Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

2,7 ile to bedzie w końcu KM ?


Guest sew
 Share

Recommended Posts

O Intercooler i elektronicznie sterowaną pompę wtryskową.

 

 

Ściśle rzecz ujmując - nie masz wlotu na masce - masz 99KM, masz wlot - 120KM. Oczywiście za wlotem ma być intercooler. :D

Link to comment
Share on other sites

Elektronicznej pompy?

 

 

Wszak jest do nich więcej części. Jak ci się stara pompa niejakiej firmy Zexel spsuje to jest problem. NA zaworek przelewowy czekałem 2 tygodnie i zapłaciłem 350zł.

 

W serwisie 850zł - najbliżej był w Amsterdamie :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

No wiem byłem pewien że rotacyjna pompa jest nie do zaje..ania, ale mnie kolega z błędu wyprowadził, ponoć jest czuła na złe paliwko :(: ale elektroniczna jeszcze na wode :one:

Link to comment
Share on other sites

Rotacyjna jest za***ista ale to była wina poprzedniego właściciela.

 

Nie wymienił tego zaworka jak padał, tylko go zaspawał, zaklepał i założył. Pojeździło z 40tys km u mnie, cholera wie ile u niego, i w końcu to co zaspawali zaczęło przeciekać. Auto traciło moc, a skończyło się na powrocie z Lublina z Vmax=70km/h z butem w podłodze przez 5 minut.

 

Czyli jak auto miało normalnego właściciela to nie powinno się nic dziać.

Link to comment
Share on other sites

Chyba nie. Wiem, ze mu siadała ale nie wydaje mi się, żeby Tyrany miały ten problem.

 

Generalnie jak się go pilnuje (termostaty, płyny oleje) to baaardzo długowieczny silnik.

Link to comment
Share on other sites

pompa rzędowa jest łatwiejsza w regulacji i naprawie, prostsza i tańsza, pompa rotacyjna jest nowocześiejsza, czyli teoretycznie bardziej precyzyjnie dawkuje paliwo. ja mam w tej chwili dwa auta z pompami rotacyjnymi i w jednym miałem problemy z pompą ( ok 1500 zł) a w drugim mam problemy tzn. pali za dużo i dymi na czarno bo sie pompa a właściwie jej regulatory rozregulowały ( volvo 940 ). Pompa elektroniczna jest teoretycznie bardziej niezawodna tyle że jak już padie to na amen, a w dodatku jej praca jest uzależniona od kilku peryferyjnych czujników, które podobie jak przy ABSie psują się najczęściej. Trzeba jeszcze rozróżnic elektroniczną pompę i tzw elektroniczny pedał gazu ( to ostatnie to już zupełne nieporozumienie )

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi się wydaje to w Tyranie się pojawiły te 2 rzeczy równocześnie.

 

 

Jak szukałem tego zaworka po szrotach to się pytali czy pompa na linkę. :D

Link to comment
Share on other sites

tak obie te rzeczy występują najczęściej razem. to jest naprawdę sztuka dla sztuki zastępowanie linki kosztującej kilka euro elektronicznym sterownikiem kosztującym ze 100 razy wiecej - zwłaszcza w samochodzie terenowym. Konstruktorzy jeszcze niedawno zdawali soie sprawę z tego absurdu i np w ciężarowym dafie serii 95 dyndała awaryjna linka gazu, którą można było podpiąć jak badziewie się zepsuło, a zdarzało się to nader często.

Link to comment
Share on other sites

Tomekb a co ty taki w daf-ie oblatany jesteś :?: :diabel2:

 

Teraz już na tej lince ni pojeździsz, bo wyszła ustawa że wszystkie ciężarówki mają mieć ogranicznik prędkości, i co ?? na lince montują serwomotory np asl-e lub asl-g :zly: to dopiero wrzód :kosci: a w sterowanych elektroniką dafikach elektronika staruje wszystkim bez udziwnień :diabel2:

 

Oczywiście o normach euro 3, 4 i 5 na pompach mechanicznych nie ma co marzyć :P

 

Wszystko ma swoje plusy ale nie same :D

 

A co do linki awaryjnej to masz rację w euro 2 były stosowane, ale przy ówczesnym stanie wiedzy były koniecznością, wtedy serwomotory sterowania gazem to był eksperyment na skalę światową :D

Link to comment
Share on other sites

podobno w normie euro 12 kierowca będzie już zbędny

 

A czy to na powno źle :P

 

Ale wiesz że teraz tzn. w 95XF, XF95, i XF105 oraz LF 45 I LF 55 niemal wszystkie awarie podału gazu to usterki mechaniczne :kosci: nie zdarzyło mi się naprawiać tam elektryki :one:

 

A i jest tam napis (bez komputera, odpuść sobie naprawę) no chyba ze jesteś zajedobrą wróżką

Link to comment
Share on other sites

No i dlatego tak tego nie lubię - jesteś w 100% uzalezniony od autoryzowanego serwisu i to w imię czego ? generlnie elektronika jest ok, bo ułatwia pewne sekwencje sterowania ale jej jakość w samochodach jest beznadziejna a nawet nie to poprostu elektronika pada w ekstremalnych warunkach - poczekaj jak będzie -30 to zobaczysz jakie auta jeżdżą po drogach, zresztą i w środku lata juz nie raz moim ziłem ściągałem tiry z całej okolicy. Co do euro 12 - lubisz prowadzic auto ? jeśli tak to masz odpowiedż

Link to comment
Share on other sites

No i dlatego tak tego nie lubię - jesteś w 100% uzalezniony od autoryzowanego serwisu i to w imię czego ?

 

W sumie tak, ale w polsce oddawanie auta do nieautoryzowanego serwisu to w 80% przypadków zabójstwo autka :( a poważni ludzie nie ślęczą przy swoich autach tylko nimi jeżdżą, inna sprawa że w polsce takich "poważnych ludzi" których na to stać, nie jest za dużo :diabel2:

 

Elektronika nie byłaby taka zła gdyby koncerny samochodowe odpuściły sobie monopol na serwis i zunifikowali wszystkie złącza i zapewnili możliwość serwisu przy użyciu kompa osobistego :P , to kiedyś na pewno zostanie wyegzekwowane przez antymonopolowe prawo międzynarodowe :D niestety jeszcze nie teraz :028:

 

Na razie ja też wolę jak najprostrze autko :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...