Guest sew Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Mam takie pytano Terrano 2,7 TD raz pisze że to ma 99 KM a raz że 130 KM o co tu chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 o rocznik i modernizację silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 O Intercooler i elektronicznie sterowaną pompę wtryskową. Ściśle rzecz ujmując - nie masz wlotu na masce - masz 99KM, masz wlot - 120KM. Oczywiście za wlotem ma być intercooler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 dzięki slayer już wiem czego unikać :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Elektronicznej pompy? Wszak jest do nich więcej części. Jak ci się stara pompa niejakiej firmy Zexel spsuje to jest problem. NA zaworek przelewowy czekałem 2 tygodnie i zapłaciłem 350zł. W serwisie 850zł - najbliżej był w Amsterdamie :zdziw: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 no to utop w jakiejś gliniance takiego z elektroniczną pompą to wtedy pogadamy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 No wiem byłem pewien że rotacyjna pompa jest nie do zaje..ania, ale mnie kolega z błędu wyprowadził, ponoć jest czuła na złe paliwko : ale elektroniczna jeszcze na wode :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 elektronika jest doskonała, zwłaszcza w telewizorze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Rotacyjna jest za***ista ale to była wina poprzedniego właściciela. Nie wymienił tego zaworka jak padał, tylko go zaspawał, zaklepał i założył. Pojeździło z 40tys km u mnie, cholera wie ile u niego, i w końcu to co zaspawali zaczęło przeciekać. Auto traciło moc, a skończyło się na powrocie z Lublina z Vmax=70km/h z butem w podłodze przez 5 minut. Czyli jak auto miało normalnego właściciela to nie powinno się nic dziać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 A w azorka aucie, tzn. pick up z motorem 2,5 w dieslu jest taka sama pompa jak w tyranku 2,7 bo strasznie na nią narzekał :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Chyba nie. Wiem, ze mu siadała ale nie wydaje mi się, żeby Tyrany miały ten problem. Generalnie jak się go pilnuje (termostaty, płyny oleje) to baaardzo długowieczny silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 pompa rzędowa jest łatwiejsza w regulacji i naprawie, prostsza i tańsza, pompa rotacyjna jest nowocześiejsza, czyli teoretycznie bardziej precyzyjnie dawkuje paliwo. ja mam w tej chwili dwa auta z pompami rotacyjnymi i w jednym miałem problemy z pompą ( ok 1500 zł) a w drugim mam problemy tzn. pali za dużo i dymi na czarno bo sie pompa a właściwie jej regulatory rozregulowały ( volvo 940 ). Pompa elektroniczna jest teoretycznie bardziej niezawodna tyle że jak już padie to na amen, a w dodatku jej praca jest uzależniona od kilku peryferyjnych czujników, które podobie jak przy ABSie psują się najczęściej. Trzeba jeszcze rozróżnic elektroniczną pompę i tzw elektroniczny pedał gazu ( to ostatnie to już zupełne nieporozumienie ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Z tego co mi się wydaje to w Tyranie się pojawiły te 2 rzeczy równocześnie. Jak szukałem tego zaworka po szrotach to się pytali czy pompa na linkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 tak obie te rzeczy występują najczęściej razem. to jest naprawdę sztuka dla sztuki zastępowanie linki kosztującej kilka euro elektronicznym sterownikiem kosztującym ze 100 razy wiecej - zwłaszcza w samochodzie terenowym. Konstruktorzy jeszcze niedawno zdawali soie sprawę z tego absurdu i np w ciężarowym dafie serii 95 dyndała awaryjna linka gazu, którą można było podpiąć jak badziewie się zepsuło, a zdarzało się to nader często. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Tomekb a co ty taki w daf-ie oblatany jesteś :?: :diabel2: Teraz już na tej lince ni pojeździsz, bo wyszła ustawa że wszystkie ciężarówki mają mieć ogranicznik prędkości, i co ?? na lince montują serwomotory np asl-e lub asl-g :zly: to dopiero wrzód :kosci: a w sterowanych elektroniką dafikach elektronika staruje wszystkim bez udziwnień :diabel2: Oczywiście o normach euro 3, 4 i 5 na pompach mechanicznych nie ma co marzyć Wszystko ma swoje plusy ale nie same A co do linki awaryjnej to masz rację w euro 2 były stosowane, ale przy ówczesnym stanie wiedzy były koniecznością, wtedy serwomotory sterowania gazem to był eksperyment na skalę światową Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 i do dzisiaj to wszystko eksperymentem pozostało, szkoda że za pieniądze klientów. podobno w normie euro 12 kierowca będzie już zbędny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 podobno w normie euro 12 kierowca będzie już zbędny A czy to na powno źle Ale wiesz że teraz tzn. w 95XF, XF95, i XF105 oraz LF 45 I LF 55 niemal wszystkie awarie podału gazu to usterki mechaniczne :kosci: nie zdarzyło mi się naprawiać tam elektryki :one: A i jest tam napis (bez komputera, odpuść sobie naprawę) no chyba ze jesteś zajedobrą wróżką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 No i dlatego tak tego nie lubię - jesteś w 100% uzalezniony od autoryzowanego serwisu i to w imię czego ? generlnie elektronika jest ok, bo ułatwia pewne sekwencje sterowania ale jej jakość w samochodach jest beznadziejna a nawet nie to poprostu elektronika pada w ekstremalnych warunkach - poczekaj jak będzie -30 to zobaczysz jakie auta jeżdżą po drogach, zresztą i w środku lata juz nie raz moim ziłem ściągałem tiry z całej okolicy. Co do euro 12 - lubisz prowadzic auto ? jeśli tak to masz odpowiedż Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 No i dlatego tak tego nie lubię - jesteś w 100% uzalezniony od autoryzowanego serwisu i to w imię czego ? W sumie tak, ale w polsce oddawanie auta do nieautoryzowanego serwisu to w 80% przypadków zabójstwo autka a poważni ludzie nie ślęczą przy swoich autach tylko nimi jeżdżą, inna sprawa że w polsce takich "poważnych ludzi" których na to stać, nie jest za dużo :diabel2: Elektronika nie byłaby taka zła gdyby koncerny samochodowe odpuściły sobie monopol na serwis i zunifikowali wszystkie złącza i zapewnili możliwość serwisu przy użyciu kompa osobistego , to kiedyś na pewno zostanie wyegzekwowane przez antymonopolowe prawo międzynarodowe niestety jeszcze nie teraz :028: Na razie ja też wolę jak najprostrze autko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.