robert1234 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 niektorzy blokuja skrzynie na biegach 3, 2 nawet 1 dojezdzajac do "przeszkod" zeby oszczedzac hamulce hamujac silnikiem.Pozdro! no wlasnie - pytanie do tych ktorzy hamuja automatem? nie obciaza to jakos nadmiernie skrzyni? dzisiaj sprobowalem pare razy przy 70-80 dac z D na 2 i lagodnie zhamowal skrzynia. bez szarpniec i problemow. obroty podskoczyly do 2700. mozna tak tego uzywac? bo jak jezdze na D to mam wrazenie ze jak puszczam pedal gazu to uslizg jest taki jak przy wyrzuceniu na luz w manualu (samochod sie normalnie toczy bez oporow hamowania) - czyli prawie brak hamowania silnikiem i trzeba pomagac sobie noznym. wiem ze skrzynia w ogole nie wysprzegla ale jednak ten torqconverter slizga przez co zmniejszone opory przy hamowaniu i samo hamowanie mniejsze. dajcie znac jak jezdzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubekch Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Na pewno nie można przekraczac dopuszczalnej prędkości dla 2, a w Maximie jest to chyba (nie pamiętam dokładnie) 110 km/h. Jak już pisałem co do takiego hamowania słyszałem 2 tezy od mechaników: 1) że można, (ale nie co chwilę oczywiście), bo w koncu jak się mieścisz w prędkości max. dla biegu, to nic się nie dzieje 2) że nie mozna bo w skrzyni jest ponoć taki śmieszny koszyczek z kulkami który steruje zmianami biegów i wymuszanie biegu, gdy kulki są nie na swoim miejscu sprawia, że po dużej ilości takich operacji, koszyczek może się wysypać i będzie d.... a A prawda jest pewnie po środku... Nie ma co z automatu robić manuala i trzeba się nauczyć wcześniej zdejmować nogę z gazu.. Z drugiej strony jak już potrzeba (wyprzedzić, lub przyhamować silniej silnikiem to pewnie, czemu nie) Ja chętnie poczekam na dalsze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Oczywiście, że można hamować silnikiem w automacie. Po to jest bieg 2, żeby stosować go m.in. do jazdy po górach, gdzie hamowanie silnikiem jest bardzo wskazane. http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mozna tez o/ d wylaczyc i wtedy tez bedzie biegiem hamowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mozna tez o/ d wylaczyc i wtedy tez bedzie biegiem hamowal. Dokladnie, i tak jest zalecane w instrukcji ze jezeli chcemy hamowac silnikiem to nalezy wylaczyc overdrive. Co do odpuszczania gazu to mi sie wydaje ze to jest tak jak calkowite wysprzeglenie. Fajne jest jak silnik jest zimny i ma podwyzszone wolne obroty to mozna jechac i 50-60km/h wogole nie wciskajac gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Dokladnie, i tak jest zalecane w instrukcji ze jezeli chcemy hamowac silnikiem to nalezy wylaczyc overdrive.Co do odpuszczania gazu to mi sie wydaje ze to jest tak jak calkowite wysprzeglenie. Fajne jest jak silnik jest zimny i ma podwyzszone wolne obroty to mozna jechac i 50-60km/h wogole nie wciskajac gazu jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu. wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu.wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu. No to cos jest nie tak, overdrive powinien sie wlaczac na kazdym biegu, a jak go wylaczasz przy puszczonym gazie to zaczyna hamowac silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 jak wylacze o/d to nic sie nie dzieje. o/d dziala mi tylko na najwyzszym biegu. wylaczanie/wlaczanie go przy biegach ponizej 4tego nie daje zadnego efektu. No to cos jest nie tak, overdrive powinien sie wlaczac na kazdym biegu, a jak go wylaczasz przy puszczonym gazie to zaczyna hamowac silnikiem. na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od? oj cos chyba krecisz http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_...nia_bieg%C3%B3w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od? Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza. Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy , bo juz zglupialem To moze inaczej, jaki bieg powiedzmy mamy wlaczony przy 60km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od? Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza. Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy , bo juz zglupialem na kazdym biegu? od 1wszego do 4tego? [ Dodano: Pon 12 Sty, 2009 18:10 ] na kazdym biegu spadaja ci obroty o 500 jak wylaczasz od? Jak wlaczam, tak. Zreszta nie musze go wlaczac i wylaczac, to czuc jak on sie zalacza. Jak mowisz ze krece to jutro specjalnie porobie testy , bo juz zglupialem To moze inaczej, jaki bieg powiedzmy mamy wlaczony przy 60km/h? juz ktorys raz z kolei edytujesz ta odpowiedz. zdecyduj sie w koncu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Edytowalem ja w tym samym czasie co Ty pisales odpowiedz Jutro bedziemy kontynuowac, przejade sie i dokladnie powiem jak jest. [ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 13:31 ] Ok Jazda testowa zrobiona Faktycznie, obroty spadaja o 500 tylko na 4 biegu, poprostu pierwszy raz policzylem zmiany biegow od startu (szkoda ze nie ma wskaznika na ktorym biegu jedziemy) i uswiadomilem sobie jak wczesnie zalaczana jest czworka. Na biegach 1,2,3 O/D powoduje hamowanie silnikiem, przy wlaczonym O/D po puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do poziomu wolnych obrotow i samochod sie toczy, gdy wylaczymy O/D obroty wzrastaja o jakies 500 i samochod zaczyna hamowac i tylko to powoduje O/D na biegach 1,2,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.