Tomaszek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Tomaszek, tomaszek nie zgodzę się z tobą do końca auto 4x4 zawsze na pierwszym biegu będzie odskakiwało ośce Zwłaszcza jak czterołapem startujesz z odcinki albo na nieprzyczepnej nawieszchni - w ośce tego nie zrobisz bo spalisz laka No ale to tak poza tematem... Zgadza się przyczepność czyli trakcja 4x4 jest bez porównania lepsza ale mnie chodziło o to co napisał bujany panowie o czym mówicie, hamownia nie oddaje tego co jest w rzeczywistości. podczas jazdy masz choćby opór powietrza którego to nie masz na hamowni itd.. że pomiar na hamowni jest niewiarygodny bo nie ma oporów powietrza więc jak zmieżyć moc wiarygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Tomaszek, tomaszek nie zgodzę się z tobą do końca auto 4x4 zawsze na pierwszym biegu będzie odskakiwało ośce Zwłaszcza jak czterołapem startujesz z odcinki albo na nieprzyczepnej nawieszchni - w ośce tego nie zrobisz bo spalisz laka No ale to tak poza tematem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Haha dobry jesteś a co ma opór powietrza opływającego auto do mocy silnika najprościej tak ten sam silnik np. 1.6 100KM jest w różnych autach np.almera, sunny, primera, serena i w każdy ma inne opory powietrza ALE TEN SAM SILNIK O MOCY 100KM ano ma to do tego że moc mocy nierówna i nawet jeśli weźmiemy 2 auta o takiej samej mocy, takich samych stratach z układu napędowego, bardzo przybliżonej wadze niech będzie że przełożenia skrzyni i dyfra będą takie same ale o różnym współczynniku oporu powietrza z racji różnych karoserii to wyniki pomiaru na drodze czy to przyspieszeń do 100, 200 na 400metrów czy vmax, będą różne wyniki z racji oporu powietrza który samochód musi zwalczyć. więc mierzenie na hamowni nie przekłada się na to jak samochód będzie się zachowywał na drodze, chyba logicznie wytłumaczyłem o co mi chodziło. bujany, widzę że ani razu nie byłeś na hamowni i nie widziałeś ba a nawet nie domyślasz się jak przebiega taki pomiar a wiec ci wyjaśnię. 1. Najpierw Auto się rozpędza i jest mierzona moc na kołach (później przeliczana jest na moment obrotowy - hamownia oblicza moc na podstawie przyspieszenia) 2. Jak auto dokręci się do odcinki wrzucany jest luz by mierzyć straty mocy w napędzie - czyli to jak auto szybko zwalnia z powodu oporów mechanicznych 3. Po dodaniu mocy strat na kołach z Mocą jakie wygenerowało na kołach otrzymujemy moc silnika Szło to zrozumieć czy specjalnie tylko dla ciebie mam to jeszcze jaśniej napisać ?? doskonale wiem jak przebiega taki pomiar i nie zmienia to faktu że byłem przekonany że moc podawana przez producentów jest mocą na kołach czyli już po odjęciu strat z układu przeniesienia napędu. ale być może macie rację co do podawania moch silnika gdyż SI WRX STI MY 2008 producent podaje Moc 300KM a faktyczna na kołach to 250KM. co jednak pokazuje że nie ma aż tak dużych strat z napędu o jakich ktoś wcześniej pisał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Tomaszek, tomaszek nie zgodzę się z tobą do końca auto 4x4 zawsze na pierwszym biegu będzie odskakiwało ośce Zwłaszcza jak czterołapem startujesz z odcinki albo na nieprzyczepnej nawieszchni - w ośce tego nie zrobisz bo spalisz laka No ale to tak poza tematem... dokładnie, podobno mój forek ma 5,9 do setki która jest jeszcze na drugim biegu i faktem jest, że ogromna przyczepność daje mi ogromną przewagę na starcie. Potem wrzucam piątkę i sobię spokojnie jadę a koleś się cieszy doganiając mnie bo wydaje mu się, że ma mocne auto dużo osób nie za dobrze rozpoznaje subaru z turbo i próbuje się na światłach Coobcio, istrukcja mówi o zabezpieczniu na 240. Więc jeżeli czyta to z licznika to faktycznie jest właśnie 220 lub coś podobnie pozdro p.s. podobno niewiele jest normalnych aut z 100 poniżej 6 sec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Może V max na rolkach jest wyznacznikiem-w warunkach porównywalnych na hamowni / bo drugimj wyznacznikiem jest, jak powiedziałem, bezpośrednie porównanie osiągow na 1/4mili /.Kombinacja masy, momentu, trakcji, temperatury daje czasami niesamowite rezultaty. Czerwona zrobiła na sucho 15,2 a w paskudnym deszczu 14,8.Żeby było śmieszniej, to xkarol jest 30 kG lżejszy ode mnie i nie wierzył, że mi się udało zrobić w tych warunkach wysoką 14-kę Na tych samych, letnich oponach. Potrzebny jest standard pomiaru mocy na hamowni, a osiągi, to już zupełnie inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 luknijcie na tą stronke http://www.totalmotorcycle.com/downloads/c...ancecharts1.htm 208 konna subaru GT ma 14,7 na ćwiartke , czyli lepiej niż XTOMKA VE , i lepiej niż 200 konny rwd 200SX który ma 15s , sorki ale jakoś nie dostrzegam tych ogromnych strat z powodu napędu 4x4 (oczywiście jeśli te dane są wiarygodne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 przy takich niewielkich mocach głownie liczy się przyspieszenie do setki w czasie na ćwiartkę, bowiem xTomka i taka subaryna GT 208KM będzie miała prędkość końcową na mecie... tylko że Pewno róznica w przyspieszeniach na pierwszym miegu będzie na tyle duża że już tomka 200konna ośka na tak krótkim dystansie tego nie odrobi... Poza tym xTomek mierzył się w deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niebieski Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 PMW możemy stanąc i porównac osiagi Nissmo VS. Subaru :diabel2: Miałem Słonce GTi z tym samym silnikiem po modach i gwarantuje ze Subaru robi co chce z SR20DE czy rolka czy na 1/4. Tak sobie czytam i wydaje mi sie że te straty to jakas sciema :diabel: jesli moje IMPRA ma 100 KM strat to jakim cudem rolka ze 100km/h z 200SX s14a (ma mniejsze straty bo RWD) odchodze jej na kazdym biegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 nie ma strat 100KM, koledzy trochę się zapędzili w swoich dywagacjach alobo może troszkę wiedzy brakuje? Coobcio - nie jestem zbyt długo na tym forum ale z tego co zdążyłem zauważyć to trochę siedzisz w temacie, dłubiesz silniki, masz pojęcie o mechanice ale czasami piszesz takie ....... zresztą nie czas i miejsce na to, pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 ale wszyscy fajnie piszą, straty na przeniesieniu napędu na koła, Owszem są w każdym samochodzie. Ile procentowo odbierają mocy silnikowi to zależy od konstrukcji. Pozwólcie że rozwieje pewne wątpliwości, otóż weźmy 3 samochody tej samej marki z takimi samymi silnikami, otóż: najmniejsze straty w przeniesieniu napędu będzie miał FWD, następnie RWD a na samym końcu 4x4. To jest po pierwsze LOGICZNE, mniej podzespołów które trzeba wprawić w ruch obrotowy po drugie mniej miejsc styku (łożyska, tryby) w których występuje tarcie. O łatwości obracania się kół, wału i trybów w przekładni decyduje KONSTRUKCJA. Nissan ma inaczej, Subaru inaczej. A jak chce się sprawdzić ile procent mocy zabiera układ przeniesienia napędu trzeba było by wyjąć silnik, i pod skrzynię biegów (która powinna siedzieć w aucie) podłączyć coś co będzie wytwarzało jakiś moment obrotowy i mierzyło go. Po przejechaniu np 100m i po odczycie mielibyśmy pokazane że aby ruszyć auto trzeba było wytworzyć tyle i tyle momentu obrotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 No to ja wrócę w dywagacjach na temat. Różne hamownie, rożny pomiar, różna satysfakcja właściciela /prawie/ bolidu. Śmieję sie sam z siebie. 205,4 KM/214Nm to powód do radochy właściciela. Ale wypruty cienias przegrywa z czerwoną tylko 0.2. Tak było na 2 eliminacji w Rykach. O zakrętach nie wspomnę, bo mnie xkarol robi jak chce mając inne opony i 60KM mniej. Zostaje moment i trakcja i....kierowca, czyli mięsna wkładka do bolidu jak mawia Coobcio. Jedyny pomiar sprawnosci woza to 1/4 na fotokomórkach, bo g-tech trochę kłamie. No i może 60 feetów jak mierzą. Turbo robi n/a bo na wyścigu na 1/4 i ma 30km/h więcej na wyjściu. jeszcze jedno, mam nadzieję, ze sie nie mylę. Nie krecimy do odcinki, tylko do max momentu obrotoweg0, jak długo się utrzymuje - i do tego jest hamownia - trzeba wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 nie ma strat 100KM, koledzy trochę się zapędzili w swoich dywagacjach alobo może troszkę wiedzy brakuje? no spoko ale tutaj chodzi o jakąś teorię. Jak widzisz załączyłem wykresik swojego subaru i wg tej samej chamowni subaru niby ma 100KM strat. myślę że jedynym prawdziwym porównaniem byłby by podobne auta tyle że jeden z napędęm FWD. RWD AWD i start od prędkości 50 km/h. wtedy niby subaru byłoby najwolniejsze ma ma największe obciążnia związane z przeniesieniem napędu. Co do drugiej cześci testu na hamownmi, jestem przekonany, że to jakaś bzdura, ponieważ wg mne nie można liczyć obciążeń przeniesienia napędu z załączonym biegiem a jesem przekanoany, że tak właśnie mi badali wszystkie auta. Wg mne powinien być luz i to by było bardzej wiarygodne. Pozdrawiam [ Dodano: Pon 08 Gru, 2008 22:52 ] Nie krecimy do odcinki, tylko do max momentu obrotoweg0, jak długo się utrzymuje - i do tego jest hamownia - trzeba wiedzieć. według moich ćwiczeń w "life for speed" zmiana ma być przy największej mocy silnika a nie przy największym momencie. Przy przeginaniu w górę lub w dół tracę 05-1 sec na okrążeniu Wiem że to tylko gra ale podobno te wszystkie sprawy ma perfekcujnie zrobione łącznie z zawiechą, szperami i mnóstwem innych ustawień których nawet nie rozumiem. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 podsumowując temat czyli w dużym streszczeniu zebrane informacje (prawdziwe) z powyższego tematu. -najważniejszy jest łącznik między kierownicą a pedałami. -sprawdzamy się na drodze a nie na hamowni -jeździmy zazwyczaj między max momentem a max mocą -do znajomości przebiegu krzywej mocy i momentu potrzebna nam hamownia - straty z układu napędowego to wymysł moherowych beretów -szpera w rwd to bardzo przydatna i fajna zabawka a tak zupełnie poważnie to naprawdę najważniejszy jest łącznik + stosunek mocy do masy. ps. GTECH bardzo kłamie i śmieję się ze wszystkich ludzi którzy podają swoje czasy z gtecha bo to kompletna bzdura. gdyby wierzyć gtechowi to połowa samochodów w Polsce miała by osiągi godne ferrari, a zazwyczaj wiele im do tego brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 No G-TECH do tych 60MPH podaje mocno optymistyczne wyniki a co do ćwiartkowych czasów to tak +/- 0,3 sek jest błąd i to sprawdzone wielo krotnie na zawodach 1/4 milowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Coobcio, to jak ma być z tą druga fazą na hamowni. Podczas wychamowywania ma być bieg załączony czy nie. Jeżeli tak to dlaczego? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Podczas wychamowywania ma być bieg załączony czy nie. Jeżeli tak to dlaczego? musi być po prostu wysprzęglony silnik jeżeli masz na myśli pomiar strat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 to chyba w kosakowie nie umieją mierzyć, jestem przekonany, że robili to z załączonym biegiem, i rozprzęgali jak już tłukło zaworami. Było to już doś dawno temu więc nie jestem pewny ale to by wyjaśniało poziom strat. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 PMW możemy stanąc i porównac osiagi Nissmo VS. Subaru już próbowałem z MY04 tak jak mówię od 80-235 w ulewnym deszczu :kosci: ni ch*ja mój przód był na wysokości jego tylnego zderzaka jak wpadliśmy na "bramkę" na trasie s. jeśli wiesz o którym miejscu mówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 PMW możemy stanąc i porównac osiagi Nissmo VS. Subaru już próbowałem z MY04 tak jak mówię od 80-235 w ulewnym deszczu :kosci: ni ch*ja mój przód był na wysokości jego tylnego zderzaka jak wpadliśmy na "bramkę" na trasie s. jeśli wiesz o którym miejscu mówię ciekawe dlaczego. Teoretycznie masz mnejszy moment o około 100Nm a to on jest odpowiedzialny za przyspieszanie. wię czemu nie ma różnicy? Moja żona generalnie nie lubi wyprzedzać ale jak prowadzi forka to coś się w niej przełącza. Jadąc 100km/h i włączając 3 bieg do wyprzedzania to auto zabójczo wgniata w fotel i już masz 160km/h więc zupełnie sobie nie odmawia. Wyprzedzanie forkiem to jest bajaka. ale wracając jaki masz przebieg momentu? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.