Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

eksploatacja automatu przy niskich temperaturach


robert1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

niektorzy blokuja skrzynie na biegach 3, 2 nawet 1 dojezdzajac do "przeszkod" zeby oszczedzac hamulce hamujac silnikiem.

Pozdro!

 

no wlasnie - pytanie do tych ktorzy hamuja automatem?

nie obciaza to jakos nadmiernie skrzyni? dzisiaj sprobowalem pare razy przy 70-80 dac z D na 2 i lagodnie zhamowal skrzynia. bez szarpniec i problemow. obroty podskoczyly do 2700.

mozna tak tego uzywac?

 

bo jak jezdze na D to mam wrazenie ze jak puszczam pedal gazu to uslizg jest taki jak przy wyrzuceniu na luz w manualu (samochod sie normalnie toczy bez oporow hamowania) - czyli prawie brak hamowania silnikiem i trzeba pomagac sobie noznym. wiem ze skrzynia w ogole nie wysprzegla ale jednak ten torqconverter slizga przez co zmniejszone opory przy hamowaniu i samo hamowanie mniejsze.

 

dajcie znac jak jezdzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie można przekraczac dopuszczalnej prędkości dla 2, a w Maximie jest to chyba (nie pamiętam dokładnie) 110 km/h.

 

Jak już pisałem co do takiego hamowania słyszałem 2 tezy od mechaników:

 

1) że można, (ale nie co chwilę oczywiście), bo w koncu jak się mieścisz w prędkości max. dla biegu, to nic się nie dzieje

 

2) że nie mozna bo w skrzyni jest ponoć taki śmieszny koszyczek z kulkami który steruje zmianami biegów i wymuszanie biegu, gdy kulki są nie na swoim miejscu sprawia, że po dużej ilości takich operacji, koszyczek może się wysypać i będzie d.... a

 

A prawda jest pewnie po środku... Nie ma co z automatu robić manuala i trzeba się nauczyć wcześniej zdejmować nogę z gazu.. Z drugiej strony jak już potrzeba (wyprzedzić, lub przyhamować silniej silnikiem to pewnie, czemu nie)

 

Ja chętnie poczekam na dalsze opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna tez o/ d wylaczyc i wtedy tez bedzie biegiem hamowal.

 

Dokladnie, i tak jest zalecane w instrukcji ze jezeli chcemy hamowac silnikiem to nalezy wylaczyc overdrive.

Co do odpuszczania gazu to mi sie wydaje ze to jest tak jak calkowite wysprzeglenie.

Fajne jest jak silnik jest zimny i ma podwyzszone wolne obroty to mozna jechac i 50-60km/h wogole nie wciskajac gazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, i tak jest zalecane w instrukcji ze jezeli chcemy hamowac silnikiem to nalezy wylaczyc overdrive.

Co do odpuszczania gazu to mi sie wydaje ze to jest tak jak calkowite wysprzeglenie.

Fajne jest jak silnik jest zimny i ma podwyzszone wolne obroty to mozna jechac i 50-60km/h wogole nie wciskajac gazu :)

 

jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu.

wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu.

wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu.

 

No to cos jest nie tak, overdrive powinien sie wlaczac na kazdym biegu, a jak go wylaczasz przy puszczonym gazie to zaczyna hamowac silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu.

wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu.

 

No to cos jest nie tak, overdrive powinien sie wlaczac na kazdym biegu, a jak go wylaczasz przy puszczonym gazie to zaczyna hamowac silnikiem.

 

na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od?

oj cos chyba krecisz :)

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_...nia_bieg%C3%B3w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od?

 

Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza.

Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy :), bo juz zglupialem :)

 

To moze inaczej, jaki bieg powiedzmy mamy wlaczony przy 60km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od?

 

Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza.

Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy :), bo juz zglupialem :)

 

na kazdym biegu? od 1wszego do 4tego?

 

[ Dodano: Pon 12 Sty, 2009 18:10 ]

 

na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od?

 

Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza.

Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy :), bo juz zglupialem :)

 

To moze inaczej, jaki bieg powiedzmy mamy wlaczony przy 60km/h?

 

juz ktorys raz z kolei edytujesz ta odpowiedz. :) zdecyduj sie w koncu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowalem ja w tym samym czasie co Ty pisales odpowiedz :)

Jutro bedziemy kontynuowac, przejade sie i dokladnie powiem jak jest.

 

[ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 13:31 ]

Ok :)

 

Jazda testowa zrobiona :)

 

Faktycznie, obroty spadaja o 500 tylko na 4 biegu, poprostu pierwszy raz policzylem zmiany biegow od startu (szkoda ze nie ma wskaznika na ktorym biegu jedziemy) i uswiadomilem sobie jak wczesnie zalaczana jest czworka.

Na biegach 1,2,3 O/D powoduje hamowanie silnikiem, przy wlaczonym O/D po puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do poziomu wolnych obrotow i samochod sie toczy, gdy wylaczymy O/D obroty wzrastaja o jakies 500 i samochod zaczyna hamowac i tylko to powoduje O/D na biegach 1,2,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...