnicy bedziesz wiedzial czy zawur jest czy nie.

 

a tak na marginesie nie wiem gdzie taki zawur znajdowal sie w polonezie ale jesli w nissanie mial by być to chyba w ścianie grodziowej bo oba przewody idonce od silnika do nagrzewnice są goronce jeśli pod maskom są goronce to nagrzewnica chyba taz co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyr za długo siedzisz w tym Londynie bo zapominasz już ojczystej mowy i zasad ortografi :/

Dajmy już spokój temu zaworowi. Jakby był to musiał by być sterowany elertrycznie, bo z konsoli wychodzi jedynie cięgno do ustawiania kierunków nadmuchu. Nie znalazłem w schematach od klimy żadnego elektrozaworu. Dlatego twierszę, że ustawianie temp. na maxa przy spuszczaniu płynu nic nie zmienia, a i w P!! gdzie nie ma klimatronika też sterowanie jest klapą a nie jakimś zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...