Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

stukanie przekaźnika


Guest mdeska
 Share

Recommended Posts

Witam. Dzis rano po odpaleniu Vanetki na wolnych obrotach zaczeło cos stukać (jakby jakiś przekażnik) dziwiek dochodzi jakby z przodu silnika. jak auto przyspiesza stukanie cichnie. dodam ze przy tym stukaniu delikatnie migają światła. co to moze byc?

Link to comment
Share on other sites

Raczej spod maski te stuki , polecam wizyte u elektryka , jak będzie potrzeba podeśle schemat okablowania.

Link to comment
Share on other sites

Na początek sprawdziłbym akumulator i go podładował.

Link to comment
Share on other sites

Na początek sprawdziłbym akumulator i go podładował.

 

andrzej330 dlaczego myslisz ze to akumulator. raczej rano nie mam problemu z rozruchem odpala od pierwszego razu?

 

Raczej spod maski te stuki , polecam wizyte u elektryka , jak będzie potrzeba podeśle schemat okablowania.

 

 

sfctomek jak mozesz to podeslij mi ten schemacik.

Link to comment
Share on other sites

Pod maską są przekażniki , jeżeli uważasz że to one. Ale tak jak to bywa trzeba iść po kolei i poszczególne elementy wykluczać. Ale to ,że przy przyspieszaniu cichnie to nie koniecznie musi być przekażnik. Tylko jak pisze bonzo alternator :?:

Link to comment
Share on other sites

Pod maską są przekażniki , jeżeli uważasz że to one. Ale tak jak to bywa trzeba iść po kolei i poszczególne elementy wykluczać. Ale to ,że przy przyspieszaniu cichnie to nie koniecznie musi być przekażnik. Tylko jak pisze bonzo alternator :?:

 

przy przyspieszaniu cichnie ale jak troche autem pojade, zagrzeje sie sanie sie wylaczy to juz tego niema.

 

wczoraj wieczorem przysluchalem sie mocniej i ten dziwiek dochodzi jakby z pod radia. Przejechałem sie z otwarta czescia pasazera do silnika i to pstykanie bylo tak samo glosne, a dzwieki ktore wydaje np kierunkowskaz (czyli przekaźnik jest pod maska sprzodu) jest mniej słyszalny. Dlatego doszłem do wniosku ze to z pod przedniej atrapy. co tam sie znajduje?

Link to comment
Share on other sites

A może to termostat? Skoro jak się silnik nagrzeje to wszystko wraca do normy. Pudło auta tak rezonuje ,że bedzie sie nam z każdego zakamarka wydawało, że coś słyszymy. A może być że wentylator, w moim aucie od czasu do czasu coś wleci do nawiewu i terkocze aż się wytrze i chałasy znikają.

Link to comment
Share on other sites

andrzej330 dlaczego myslisz ze to akumulator. raczej rano nie mam problemu z rozruchem odpala od pierwszego razu?

Akumulator jest bardzo ważny przy trudnościach z elektryką. Jeśli stuki przypominają załączanie przekaźnika to pomyślałem, że przekaźnik(i) dostają zbyt mało napięcia i się wyłączają/włączają.

Bardzo możliwe, że alternator np. łożysko siada.

Trudno tak powiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

Podstawa to sprawdż ładowanie przy zimnym i ciepłym silniku.Opisujesz że siadają światła podczas tego pykania jak jest zimny ,być może regulator dostaje przebicia jak jest zimny,jak się rozgrzeje zaczyna działać prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

Namierzyłem dzisiaj stukajcy przekaźnik. Znajduję się on tuż pod dzwigienkami od ogrzewania od strony pasazera na wysokości łydki. Odczego on jest?

Link to comment
Share on other sites

No to szukaj szukaj , instrukcje już wysłałem.

 

 

żebym to ja się znał na tych wykresach to by było fajnie. domyślam się że jest to jakiś przekaźnik od świec żarowych?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariusz Szwałkiewicz

"domyślam się że jest to jakiś przekaźnik od świec żarowych?"

I to by tłumaczyło dlaczego na ciepłym silniku już nie stuka :) . Po prostu nie podaje prądu na świece.

Link to comment
Share on other sites

"domyślam się że jest to jakiś przekaźnik od świec żarowych?"

I to by tłumaczyło dlaczego na ciepłym silniku już nie stuka :) . Po prostu nie podaje prądu na świece.

 

a czy swiece zarowe grzeją przez 5-10 minut? chyba nie. dlaczego wiec jest tam dawane napiecie?

 

[ Dodano: Wto 16 Gru, 2008 19:37 ]

Powinno byc tak:

Zapalasz stacyjke-kontrolka sie swieci.Nastepnie kontrolka gasnie, a swiece nadal sie grzeja, a po okolo 3-5 sekundach sie wylaczaja.

Nastepnie przy zapalaniu silnika (przy kreceniu rozrusznikiem) przekaznik znowu daje prad i swiece sie grzeja. Po odpaleniu silnika swiece tez sie grzeja dopoki az temperatura silnika nie wzrosnie do odpowiedniej temperatury (u mnie 3mm nad pierwsza biala kreske) czyli jakies 30 stopni C. To ze Ci sie swiece grzeja po odpaleniu to jest normalne i jest to tak zwane podtrzymanie cos jak w benzynowych silnikach ssanie. Gdyby tego nie bylo, to na zimnym silniku strasznie by Ci sie silnik telepał.

 

 

POZDRAWIAM.....

 

czy u mnie moze byc cos nie tak z tym przekaźnikiem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...