Guest aaron22 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 kiedyś czytałem, że w volkswagenach syncro lub 4motion należy zawsze jeździć na takich samych oponach, nawet zapas musi być w oryginalnym rozmiarze, bo jeżdżąc na cienkiej dojazdówce psuje się sprzęgło wiskotyczne odpowiadające za przełożenie napędu na drugą oś. To samo jesli chodzi o łańcuchy - powinny być na wszystkie koła. Czy ktoś się orientuje czy w X-trailu jest tak samo? Jeśli chcę jeździć na zapietych napędach w trybie "lock" lub w trybie "auto" (czyli w systemie podobnym do tego montowanego w VW- jak myślę), i jednocześnie w łańcuchach, to czy powinien mieć komplet na wszystkie koła? ot, takie pytanie trochę z innej beczki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mplaski Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 O ile dobrze pamietam manual mowi tylko o kolach przedniej osi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aaron22 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 czyli z łancuchami, ale bez właczania napędów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Jeżeli LOCK oznacza całkowicie zablokowany centralny dyfer to możesz jeździć na łańcuchach na jednej osi. Nie wiem jak jest w pozycji bez drugiego napędu. Ciągnie przód? Jak tak to zakładasz na napędzane koła. Ale tak na marginesie - najlepiej mieć 4 łańcuchy. Najłatwiej i najbezpieczniej się jeździ. Na łańcuchach na tylko jednej osi potrafią się cuda dziać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Też tak uważam. Jaki jest sens zakładać łańcuchy i jeździć w trybie AUTO. To albo są ciężkie warunki i zapinam LOCK , a jak nie idzie to LOCK i łańcuchy ( najlepiej na 4 buty) . Jak będziesz miał tylko jedną parę to LOCK i też pójdzie , ale trzeba mieć świadomość , że albo będzie nadsterowny albo podsterowny - zależy na którą oś założymy żelastwo. A przede wszystkim uważać na latające łańcuchy - szczególnie gdy je zakładamy na zakopany samochód i ludziska jeszcze pomagają wypchnąć. :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Redamix Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 W moim poprzednim autku Hondzi CR-V, producent, servis i zdrowy rozsądek nakazywał zakładanie łańcuchów na 4 koła, więc w X / b.podobna zasada działania napędu/ też radziłbym zakładać na wszystkie 4 . pzdr. dzemik - pozdrówki to dla mnie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Te pozdrówki to dla wszystkich - spoko, każdy się na to w mniejszym lub większym stopniu nabierał Co do CRV - ona miała stały napęd na 4 kółka z czymś blokowalnym między osiami, jakbyś założył tylko na jedną oś to byś toto spalił. W X-trailu jest chyba całkowita blokada międzyosiówki, więc można zakładać na jedną oś. Tylko jaki jest sens męczenia się, jak łańcuchy znowu aż takie drogie nie są. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Redamix Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 dzemik jaja sobie smaży CR-Vka ma napęd na przednią oś stały i w razie uślizgu któregoś z przednich kół następuje załączenie tyłu przez sprzęgło wiskozowe Nie było możliwości włączenia blokady bo jej nie było. W X-ie taka jest możliwość więc wypadałoby założyć - jeśli już - 4 łańcuchy. Lepiej 4 niż się zdziwić pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 dzemik jaja sobie smaży . W X-ie taka jest możliwość więc wypadałoby założyć - jeśli już - 4 łańcuchy.Lepiej 4 niż się zdziwić pzdr a ja tak sobie myślę , że można zrobić sobie małą próbę ( jak tylko dotrze do potrzebujących łańcuchów zima) i potrenować na śnieżnej polanie - latanie z łańcuchami na tylnej albo na przedniej osi. a potem na dwóch osiach. a ja dalej smażę :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Redamix Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 a ja tak sobie myślę , że można zrobić sobie małą próbę ( jak tylko dotrze do potrzebujących łańcuchów zima) i potrenować na śnieżnej polanie - latanie z łańcuchami na tylnej albo na przedniej osi. a potem na dwóch osiach. Jestem za a nawet przeciw tylko trza by znależć polanę z gumowymi drzewami lub treningi zacząć na boisku np. do kosza najlepiej w hali, bo parkiet ślizgi pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.