Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

co to za przekaźnik?


Guest galasica

Recommended Posts

Guest galasica

witam jestem nowy, swoja primerke mam juz roczek ale ostatnio mam z nia jakies problemy. Ostatnio nawalił mi przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu i wyciagnieciu kluczyka czasami dalej swieca mi sie kontrolka od oleju, w dodatku swieca mi sie diody na przełączniku od LPG. Kiedys zdazyło mu sie ze buczał nawet. Jak go wyciągnołem wszystko powróciło do normy. Przy odłączaniu słychac cykanie, tak jakby nie rozłączał. dodam ze mam 1.6 zagazowane, przekaznik jest taki czarny w skrzyneczce koło aku.

 

A tak wygladfa ten przekaźnik:

http://img364.imageshack.us/img364/245/przek1xd5.jpg

Link to comment
Share on other sites

bardzo prawdopodobne że samochód gdzieś gubi masę i tutaj bym szukał przyczyny. to właśnie gubienie mas w samochodzie powoduje tak dziwne zachowania elektryczne jak świecące się kontrolki itp. kiedyś nawet miałem taki przypadek w t4 że przy wyłączonym zapłonie, wyjętym kluczyku i wyłączonych wszystkich urządzeniach, chodziły mi wycieraczki, migały światła mijania i jeszcze jakieś inne bzdury. jak zwykle w takich przypadkach okazało się że sprawcą była masa a właściwie to jej chwilowe braki. nie umiem powiedzieć dlaczego tak się dzieje ale wiem z autopsji i z samochodów znajomych że tak właśnie się dzieje. niestety jeżeli nie znasz się dobrze na elektryce to bez wizyty u elektryka samochodowego się nie obędzie. nie jest to duży deal ale jeżeli nie wiesz gdzie szukać to sam nie naprawisz.

Link to comment
Share on other sites

Guest BART55940

Czesc.

Mialem podobne cyrki,tylko ze w mojej primerce p10 w czasie jazdy migaly dlugie swiatla,dziwne bo zastanawialem sie dlaczego ludzie jadacy z naprzeciwka mi dziekowali,a puzniej jak sie zapalaly dlugie to juz na stale.

Moim zdaniem Bujany ma racje z ta masa.

Moja usterka byla nastepujaca:troche minelo zanim ja znalazlem,jedna z nuzek stykowych w zarowce lampy swiatel mijania byla obluzowana,byl brak masy,a poza tym od tych niestycznosci na tyle sie grzala kostka,ze sie wypalila i prawie sie urwal przewod.

Wymienilem zarowke,kostke i jest wszystko OK.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ci pomoglem

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam. Masa. Miałem u siebie dokładnie identyczne objawy. Praktycznie kropka w kropke. Ten sam przekaźnik cykał.

 

1. Wyczyściłem styki w stacyjce miałem nadzieje , że to pomoże - nie pomogło.

2. Aku wyjołem, i wczysciłem mase - zaraz za akumulatorem na przewodzie i tą do silnika. Na szczęście pomogło.

 

U mnie też w czasie jazdy gasło radio.

Link to comment
Share on other sites

Guest galasica

no to jutro bede miał troche wolnego czasu i posledze przewody od masy. Z tym radiem tak samo mam ze co chwile sie wyłącza. A w dodatku okazuje sie ze ładowanie mam starsznie słabe bo zaledwie 13V ale to tez moze byc wina masy. Regulator sprawdzałem i jest ok, wiec szukam dalej przyczyny. Jutro odpisze jak mi poszło:) :):):) dzieki za pomoc

 

[ Dodano: Nie 14 Gru, 2008 22:41 ]

no i po wstepnym przegladnieciu stwierdziłem ze alternator robi mi zwarcie. wszystkie połączenia masowe ok. przejścia są ale ładowanie marne. 13V to max kiedy sam aku ma 12.7-8V. po zdjęciu przewodu idącego do kontrolki przekaźnik sie rozłącza. no i te swiecące diody tez gasną. sprawdzałem alternator to niby diody ok, wszystkie przejscia tez, regulator nowy...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...